Honlapom az "adatok" hivatkozás alatt a hozzászólásom melletti fejlécben, ( www.extra.hu/Tom-2/ ) László Tamásnak nem említettem bringám tipusát, így a meglepődés érthető :-)).
OP
Gyógyulj meg mihamarabb, az autósoknak meg nyitott tenyérrel a kasznira: garantált hatás.
Gombfoci
Valószínűleg félreértettél, a Balaton 200-ra nem mondtam biztos igent, az akkori állapotomól tettem függővé a részvételt. A füredi találkozó az biztos igen.
Filigran!
Régebben olvastam, hogy müszaki végzettségü vagy.
A következö módon szerelés nélkül eldöntheted, hogy jó-e a csapágy.
1 Nézd meg, milyen menet van a régi csapágyon. Valamelyik oldalra fel van írva. Hasonlítsd össze.
2 Az új csapágyra told fel ütközésig a rögzítö elemet (kicsit nehéz lesz), majd mérd meg válltól vállig milyen hosszú. Az a jó, ha ez a méret valamivel(max 4-5mm) kisebb, mint a hajtócsapágyház hossza.
Opi Papa
Kicsit ledöbbentett, ami történt, de remélem, hogy a sokkon kívűl nincs nagyobb baj.
Már én is komolyan fontolóra veszem egy kissebb vascső felszerelését a kormányra, hogy még a kellő pillanatban nyomatékot tudjak adni a jelenlétemnek (talán a szélvédőjét jobban félti ilyenkor az autós) ...
csao Gf
Tudom, hogy én eddig nem voltam jelen ebben a Topikban, de most olyan dolog történt amit nem hagyhatok figyelmen kivül.
A mai reggel a következő történt, a hogy Opiumpapát Elütötték.
Gondoljatok bele, hogy mennyire -szólidan szólva- lámának kellett lennie a vezetőnek, hogy az Üllői úton, ahol három sáv van eltaláljon egy biciklist a szélső sávban.
Szerencsére a komolyabb sérülést elkerülte és nem lett baj. De a karjáról így is lejött a glazúr és a bringa is megszenvedte egy kicsit a storyt.
Nem tudom, hogy Ti akik minden nap biciglivel közlekedtek, hogy nem féltek az ilyen álmokfutótól ? Egyáltalán mit lehet kezdeni egy ilyen vezetővel, mert természetesen nem állt meg ?
Gondolom sose szoktak megállni ?!
Arra kérdésre nem is kérek választ, hogy miért nincsenek megfelelő biciglis utak egy olyan út közelébe, mint az Üllői út ?
Valaki visszamondott egy 2000-es Hollowtech-es LX-es hajtóművet, hozzávaló középcsapággyal.
Volt egy kis dugi pénzem, és megvettem. Ez volt úgy másfél hete. Tegnap találkoztam azzal a sráccal, aki visszamondta, mert valami mást vett helyette, és mikor megtudta, hogy én vettem meg, kérdezte, hogy a vázamba jó-e a középcsapágy.
Az ideg rögtön belémállt, lehet hogy nem jó? Valami hosszúságot kéne lemérnem állítólag. Igaz ez? Vagy csap egy rossz poén? rjatok már valamit rá... Köszi,
zsuzsa,
ha kipróbáltad megérted majd, miért nem jó alá semmi (ahogy kivi is mondta)
stoki, OpiPapa
richey bevált - gyors ha az kell, nagyon jól tapad kanyarokban. Külön első és hátsóra való van belőle. Pontos árat nem tudok, kérdezzéted bad-et
most megyek alukálni, mert dolgoztam egész éjjel (és én nem néptáncos vagyok, aki utánna még leteker egy 100-ast :) )
Opipapa!
Néhány hete vettem a kecskémre 1 pár Schwalbe Black Shark SX gumit. Szvsz nagyon frankó. Simán gurul az aszfalton, ugyanakkor jól kapaszkodik. Az ára sem vészes, kb 2600 pénz. Itt meglesheted> http://www.schwalbe.com/bohle/Englisch/FrameSeiteng.html
Ezt figyi:
"2. Biciklizhetsz -e az úttesten, ha van kerékpárút? “ Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.” KRESZ
"
Szal, ha montis anyukák tekeregnek a Pók utcán keresztül, én mehetek 30+-szal a Szentendrein?!
Legázolni mégse kéne óket!:)
Ja, CyberX!
Tecc a spellinged.:)))
Kami!
Ezt
http://exit.index.hu/2kereken/triatlon.htm#1
olvasd el!
n.
Olvastam.
Itt:
http://exit.index.hu/2kereken/aszfaltfriss.htm#level
Ezt:
"Van –e jövője a kerékpárnak?
Kitekintő a HVG közlekedési körképe alapján
“A prognózisok szerint a Föld lakói a következő öt-tíz évben is makacsul egyre többet utaznak, és megállíthatatlanul tovább nő a szállított áruk mennyisége. Mivel eközben sem a közlekedési infrastruktúrában, sem pedig a járműtechnikában nem várható látványos fejlődés, az eddigieknél is nagyobb dugókra kell számítani.”
“Ugyanakkor gőzerővel folytatódik a közutak - elsősorban az autópályák és a városokat elkerülő gyűrűk - építése. Az autózásban mind nagyobb szerep jut az informatikának, hogy az autósok és a közlekedésszervezők legalább felkészülhessenek a közúti torlódásokra. Ez a jelen és a közeljövő. Ám pár évtized múlva mindenképpen tenni kell valamit a közlekedés gyökeres átalakításáért, hiszen a Föld ma ismert szénhidrogén-készletei csak mintegy negyven évre elegendőek.”-fejeződik be a cikk. (HVG 7/2000)
Válaszadás egyénileg…
"
Azt kérték, jelöljem meg a forrást.
A véleményemet a remélhetőleg nemsokára megjelenő belgiumi képek fogják kifejezni.
n.
5proba:
drommer.elte.hu
500 a kártya, plusz 200 egy proba. Egy alkalom 4 pont, ha nagyot csinálod. 20 pontért kapod a sapit, 28-ért a tatyót, 40 a melegaítő, és idén nincs Sydney-i repülőjegy.
GF!
Egyre inkább szeretnék menni a Balcsi200-ra.Frissítenéd az ibfós lapot?
n.
Whyling
Pedál ügyben MTB-re a legjobb egy alu testű, fém/alukeretes pedál, esetleg egy klipsszel. Ilyet tudok prezentálni, ha tapasztalatok is érdekelnek, keresd meg Sanzit, ő vett már ilyet tőlem.
Zsuzsa
Ma láttam, hogy sárga SPD van Ritchey is. Az ára kb 10ezer. Dobjál mélát, ha kell.
bandifater
OK, ha megyek megnézem. Csak eddíg még nem kellett senkinek ilyen cucc.
Bátyó
A hátsó kereket megbeszélhetjük, csak írd meg, hogy milyen kerékről van szó és mit kéne csinálni vele.
A Balaton-200-ra szeretnék elmenni, de lehet, hogy lesz még meló Füreden, és ugye a munka az első… A tempó teljesen egyénfüggő, mindenki úgy megy, ahogy akar. A kresz betartása kötelező. Veszprémből megy 1-2 „vadember”, ők a múltkor a Bakony 200-at 36-os átlaggal tekerték le. Lehet csatlakozni. : ))))))))))
Tom2
Beszéltem a László Tamással, mondtam neki, hogy rekuval jössz. : ) (furán nézett) Hol található a honlapod?
Gombfoci
Először is nézd meg, hogy hogyan lazultak fel a küllők.
Amennyiben az összes küllő laza, akkor „viszonylag egyszerű” a dolgod: Negyed fordulatokat húzz minden küllőn, mikor körbeértél nézd meg a feszességüket. Ügyelj arra, hogy ne másszon el a kerék se jobbra, se balra. Ha kell, ismételd meg a dolgot akár többször is.
A rosszabbik eset az, amikor több küllő egymás mellett lazul fel. Ekkor a felni valami komolyabb ütést kaphatott. Ilyenkor be kell vetni minden centrírozó tudományt. : )
A küllőkulccsal óvatosan bánj, mert nagyon el lehet szúrni a kereket. Ha nem vagy biztos a dologban, akkor inkább vidd el a kereket egy jó szervizbe. A kerékpáros találkozón Balatonfüreden ingyenes lesz a szerviz, és remélem kapok egy centrír állványt is, ha ott leszel megnézem a kerekeidet!
Sajnos a centrírozás az egyik legnehezebbnek mondott dolog a kerékpárszerelésben. Az a fő probléma, hogy teljesen kerékfüggő, ezalatt azt értem, hogy nincs két egyformán elkészített kerék. Hiába centrírozok ki naponta 20 kereket, látnom kellene a „beteget”.
zeno6
Ha már kiderült, hogy szakember vagy, szívesen venném, ha elméleti oktatásban részesítenél a küllők meghúzása témájában.
Ugyanis az utóbbi időben (elég sokszor futottam gödörbe) a cajgli (ha kiállok a nyeregből, tehát a súlypont fejjebb kerül :-)), elkezd inogni, kicsit mintha a kerekek "cibálnák". Arra gondoltam, hogy talán meg kell húzni a küllőket, mert esetleg alattomos 8-as van benne. Nem akarok addig nagyobb javításokat eszközölni, amíg ezt a könnyen megoldható dolgot nem húzom ki a potenciális problémák listájáról...
Szóval hogyan kell csinálni a küllőhúzást DIY (do it yourself) módra?!
Válaszodat előre is köszi Gf
Kicsi a világ! De, nekem készült a kerék, a trike hátulsó kereke. Viszont nem azzal megyek, hanem egy másik rekuval. Viszont a piros ( küdött fényképről azonosítható )hátsó 26os kereke szintén Kuszi gyártmány :-). Na azzal megyek. A trike-ról nem küldtem fotókat, de a honlapomra már feltettem.
Kerékp - Szerintem nem kell f*ni. A multkori 5próbán állítolag a helyszínen is ki lehetett váltani a könyvet. (Azért csak állítólag, mert én nem indultam, mivel nem tetszett az a pálya kiválasztás. Csak aszfalt és két kör :-( ) Én valamilyen sulinet oldalon találtam meg a kiírást, kb. 5 résszel visszább a forumon megadott cím alapján. A cím sajnos csak az otthoni gépemen van meg.
Mi lenne, ha altavizsla.matavnet.hu-n rákérdeznál a Ford olimpiai ötpróbára?! Hátha működik.