Nem is rosz ötlet!Lényegében lehetne nagyobb köracél is mint 35 ha esztergáltatni kell mert igy ugyanott leszek mint ha csövet veszek.Majd még a heggesztést kell kiokoskodnom hogy csináljam mert az sem mindegy hogy teszem vissza.
Ez engem is érdekel,ettől függ mi lesz a sorsa a kis briggsnek.
Ha minden igaz holnap veszek egy pótkocsit.20000-re mondja az öreg de szerintem alkuképes./útban van neki azt mondta/.Trabikerekes,csak gumit kell cserélni.
Hát úgy van, hogy általában a csigahajtás önzáró. Ez azt jelenti, hogy a csigakerékkel(ergo a kapatengelyre rakott kerékkel vagy miegymással), nem tudjuk könnyen hajtani(pl tolni, mikor nem is jár a motor). Mikor mész a géppel+kocsival, már nagyobb sebességgel és leveszed a gázt, ha kuplungos a gép akkor úgy gondolom, hogy akaratlanul is kapcsolat lesz a kettő között. Röpsúlyosnál kicsit más lehet a helyzet, ott ugye ha leesik a fordulat, szétkapcsol a röpsúlykuplung, és nem terheli a motort. Kanyarodásnál meg azt hiszem előnyösebb a szabadonfutós kerék, de nekem nincs sok tapasztalatom még ezzel kapcsolatban, ennyit tudok a dologról. :)
Egy kérdésem lenne.Csigahajtású kapánál nem okz problémát a fix kerék gondolok arra hogy mikor nem hajt a motor de gurul a szekér nem hajtja nagyon vissza a kerék a csigahajtást.(de lehet butaságot kérdezek.)
Esztergával leszúrod a lemezt, átmérőt leméred, az újat akár fél mm-el vastagabbat méretre levesz, flexel kivágni akapaszkodót, központosan visszahegeszted...
Üdv. Köszi a tippet!!!! Az volt a baj!!!! Hálám üldözni fog, már azon voltam, hogy MÉH telep. De azért sajnálnám, mert elég könnyű vele forgolódni. A másik kapám meg túl nagy és nehéz.(Egy átalakitott CSK, amire egy Tecumseh moci került. Igaz mindegyiket használtan vettem, nekem egy RK 03 as van Tomos motoros, de az pihiben. Van még egy FARMER 300 as kétütemű német csoda is, annak az a hibája, hogy nincs benne erő, vajjon az Simson méret lehet- e. Még nem álltam neki szétszedni, de gondolom oda gyűrűzés illik majd. (Kétütemű, de semmi más érdemleges adatom nincs róla.Szintén Vaterás szerzemény, azt az unokáknak szántam. csak... csak... A neten nézelődve egy német hirdetésben láttam ugyanezt a tipust, de a Farmer 300 at beirva nagy trakik jönnek csak be.HOLDER.)
A gyári felfogatásra igen, de erre a 16x16-os lemezre, többféleképp is. Az a gond, hogy így kiesik a gyárilag tervezett tengelyvonalból. Mivel ekkora a lemez, tudtam változtatni a dőlésen. Beállítottam úgy, hogy ne harapjon túl nagyot, hanem kis darabokat, így finom szerkezetű lesz a talaj, a gép sem erőlködik annyira, fordulat meg van bőven, amilyet csak kívánok.
A napokban vettem 1 pár szabadonfutós 4.00X8"-os járókereket,és már kétszer kelett hazahúzni a kilincsmű miatt a trakit pótkocsistól.Csak kattogot,és nem vitte a pótkocsit.Van aki átalakította már ezt a gyenge szerkezetet?A kilincsmű a tengelyre menő csőre hegesztett 2.5mm-es tárcsába kapcsolódik,azon vinné át a húzóerőt ami szerintem alulméretezett.Ha van Valakinek építő ötlete,az szivesen várom,mert már a direktbe összecsavarozáson,vagy hegesztésen töröm a fejem :-(
Üdv emberek!szentkirályi hajtáshoz szeretnék súlyt csinálni! van ebben valakinek valamiféle tapasztalata h milyen célszerü csinálni és milyen súlyút! fényképeknek nagyon örülnék! :)
Köszi a tippet, holnap utánanézek. A vejem tavasszal levette a karburátort, hogy "tisztábban lássuk" a tisztithatóság módját. Tehát akkor a gázbowdent is levette a tömbről. Meg én is "állitottam" rajta, hogy a stop állásban kapcsolja a mikrokapcsolót. Valószinűleg lakapom a légszűrőt, hogy lássam a pillangószelep működését.Most, hogy belegondolok az fog problémát okozni, hogy a légszűrő csatlakozás oldásakor a karbi is oldódik, azt valahogy stabilizálnom kéne.De ez már kisebb gond.Valami távtartóval stabilizálom a vizsgálatig.
Ha a gázkar huzza a szivatót is akor az is lehet a hiba hogy el állitódott és nem zárja a pillangó szelepet inditáskor hiába van teljesen ráhuzva.(Az öcsém volt igy a hondával évekig mindig a gyergya ki benzin be az elsö inditáskor és mikor én is vettem eggyet akkor vettük észre hogy csak a gázbogdenen kel spnolni és azóta müködik.)
Ez kassa lett!Nekem is az Rk-2es kapámon cserélni kéne azt a részt ahol fel csatlakoztatom a tengelyre mert már kinyult egy kicsit és lötyög a tengelyen.Csak nem tudom kapok e olyan méretü és vastagfalu csövet.
Köszi az elismerést, de majd kiderül a használatkor, hogy tényleg jó lett-e. A tengelyre gondoltam, főleg a keréktartó tengelynél. Igaz, nem egy vékony cső, 48mm a külső átmérője, vastag falú. Nem tudom, találok-e bele valót. Még vezető csoroszlyát kell csinálni, anélkül nehéz lenne rotálni.