Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
http://www.zssk.sk/sk/aktuality/vyluka-na-trati-trebisov--celovce---slivnik Michal'any-ban ismét lehet majd fotózni nemzetközi gyorsokat, ráadásul dízellel is (gépcsere itt lesz)! Érdekes fotótéma lesz, ennél csak az lenne szebb, ha a deltavágányon közlekednének (ennek sajnos már fizikai akadályai is lennének). Bár a helyi személyvonatok nem közlekednek emiatt (a gyors/sebesek állnak meg minden megállóban), így nem árt, ha bemennek Alsómihályiba.
Brnoban tehervagon siklott - elzarja az utat Blansko fele - igy az EC forgalmat is akadalyozza. Varhatoan delutan 6 ora korul lesz ujra jarhato a palya.
A 271-es Avala visszamegy Ceska Trebovaba es Olomouc-Prerovon at Breclavba, elorelathatolag 180-200 perc kesessel. 273, 275 es 171 Havlickuv Brodon at kerul - igy Pardubice kimarad. Tapasztalat szerint ez is ad nemi kesest a vonatoknak.
Praga fele egyelore csak a Jeseniusnak nez ki tereles (EC174).
A vlaky.net most 130 perc kesest mutat az Avalara, a Slovan es a Hasek 45 percnel jar, a Jesenius Praga fele meg 70-nel.
En meg nem utazom... Pedig milyen franko lenne az Avalan kirandulni... :) Azert remelem penteken nem lesz gaz.
Megkaptam a valaszt a cseh vasutaktol - a karteritessel kapcsolatban (Metropol es a legutobbi Slovanos akcio utan erdeklodtem a kompenzacio mikentjerol). A kovetkezoket irtak:
Passengers` rights in European Union are governed by regulations of European Parliament and Council (ES) no. 1371/2007 dated 23th October 2007 concernig the rights and duties of passengers in railway transport.
On the basis of the given rights ES a passenger is entitled to a compensation of 25% from the fare in one direction (the minimum sum of this fare must be 16 EUR) in case of a train delay when he/she was transported to the destination according to the transport contract later by 60 and more minutes.
In case of 120 or more minutes delay the compensation is 50% from the fare in one direction, the minimum sum of the fare is 8 EUR.
The carrier is relieved from this obligation (the passenger is not entitled to any compensation) in case some of the following realities occured:
- a delay was caused by circumstances that are beyond the railway transport
- a delay was caused by the third part (suicides, accidents, strikes, etc)
- a delay was caused by force majeure (floods, bad weather conditions, etc.)
Ennek alapjan a Slovanos esetre kapok vissza 9.5 EUR-ot a 19-euros SPAR jegy felet kb. 264 koronat voucher formajaban, amit a CD penztaraiban tudok levasarolni, vagy ha ez nem felel meg, akkor banki atutalassal is elkuldik. A Metropolos esetre azt mondtak, hogy az rossz idojaras miatt tortent, igy arra nem jar visszaterites.
Az egeszet pozitivnak tekintem - ami meg erdekes, hogy nem kellett nagyon utanajarnom,jegyeket megmutatni, az ugyintezo magatol megkereste a jegyszamomat a datumok alapajn az eshopon keresztul es megvolt minden adata hozza.
Nem semmi :))) Lehet, hogy kocsirendező Hans elöszőr dolgozott Hamburgban :) Azt néztem, hogy a tegnapi Vindobona meg szép kék volt. Cserélhetné amúgy gyakrabban, bár tényleg nehéz elhinni, hogy a németeknél ilyen megtörténhet.
Tegnap megjelent egy hír a CD honlapján, amit most csak tárolt (cache) változatban lehet megtekinteni:
A 2014/15-ös menetrendváltástól 3 ÖBB-s és 7 cseh Railjet szerelvény fogja bonyolítani a Prága-Bécs-Graz EC forgalmat, 2 órás ütemben. Így ennek eredményeként Bécstől minden fontos nemzetközi kapcsolaton Railjet vagy ICE szerelvény fog közlekedni. A menetrendeket igyekszenek úgy összehangolni, hogy átszállás legyen mindig Budapest és München/Zürich felé is Bécsben.
A 7kocsis szerelvényekben lesz étkező/bisztrókocsi valamint lehetőség kerékpárszállításra.
A vonatatást a Prága - Graz útvonalon az osztrákok 1216-os Taurusai fogják bíztosítani a tárgyalások jelenlegi állása szerint.
Azaz még 2 év hagyományos szerelvényekkel előreláthatóan.
Változást nem láttam a magyar forgalomban - az előző tervezet maradt.
Még a jegyekkel kapcsolatban annyi info, hogy lecserélték a régi papírt a jegykiadásnál és már a nemzetközi jegy is szépen hőpapírra van nyomtatva, baloldalt pedig rákerült QR kód is.
Ugye Breclavig a Sporoticket utána a pénztáros srác felajánlotta, hogy megnézi olcsóbb e a CityStar Slovensko és az volt. 22.2 EUR a Breclav-Sturovo retúr és 10.2 a többoldalú kedvezményes Sturovo-Vác. Így a buli végülis 564+260+210+240 = 1274 koronára jött ki , ami lehetet volna még 30-al kevesebb ha van 210-es Sporoticket az odaútra. Megnézte még a Sturovo-Vácot is nem-e olcsóbb RAILPLUS-al de nem volt az.
Na már csak az kell, hogy semelyik vonat ne késsen 3-5-8órát :)
A "Minutky"-t is azért meg lehet hamar csinálni, pláne ha már rá van állva a szakács. Az IR-esek pedig kevésbé érintettek a témában, ők legfeljebb csak innivalót vesznek az étkezőben.
Akkor ezt olvastam online is. (http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/jste-cizinec-zaplatte-nam-dvojnasobek-mysli-si-v-jidelnich-vozech.html) Egy masikban arrol van szo, hogy legalabb 10 perc alatt oda kell tolni a vendeg ele a kajat. Tipikus cseh Hotova Jidla - keszetel - ez mindenkeppen mikros megoldas lesz. Nekik sem erdekuk szorakozni a friss kajaval. Az meg hogy tobbet szamlaz? Hat sajnos osztrak,nemet EC-n magasabb az ar - es,hogy valaki betevedjen Brno es Praga kozott olcsobb arakkal operalnak. A JLV szerint persze ez az alkalmazott maganakcioja volt :)
Amugy nem igazan tudom sajnalni a "kulfoldi" interrailos arcokat. Siman dohanyoznak a nemdohanyzo tabla alatt - vonaton stb. Jo resze mint egy csurhe...
Mibol gondolom, hogy a regi szutyok jon? Nos iden elvileg mar csak uj felujitott paklikocsi kozlekedett - ehelyett... :)
A cikket nem találtam online, nyomtatott újságban olvastam, amúgy július végén jelent meg. A lényege az volt, hogy a "happy line" árakat csak a csehül beszélő utasok elé tolták mindig oda, a külföldiek a kinti, drágább étlapot kapták meg Csehországon belül is. Az újságírók inkognitóban tesztelték, és többször is így volt, ráadásul a mikrós kajától (konkrétan a tortilla) sem voltak hasraesve. A bisztróban nincs tűzhely, ott nem lehet rendes ebédet készíteni.
Egyébként meg nem tudom, miért feltételezed, hogy "öreg" étkezőt kapnál, amikor talán addigra már kijönnek a modernizált kocsik...
Viszont jövőre már csak új étkezők lesznek, de legalábbis olyanok, amiket az idén újítottak fel. Igaz, a színviláguk nem az igazi, meg a négyesnek szánt helyeken max. japán turisták férnek el.
Szerintem annyira nem pozitiv ez. Eltunik egy elfogadhato minosegu elsoosztalyu szakasz - valamint visszakerul egy igencsak idejetmult etkezokocsi. Legutobb oda se faradt az urasag... Szerintem a bisztro boven eleg az ev nagy reszeben es mivel uj, sokkal kulturaltabb mint az oreg etkezok.
Illetve a bisztrók végre hivatalosan is el fognak tűnni az összes Pestre jövő vonatból, mindenhová rendes étkezőkocsi kerül. (Remélem, táplálni is tudják majd rendesen, mert múltkor ezért nem tudtam a Praha EC-n lengyel oldalon friss kaját enni, a mikrós vacakból pedig köszöntem nem kértem.) A MFDnes cikke után addigra össze is szedhetik magukat...
ITT a 2013-as végleges szlovák menetrend tervezet, sok negatív újdonsággal, pozitív változást talán csak a 110/130-as vonali 2 órás Budapest-Breclav ütemet találtam benne...
Idén a (cseh) Vasút napjának központi rendezvényét Brnoban tartják szeptember 29-én, több kiállított géppel (köztük RegioShark, RegioPanther stb) és kocsival, illetve mindjárt 4 különvonattal, egy fotótehervonattal (élén az 1-es és 8-as Bardotka, végén egy Narancs) ízelítve.
A regionális napok szeptember 22-én illetve 28-án elszórva lesznek, kivéve a hradec královéi, mely már ezen a hétvégén jön.