2000. június 10-11-12. (a következő hétvége!!!) Kerekezés a Fertő-tó körül.
Leindulás szombat hajnalban ( - sok idő az út lefelé...)
Útvonal: már van egy terv, de azt még át kellene nézni.
Mindig Sopronban aludnánk, vagy a Fertő-tó mellett, de magyar oldalon.
Cél, hogy pénztárcától függetlenül mindenki el tudjon jönni.
Kaja: önellátás, közös főzés, attól függően, hányan leszünk.
szóval szombat 13.30 Nagymaros, a 12-es út mellett a Panoráma ABC-nél és egy laza 52km-es tekergés (mármint a hozzám hasonlóan 14-t betöltött egyedül érkező hímeknek;) Ott leszek.
Kamikázé javaslata szerint meglesz a rögtönzött Samson megbeszélés is, ugye? (Már aki tud jönni.)
Én piros Moser outival érkezem, fekete-piros Cratoni Champ bukóban és ronda neonződ szemüvegben. Te miről ismerszel meg? Ja és hol? Meg mikor?
Szóval 2000 június 3-án Nagymaros, ahol egy kis kerékpárverseny lesz.
"Lehet családos kategóriában indulni (legalább három fo, akik közül legalább egyvalaki 14 éven aluli - 6km),
külön táv van a 14 éven aluli uraknak és hölgyeknek (6 km), valamint az idosebb uraknak (52 km) és a hasonló hölgyeknek (38 km).
Az utak szép vidékeken vezetnek.
Nagymaros megközelítheto például vonattal, ekkor a Nagymaros-Visegrád megállónál kell leszállni, emlékeim szerint olyan vonat van, ami 1/2 2-kor áll meg az említett megállóban, úgyhogy még lesz egy fél órátok a két órás nevezésig, hogy megtaláljátok a Panoráma élelmiszerboltot a Duna-parton, a 12-es foút mellett (az állomástól Vác felé kell menni).
... Gyertek, én várlak benneteket! Berger"
Asszem az a könyv megvan otthon. Tele van szerelési tanácsokkal,
de azt a részt még sosem olvastam. Lehet, hogy bele kéne ásnom
magam. Köszi a tanácsokat, ha valami eszetekbe jut, írjátok fel.
Ha esetleg valaki elfelejtette volna, vagy a 6196. hozzászólás óta lépett volna be: Szombaton várok mindenkit Nagymarosra egy kis versengésre (akinek nem derogál amator hobbista kategóriában indulni, mert más nincs). Családok is jöhetnek, bovebben lásd az említett hozzászólást.
Csá!
ilyr Mi volt Keszthelyen? Pankráció?
Amikor mi odaértünk csak a csata maradékát lehetett látni. Szétdobált poharakat, flakonokat, banánhéjakat. Itt-ott egy protézist. :-)
Mi kényelmesen eszegettünk és iszogattunk (már ami maradt a végére).
kivi Csak azt nem értem, hogy miért nem ugrottál be a defekt után egy benzinkútra egy kis levegőért. Pedig ingyé' adják.
Monty És megállt valaki a bolyból, hogy megnézze, hogy vészelted át a bukást? Vagy mindenki ment, mint a homály?
Ha igen, akkor szomorú vagyok. Nálam nem nyert a versenyszellem mindenek előtt.
zsuzsa A defekt-szedés legegyszerűbb módozatja, ha kiszórsz egy doboz rajzszeget, és átbiciklizel rajta. :-)
A defektben nincs látnivaló. Annál inkább a defektetet szerelőben (ami függ a nemtől, kortól és a ruházattól).
Az igazi élmény, amikor kiderül az összerakást követően, hogy a ragasztó megszűnt ragasztónak lenni, és a folt alól csak kicsurog a levegő. A foltot megfoltozni meg rossz ómen, ráadásul a silány foltot nem egyszerű letépni a gumiról.
Inkább próbálj meg defekt nélkül élni. Viszont mindenképpen fel kell készülni rá. Ha nem akarsz pepecselni, akkor érdemes öntapadós foltot venni (én 180 Ft-ért vettem 6 db-os Lifu készletet). Meg persze a gumileszedő szerszámot. És kis pumpát. Stoki még nem mutogatta meg, mit hogy kell csinálni?
mcke Az STX jó.
gombfoci, bodzavirág Hogy is van az a pünkösdi Fertő-túra? Kezdi bizgetni a fantáziámat. Nyomjatok valami infót, ha van.
adamskij A legegyszerűbb, ha kipróbálod a gépet, hogy kellemes-e.
Hihetetlenül sokat lehet változtatni a geometrián a kormány és az ülés állításával.
A Dr. Nagy Sandor-fele könyv cime: Nagy bicikliskönyv vagy ilyesmi.
Peter28,
akkor a topicos mezről le is tettél ? mert vagy most vagy nem tudom mikor lesz újra ilyen. No és nem most azonnal kell fizetni, vagy átvenni - sőt vannak köztünk nem Bp-iek is, ők is meg fogják kapni - merthogy megoldás létezik ilyenkor is. De ok nem kérsz.
Mad002,
úgy 90%-ban sárgát kért a társaság(nekünk igazán egyforma lesz), ezen kívül létezik még v.kék, s.kék és bordó. A v.kék többek állítása szerint babaszínű.
A debreceniekről tud valaki valamit? közülük senki sem jelzett vissza, sőt Rob19 is csak pöttyintett ide egy megjegyzést, csak nekem nem szólt semmit ...
A balatonfüredi nagy buliról sikeresen haza érkeztem jómagam is. Az órám szerdától vasárnapig kb. 510km körülit pörgött. Előttem szólva már elmondtad a lényeget, bár számomra nem volt szenvedés a sok próbakör csak nektek:-)) . Az elkészült rekus képekből meg Kétkerekes küldhetnél majd(szkennelve is jó)!! Még annyit, hogy nagy élmény volt számomra, mivel először voltam ilyen rendezvényen. Tetszett a légkör, a hangulat, a társaság.
Stoki
Igen volt egy másik rekus is. A rekuja hasonló a sárga gépemhez, annyi külömbséggel, hogy elöl RST telós 20-as kereke volt. A kivitelezés profi munka: bringás csövekből muffos illesztésekkel(nem félreérteni). A srác pesti, a hármas tandemeket is gyártó Bringanti boltból jött. Az Ő tandemeik voltak ha jól tudom a hármas tandemek a találkozón. Vérprofi vázak, csak lestem. Kisseb műszaki hibák azért becsúsztak ott is,:-) ami alól én sem mentesültem: a h.váltó bowdenem nyúlt meg egy kicsit.
Szela
Remélem gond nélkül hazaértél, bár egy "öreg motoros" túrásnál nem lehetett probléma.:-))
Balaton 200
Induláskor látva a mezőnyt és a szervezést, az előbbiek voltak a profik az utóbbiak az amatőrök. Gratulálok a résztvevőknek.
Van valakinek tapasztalata a IRC Claw Comp ( http://www.inoac.co.jp/irc/english/bc/products/clawcomp.html ) kulsovel? Kicsit furcsa nekem a mintaja, de ki tudja... Terepre kene, erdoben szaladgalni. Hasznaltan vennem meg, a masodik garnitura kerekemhez. Ezt adna a srac, akitol a kerekeket vennem. Most vegulis nem az ar szamit, hanem a hasznalhatosag. Van egy Panaracer Smoke Lite kulsom amit egy idoben hasznaltam, de nem igazan nyerte el a tetszesemet, mert tul sokat mozog oldaliranyban.
Szoval, barki akinek van valami velemenye ossza mar meg velem. Koszi.
Monty
Akkor bennünket nem előztél meg, mert mi még később indultunk.
Azért annak is volt előnye, hogy hátul mentél. Legalább nem gázoltak el a többiek.
Mindenki
Remélem most már nem kell tovább ecsetelni a bukó szükségességét.
Bocsanat!!! 1 mailt kaptam, de arra tenyleg elfelejtettem valaszolni.
Sajnos ujabban nemsok mindenre van idom, igy a mez atvetele is bajos lenne. Ezert inkabb most nem kerek. Azert koszi !
A 26" a felnott MTB-k kerekmerete. De ehhez a kerekmerethez tobbfele vazmeretet gyartanak. En Csernyeknel kaptam egy szep katalogust, abban benne van, hogy melyik Magellan bicot milyen vazmeretekkel gyartjak (modellenkent eltero, 4-5 kulonbozo vazmeret is van!). Sajnos nincs most nalam a katalogus. De Tojonak igaza van, Cserny engem is pontosan megmert, es utana tett javaslatot a vazmeretre.
M.
Peter28,
végre feltüntél, nem válaszoltál a mezzel kapcsolatos emilemre, most mi van, kérsz - nem? Méret, egyebek?
Mad002,
nem tudom mikor küldted, de még nem kaptam meg. Az L ok, még a dbszám kellene, ha 1, akkor nincs szükség pontosításra, és hogy a sárga szín megfelel-e vagy másmilyet szeretnél? erre vártam választ emilben - megnézem mégegyszer, hátha azóta megérkezett.
Hová küldjem?
Sacc/kb. "L"-es méret lenne jó. Mire van még szükséged? (Testmagasság,súly,lábméret,életkor,szemszín,)
Nagyjából ezt küldtem el emilen a gép által felkínált címre. (Sajnos én ezekhez a vacakokhoz vagyok teljesen amatőr.)
De nem am. Ugyanolyan kerekmeretu kerekparhoz is gyartanak kulönbözö meretu vazakat, merthogy nem mindenki 175 centis.
A vazmeretet altalaban a közepcsapagytol az ulesvazcsö tetejeig (C-T) vagy az ulesvazcsö es a felsöcsö talalkozasig (C-C) merik, centiben v. inchben. Raadasul ugyanannak az embernek is mas meret jo montibol mint orszaguti kerekparbol (mas a geometria es a közepcsapagy-magassag).
Könyvesboltokban altalaban kaphatoak jo kerekparos-könyvek, ahol az ilyen dolgokat jol leirjak, pl. igen jo a Dr. Nagy Sandor-fele könyv (a cime nem ugrik be), szerintem elöször olvass el egy ilyen könyvet, mielött vasarolnal, a Favorit ota sokat valtozott a vilag.
Az mar le sem irom, hogy yoo, hogy egyben vagy, de talan segit a sisakod megujitasaban amit leirok. Amikor megvettem a Cratoni Maniacomat benne volt a dobozban egy papir. A papiron valami olyasmi van /angolul/, hogy balesetnel elpusztult sisakod helyett felaron kapod az ujat, ha leadod a maradekot.
Lehet, hogy kamu, de szerintem erdemes utananezni. Hatha a tiedre is van valami lyesmi.
Adamskij,
A 26" vazmeret biztos nem jo, 19" korulit saccolok. Persze attol fugg, mi mennyi: altalaban a vazmeret a hajtomu tengelyetol meretik, de hogy meddig, az valtozo. Probald ki, es kerd ki a kereskedo tanacsat - ha profi, pontosan fogja tudni.
T.
PS: az elobbi hozzaszolasomban az alairas gepelesi hiba aldozataul esett. Bocs.
Akkor következzék az én "élménybeszámolóm" a B200-ról. Nem túl szívderítő, de legalább tanulságos. :(
Szokás szerint kissé késve értünk le Almádiba, így aztán a nevezés meg a rajt előtti pisilés után pár perc maradt csak, hogy megtaláljalak Titeket, ami elég reménytelen feladat volt akkora tömegben. Nagyon hirtelen indult el a társaság, én a nagy sietségben azt vettem észre, hogy elég nehezen tudok a jobb lábammal bepatentolni, ugyanis letört a stoplim elülső csücske (otthon még megvolt).
Kb. Révfülöpig (?) aránylag kényelmes volt a tempó, onnantól aztán beindult a gőzhenger. Keszthelyig szinte végig 40 fölött mentünk, néha az 50-et is meghaladta a tempó. A frissítő/pecsételő állomásnál megint csak nagy kapkodás volt, onnantól kb. 25-30-an maradtunk. Egy darabig aránylag lazán csorogtunk (mindenki frissített), aztán hárman hirtelen megléptek, majd a társaimmal mi is bevállaltunk egy szökést, ami aránylag hamar kifulladt. Pár kilométer lazább tempó következett, majd egyszer csak azt vettem észre, hogy cimboráim újra megindultak és már 50 m előnyük van. Erre én is megindultam, nehogy kimaradjak valamiből, egy darabig csökkent is a távolság, de aztán újra nőni kezdett, ahogy kezdtem fáradni. Ráadásul a boly is eléggé feljött rám, erre aztán hagytam a francba az egészet, beálltam hátra. Túl nagy pihenés nem volt, mert folytatódott az üldözés, a tempó tartósan 40-43 körül mozgott, a szökevények előnye egyre csökkent (közben a második szökevény csoport befogta az elsőt).
A rajt óta pont 120 km telt el, már csak kb. 20 m hátrányunk volt, én hátulról a harmadik helyen voltam, amikor meglódult a boly, hogy megadja a kegyelemdöfést. Kiálltam a nyeregből én is (alsó kormányfogással), és nyomtam rendesen, hogy ne szakadjak le. Ekkor kioldott a jobb pedálom (az átkozott stopli miatt), én meg a lendületemtől szabályosan átrepültem a kormányon. A tarkómra estem, a karommal becsapódás előtt tompítottam az esést, majd csúsztam egy kicsit az aszfalton és megállapodtam. A mögöttem jövők szerencsére résen voltak, egy jókora fékezés után ki tudtak kerülni. Felpattantam, azonnal néztem a bringámat, hogy mi baja lett, szerencsére néhány karcoláson kívül semmi komoly, csak az első gumi pereme csúszott le felni oldalára egy helyen. Azonban majdnem rosszul lettem, amikor megláttam a vadi új bukóm darabjait szanaszéjjel. Elég rendesen szétment. Hogy el ne bízzam magam, a belső egy puskalövés szerű hanggal megadta magát, amint felültem. Miután megjavítottam a kereket éppen jött a Schwinnék kísérő kocsija, amikor meglátták a törött bukót megálltak és behoztak (ezúton is köszönet nekik). Az órám ekkor pont 38-as átlagot mutatott.
Következett a kárfelmérés, a mezem több helyen is elszakadt, a derekamon lett egy csúnya (bár szerencsére nem túl nagy) seb, a könyököm lehorzsolódott. A fejemre mért ütés viszont a 40 feletti sebesség ellenére kb. egy párnával történő hókoncsapásnak felelt meg. :)
Néptáncos, Te is leamortizáltad magadat? :(
tojo, kösz szépen a tanácsot. Azt hiszem, pont ennek a topicnak a
legelején volt egy olyan hozzászólás (már nem tudom, ki mondta), hogy a
vázméret akkor ideális terep-város használat esetén, ha a bicikli felett állva
marad kb. 4-8 cm. Figyelembe véve, hogy 175 cm magas vagyok, nagyjából
90 cm hosszúak lehetnek lábaim, én egy 26"-os vázra gondolok, az szerintem
pont megfelel ennek a kritériumnak. Vagy nem? Mit gondoltok erről?
Adamskij,
Nagyon figyelj a megfelelo vazmeretre! A Cratert is tobbbfele vazmerettel gyartjak, es ha ezt nem jol lovod be, hosszu idore elcseszted. Az osszes tobbit - megarange, telo, valtokar, nyereg, stb - viszonylag fillerekert tudod kesobb is cserelni vagy hozzatenni, de a vaz az veled marad. Jobb boltokban komoly segitsegetsz kapsz a megfelelo vazmeret megallapitasahoz.
A teleszkopos villa jol tud jonni ha terepen biciklizel, ;s, mint irtad, vam ilyen szandekod. Azonban nem realis tobbet kolteni a telora, mint az alapgep aranak harmada.
Lakat: szart ne vegyel, minimum a jo eros U lakat (3-4kFt), de erre se igazan bizzad a geped pl. pinceben vagy garazsban, ahol van a tolvajnak ideje elbanni vele.
Majd azert szamolj be, mire jutottal!
M.
Hat ha valakit erdekel, akkor en is voltam a Balaton200-on, ugyhogy ha valaki mellet elhuzott egy kek Peugeot, akkor az valoszinuleg en voltam... :) Amugy a rajt utan kb. 4-5 perccel indultunk es az elejen eleg jo tempot (40 korul) nyomtunk, hogy utolerjunk olyanokat, akik (mint kesobb kiderult) nem is elottunk voltak... :)) A tura jo volt, csak nalam hianyzott a jo tarsasag, ugyanis kedves ismeroseim fakepnel hagytak a keszthelyi megallonal... :( Innen egy masik csapattal mentem tovabb, ahol meg ramszoltak, hogy tul gyorsan megyek (pedig direkt ugyeltem ra, hogy lassan menjek... :). Aztan Lellenel egy sraccal megaltunk fagyizni es innentol mar ketten mentunk vegig. Siofoktol mar kezdett kenyelmetlen lenni a bicozas es marhara zavart a meleg is. A deli parton vegig pofaszel volt es mar alig vartam, hogy visszaforduljunk az eszaki partra, ahol (nem fogjatok kitalalni... :) ismet pofaszel vart rank. Az utolso 5-6 km-en szerencsere sikerult megfogni egy rozzant utanfutos katonai teherautot, ami mogott kenyelmesebben lehetett utazni, csak vigyazni kellet, hogy nehogy kozelrol is belenezzunk azokba a vascsovekbe, amik lelogtak rola... :) Mindent osszevetve franko volt, de ha jovore megyek, asszem elobb meggondolom, hogy kikkel fogok egyutt indulni...
Szóval gyorsan keresztül kutyagoltam pár bolton tegnap délután.
(Túra Kft., Nagymező utca :-/, Bicikli-Pince Kálmán Imre utca :-)) )
h_g, a KerékVárról ugyanilyen tapasztalataim vannak. Egyszer elferdült
az első villám (a történetet kerek egészében az "életem legcikisebb helyzete"
topicban olvashatjátok :)), de ez Favorit gyártmányú túrabiciklinél azért gáz,
mert már csak Szlovákiában van alkatrész, sőt, most már ott se. De akkor
még volt. Szóval a KerékVárból a srác annyit mondott, hogy "be tudunk hozni
villát, mert itt nincs, háromezer-ötszázért". Hmm. Másnap utaztam Párkányba,
át az esztergomi kompon, és útiktg-et is beleszámolva kettőezer-nyolcszázért
ott virít ma már a biciklin az új első villa.
magellan, tényleg nagyon jó a Crater így elsőre. A bicajpincében
állt zsírújan, 59 EFt-ért. Most nem tudom, hogy ez az ár soknak számít,
vagy kevésnek, de az biztos, hogy a két boltot összehasonlítva is reális.
Azt hiszem, hogy valami ilyesmit keresek. A Túra boltban licensz alapján
gyártott Acera modellek voltak 46-55 között, hát ezeket a Magellan tényleg
veri.
mcke, szerintem te is vess rá egy pillantást, tényleg megéri.
Mondom én, egy vérbeli amatőr.
Tényleg, láttam teleszkóppal agyontűzdelt bringagépeket is, ezekről mi a
véleményetek? Mert szerintem max. downhill éri meg a teleszkóp, amúgy meg
nem igazán. Másfelől azért is kialakult bennem egy alap-ellenszenv a teleszkópos
biciklik iránt, mert a Batthyány téren rendre összefutok 16 éves kissrácokkal, akik
ilyen gépeket nyúznak holmi ugrálás és mutatvány szempontjából. Roppant
idegesítőek.
Nem tudom, én szívesebben veszek új biciklit, ha már új, legyen jó alapon. Másrészt
nincsen olyan ismerősöm, aki segíteni tudna, így a magam eszével kell boldogulnom.
De továbbra is várom a tanácsokat, előre is kösz.
kivi, köszönöm a további boltcímeket, de azért elmegyek a Csernybe is,
inkább megnézek mindent, aztán döntök, úgyse jött még meg a fizetésem :(