sanzi:
Gratula az uj bicajhoz! En is gondolok ra neha, hogy ha majd nem tudom hova tenni a penzem, akkor veszek a monti melle egy o.uti/tura gepet. Mennyibe kerul egy ilyen szepseg?
Pl. megnézni nem-e megtörik a bowden és ezen javítani...
Pl. olajjal megküldeni a bowdent és minden csúszó alkatrészt, aminek az a feladata, hogy minél jobban csússzon.
Én pl. az enyémet szétvertem (ez egy újnál nem illik) megfaragtam a rugóját, hogy ne kelljen megszakadni a kapcsolásnál, majd újból összeraktam.
Egy jól megépített gépnél az első kettő módszernek működnie kell...
SetiHui
2 dologra tudok gondolni...:
1, Ha nincs nyolcas, akkor a gumiban lehet valami súlyeltolódás...MEg kell nézni...
2, Utánfutásod csökkent, bár egy ilyen akkor következik be, amikor majdnem 0 centi az utánfutás. Egy jól elbasszott telocserével elő lehet az ilyet idézni, vagy egy megtört villa is tud ilyet csinálni.
Valószínűleg az 1-es lesz inkább a megoldás...
Zsuzsa és Többiek,
jöhet az utalás, majd kiokoskodom mi legyen, ha változás van az összegnél. No és sűrűn felejtsetek el mindennemű pluszt a szervezésért, a köszönöm nekem tutira elég - és gombfocinak sem hiszem hogy több kellene. Nélküle nem ment volna, ezt ne felejtsétek el! Ötlet az övé, és jócskán segít(ett) a szervezésben, döntésekben is. Köszönet érte.
norbika:
A 7000-es hozzaszolasomban (most veszem eszre, hogy enyem a 7000 :-) ott a link a gyartohoz, kattints a Rohloff szora, Speedhub a neve a szepsegnek.
Tom2:
Miert lenne tukörkep? Egyszeruen a közepcsapagy iranyabol van nezve, igy kerul a lanckerek a bal oldalra.
kivi irta parszazzal korabban, hogy 120eFt otthon az ara, azert az sokkal több, mint egy közepkategorias valtokeszlet (valtokarok, valtok, hatsoagy, fogaskoszoru). A hajtokaron nem lehet sokat sporolni, a ket kis lanckerek ara nem sok magahoz a karhoz kepest.
Nekem van egy eladó Magellan Crater-em. 3 hónapos, eddig 400 km-t ment, csak aszfalton.
Biztosan sokkal olcsóbban adom, mint a bolti ár.
Ha érdekel küldj egy mail-t.
Adamskij! ha hagyományos váltókar van a bringán, nézd meg, hogy nem túl laza-e, lehet, hogy a váltó rugója mindig visszahúzza a szélső helyzetbe, ilyenkor a váltókaron kell szorítani. Persze ha olaj vagy zsír került bele, akkor mondjuk darabokra, aztán suvickolás.
Ezen a héten veszem meg új bicajomat, csak érkezzen meg a fizetés, aztán
már tekerek is. Végül is egy Magellan Crater mellett döntöttem, szerintem
pont eltalálja nem nagyratörő igényeimet és árban is meg tudom fizetni.
Van egy technikai jellegű kérdésem is.
Anyám biciklijén a lánc rendszeresen leesik a kisebb fogaskerekekre mind elöl,
mind hátul. Hiába van a váltó a megfelelő módon beállítva (ez még nem pozicionális
váltó), akkor is ez történik. Főleg elindulás/megálláskor jelentkezik ez a probléma.
Utánanézve három lehetőséget találtam:
1. Nem feszíti meg a láncot a hátsó váltó
2. Túl hosszú a lánc
3. Tönkrement az egész váltó bovden
Szerintetek mit lehet ilyenkor tenni? Szervízbe nem érdemes ezzel menni,
annyit nem ér meg az egész gép se.
Ha jól emlékszem, annak idején 100e körüli összeget mondott a Rohloff-ra valaki. Akkor piszokul sokalltam (persze most is), de most utánaszámolva, meg lehet spórolni a hagyományos hátsóváltót, fogaskoszorút, racsnit, első lánckerekeket (jól gondolom, hogy elöl semmi áttétel nincs?), első váltót, első váltókart, és már majdnem ott vagyok, ahol egy Rohloff...
Szokásos beszámoló, a tegnapi versenyről. Szerencsére ezt megúsztam esés nélkül. :)
Nem voltak túl jók az előjelek, utolsó pillanatban értünk a helyszínre (Franciavágási fűrésztelep, a Bakony szélén), így aztán nem jutott idő bemelegítésre, ráadásul már akkor 30 fok volt. Szerencsére még indulás előtt találkoztam Ilyrrel, megnézegettem a bringáját is (tényleg nagyon szép jószág).
Már a rajt után nem sokkal sejtettem, hogy ez nem az én napom lesz. Az elején ugyan síkon mentünk, de az antrittek sokkal rosszabbul estek, mint egy hete, a pulzusom is magasabb volt. Nagyon tetszett, hogy motorosok biztosították az utat, az autósok nem bunkóztak, hanem szépen félreálltak, így az egész úttest a miénk volt, ki is használtuk. Bakonybélnél aztán halálosztás volt, az emelkedőn végig nagytányéron kellett jönni, hogy le ne szakadjak, alaposan kivoltam a végére. A következő dombokon (Somhegy, Pénzesgyőr), már fáradtam rendesen, amire a hosszú emelkedőhöz értünk, már piszkosul meg voltam halva és több, mint 100 m hátrányom volt az élbolyhoz képest. A 12%-os részen siralmas tempóban araszoltam fölfelé, aztán a "montipályán", Hárskúton jókora hátrányt gyűjtöttem össze. A még a szokásosnál is rosszabb minőségú úton csak lépésben mertem menni, ugyanakkor az eleje átrobogott 40-nel. :) Robogás lefelé a fordítóig, majd újabb hosszú emelkedő. A hátszél sokkal többet ártott, mint használt. Általában jól szoktam bírni a meleget, de ez valami rettenetes volt. Ömlött a víz rólam, folyt a szemembe (csípett), stb., vizem már alig volt. Lélektanilag jól jött, hogy ketten utolértek, sikerült beállni mögéjük és átvenni a tempót. A tetőről lefelé száguldva az egyik elhúzott (nekem ott a max sebességem 85.8 volt, el lehet képzelni, hogy mennyivel ment a srác! :), így a hegy alján ketten maradtunk. Bakonybél előtt utolértük az egyik haveromat, aki szintén be volt fordulva rendesen. (Több mint gyanús, hogy pénteken szintén megjártuk azt az utat, és lám, egyformán meghaltunk a versenyen. :) Kicsit röhögtünk egymáson, ökörködtünk, amíg utol nem ért minket egy ötös csoport. Cimborám hirtelen magához tért, én is egy kicsit, és onnantól elég rendesen húztuk a célig. Még a huszonakárhányadik helyért is sprinteltünk, sikerült egy kerékhosszal a többiek előtt beérni (jól helyezkedtem, haverom önzetlen baráti gesztusként felvezette nekem a sprintet). Első dolgunk volt, hogy berohantunk inni, nekem pár perc leforgása alatt le is csúszott két liter szörp. :)
Ma aztán intenzív pihenés lesz, mert a holnapi közös edzés is rettenetesnek ígérkezik. :)
Segítsetek léccíííí!
Egy ideje már keresek valami robbantott (szerkezeti) rajzot egy sok(10-12+)sebességes agyváltóról, de eddig még nem találtam. Ha valaki tud ilyen címet, megköszönném.
kivi:
Kösz a tanacsokat, minimum a nyaklevagast es az uj star-nut berakasat megcsinaltatom valahol, akkorara gondoltam levagatni, mint a mostani, csak a 2 db. 5mm hezagolot, ami most a stucni alatt van, a stucni föle teszem. Igy meg lehet jatszani a stucni magassaggal(megforditas + hezagolok athelyezese, 6 kombinacio). A regi villa meg megmarad vesztartaleknak, bar a Bomber mellett biztos nem lesz ra szukseg.
Ez a pedálos kérdés már engem is foglalkoztatott.
Én amolyan "hétvégi harcos" vagyok, bár többnyire nem csak hétvégén tekerek, hanem minden nap, csakhát mindig egy keveset, hétvégén többet. Most akarok pedált venni, de nem tudom milyet is vegyek. SPD-hez cipő kell, nekem meg nem biztos hogy az a legjobb..Akkor mi??
elkeltek mar, badmad ?
en egyaltalan nem megyek gyorsan es az eleseseim is inkabb csak eldolesek mert nem akasztottam ki a cipom, de most nem birok aludni, ugy faj a nyakam. jobb nem arra gondolni, mi lett volna, ha meg bukosisak sincs rajtam .
térdek : voltarent javasolnek. az egy nemszteroid gyulladascsokkento, igen jol csokkenti az akut lagyresz es kotoszoveti fajdalmakat. ha akut tuleroltetesrol van szo vagy huzodasrol, akkor erdemes ilyesmit tartani otthon.a kenocs is jo. nagymama reumatologusaval lehet egyebkent felirattatni a legegyszerubben :-)
a neten van valahol fenn biciklisterkep? nekem budapesti van, de ami a varoson kivul esik, azt ti honnan tudjatok ? Peldaul a 70-es ut es kornyeke. vagy csak szajhagyomany utjan terjed?
RadiX,
A Bomberhez gratulálok! Komolyan! A villanyak vágását bízd olyanra, akinek van hozzá felszerelése. Én levágtam volna az én villámnál, de mivel a szerelő felajánlotta hogy esztergával leszúrja, igy nem én végeztem a műtétet. Szerintem a nyakat hagyd kb. 15mm-el hosszabbra mint kellene, és a stucni fölé tegyél hézagolókat. Nem lehet tudni, hogy a következő csapágy+stucni kombináció nem igényel-e pár mm-el hosszabb nyakat.
Ami a "star-nut"-ot illeti, a csapágyhoz mindig tartozik egy, de külön is lehet venni. Kivenni úgy lehet, ahogy betenni is: bele kell tekerni egy hosszabb csavart, és jobbra-balra mozgatva ki lehet cibálni. Berakáskor a csavart kell ütni.
Agárd,
zsúfolt lesz a következő hétvége (pedig 3 napos lesz). Ha Ti megbeszéltek valamit, akkor talán összefuthatunk.
SetiHui,
a kormány "szitálásának" legvalószínűbb oka a nyolcas. De lehet attól is, hogy a felni összeillesztési pontja nincs teljesen simára csiszolva, és amig sikba nem kopik, addig fékezéskor kattog rajta a fékpofa, és ez rázhatja a kormányt. Azonkívül a bütykös terepgumik is nagyon tudnak rázni 40-45km/h felett. Ezért nem merek terepgumival felett menni. Slick-el viszont akár 70-80-nál is stabil.
A Te térdeddel mi történt?
Az enyém egy furcsa darab... vasárnap letekertem a Magyar Kupa futamot (terepen, kőkemény emelkedőkön izomból nyomva) és semmi baja sem volt. Ellenben amikor a vonathoz mentem könnyen pörgetve, egyből elkezdett fájni. Hogy a francban van az, hogy pont a könnyebb igénybevételnél fáj?!
A bukósisak viselése fontos! Valószínűleg a Mongoose sem viccből írja rá a bringái dobozára: "Always wear a helmet!" A másikkal már kevésbé értek egyet: "Don't ride at night!" Visszatérve a sisakra, nagyon kedvező ajánlatot teszek: van 2db Vetta Gryphon sisakom eladó, zsírúj mindkettő, dobozban. Szín és méret: 56-59 cm-es fejméretre (közepes, M), "violet metallic" színben;60-62 cm-es fejméretre (nagyméret, L), "violet/silver fade" színben. Az áruk egységesen 3.000.- Ft. Ha valakinek kellene, dobjon mélt a pontos nevével és címével, meghogy melyik kellene neki. Akció a 2db erejéig.