18,7: Vegyél magadnak egy Zettort jáccosnak, munkásnak, utazósnak, asszonynak meg, amikor megmutatod az új szerzeményt, . Neki meg zsebből előrántasz, valami törököktől csencselt trombitaréz aranynyakláncot, oszt bódogság.:-)))
Hogy miért is nehéz parkolni egy 110-essel neki???
1. Mert NŐből val!
2. Mert ha nem is Smart, de egy VW Polo simán jól lenne, vagy egy Yaris (elmondása szerint)
3. Fél az autóktól.
4. Ha vezetnie kell, akkor fél nappal előtte már ideges, és köhög...
5. Gyakorlaitlag ez egy ilyen típusú nőnek minden csak nem autó...
6. Gyakorlatilag meg én szerettem volna rávezetni, hogy mi lenne ha véletelnül, netalán talán a D1-et lecserelénénk, egy Defire...
Mert hát azért ezt nehezen tudnám átvinni a családi budgeten (is), hogy "má megint mi a fassé kell egy ilyen lóf@sz mihaszna kocsikra" milliókat költeni, mikor neki egy kurv@ kisautóra sem futja...
a junius 8-9. tura csapata 5 automobilbol áll. a kezdés ua. mint a multkor. domonyvőlgy strand 10-ora. esti cél ágasvár. vasárnap reggel 10-kor indulunk az erdő mélyére. akit még érdekel hétfőig jelezze. NE FELEDJÉTEK a junius 28 29 30. találkozot.
Egyetlen egy volt, amire azt mondtam, hogy uram, nem akarom megpróbálni, álljon be az udvarára maga, mert én egyszerűen nem hiszem el, hogy ezzel innen oda be lehet állni.
Az konrkétan egy Ford F250 King Ranch volt, és egy másfél sáv széles útról kellett volna befordulni egy autó plusz 20 centi széles kapuba, nem tolatva. A faszi berakta, de valszeg ő már néhányszor beállt oda.
Sofőrködtem néhány évig, vezettem - és parkoltam - néhányszáz féle autóval, sokszor idegen garázsba is.
Oszt sose mentem neki, nem húztam meg, nem toltam odébb. Olyan autóval se, aminek nem látni se elejét, se hátulját.
Aminek viszont LÁTNI az összes sarkát, ráadásul nem is kell gondolkozni, hogy az ablak sarkától mi van még odébb, mert kocka alakú, azzal az autóval könnyű parkolni.
Az, hogy valaki nem tud vele parkolni, az más kérdés. Az mással se tud.
Namost nagyjából az a helyzet (mint a legtöbb egyszerű gépnél vagy állatnál), hogyha ki tudsz alakítani valamilyent viszonyt az autóval, bármilyen is legyen, akkor elboldogulsz vele. Mert lesz valami elképzelésed róla, kb mekkora. Ha elmész egy parkolóhely mellett, ránézesre megmondod, beférsz-e oda. Stb. De ehhez kell, hogy érdekeljen az a gép (vagy a ló), mert ki kell alakítanod vele azt a személyes viszonyt, hogy tudod mekkora, hogy milyen, amikor magasabban vagy, meg mire hogy reagál. Meg kell figyelned, érdeklődnöd kell felőle. Aztán egy idő múlva már persze nem kell semmi, megy minden magától.
Deha bzmg ez a valami neked az égadta világon soha semmit nem jelent, csak egy idegen tárgyat, akkor meg vagy lőve.
Akkor sose fogod érezni, mekkora. Meg fogod húzni az oldalát, neki fogsz tolatni vele bárminek.
Igen, a Defivel (kombi Volvóval, akármivel) nehéz annak tolatni, akinek nincs valamilyen személyes viszonya az autóval.
Ne fárasszatok már, mi a fenétől nehéz parkolni egy 110-essel? Lapos a vége, ott a hátulja, ahol a hátsó síküveg van, az elejét látni mindenhol. Mi a faszommal egyszerűbb parkolni, mint egy defenderrel?
Valszeg nem lesz belőle semmi, de legalább jó volt 2 napon keresztül álmodozni... :) Mindegy mert van Disco, szóval nincs (akkora) gond...
De azért a Defi azért ein Kultauto... :)
Igazából nem családi autóként kellet volna, hanem olyannak, amivel az anya tud mozogni (gyerekkel is akár), míg én meg hobbizni. Ha 3asba mennénk, arra van kombi...
Vizsgáztatni többfőre azért kellene, hogy hobbizni az apa ne egyedül, hanem a haverjaival is tudjon menni... :)
Én a múltkor kigyűjtöttem a hidakhoz való összes csapágy, tömítés szimering cikkszámát, hogy majd ha felújítom/újíttatom/, akkor legyen meg. Szerintem ez már beteges... Ha egy héten egyszer nem nézhetek alkatrészeket a Defenderhez, akkor szarul érzem magam... :)
Tuggya esetleg valaki, hogy gumicsövekből, mindaz, ami kellehet egy komplett vízcsőrendszer cseréhez, a peddoknál hol található? 1enlőre csak két darabot látok az oldalukon.....
Amikor télen megragadt egy ablaktörlő valameyikünknél, aztán azt olvasva, az enyém is néhány nap múlva, kezdtem gyanakodni.... hátha. Á, nem, mégsem. Aztán volt valami vízpumpás eset is, ha jól emlékszem, na erre elhajlott az enyimének tengelye is..... jó, hipohondria.... de nem, mégsem. Most, hogy a vízfogyasztás megnőtt némelyikünknél, hát az enyémbe is a végére ért vagy két cső..... Tie azt mondta vagy jó 2 éve, úgy illene, hogy indulásnak az összes gumicsövet cseréjem ki.... s lám.
Mostanában kaptam egy egyszerű választ, 15 év körüliek az autóink. Egy ívásúak, és ezek az apróságok ennyit bírtak.
Nem tom, a benzintemetőkkel kapcsolatos dolgokkal nem foglalkoztam... persze ha itt is 65 ft lenne a nyál, mint januárbab az araboknál láttam, hát nekem is Vényócam lenne, az biztos.
Nézz utána kb. mik az Euro I-II károsa.kibocsátási követelményei. Nézd meg hova van besorolva, jó eséllyel a jármű tudni fogja az eggyel jobbat is. Erről pedig a magyarországi LR forgalmazó fog neked adni egy papírt ha kéred. Ezt kell vinni a vizsgára és még nem tudom hova, amikor a behozatalt intézed.
A saját konkrét példámra már nem emlékszem (kb. egy éve foglalkoztam ezzel, aztán mégis itthonról vetem gépet és már nem tudom hova van besorolva a Range, meg innentől fogva nem is érdekel) de végig telefonáltam az ügyben leendő résztvevőket és ez teljesen hivatalos, az LR képviselet sem lepődött meg, a legtermészetesebb módon reagáltak.
Az én példámban kb. 400k HUF-ot jelentett volna, erre emlékszem : )
(Ja! Ez persze csak akkor működik, ha a követelmények szerinti vasak a helyükön vannak, tehát ha pl. szabályozott keverékképzés és katalizátor az előírás, akkor legyen a kocsin katalizátor és lambdaszonda)