Úgy látszik, Robin elment aludni! "Hajduék boltja" a Kiss János altbgy. utcában van; a számot nem tudom, de a Böszörményi úthoz elég közel a jobb oldalon.
:)
abba ne hagyd, végre ma rendszeresen jönnek válaszok. Látszik, közeleg a nyár.
Bocs a késői jelentkezésért, szünidő van, és a gyerekeket haza kellett fuvaroznom. Most már jó félórája megy az órám, így szűkszavú leszek. :)
Amit írtál, logikusnak tűnik. Nem tudom, Bad miért hallgat, bár ha csendben van, biztos ő is helyesel.
Az URL logikus: www.mali.hu, de ahogy Bátyó már megjegyezte, rég frissítették a lapot. Egyelőre ott csak annyi olvasható (a "Magunkról" rovatban), hogy "Idei kínálatunk között a Mongoose szolgál néhány modellel (CX6.7, Crossway 250), de hamarosan Mali Trekking néven ismét lesz hazai készítésû túrabiciklink, igen jó felszereltséggel." Egyébként mindkét Mongoose a rossz vicc kategóriába tartozik.
h_g
Attól függ, hogy a stucni hagyományos-e vagy Ahead-os.
A hagyományosnál nincs különösebb jelentősége, mert a magasságot lehet állítani.
Az Ahead-os esetben azonban már más a leányzó fekvése. Ott a kormány magassága fix, állítás csak a stucni cseréjével lehetséges. Ott már jól jöhet, ha be lehet állítani a megfelelő szintet. Bár azt is csak egyszer kell. Én inkább egy megfelelőt keresnék az állítgatós helyett.
Na most jött el az ideje, hogy bejelentsem, hogy egy jó darabig befogom a pofám.
Ugyanis látom, hogy visszaestem a súlyos betegségembe, amivel nem biztos, hogy együtt lehet élni.
Kapásból bármit meg tudok már megint magyarázni. :-)
h_g
Az én Mali trekkingemen még az eredeti cuccok vannak rajta (C10 agyak, váltók, karok, fékek... Ez akkoriban a mostani Alivionak felelt meg). Még.
De már beszereztem badmadtól egy teljes Deore felszerelést. Most már csak két felnit keresek csak éppen sehol nem kapahtó, amilyen nekem kellene. A franc. :-(
A trekkinget én is nagyon várom már. Ha másért nem, hát azért, mert ha a vázam esetleg meghal, akkor kell vennem egy másik trekking vázat. Valahogy nem fűlik átmennem MTB-be.
Sajna ahogyan haladt a Mali az időben, úgy lett egyre gagyibb felszerelésű a trekkinge. Még jó, hogy a legelső szériát fogtam ki. Nálam a feliratok a lakkréteg alatt vannak, tehát nem leeső darabok. A festése is olyan jó, hogy senki nem akarja elhinni, hogy már több, mint 7 éves a gép.
Ha jó piacpolitikát hírdetnek, akkor többféle felszereléssel is árulják a kecskét. Mondjuk Deore-tól C101-ig. Minden csak ár kérdése. Kérdés, hogy ki fog 170 ezret fizetni a Deore felszerelésű Mali trekkingért (úgy a Tiagrás Ironman-nak felelhet meg).
Ezek a hímzett nyergek szerintem csak palifogók. Viszont az aero felni nekem tetszik. De nem kellene, mert nehéz, és én amúgy sem szoktam gyorsan haladni, dombnak fel tehát nem nyert.
Ha van valami infód, oszd meg, mert a honlpjukon még nyoma sincs a trekkingnek.
Stucni-ügyben: egyre több gépen látom a Zoom állítható stucniját. Mit gondoltok, az tényleg olyan praktikus, amilyennek látszik? Biztos kevésbé masszív, mint a fix változat (talán nehezebb is valamivel), de mire eltörik már valszeg tudod, milyen szög ideális a vázadhoz (karodhoz, derekadhoz).
Jelentem a mezek elkészültek, sárga alap+fekete logo+piros bikeposta. Csütörtökön tudok elmenni érte, ha van valaki aki szeretne elkísérni, azt szívesen látom.
Ekkora láncot akarsz cipelni?! A gyorskioldós cuccok gyártói úgy képzelik a biztonságot, hogy amikor elhagyod a bicajt, leveszed az első kereket, a hátsó mellé támasztod és mindkettőt + a vázat összefogod egy rövid lakattal. (A nyerget pedig lekapod, be a hátizsákba és elviszed magaddal.)
Filigran
Ja. Nem kormányról van szó, hanem kormány szárról? Akkor passz.
Bár szerintem a második szám azt jelenti, hogy milyen hosszú a szár (100-135 mm) előre, mert ez mind Ahead-os, a harmadik meg azt, hogy mekkor az emelkedési szöge (6-17 fok).
Az S meg lehet, h ogy azt jelenti, hogy silver vagy satin, azaz alu színű.
Ha nem igaz, majd kijavít valaki.
Így már OK?
Valóban félreérthető, bár utaltam arra, hogy Bad honlapján van, amit nem értek. Idemásolom:
CompLite alu 25,4/105/6 4 375 Ft
CompLite alu 25,4/120/6 4 375 Ft
CompLite alu 25,4/135/6 4 675 Ft
CompLite alu 25,4/100/17 4 375 Ft
CompLite alu 28,6/105/6 4 475 Ft
CompLite alu 28,6/105/6 S 4 990 Ft
CompLite alu 28,6/120/6 4 475 Ft
CompLite alu 28,6/120/6 S 4 990 Ft
CompLite alu 28,6/135/6 4 475 Ft
CompLite alu 28,6/135/6 S 4 990 Ft
CompLite alu 28,6/100/17 4 375 Ft
CompLite alu 28,6/110/17 4 375 Ft
Filigran
Egyelőre nem értem, mit nem értesz. A leírásodban, az 1 és 1 1/8-an kívül egy szem 5 van, semmi más.
Az meg nem más, mint a kormány "törési" szöge a teljesen egyeneshez képest.
Egyébként itt egy halom mindent találsz a Ritchey-ről. Konkrétabban kérdezz.
1. elég hosszú legyen (kb 180 cm), hogy a kerekeket is le tudjam lakatolni vele, mert gyorskioldósak.
2. elég vastag is legyen (8-12 mm), nehogy már elharapják
3. mondjuk azért 4 eFt-ba beleférjen
4. ha lehet, akkor piros esetleg sárga színű legyen
5. szerinted megbízható legyen, mert én ehhez sem értek. Még. :-)
Még a héten érte mennék, ha van!
A vázzal az a gondom, hogy nem tudok elnyúlni rajta, és nyomom a kormányt. Azaz, a kormány mintha közel lenne, meg alacsonyan. Lehet-e ezen javítani egy magasabb és előrébb nyúló stucnival anélkül, hogy az könnyen törne vagy nehezen kormányozhatóvá válna?
köszi
Y
Ha jól emléxem két tagnak is van a topikban Landridere (de a nickeket elfelejtettem, hiába, a vénség) és nem volt különösebb gondjuk vele, kivéve, h. zsírozatlan agyakkal szállították. SZVSZ az ilyen dögnehéz váz annyira kellemetlen, nekem ingyen se kéne. (Egyébként tény, hogy olcsó a felszereltségéhez képest.) Ugyanez a baj a Caprine trekkingjével is.
Ha más is kíváncsi lenne trekking-hírekre: a Mali újraindította a saját sorozatát, állítólag mert sokan keresték. Annek elég könnyű a váza/villája, de a feleség-problémát nem oldja meg, mert láncváltós. (Az a példány, amit Bergusson bácsinál láttam, bóvligyanús C 101-es cuccokkal volt szerelve, de majd érdeklődöm a Malinál, hátha létezik jobb is. Tényleg, Bátyó, a tiédben most mi van?) Egyébként elég fura látvány, mert magas kormány és jujdepuha hímzett nyereg alatt sportos csakkeret-pedál van és ciklokrossz-stílusú "penge" felni, hogy biztosan ne tessen senkinek sem... (A fényezése/matricázása pedig olyan, mintha Mekk Elekre bízták volna.)
Ja és Ori, a bicajokat értékre és állapotra való tekintet nélkül lopják, némelyiket talán csak gyakorlásként. Nézd meg a mostani Bringa magazinban, milyet fújtak meg a "hónap bringásától"! (Hmmm, fiúk, az egész jó rovat is lehetne, nem? Csak a kiszedhető Miss Június poszter hiányzik.)
> A váz érdekessége, hogy az alsóvázcső nem a középcsapágyhoz megy, hanem a kormánycső aljától egyenesen a hátsó tengelyhez. Ez persze csak dizájn, de így legalább nem kell szétszedni a láncot a vázból kifűzéshez, mert nincs is a vázba fűzve.
Ezt emelt lancvillanak hivjak. Nem csak dizajn, van elönye (pl. amit irtal), meg hatranya is (nehez ugy megcsinalni, hogy ne mozogjon oldaliranyban a közepcsapagyhaz). Vegeredmenyben nem valt be, egyre kevesebb ilyen vazat latni manapsag.
> Nos, visszatérve a kérdésre, merthogy a méret a lényeg: én úgy érzem, hogy kicsi ez a gép nekem. Sajnos, nem tudom, hogy egy 21, vagy 22 collos gép igazából milyen lenne, mert - hiába álmodozom már tavaly óta, egyelőre nem tudok másik gépet venni.
Egyszer lattam egy kepet, a Cannondale csinalt Magic Johnsonnak egy 26"-os "Super-V"-t, nagyon butan nezett ki, a fejcsöve volt vagy 25. centis.
A Schwinn-Csepel biztos gyart meg 22"-es vazakat, bar a boltnak biztosan kulön meg kell rendelnie. Egy haveromnak volt egy 22"-es S-Cs vaza, ugyanaz a tipus, mint az enyem, csak az enyem 19"-es, a ket bringa egymas melle allitva nagyon komikusan nezett ki.
Hétvégén egy csomó kérdést kitaláltam, de sajnos mindet elfelejtettem. Na mindegy, azért írom ami eszembe jut.
Szóval, probléma No.1. A topic olvasásában kb. a 2800. hozzászólásnál tartok. Ott végre volt egy cím, ahonnan le lehetett tölteni mendo szakdolgozatát, de most már nem műXik. Valaki el tudja ezt nekem küldeni, vagy egy linket írni?
Tudom, soXor volt már szó a lánckenésről. De ott csak olajokat emlegettetek. Zsírt senki nem használ? Tudom, hogy nagyon mocskol, meg ragad, meg minden, de hallottam olyat is, hogy azért érdemes használni. Vélemény?
Egyelőre ennyi. Maj még kitalálom, hogy miket felejtettem el.
Érintett lévén, kihasználom az alkalmat, és neked válaszolva megejtem az illendő bemutatkozást is. Én kereken két méter magas vagyok, amit ráadásul már kb. 18 évesen elértem. Most 32 vagyok. Általános iskolás koromban kezdtem a kerékpározást egy - akkoriban széles korban elterjedt - "Szputnyik" típusú orosz félverseny kerékpárral. Ezt nyúztam sokáig, megtanultam rajta szerelni, valamint estem vele egy hatalmasat, mert - pont egy erős gyorsulási verseny közepén - eegyszerűen elhajlott az első kerék, és átrepültem a kormányon, fejjel megérkezve az aszfaltra. Persze a suliban mindenki azt mondta, hogy biztosan behúzott valaki, akkora lila, majd később fekete folt lett a szemem körül. Egyébként állati mázlim volt, semmi bajom nem lett. Később - talán középiskolában - protekcióval szert tettem egy Favorit kerékpárra, akkoriban nekem az volt a csúcs. Ekkortájt viszont már kezdtem egyre jobban görnyedni a kerékpáron, talán ezért, talán az egyébként kifejlődő egészséges lustaságom miatt is, egyre ritkábban kerékpároztam. Néhány éve, egy bakonyi kerékpártúrára elővettem a Favorit kerékpárt, de rájöttem, hogy a négy fokozatú racsni az én erőmmel nagyon kevés. (Emelkedőn meghaltam, lejtőn elszállt a lábam a pörgésben.) Ekkor lecseréltem a Favoritot a mai napig használt kerékpáromra. Ezt, ha jól emlékszem '96-ban vettem, akkor is használtan. Metálszürke festésű, kb. 19 collos vázú, ismeretlen gyártmányú "Dynamic" fantázianevű MTB gép, Altus C-10 szettel. A váz érdekessége, hogy az alsóvázcső nem a középcsapágyhoz megy, hanem a kormánycső aljától egyenesen a hátsó tengelyhez. Ez persze csak dizájn, de így legalább nem kell szétszedni a láncot a vázból kifűzéshez, mert nincs is a vázba fűzve. Ami nagyon tetszik rajta, az a Grip Shift váltó.
Nos, visszatérve a kérdésre, merthogy a méret a lényeg: én úgy érzem, hogy kicsi ez a gép nekem. Sajnos, nem tudom, hogy egy 21, vagy 22 collos gép igazából milyen lenne, mert - hiába álmodozom már tavaly óta, egyelőre nem tudok másik gépet venni. De az biztos, hogy legalább 21 collost vennék, mert a mostaninál csak jobb lehet. Lehet, hogy a fordulékonysága jobb egy rövidebb váznak, de ha azon úgy ülök, hogy nem tudom kényelmesen és precízen irányítani, akkor minek a fordulékonysága. Egyébként az eszközöket sajnos átlagra méretezik (lásd autó, BKV, stb.), ezért ez örök probléma lesz. Ha legalább a kerékpárt gyártják többféle méretben, akkor használjuk ki a választás lehetőségét. Ha van rá lehetőséged, akkor persze a legjobb lenne több méretet és beállítást kipróbálni. Apropó, beállítás: egy kész vázméreten is sokat lehet variálni az ülés, illetve a kormány beállításával. Az egész lezárásaként csak megjegyzem, hogy amikor az általam tisztelt Pedalomán bolt vezetőjének megemlítettem, hogy esetleg új bringát vásárolnék, rám nézett, elgondolkodott, és azt mondta: - Nehéz lesz, de megpróbáljuk. Vagyis a gond a szakembernek is gond, nincs rá egyszerű megoldás.
Tisztelt topiktagok! Egy lérdés, amivel problémám van: a hátsó felni alumínium, és a fékpofa szépen elkezdte "megenni". Hiába tisztítom ki a fékpofát, egy kis idő múltán újból aluforgácsok kerülnek bele, és a fékezés egy kicsit olyan lesz, mint amikor a villamos fékez: fém a fémen. Fékpofacsere segíthet a gondon?
Elnézést, hogy hosszú voltam, üdv:
apipa