Keresés

Részletes keresés

norbika Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8978
ori
valóban csúnya, pedig a múltkor még jó volt...
köszi!

norbika

ja, valamit te is elfelejtettél lezárni a hozzászólásodban :)

Előzmény: ori (8976)
ori Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8977
Opps, lemaradt a záró "< / b >" tag...
Előzmény: ori (8976)
ori Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8976
norbika, kosz. Nem tudom észre vetted-e, de van egypár törött ékezetes karaktered az oldaladon (lemaradtak a határoló "&" és ";" karakterek).

Még mindig keresem a "Hajduék boltja" c. hivatkozas feloldását, megírná valaki a címüket?

Előzmény: norbika (8973)
Filigran Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8975
Batyo:

:)
abba ne hagyd, végre ma rendszeresen jönnek válaszok. Látszik, közeleg a nyár.
Bocs a késői jelentkezésért, szünidő van, és a gyerekeket haza kellett fuvaroznom. Most már jó félórája megy az órám, így szűkszavú leszek. :)
Amit írtál, logikusnak tűnik. Nem tudom, Bad miért hallgat, bár ha csendben van, biztos ő is helyesel.

Filigran

Előzmény: bátyó (8962)
h_g Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8974
Az URL logikus: www.mali.hu, de ahogy Bátyó már megjegyezte, rég frissítették a lapot. Egyelőre ott csak annyi olvasható (a "Magunkról" rovatban), hogy "Idei kínálatunk között a Mongoose szolgál néhány modellel (CX6.7, Crossway 250), de hamarosan Mali Trekking néven ismét lesz hazai készítésû túrabiciklink, igen jó felszereltséggel." Egyébként mindkét Mongoose a rossz vicc kategóriába tartozik.

Előzmény: ori (8971)
norbika Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8973
ori,
az enyém még csak félkész, de azért nézd meg ( http://www.extra.hu/doc/cycling/bicaj.html )
norbika
Előzmény: ori (8971)
stoki Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8972
Robin
Én mennék veled, de nem érek rá...;))

Előzmény: Robin (8965)
ori Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8971
Most találtam ezt a bicajos linkgyűjteményt, hátha valakit érdekel: http://www.infobike.de/links/links.cgi

Nem tud valaki linket mail trekkingekről?

bátyó Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8970
h_g
Attól függ, hogy a stucni hagyományos-e vagy Ahead-os.
A hagyományosnál nincs különösebb jelentősége, mert a magasságot lehet állítani.
Az Ahead-os esetben azonban már más a leányzó fekvése. Ott a kormány magassága fix, állítás csak a stucni cseréjével lehetséges. Ott már jól jöhet, ha be lehet állítani a megfelelő szintet. Bár azt is csak egyszer kell. Én inkább egy megfelelőt keresnék az állítgatós helyett.

Na most jött el az ideje, hogy bejelentsem, hogy egy jó darabig befogom a pofám.
Ugyanis látom, hogy visszaestem a súlyos betegségembe, amivel nem biztos, hogy együtt lehet élni.
Kapásból bármit meg tudok már megint magyarázni. :-)

Előzmény: h_g (8966)
bátyó Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8969
sanzi
Válasz ment, kukkants bele.
Előzmény: sanzi (8963)
ori Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8968
Robin, merre van az a "Hajduek boltja"? Megneznem...
Előzmény: Robin (8938)
bátyó Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8967
h_g
Az én Mali trekkingemen még az eredeti cuccok vannak rajta (C10 agyak, váltók, karok, fékek... Ez akkoriban a mostani Alivionak felelt meg). Még.
De már beszereztem badmadtól egy teljes Deore felszerelést. Most már csak két felnit keresek csak éppen sehol nem kapahtó, amilyen nekem kellene. A franc. :-(

A trekkinget én is nagyon várom már. Ha másért nem, hát azért, mert ha a vázam esetleg meghal, akkor kell vennem egy másik trekking vázat. Valahogy nem fűlik átmennem MTB-be.

Sajna ahogyan haladt a Mali az időben, úgy lett egyre gagyibb felszerelésű a trekkinge. Még jó, hogy a legelső szériát fogtam ki. Nálam a feliratok a lakkréteg alatt vannak, tehát nem leeső darabok. A festése is olyan jó, hogy senki nem akarja elhinni, hogy már több, mint 7 éves a gép.
Ha jó piacpolitikát hírdetnek, akkor többféle felszereléssel is árulják a kecskét. Mondjuk Deore-tól C101-ig. Minden csak ár kérdése. Kérdés, hogy ki fog 170 ezret fizetni a Deore felszerelésű Mali trekkingért (úgy a Tiagrás Ironman-nak felelhet meg).

Ezek a hímzett nyergek szerintem csak palifogók. Viszont az aero felni nekem tetszik. De nem kellene, mert nehéz, és én amúgy sem szoktam gyorsan haladni, dombnak fel tehát nem nyert.

Ha van valami infód, oszd meg, mert a honlpjukon még nyoma sincs a trekkingnek.

Előzmény: h_g (8957)
h_g Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8966
Stucni-ügyben: egyre több gépen látom a Zoom állítható stucniját. Mit gondoltok, az tényleg olyan praktikus, amilyennek látszik? Biztos kevésbé masszív, mint a fix változat (talán nehezebb is valamivel), de mire eltörik már valszeg tudod, milyen szög ideális a vázadhoz (karodhoz, derekadhoz).
Robin Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8965
Jelentem a mezek elkészültek, sárga alap+fekete logo+piros bikeposta. Csütörtökön tudok elmenni érte, ha van valaki aki szeretne elkísérni, azt szívesen látom.
h_g Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8964
Ekkora láncot akarsz cipelni?! A gyorskioldós cuccok gyártói úgy képzelik a biztonságot, hogy amikor elhagyod a bicajt, leveszed az első kereket, a hátsó mellé támasztod és mindkettőt + a vázat összefogod egy rövid lakattal. (A nyerget pedig lekapod, be a hátizsákba és elviszed magaddal.)
Előzmény: Whyling (8958)
sanzi Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8963
OFFF

Bátyó válaszolj az emilkére. PLIZ

ONNN

Előzmény: bátyó (8962)
bátyó Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8962
Filigran
Ja. Nem kormányról van szó, hanem kormány szárról? Akkor passz.
Bár szerintem a második szám azt jelenti, hogy milyen hosszú a szár (100-135 mm) előre, mert ez mind Ahead-os, a harmadik meg azt, hogy mekkor az emelkedési szöge (6-17 fok).
Az S meg lehet, h ogy azt jelenti, hogy silver vagy satin, azaz alu színű.
Ha nem igaz, majd kijavít valaki.
Így már OK?
Előzmény: Filigran (8961)
Filigran Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8961
Batyo:

Valóban félreérthető, bár utaltam arra, hogy Bad honlapján van, amit nem értek. Idemásolom:

CompLite alu 25,4/105/6 4 375 Ft
CompLite alu 25,4/120/6 4 375 Ft
CompLite alu 25,4/135/6 4 675 Ft
CompLite alu 25,4/100/17 4 375 Ft
CompLite alu 28,6/105/6 4 475 Ft
CompLite alu 28,6/105/6 S 4 990 Ft
CompLite alu 28,6/120/6 4 475 Ft
CompLite alu 28,6/120/6 S 4 990 Ft
CompLite alu 28,6/135/6 4 475 Ft
CompLite alu 28,6/135/6 S 4 990 Ft
CompLite alu 28,6/100/17 4 375 Ft
CompLite alu 28,6/110/17 4 375 Ft

Itt vannak a kérdéses számok.
Köszi, Filigran

Előzmény: bátyó (8959)
Reki Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8960
Tari2

Túl korszerü vagy.

Előzmény: tari2 (8945)
bátyó Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8959
Filigran
Egyelőre nem értem, mit nem értesz. A leírásodban, az 1 és 1 1/8-an kívül egy szem 5 van, semmi más.
Az meg nem más, mint a kormány "törési" szöge a teljesen egyeneshez képest.
Egyébként itt egy halom mindent találsz a Ritchey-ről.
Konkrétabban kérdezz.
Előzmény: Filigran (8950)
Whyling Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8958
Badmad, köszia gyors választ.

Nekem mind1 milyen márkájú a lakat, fontos, hogy:

1. elég hosszú legyen (kb 180 cm), hogy a kerekeket is le tudjam lakatolni vele, mert gyorskioldósak.
2. elég vastag is legyen (8-12 mm), nehogy már elharapják
3. mondjuk azért 4 eFt-ba beleférjen
4. ha lehet, akkor piros esetleg sárga színű legyen
5. szerinted megbízható legyen, mert én ehhez sem értek. Még. :-)
Még a héten érte mennék, ha van!

A vázzal az a gondom, hogy nem tudok elnyúlni rajta, és nyomom a kormányt. Azaz, a kormány mintha közel lenne, meg alacsonyan. Lehet-e ezen javítani egy magasabb és előrébb nyúló stucnival anélkül, hogy az könnyen törne vagy nehezen kormányozhatóvá válna?
köszi
Y

h_g Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8957
Ha jól emléxem két tagnak is van a topikban Landridere (de a nickeket elfelejtettem, hiába, a vénség) és nem volt különösebb gondjuk vele, kivéve, h. zsírozatlan agyakkal szállították. SZVSZ az ilyen dögnehéz váz annyira kellemetlen, nekem ingyen se kéne. (Egyébként tény, hogy olcsó a felszereltségéhez képest.) Ugyanez a baj a Caprine trekkingjével is.

Ha más is kíváncsi lenne trekking-hírekre: a Mali újraindította a saját sorozatát, állítólag mert sokan keresték. Annek elég könnyű a váza/villája, de a feleség-problémát nem oldja meg, mert láncváltós. (Az a példány, amit Bergusson bácsinál láttam, bóvligyanús C 101-es cuccokkal volt szerelve, de majd érdeklődöm a Malinál, hátha létezik jobb is. Tényleg, Bátyó, a tiédben most mi van?) Egyébként elég fura látvány, mert magas kormány és jujdepuha hímzett nyereg alatt sportos csakkeret-pedál van és ciklokrossz-stílusú "penge" felni, hogy biztosan ne tessen senkinek sem... (A fényezése/matricázása pedig olyan, mintha Mekk Elekre bízták volna.)

Ja és Ori, a bicajokat értékre és állapotra való tekintet nélkül lopják, némelyiket talán csak gyakorlásként. Nézd meg a mostani Bringa magazinban, milyet fújtak meg a "hónap bringásától"! (Hmmm, fiúk, az egész jó rovat is lehetne, nem? Csak a kiszedhető Miss Június poszter hiányzik.)

Előzmény: ori (8929)
RadiX Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8956
> A váz érdekessége, hogy az alsóvázcső nem a középcsapágyhoz megy, hanem a kormánycső aljától egyenesen a hátsó tengelyhez. Ez persze csak dizájn, de így legalább nem kell szétszedni a láncot a vázból kifűzéshez, mert nincs is a vázba fűzve.

Ezt emelt lancvillanak hivjak. Nem csak dizajn, van elönye (pl. amit irtal), meg hatranya is (nehez ugy megcsinalni, hogy ne mozogjon oldaliranyban a közepcsapagyhaz). Vegeredmenyben nem valt be, egyre kevesebb ilyen vazat latni manapsag.

> Nos, visszatérve a kérdésre, merthogy a méret a lényeg: én úgy érzem, hogy kicsi ez a gép nekem. Sajnos, nem tudom, hogy egy 21, vagy 22 collos gép igazából milyen lenne, mert - hiába álmodozom már tavaly óta, egyelőre nem tudok másik gépet venni.

Egyszer lattam egy kepet, a Cannondale csinalt Magic Johnsonnak egy 26"-os "Super-V"-t, nagyon butan nezett ki, a fejcsöve volt vagy 25. centis.

A Schwinn-Csepel biztos gyart meg 22"-es vazakat, bar a boltnak biztosan kulön meg kell rendelnie. Egy haveromnak volt egy 22"-es S-Cs vaza, ugyanaz a tipus, mint az enyem, csak az enyem 19"-es, a ket bringa egymas melle allitva nagyon komikusan nezett ki.

Előzmény: apipa (8951)
norbika Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8955
Sziasztok!

Hétvégén egy csomó kérdést kitaláltam, de sajnos mindet elfelejtettem. Na mindegy, azért írom ami eszembe jut.
Szóval, probléma No.1. A topic olvasásában kb. a 2800. hozzászólásnál tartok. Ott végre volt egy cím, ahonnan le lehetett tölteni mendo szakdolgozatát, de most már nem műXik. Valaki el tudja ezt nekem küldeni, vagy egy linket írni?
Tudom, soXor volt már szó a lánckenésről. De ott csak olajokat emlegettetek. Zsírt senki nem használ? Tudom, hogy nagyon mocskol, meg ragad, meg minden, de hallottam olyat is, hogy azért érdemes használni. Vélemény?
Egyelőre ennyi. Maj még kitalálom, hogy miket felejtettem el.

norbika

apipa Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8954
Rohanok tárgyalásra, de egy hibajavítást még: topoktagok = topiktagok. Hű, de ciki. Megyek is át a "Legcikisebb ... " topikba.
apipa
Előzmény: Filigran (8953)
Filigran Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8953
Na, úgy tünik elkiabáltam. Azóta se Bad, se más nem ír...

Filigran

Filigran Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8952
Bad:

:))))))))))))) azt mondják nem kell az ördögöt a falra festeni.... :) ráérsz?

Filigran

Előzmény: badmad (8949)
apipa Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8951
Helló Jaque és kedves topoktagok!

Érintett lévén, kihasználom az alkalmat, és neked válaszolva megejtem az illendő bemutatkozást is. Én kereken két méter magas vagyok, amit ráadásul már kb. 18 évesen elértem. Most 32 vagyok. Általános iskolás koromban kezdtem a kerékpározást egy - akkoriban széles korban elterjedt - "Szputnyik" típusú orosz félverseny kerékpárral. Ezt nyúztam sokáig, megtanultam rajta szerelni, valamint estem vele egy hatalmasat, mert - pont egy erős gyorsulási verseny közepén - eegyszerűen elhajlott az első kerék, és átrepültem a kormányon, fejjel megérkezve az aszfaltra. Persze a suliban mindenki azt mondta, hogy biztosan behúzott valaki, akkora lila, majd később fekete folt lett a szemem körül. Egyébként állati mázlim volt, semmi bajom nem lett. Később - talán középiskolában - protekcióval szert tettem egy Favorit kerékpárra, akkoriban nekem az volt a csúcs. Ekkortájt viszont már kezdtem egyre jobban görnyedni a kerékpáron, talán ezért, talán az egyébként kifejlődő egészséges lustaságom miatt is, egyre ritkábban kerékpároztam. Néhány éve, egy bakonyi kerékpártúrára elővettem a Favorit kerékpárt, de rájöttem, hogy a négy fokozatú racsni az én erőmmel nagyon kevés. (Emelkedőn meghaltam, lejtőn elszállt a lábam a pörgésben.) Ekkor lecseréltem a Favoritot a mai napig használt kerékpáromra. Ezt, ha jól emlékszem '96-ban vettem, akkor is használtan. Metálszürke festésű, kb. 19 collos vázú, ismeretlen gyártmányú "Dynamic" fantázianevű MTB gép, Altus C-10 szettel. A váz érdekessége, hogy az alsóvázcső nem a középcsapágyhoz megy, hanem a kormánycső aljától egyenesen a hátsó tengelyhez. Ez persze csak dizájn, de így legalább nem kell szétszedni a láncot a vázból kifűzéshez, mert nincs is a vázba fűzve. Ami nagyon tetszik rajta, az a Grip Shift váltó.
Nos, visszatérve a kérdésre, merthogy a méret a lényeg: én úgy érzem, hogy kicsi ez a gép nekem. Sajnos, nem tudom, hogy egy 21, vagy 22 collos gép igazából milyen lenne, mert - hiába álmodozom már tavaly óta, egyelőre nem tudok másik gépet venni. De az biztos, hogy legalább 21 collost vennék, mert a mostaninál csak jobb lehet. Lehet, hogy a fordulékonysága jobb egy rövidebb váznak, de ha azon úgy ülök, hogy nem tudom kényelmesen és precízen irányítani, akkor minek a fordulékonysága. Egyébként az eszközöket sajnos átlagra méretezik (lásd autó, BKV, stb.), ezért ez örök probléma lesz. Ha legalább a kerékpárt gyártják többféle méretben, akkor használjuk ki a választás lehetőségét. Ha van rá lehetőséged, akkor persze a legjobb lenne több méretet és beállítást kipróbálni. Apropó, beállítás: egy kész vázméreten is sokat lehet variálni az ülés, illetve a kormány beállításával. Az egész lezárásaként csak megjegyzem, hogy amikor az általam tisztelt Pedalomán bolt vezetőjének megemlítettem, hogy esetleg új bringát vásárolnék, rám nézett, elgondolkodott, és azt mondta: - Nehéz lesz, de megpróbáljuk. Vagyis a gond a szakembernek is gond, nincs rá egyszerű megoldás.

Tisztelt topiktagok! Egy lérdés, amivel problémám van: a hátsó felni alumínium, és a fékpofa szépen elkezdte "megenni". Hiába tisztítom ki a fékpofát, egy kis idő múltán újból aluforgácsok kerülnek bele, és a fékezés egy kicsit olyan lesz, mint amikor a villamos fékez: fém a fémen. Fékpofacsere segíthet a gondon?
Elnézést, hogy hosszú voltam, üdv:
apipa

Előzmény: Jaques (8916)
Filigran Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8950
Bad, Batyo, Tari2, Kivi, ...:

Elsösorban Badra gondoltam, merthogy töle rendelnék, de mostanában úgy tünik, csak éjszakára ér be, én pedig addigra elküldeném neki, mit kérnék. A telóhoz volna szükség új környezetre (új biciklit építenék), és elakadtam. Leírnám hol állok, és mit nem értek. A telónál én egy Suntour MG91-re gondoltam, Bad lebeszél róla, és RST381 TL-t javasol. Részemről nincs akadálya, bár úgy tünt, hogy az MG91-nek megfelelő kategória RST-ben lényegesen drágább. Bad árlistájából keresgéltem, ott akadtam el. Kormánycsapágy: Ritchey Logic Ahead 1 1/8 ezüst, kormány: Ritchey ForceLite 5 fok ezüst, kormányszár: Ritchey CompLite alu és itt vagyok elakadva, mert a mögöte levő számokból legfeljebb csak a 25.4 ill 28.6 ismerős (gondolom az 1 illetve 1 1/8 col-os méret) de mik a következő számok, amik per jellel vannak elválasztva?
Tudnátok segíteni?

Filigran

badmad Creative Commons License 2000.06.19 0 0 8949
Whyling
A vázméreted szerintem még egy kicsit nagy is, nemhogy kicsi! Próbálj meg egy rövidebb, meg magasabb emelkedésű stucnit feltetetni, meg esetleg húzd elöbbre a nyergedet. Igy már kissé közelebb kerülhet a kormány, azaz nem kell hasalnod rajta. Lakatok akadnak, ird meg pontosan melyikre gondolsz.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!