ori,
ez így van. A villa nyakát annyival hosszabbra kell hagyni, hogy a kormányszár is ráférjen. Bevált módszer az is, hogy még ennél is hosszabbra hagyják, és távtartókkal töltik ki a helyet. Ez azért előnyös, mert ha másik vázba kerül a villa, akkor esetleg kicsivel hosszabb nyakra lesz szükség.
A stucni átmérője azért lényeges, mert a villanyaknak 3 mérete lehet: 25.4mm, 28.6mm, 31.8mm. Vagyis 1", 1 1/8", 1 1/4".
A csuda se tudja, csavar-e. Inkább valami záródugó. Ha nem lenne ott, akkor belelátnál a villacsövébe, ne meg ki tudja mi minden eshetne, folyhatna bele...
Zsuzsa!
A hajlakkot akkor szoktuk használni, amikor elforog a kormányon a markolat (a vékony ragacsos lakkréteg miatt jól megtapad). Mielőtt levágnád a markolatot, nézd meg, hogy nem lehet-e beljebb tolni a fékkarokat és a váltókarokat!
Filigran, a hosszban egyetértünk, hogy számit. Node én azon problémaztam, hogy CSŐÁTMÉRŐT akarnak egyeztetni a T.tagok. Kit érdekel egy ilyen szerkentyűnél a CSŐÁTMÉRŐ??
Egyébként kösz az infót, ha fűrész, hát fűrész, mégha brutálisnak is tűnik a dolog. Mellesleg
ezen az ábrán úgy tűnik, hogy a csővégében itt is itt van az a bizonyos szorító csavar, tehát még mindig gyanakszom hogy nem a villanyakkandikál ki, hanem egy TOLDALÉKCSŐ-höz kapcsolódik a kormányszár...
Trekking kiegészítés: A Cygnus is HiTen vázas. Tud valaki vmit vázsúlyösszehasonlítás ügyben: Schwinn-Landrider vs. Magellan-Cygnus?
Ha még emlékeznek a T.tagok, akkor nemrégiben kérdeztem Schwinn Landrider trekkingről. Nem sok válasz érkezett, a lényeg ez volt: nehéz váz, árhoz képest jó felszereltség.
Ár hasonló, felszereltség hasonló, mi több van agyváltós felszereltségű is verzió is, igaz az drágább egy bő tízessel.
Kérném megköpködni: Cygnus vs. Landrider. Melyik a nyerőbb kocabiciklistáknak (jómagam és nejem)?
Vak vezet világtalant :) (Mármint hogy én vak...)
Próbáltam sokat utána nézni, és itt is sokat tanultam. Talán erre már tudom a választ, ha meg nem, legalább tovább tanulok (jó ap holtig tanul, és én még pap sem vagyok).
Szóval a villanyakat tényleg fűrésszel állítják be. Állítólag célszerű valamivel hosszabbra hagyni, így ha a telót átszereled egy masik bicajba, amelyiknek hosszabb a csöve, még használható marad. Ekkor persze valami távtartó gyűrűkkel kell kiegészíteni.
A vizszintes fémrúd, amit a website kormányszárnak nevez... igen, annak a hossza azért számíthat, mert így tudod szabályozni a felső tested távolságához a kormánycsövet, amit markolsz. Minél hosszabb a szár, annál távolabb lesz tőled a kormány, és jobban ráhasalhatsz a bicajra.
Kivi,
> az is stucni. De kétfajta konstrukció van.
> Te arról beszélsz, amikor a kormányszár vége a villába van dugva.
Igen. Ekkor a vizszintesen induló kormányszár elkanyarodik függőlegesbe, a függőleges vége fel van hasítva, a hasítékba egy menetes dió van betéve, amit a kormányszár függőleges csöbében futó húzó-csavar présel a hasítékba.
A menetes csavar feje a kormányszár "könyökéből" kandikál ki, ott lehet meghúzni. A kormányszár-cső hasított vége belemegy a villanyak-cső belsejébe, ott szorul meg amikor a dió szétnyomja.
Legalábbis a "parasztbicikliken", meg az én outimon így van.
.
> De olyan verzió is létezik (ez az A-headset névre hallgat),
> ahol a villanyak jóval hosszabb, és erre van ráhúzva a stucni.
Ez nem egészen világos, s a belinkelt Ritchey féle ábrából sem derül ki számomra egyértelműen.
Egyfelől van ott egy kb. vízszintes fémrúd (amit az a web-site kormányszárnak nevez), ami összeköti vázban forgó kormánytengelyt(?) a kormányyal. Ezen a "kormányszáron" valóban van bilincs, mind a két végén, az egyik szorítja a kormányt, a másik a forgó "kormánytengelyt". Ezt értem. Amit nem értek az az, hogy ekkor kit érdekel ezen "kormányszár" vastagsága?? Gondolom műszaki szempontból fontos a két végén levő bilincsek belmérete, a fémrúd hossza bilincsközéptől-bilincsközépig, meg az egész hóbelevanc szilárdsága/rugalmassága (esetleg a súlya). Hogy ezt konkrétan 0,5cm-es csőátmérővel, vagy 5cm-es csőátmérővel csinálja meg vki adott szilárdság mellett, kit izgat? Mármint az esztétikumon kívül? Gondolom anyag és csőprofil függő a dolog, de csereszabatosság szempontjából tök lényegtelen. Hacsak nem pont erre a kb. vízszintes rúdra szerelsz valamit?
Másfelől nem világos, hogy az "forgó tengely" amire ezt rábilincseled az tényleg a villanyak, ahogy kivi írja? Nem a villanyakba csatlakozó toldalékcső? Ha nem, hát nem, de akkor hogy állítasz kormánymagasságot ezen a csodán? Fűrésszel? :-) Persze így mechanikailag biztos stabilabb, mert egy mechanikai-csatlakozást megspórolsz..
zsuzsa,
gondolom a belsejébe akarsz lakkot fújni, hogy könnyebben rá tudd húzni a kormányra, ugye? Ha igen, akkor inkább vizezd be. Így is könnyű felhúzni, viszont amikor a viz elpárolog, akkor nagyon stabilan fog állni, nem forog el. Sokan hasznalnak hintőport, ezzel az a baj, hogy mindig ott van (nem párolog el), és elforog a kezed alatt a markolat.
Robin, en ( mi ) szivesen , felteve ha delutan mesz, mert delelott van egy uv-m.
toldalekokat viszem oda is.
En 25.-n a Loreven at Velencere turan veszek reszt, pedig szivesen mennek.
Kivi, voltam a Peugeot boltban, de olyan ellenszenvesek voltak,hogy nem is volt
kedvem szobahozni a flaskat.
Be is mentunk a Bike Bergusonhoz vigasztalodni, ott sokkal kedvesebbek.
A kormanyon azt a szivacsot gumira cserelem ( volt sarga :-))))
tenyleg hajlakkal kell befujni mielott felhuzom a gumit?? Sajnos tul hosszu is, elobb
le kell vagnom belole.
Igen, az is stucni. De kétfajta konstrukció van. Te arról beszélsz, amikor a kormányszár vége a villába van dugva. De olyan verzió is létezik (ez az A-headset névre hallgat), ahol a villanyak jóval hosszabb, és erre van ráhúzva a stucni. Ebben az esetben beszélünk a bilincsről.
Homályosítson már fel valaki mi a csuda az a "stucni"? Először azt hittem az a kormany azon állitható szár-része, amivel a kormány magasságát lehet beállítani. Na de azon hol van *bilincs*? 90 fokkal elforgatva, vagy sem...
Cooper
Akkor inkább gondolja át a kedvesed, hogy komolyan gondolja, vagy csak egy fellángolás mert, hogy a barátnője is elkezdett biciklizni...
Ha nem lángol (amúgy igen;)), akkor inkább gyűjtsön energiát.
Ha meg csak pislákol, akkor még egy kis pénzt gyűjteni kell és venni egy biciklit (!).
Hogy mééééér...???
Mert később sok baj lesz a masinával, amitől az egyébként gyengén pislákoló láng egy életre kialszik.
Nem érdemes az ilyet kockáztatni, amellett, hogy az ilyen masináknak a biztonsága is számomra igencsak kérdőjeles...
Az auto magazin 2000.júliusi számában van 5 féle autó kerékpárszállító bemutatása...2.160 Ft-170.000 rugóig, igaz erre már 4 gépet lehet felrögzíteni...Az átlag ár 15-20 ropi...
Mi a véleményetek a bevásárlóközpontokban (Cora, Metro) kapható mountain bike-okról? A kedvesemnek kellene, de nem akar sok pénzt rááldozni. És nem is valami nagy biciklis! Már több, mint 1 éve nem ült biciklin. Azelőtt se túl sokat. Szóval abszolút amatőr.
Robin
Menjünk el mind a kettőre és akkor nem lesz ilyen "e-cet" féle "Szerintem vasárnap... és " beszólás...:) Végülis K300-at nem emlitett senki sem...;)
Komolyabban : még túl korai az időpont az ilyen szervezkedésre hét elején:( Talán pénteken kiderül valami...:(
stoki,
szombaton jössz te is? a 100-assal megpróbálkoznék, akár versenyen kivül is (végülis itt vagyok én magamnak mint akit le lehet győzni, és ennél nehezebb ellenfelet nem tudok elképzelni :) )
hobe,
hááát? :)
lehet hogy csak a kamatokat akarja élvezni...:)))
gombfoci beszáll és segít, mert ő kicsit közelebb van KZ-hoz mint én és igy talán elér hozzám a pénz is.
Fijúk Lányok,
még keresem azt aki postán két mez árát küldte el (vigyor ugye nem te voltál, mert neked sajnos most nem lesz mezed, erről tényleg lekéstél :((( ), név nincs rajta, és nem tudom azonosítani. Segítsetek!
Filigran,
bátyó tökéletesen írta: a stucninál a három szám (sorban) az átmérőt, a hosszát, és az emelkedési szögét jelenti. A hossznál a két bilincs középvonalának távolságát mérjük.
gombfoci,
Vigyázz, a K200 nagyon nehéz! Nem olyan mint a Balaton 200, itt kb. 1500m a szintemelekdés.
tari2
Köszönöm a tanácsot, lehet benne valami, mert a jelenlegi fékpofák kőkemények. Smirglire gondoltam én is, de sajnos a fő baj az, hogy nagyon hamar előáll ismét a hibajelenség, tehát inkább a fékpofát cserélem ki, mint állandóan pucolgatok.
apipa