Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

taxi 546 Creative Commons License 2015.11.20 0 0 51455

Bocs urak, de futnék még egy kőrt fűtésradiátor légtelenítéssel kapcsolatban. Próbáltam megemelni a kiegyenlítő tartályt járó motornál, megemelt fordulattal bízván abban, hogy légteleníti magát, de nem jött össze. Gondolom a radiátorról le kéne vennem az egyik csövet, de nem tudom melyiket. Három szervízből elhajtottak, illetve radiátor cserét javasoltak. Szerintem a légtelenítés olcsóbb lenne. Segítene valaki, hogy hogy csináljam?

-Előzmény: #51428 hsz.

bigjohni Creative Commons License 2015.11.19 0 0 51454

Nem sikerült megfigyelnem hibás állapotban.

Gondoltam teszek be egy kamerát, de logikusan következtetve, a levegő áramlásának, illetve a motor hangjának figyelése után arra a következtetésre jutottam, hogy más probléma nem lehet.

Amikor a beltérben elfogyott a beáramló levegő, akkor a motornak és a levegőnek olyan hangja volt, mint átváltást követően néhány pillanatig. (akkor is eltűnik a levegő rövid időre)

Azt nem tudom, hogy maga az állítómotor el tud-e kopni, de a benne lévő potméter igen. Ilyen esetben a motor nem tudja, hogy hol van a végállás, ezért folyamatosan korrigál. Ez volt a másik motornál is, és a Fabia fűtésében is. Csere után hibátlan lett.

Előzmény: m4tthew (51452)
Mayer Adrián Creative Commons License 2015.11.18 0 0 51453

Ma volt rá időm és simán kijött,csak az oldalsó takarólemezt kellett levennem. Most már nagyon egyszerű :)

Előzmény: Mayer Adrián (51442)
m4tthew Creative Commons License 2015.11.18 0 0 51452

Hát megmondom őszintén reménykedtem benne hogy ez lesz a baja akkor nekem is, mert így levezetve valóban logikus lenne..

na de ma éjjel teszteltem meló közben, illetve előtte "hidegen" is megnéztem hogy működik a pollenszűrő alatt a motor, hibátlanul nyitott-zárt ahogy kell (legalábbis amennyi kívülről látszik) aztán néhány óra folyamatos utastérfűtés után, mikor már kb semmit nem fújt be (szokás szerint), pollenszűrő ki, és állítgattam a külső-belső levegőt, és a motor ugyanúgy nyitott-zárt ahogy kell, nyitott állapotban ugye látszott is, hogy a ventilator dolgozik rendesen, ennek ellenére, semmilyen beállítással nem tudtam a levegő befújást újra éleszteni.. (Reggel meg majd működik újra...)

vélemény?  A Te esetedben a levegőszabályzó motor gondolom nem nyitott-zárt rendesen bármikor, szóval az én esetemben ez az átvezetés pl nem lehetséges teljesen nyitott állapotban, nem?

Előzmény: bigjohni (51444)
lviz Creative Commons License 2015.11.16 0 0 51451

Szia!

Nekem pont ugyanilyen kocsim van, nagyjából a km is megegyezik. Az enyémben 140e van. (116 Le) Néha alacsonyabb fordulaton nekem is vibrál, leginkább a műanyagok rezonálnak be, meg a különböző tárolókban levő bizbaszok adnak így hangot. Magasabb fordulaton nincs ilyen. Azt viszont észrevettem,hogy ha mondjuk auchannál tankolok,akkor hangosabb a kocsi, kicsit traktorosabb a hangja, míg mondjuk az OMV maxx motionnál meg szépen kicsendesedik 700 km után és teljesen kultúráltan csendesen jár. Az enyém is rendszeresen van szervizelve. Azért extrém rezgésnek nem nevezném, kicsit talán intenzívebb, mint mondjuk az 1.5 Dci megane-om volt. (bár 8 év után az is elkezdett remegni.)

Előzmény: boszem (51445)
stevie-13 Creative Commons License 2015.11.15 0 0 51450

Ezért gondoltam, hogy a motorelrendezés esetleg másfajta vibrációt okozhat.

 

 

Lehet, hogy a bakok mégsincsenek annyira rendben, de lehet valamilyen kezdődő befecskendezési probléma előjele is.

 

Nyilván vannak rezgések minden autóban, pláne egy dízelben, de ami annyira feltűnő, hogy valaki beír miatta egy fórumba, az már feltehetően valami gondot jelez.

Előzmény: boszem (51448)
boszem Creative Commons License 2015.11.15 0 0 51449

Előtte vedd ki a kesztyűtartó világítást, mert én épp tegnap szoptam meg vele. Amikor meghúztam kifele a kesztyűtartót, a világítás elakadt és darabokra hullott... Eltartott egy ideig, mire rájöttem, mi hova való és mi mit kapcsol...

Előzmény: Mayer Adrián (51447)
boszem Creative Commons License 2015.11.15 0 0 51448

Az enyém 2008-as, az utolsók egyike az első szériából, 116 lovas.

Volt egy 2003-as 9n-es Polom, 101 lovas motorral, egy 2007-es  6-os Passat 105 lovassal, és ezekben nem éreztem ennyire. Ezért gondoltam, hogy a motorelrendezés esetleg másfajta vibrációt okozhat. Lehet bele kellene ülni egy másik ugyanilyenbe és összehasonlítani :)

Előzmény: bigjohni (51446)
Mayer Adrián Creative Commons License 2015.11.14 0 0 51447

Köszi,holnap megpróbálom én is! :)

Előzmény: T.Szaby (51443)
bigjohni Creative Commons License 2015.11.14 0 0 51446

Betűkkel nehéz leírni, vagy összehasonlítani két autó rezgését.

Az enyém is vibrált valamennyire. Szerintem ez nem a motor elrendezésétől függ.

Pl. egy Octavia abból az időből, vagy egy Fabia sokkal kellemetlenebb volt.

Egy Audi pedig kevésbé, pedig abban is hosszában van a motor.

 

Előzmény: boszem (51445)
boszem Creative Commons License 2015.11.12 0 0 51445

Sziasztok. 1.9pd hosszmotoros (116/131le) 1-es SuperB tulajdonosok véleménye érdekelne. Találgatni én is tudok, de most tények érdekelnének a következővel kapcsolatban:

Alapjáraton, illetve menet közben alacsonyabb fordulaton fokozattól, sebességtől függetlenül vibrál az egész autó. Értelemszerűen a motor frekvenciáján. Nem rázkódik, hanem vibrál. Bármihez nyúlsz a beltérben, olyan mintha a telefon rezegne a kezed alatt. A xenon fénysugár szélén is látható. Tények: 131.000km, kuplung-lendkerék gyári, de olyan mint a vaj, bakok hibátlanok, folyamatosan gondosan szervizelt, Ausztriában tankolt.

 

Van itt valaki, akinek ilyen motorral szerelt a gépsárkánya és hasonlót tapasztal? Vagy elkezdjem keresni a hiba okát? Netán ez normális ezeknél? Eddig csak keresztmotoros 1.9-em volt és nem csinált ilyet.

 

Köszönöm!

bigjohni Creative Commons License 2015.11.12 0 0 51444

Kicsit átgondolva,

a ventilátor volt már a kezedben, és volt cserélve is. Nyilván van lapátja, és nyilván hallod, hogy forog. Ha a bemenet szabad, nincs beton, lekvár, vattacukor a pollenszűrőben, akkor onnan levegőt fog szívni. A belső nyílásokat nem tudod lezárni, kivéve a műszerfali rácsokat, ezért, ha forog a ventilátor nyilván ki kell jönnie a levegőnek valahol.

Belső keringetés esetén a kívülről látható zsalu lezárja a külső levegőt, és egyben nyitja a ventilátor szívó oldalát a beltér felé. Ekkor a beltérből szív, majd a beállított irányba kinyomja a levegőt.

Nekem amikor a motor vacakolt nem zárt/nyitott teljesen, így a ventilátor szívó és nyomó oldala között átvezetés keletkezett, amitől nyilván nem nyomott semmit oda ahová kellett volna.

Alapjáraton babrálva mindig jó volt. Menet közben bolondult meg, ami kezdetben helyrejött a külső/belső kapcsoló nyomkodása után, viszont ez az idő múlásával egyre ritkábban sikerült.

Az én autómban erre a problémára az említett motor cseréje jelentett megoldást, ami nem jelenti azt, hogy a Te autódban is az a probléma.

Csupán azért írtam le, mert a jelenség amit leírtál szóról szóra igaz volt az enyémre is.

Nincsenek csodák, forog egy ventilátor akkor az nyom valahová. Ha átvezetés keletkezik a két oldal között, akkor nincs mit, és nincs hová nyomnia.

Előzmény: m4tthew (51438)
T.Szaby Creative Commons License 2015.11.11 0 0 51443

Ma kivettem az enyémből a kesztyűtartót. 2005ös évjárat. 8 csavart vettem ki, majd erősen húzni kellett magam felé. A felső részénél ahol a 3 csavar van ott van még három patent is. Azok elég erősen tartják.

Mayer Adrián Creative Commons License 2015.11.11 0 0 51442

Hátulról tartja legalább egy csavar..,nektek sikerült már kibontani?

 

Előzmény: Airbag. (51432)
T.Szaby Creative Commons License 2015.11.09 0 0 51441

Sziasztok! Nem rég volt kuplungszett és lendkerék csere az autómon. Már előtte is tapasztaltam, hogy ha magasabb fordulaton benyomom a kuplungot akkor lökdösi a pedál a lábam. Ez a jelenség csere után is megmaradt. Erre azt mondták, hogy normális jelenség. Alapjáraton szépen simán jár a pedál. Kb 1500-as fordulattól jelentkezik. Ennek tényleg ilyennek kell lennie?

superbfanatic Creative Commons License 2015.11.09 0 0 51440

Üdv!

Én már kétszer cseréltem hűtőfolyadékot nem tapasztaltam ezt a légtelenítési problémát...

Előzmény: SpisakTomi (51439)
SpisakTomi Creative Commons License 2015.11.09 0 0 51439

Szia!

Nem hiszem, hogy hozzá nem értésről van szó, mert márkaszervíz vezető szerelőjéhez hordom a kocsit otthonra javítani.

Ezekből annyit csinált mint égen a csillag és anno mint minden típushoz továbbképzéseken is volt. 

Másrészt a típusbetegségeket is csak ismeri a példányszámból kifolyólag... De minden bizonnyal lehet valahogy orvosolni a hibát (hisz újonnan nem csinálta), csak nem feltétlenül éri meg. Hozzáteszem fűtésem kiváló csak a folyadék szörcsögés-kuruttyolás amire válaszoltam az áll fent nálam és a "típushibát" is arra értem...

Üdv Tomi

Előzmény: bigjohni (51437)
m4tthew Creative Commons License 2015.11.08 0 0 51438

Azért nem stimmel, mert nekem fokozatosan gyengül el, nem egyik pillanatról a másikra nem fúj semmit, hanem szépen lassan egyre kevesebbet.. (És teljesen mindegy hogy külső vagy belső keringetés)

Előzmény: bigjohni (51435)
bigjohni Creative Commons License 2015.11.08 0 0 51437

"és ez úgy tudom tipikus Superb "betegség""

Azért mert valaki nem tudja megjavítani, ne legyen már tipikus betegség, vagy rögtön típushiba.

Szerintem jóval több fut normálisan működő fűtéssel, mint anélkül.

Nekem levették az autó komplett elejét amikor cserélték a vezérlést, de valamiért utána is jól működött.

(nem emlékszem semmilyen furfangra, de az is igaz, hogy legalább 5-6 éve volt már)

Előzmény: SpisakTomi (51430)
bigjohni Creative Commons License 2015.11.08 0 0 51436

Ha levetted az alsó burkolatot, és a fedél nyitása után látható csavarokat, akkor már nem tartja semmi.

Előzmény: boszem (51433)
bigjohni Creative Commons License 2015.11.08 0 0 51435

Minél részletesebben írod le a jelenséget annál jobban hasonlít az enyémre.

Hiába néztem 500x kívülről, hogy átvált rendesen, menet közben mégis elcsesződött.

A kis állító motor megoldotta,a kísértetiesen olyan jelenséget mint a tiéd.

Előzmény: m4tthew (51429)
stevie-13 Creative Commons License 2015.11.07 0 0 51434

és miért nem a fejegységet veszed ki?

 

 

Szerintem az már kint van, most csak az USB-csatit akarja bevezetni a kesztyűtartóba hátulról :-)

Előzmény: Airbag. (51432)
boszem Creative Commons License 2015.11.07 0 0 51433

Sziasztok! Én maás okból, de én is kíváncsi vagyok, hogy lehet kivenni a kesztyűtartót! Kivettem, minden látható csavart, mégis tartja még valami! :/ Az enyém 1es Superb!

Airbag. Creative Commons License 2015.11.07 0 0 51432

és miért nem a fejegységet veszed ki?

Előzmény: Mayer Adrián (51431)
Mayer Adrián Creative Commons License 2015.11.07 0 0 51431

Sziasztok!

Egy hónapja egy 2009-es B boldog tulajdonosai vagyunk,egy Kenwood fejegység van benne,aminek a hátulján van az USB csatlakozó. Most ehhez szeretnék hozzáférni,próbáltam a kesztyűtartót kivenni,de elbizonytalanodtam,5 csavart találtam eddig,de nem jön ki és nem akarom feszegetni.Valaki szedte már szét?

SpisakTomi Creative Commons License 2015.11.06 0 0 51430

Hello!

Nekem is megvan a jelenség (2008 - 1.9 PD) és ez úgy tudom tipikus Superb "betegség"... Rövid időre meg tudta szűntetni a szerelőm egy full légtelenítéssel és túltöltéssel, de nem tartott sokáig :( Ő azt mondja van egy hülye kanyar a csőben ahol akármit csinálsz megáll a levegő és nem tudod kiűzni onnan... Azt nem tudom normális-e, de nekem sem szokott forró lenni, de nem is hideg.

Üdv, Tomi

Előzmény: taxi 546 (51428)
m4tthew Creative Commons License 2015.11.06 0 0 51429

Nekem a külső-belső közt lehet bármikor váltani, nem azzal lesz a gond..

viszont az elmúlt egy hónapban továbbra sem oldódott meg a sztori, volt bent már 3 fűtőmotor, köztük egy zsírúj is, és mindegyikkel ugyanúgy megvolt a jelenség (1-2 óra folyamatos utastér hűtés/fűtés után a levegőbefújás teljesítménye szépen lassan a nullával lesz egyenlő, és egyik fokozaton sem fúj levegőt, semelyik irányba) szóval a fűtőmotor kizárható, a computer hibát nem ír, a climatronic frankón beállítva.. És a szerelők is értetlenül állnak a dolog előtt..

Előzmény: bigjohni (51364)
taxi 546 Creative Commons License 2015.11.04 0 0 51428

Üdv!

 

Valahol olvastam itt a fórumon, (de az istennek sem találom) hogy hogyan lehet megszüntetni a fűtőradiátor felől hallatszó kutyorgást. Próbáltam menni nyitott kiegyenlítő tartállyal, próbáltam megemelni a kiegyenlítőt, hátha kinyomja a levegőt, de nem használt. -Az normális, hogy üzem meleg motornál hideg a kiegyenlítőben lévő fagyálló?  (2007-es 1,9 tdi)

kismoszatka Creative Commons License 2015.11.03 0 0 51427

Hello

 

Az utóbbi pár napom kicsit zsúfolt volt így nem írtam és nem is olvastam amit írtatok. A lényeg, hogy nincs köze a víznek a generátoromhoz. Vagy legalább is szerintem.

A szerelő azt mondta, hogy középrészt vagy mit kell benne cserélni 2 csapággyal és akkor már új szénkeféket is kap, szóval Generátorgenerálon van jelenleg. 40 ezer ft kb.

 

Köszi azért a válaszokat.

 

Ja és soha nem merné a motort mosni :D Annál is inkább, hogy 20-25 km-re tőlem van ilyen mosó szóval amíg addig elgurulok már nem hideg a motor...

 

Bár már én is láttam olyat aki begurult motor leáll kiugrik és már mossa is. És szerintem sem mindegy a menetszéllel beszivárgó csapadék vagy a tizenakárhány báron spriccelő magasnyomású mosó.

 

258 ezer km van egyébként az 1.9 PDTDI-ben és még elvileg nem volt vele gond. (110 ezertől van nálam).

 

Szóval ha 40 ezret kifizetek és megy még 250-et akkor elégedett leszek :)

 

Sziasztok

 

Előzmény: superbfanatic (51426)
superbfanatic Creative Commons License 2015.10.31 0 0 51426

Üdv!

Minden autómat mostam, nyilván az elektromos alkatrészeket nem közvetlen közelről. Semmi gond nem volt eddig.

Előzmény: superbfanatic (51424)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!