Kivi : köszönöm szépen az infot, elmegyek és megprobálom Nagykovacsiban ahobbihaziasszonyt :-)
felteve, ha elozo nap sikerul atkelnem Lorevnel a kompon a Velence projekt kapcsan :-) de az biztos sikerul, ugyhogy akkkor vasarnap nagykovacsi.
mindenki : ma megneztem a Kapor utcat. tenyleg nem olyan hosszu... tavaly, amikor tanultam biciklizni akkor sokkal hossszabb volt. talan osszement azota?
megtekintem meg a Csejtei utcat is a Kiscelli viszonylataban. Trofeak vegulis megvannak, mostmarcsak a palya hianyzik :-)
Whyling, ne hallgass Tarira! Első útra, új bicóval nem az Istenhegyi út a megfelelő terep. Egyébként hadd gratuláljak én is, príma egy gépnek látszik! Ha megkérdezhetem (nem kötözködés, tényleg érdekel): miért kezdtél variálni az alkatrészekkel? A GT Timberline nagyjából ugyanezzel a felszereltséggel jön és csak 4000 Huffal több.
Outi-ügyben, ha jól emléxem, többen is ajánlották már itt a Malit. Ha a Peugeot-nál nem találsz szimpatikusat, nem nagy út átkelni az Árpád-hídon a Népfürdő utcáig, de a "montiboltok" közül is láttam Mali Ironmaneket a Nellánál (Kálmán I. u.) Nekem, abszolút laikusnak, nagyon jóképűnek tűntek!
Szeretnék tanácsot kérni tőletek, van egy olcsó Favorit bringa, ami szimpatikus nekem, csak az alkatrészellátás miatt vannak kétségeim. Szerintetek vannak még ehhez cuccok? Vagy van valamelyikőtöknek egy hasonló eladó bicaja, felújításra szoruló?
Vájling - Gratulálok, GT a szívem csücske. A régi CroMo GT vázamat még megtartottam, abban reménykedve, hogy a mostani Alu vázam beszarik és átpakolhatom rá a cuccokat.
Túralehetőség - Ha síkon akarsz menni, akkor Déli - Széna tér - bringa út a rakpart felé - irány az Árpád híd - Filatori gát - Északi Vasúti Összekötő híd - Dunapart végig. Onnan vagy ezen az úton vissza, vagy átmész a Szentendrei úton - Békásmegyer - Csillaghegyi Strand - a házak után a második kis úton balra (hőerőmű szervíz út) - át a vasúton, majd egyenesen. Óbudán pedig keress egy kedvenc utat magadnak.
Hegyi menet - Pl. Fel mész a Farkasréti temető mellett a Sasadi útra - a körforgalomnál jobbra fel (nem tom' milyen utca - Melinda úton fel - Evetke utca Karthauzi út - Rege utca - Fogastól a János-hegyre át - legurulsz - a végén jobbra - Mátyás király út - onnan, vagy óvatosan ezerrel letépsz a délihez, vagy Költő utca (a Dianán most dolgoznak) - Denevér utca - Farkasrét hátsó oldalánál blra - Bürök utca - Németvölgyi út - Istenhegyi út oszt otthon is vagy. Ha lusta vagy egy pótjegy ellenében a feltekerést a fogassal megspórolhatod. Az oda vezető utat találd meg. :-)
Bocsánat, hogy késedelmesen reagálok, noha többször is név szerint lettem megszólítva, de egy kissé elfoglalt vagyok (értsd szabadság).
Norkoci - Nincs harag. Az infót vettem, hogy melyikre megyek az a jövő titka. Az igazság szerint mindkettőhöz lenne kedvem. Maj' meglátjuk. Abban is van valami ráció, amit Kivi írt, t.i. ritkán lehet rendőri felvezetéssel bringázni, sőt a lecsugás a vizen sem elhanyagolható vonzerőt jelent.
Gf - Kapor Trophy - Rendben. A hölgyek induljanak a másik végéről, de az unalom elűzésére hátrafelé guruljanak. :-)
Sanzi, Hefi - Én csak ácsingózom egy országúti iránt. Majd ha lesz fölösleges pénzem (???? :-() akkor én is veszek egy HASZNÁLTAT (ugye Bátyó :-)). Szerintem mindegyik másra való. Ha minden igaz holnap legurulunk Tatabányára montival, de legszívesebben outival mennék.
Kritikát kérek a bicómról:
most vettem a SpeedMetallban, 106 eFt-ért
GT Karakoram váz
Magellán villa
ZOOM stucni
Bikepositive Alloy 6061 egyenes kormány
Marine nyeregcső
Caprine géles nyereg
MACH1 210 felni
Rubena gumik
alu pedálok
Canondale agyak
DEORE hátsó, Alivio első váltó
Shimano váltókarok
DIA-Compe PowerControl 7EXA fékkar
Shimano fékek
Alivio hajtómű
Még csak pár km-t mentem, de úgy érzem kicsit süppedős a nyereg. A többi egyelőre tökéletesen működik, a fékek könnyen fognak a váltó finoman és gyorsan vált. Nem downhillre kell, csak terepezés meg "városi cross".
Ha van valaki, aki még a délelőtt folyamán ideles, tudna ajaánlani egy rövidebb hétvégi próbatúrát Bp. környékén? A Déli körül lakom.
köszia
Az ilyeneket el kell ütni :-))) Pontosabban fékezni kell velük mint ahogy én csináltam tegnap előtt. :-))) Ja nekem is van biztosításom.
HEFI
Szerintem a MTB divat soha sem fog elmúlni :-(((( talán azért mert:
1. az utak szarak,
2. a közvélemény szerint a vékony kerék veszélyesebb, mint az 5 cm-es traktor abroncs :-))
3. nem mindenki szeret feküdni a kecskén.
Különben én imádom az én Pözsó OUTI-mat. Nemrég került hozzám BadMad jóvoltából. Sora váltója van. Eddig a váltóval semmi gondom nem volt. Itten megkukucskálhatod:
Huh itt mindenkit magaval ragadott a bemutatkozas virus; en is! Szoval en 21 eves fiu vagyok. Nagyon szeretek bicozni, de nem most kezdtem...mar egy 7 eve kozepesen-komolyan kerekezem! Jelenleg egy `98-as SCS Adrenalin-RC-m van. A fekek kivetelevel most mar minden STX-RC rajta. Van neki egy `99-es Rock-Shox Jett T2-s teloja is. Ezen kivul van meg egy szenacel 18 sebesseges corabikom; azzal jarok dolgozni. Most akarok neki baratnot szerezni, egy outi bico szemelyeben, szoval akkor fel is teszem a kerdest:
Kerdes: Milyen outi bicot erdemes venni ugy 120-150e forint koruli aron? Jo a sora? Fekvaltokar nem kell!
Valami miatt ketszer annyiba kerulnek az outi bikeok mint a hasonlo kategoriaju montik, es egy csomo nagy uzletben nincs is beloluk egy sem! /pl.: Hajdu bike-ban volt egy de az is csak szerelesre pihent ott, es kiraktak a tobbi koze/ Normalis ez? Mikor fog ez a mtb divat elmulni??
dandan
Egyetértek kivi-vel, miszerint 4000ért még én sem tudok neked használható V-féket+fékkart szerezni. Azonban a lehetőségek közé fel kell és érdemes venni a DiaCompe, a SRAM, a Shimano termékeit is. Mit kapsz ennyi pénzért cserébe? Megbízható fékhatást, és hogy bárhol, bármikor meg fox tudni állni. Ha több a léd, javasolnék valami párhozamosított V-féket (DiaCompe, Shimano).
filigran
Végre ment egy mél, olvasd el, aztán mihamarabb válaszolj.
Új beérkezők:
gombfoci+choocory,Szili23,Filigran,rgranc
+KP-sek: badmad,Mad002,H_G,OpiPapa(+Timery),neptancos
és ezen kivül megint egy postai, ami 15-ei, de nem tudom azonosítani.
Nagykovácsiban több esemény is lesz most hétvégén, engem a cross country verseny érint (indulok rajta). Ez hasonlít leginkább a Maratonra. Itt lefele, felfelé egyaránt kell menni egy 6km-es pályán.
A másik hátom verseny is érdekes látnivalókat kínál:
-terepfutás: magáért beszél
-downhill: bicajjal száguldanak le a pályán. Semmi hegymenet.
-triál: kerékpáros ügyességi verseny, különböző akadályokon kell átjutni bicajjal.
1 kor hossza: 6.5km
Minden celba erkezo emblemazott kulacsot kap.
Nevezes:
szombaton 8.00-17.00
vasarnap: 8.00-tol. A nevezeseket minden kategoriaban a rajt elott 45
perccel lezarjak. A nevezesi dij 1000Ft, kiveve a Buli felnottben, ott
400.-.
***Downhill:***
Rajt: szombat, 15.00
A palya hossza 1350m/140m szint
Ha valakinek kedve tamadna egy kis ejszakai kerekezeshez akkor tudom ajanlani a Godollo 50-et.
GÖDÖLLÔ K 50 ÉJSZAKAI (ORSZÁGÚTI) 1
június 17-18.
"Margita 344.2" Turisztikai és Sportegyesület
2100 Gödöllô, Ambrus Zoltán köz 7. Fszt. 6.
(28) 412-204
Hardi László
2100 Gödöllô, Dózsa György út 5-7. III./21.
(28) 410-376
Szili Mátyás
1115 Budapest, Bartók Béla út 129/b.
(1) 203-7811 (este)
ÉDISZ DSE, Varga András tanár
1149 Budapest, Várna u. 21/b.
(1) 252-2766
Gödöllô Valkó Vácszentlászló Tura Galgahévíz Hévízgyörk Bag 30-as főút elágazás Gödöllô
Gödöllô, Vasútállomás
Gödöllô, Vasútállomás
22.00-23.00 óra óra 300 Ft/fő 49 km 350 m 4 óra 28 pont
Térkép: Magyarország autóstérképe. Működő első és hátsó világítás kötelező! Bukósisak használata és a csoportos közlekedés ajánlott!
Jo.
Tudsz mondani egy hozzaszolasszamot, ahol irtal errol a Nagykovacsi dologrol? Nem talalom. pedig valahol irtal rola.
Vagy ha van valami igen egyszeruen elkuldhetod rola, akkor legy olyan tunder, kuld el nekem!
zsuzsa,
ebben biztos vagy?
Ez egy kőkemény terepverseny lesz, olyan helyeken, ahol az emberek többsége még gyalog sem közlekedik (köves lejtők, kegyetlen emelkedők, vízmosások, stb). A pályát a magyarországi versenyekhez képest is keményen jelölték ki, hogy a külföldi versenyzők is kínlódjanak. :)
Szerintem gyere ki vasárnap Nagykovácsiba (csak 12km Budapesttől). Ott meglátod, hogy milyen egy mountain bike verseny. Ha azok után is lesz hozzá kedved, akkor hajrá.
dandan,
érdemes V-féket venni. Nagyobb a fékereje, kevésbé fárad el a kezed egy hosszú lejtő után. De 4000 pénzért nem nagyon kapsz jó minőségűt. Mivel a V-fékhez V-fékkar is kell, többet kellene ráköltened. Egy szar V-fék miatt nem érdemes eldobni a régi canti féket.
En ott leszek, mert holgyek szamara ingyenes reszvetel. Nem kerul semmibe es még Hölgynek is hivnak. De en csak benezgatok majd ott, az se izgat, utolsonak vanszorgok-e, a fontos az, hogy SZABADSAGON LESZEK es rekrealodom :-))
Ha fel birom emelni utana a karomat, nyilvan lesz benne söröskorsó is :-)
Méghogy érdemes-e?? IGEN!!
Milyen márkát néztél ki magadnak??
SZVSZ Avidot vagy SRam-ot érdemes kipróbálni. Arra nagyon figyelj, hogy milyen fékpofát veszel hozzá.
Még többet is érdemes rákölteni. Ha van több mohád rá, akkor ez tuti jó befektetés...
Hello !!!
Lehet hogy ezt már régen kitárgyaltátok, de én csak az utolsó 500 hozzászólást olvastam, és abban nem volt ilyesmiről szó. Engem csak az érdekelne hogy mi a véleményetek a V-fékről. Ugyanis én ilyet akarok venni és szeretném tudni hogy érdemes-e 4000-et rákölteni. Érdemes-e lecserélni a "hagyományos" MTB fékeket ilyenekre.
Szinte mindenki jelentkezett már mezügyben, aki meg nem, annak most mail/sms ment.
Kérlek vigyázzatok a Szentendrei út járdás bicigliút szakaszán, ma megint elém lépett egy férfi egy zártszekrényes teherautó mögül, úgy hogy közben hátrafelé nézett.
Nem tudom ki hogy van vele, de én kötöttem balesetbiztosítást, belefoglalva a kerékpározást is. A biztosítás szerint ha valamim törik fizetnek, ha kórház akkor is, ha 8 napon belül akkor nem, de a ruhakárt térítik. Megkérdeztem a fejvédőmet is kifizetik-e, ha törik, azt mondták igen.
Tényleg gondolt erre más is már rajtam kívül? (hogy mi van akkor, ha baj van?)
kivi,
mondta hogy a Keletibe megy... te se olvasol?
és ennél tényleg jobb a villamos mente, mert a sin miatt sokkal nehezebb eltévedni annak aki nem ismeri kies várusunkat. Az alagútnál meg biztos lesznek más bringások és ott is megvárhatod - biztos örülne
kerékpár,
egye fene, idemásolom amit a listára irtam:
"A Kelenfoldi pu. alatti aluljaron jossz ki a Budaorsi utig, azon vegig (BAH csomopont-Alkotas utca.). A Deli pu.-nal elindulsz a Krisztina koruton, atmesz az Alaguton (a jardan!) es az Alagut Duna feloli vegen balra megy fel a szerpentin a Varba. Ez osszesen 25-30perc. En igy mennek.
Apropo, a vonat nem jon be a Deliig? Mert akkor esetleg ott meg tudlak
varni."
bátyó,
korrekt a leírásod a vázanyagokról, de ne írjunk súlyt a tömeg helyett, jó?
Norkoci,
két alapvető különbség van: a Duna Maratonon nem kell tájékozódni, egyértelműen ki lesz jelölve az út. A Szopláknál csak hébe-hóba van egy szalag, inkább térképpel és rutinból kell menni. Ez rengeteg időt jelent.
Másrészt a terep "könnyebb", mert felkészültek a több száz versenyzőre. Jóval kevesebb az egynyomos ösvény, csapás mint a Szoplákon.
kerékpár,
válaszoltam neked az MTB listán, ide most nem írom be, jó?
Ígértem, ígértem, de senki nem mozdult rá, így azt gondoltam, hogy érdektelen, így megúszom.
Na jó. A kiigazítások majd jöhetnek.
Szóval lényegében 4 féle anyagból készülnek vázak, villák. Az első kettő köznapi, az utolsó kettő már elit kategória (persze ez nem azt jelenti, hogy az igenjó köznapi váz ne lenne drágább, mint az alacsonyabban árazott elit).
Az anyagok: acél, alumínium, titán, karbon (tudom, van boronkarbid, magnézium, fa meg egyéb egzotikum is, de az ritka).
Az acélnál most a sima ötvözetlen szénacélt hanyagoljuk (amit sokszor Hi-Ten ként szoktak emlegetni, pedig ez egy koreai cég neve. Is.), most a különböző ötvözött acélokat értem az acél alatt (pl. Cr-Mo).
1. Rugalmasság.
Ez az a tulajdonsága a váznak, hogy menet közben képes "élni", mozogni. Ez akkor jelenthet előnyt, ha rossz úton közlekedsz, mert ekkor a váz is résztvesz az egyenetlenségek elnyelésében. Röviden, kényelmesebb közlekedni vele.
A sorrend a legrugalmasabból a rugalmatlanig: acél, titán, alu, karbon.
Az alu kb. fele olyan rugalmas, mint az acél.
2. Merevség
Ez a rugalmasság reciprokaként tekinthető. Miné kisebb a rugalmassága, annál merevebb a váz. Tehát keményebbnek tűnik a bringa.
Az alu az előbbiek miatt úgy kétszer merevebb, mint az acél.
3. Súly
Ez már messze nem ilyen egyszerű. A karbon a legkönnyebb, nincs vita, pláne ha monocoque vázról van szó, ami egybe készül, nem csövekből rakják össze.
A titán könnyebb az acélnál az alunak meg csak kb. harmadrész a sűrűsége. Ebből első pillanatban az tűnik, hogy az alu váz sokkal könnyebb, mint az acél. A bibi ott van, hogy az alu-nak sokkal kisebb a szilárdsága, mint az acélé, tehát több anyagot kell használni. Akkor meg már nehezebb, mint az acél. Anyagspórolást akkor lehetséges, ha vékony falú, nagyobb átmérőjű csöveket használnak (ez az oversize jelenség). Így már valóban könnyebb vázat lehet készíteni, mint az acélból. Egy kicsit. Mert hát acél is többféle van. A jó Reynolds, Fuji, meg mit tudom én milyen spéci csövekből még könnyebb vázat lehet készíteni. Csak hát a pénz mindenbe belepofázik. Persze alu sem egyféle van. Ott is különböző ötvözetek léteznek, amelyeknek ismét csak meg van az áruk (7005, 7006, 7076...)
Summa summárum, azt lehet mondani, hogy nagyjából azonos tömegű vázat lehet készíteni az acélból a titánból és az alu-ból. Az utóbbi kettő néhány dekával könnyebb is lehet, de nincs olyan horribilis eltérés.
A vázméret és a váz kialakítása (ejtett felsőcsövű) nagyságrenddel többet nyom a latba.
4. Élettartam
Ez is érdekes. Az acél már ezer éve ismert, jól bevált anyag. Az ebből készült vázra a jobb cégek örök élet garanciát adnak. Ez nem kutya, azt jelenti, hogy szinte biztos, hogy használat közben nem fog megdögleni a váz.
Az alu és a titán esetén messze nem ilyen szép a leányzó fekvése. Ezeknek a megmunkálása, hegesztése jóval nehezebb, mint az acélé. Ráadásul az alu-nál a merevsége miatt jóval nagyobb terhelés jut a hegesztésekre, mint az acélnál, emiatt ezek a vázak általában a hegesztéseknél adják meg magukat. Emiatt hasznos, ha van teleszkóp a gépen. Másrészt a kályhacsövesség miatt (nagyobb átmérő, kisebb falvastagság) a váz az oldalirányú igénybevételeket nem igen bírja, horpad.
A hegesztési nehézségek miatt (bár a technika sokat fejlődött az utóbbi évek alatt) az alu váz élettartama kisebb, mint az acélé (a horpadást figyelmen kívül hagyva). :-) A garantált élettartam is 5-10 év között van. Ez persze nem jelenti azt, hogy hamarabb kell kidobni, mint egy acél vázat. Az úthenger nem válogat.
Ebből a szempontból a karbon a legrosszabb. Nem igazán lehet gyártás közben ellenőrizni az eredményt.
sanzi
Ez nagy kísértés. De azért alkudni lehet ugye? :-)
Nyomj egy mailt és beszéljük meg a dolgot.
Az én Scott-om már lassan kezd "kirojtosodni", bár még azért néhány évet le kell húznia.
Éppen nemrég gondolkodtam, hogy el kellene indulnom könyöklőt keresgetni, nézegetni, hogy legalább tudjam, hogy mi és mennyiért kapható. Én már nem tudok meglenni nélküle.
A bioféken nagyot nyerítettem. Teccik. Elképzelem, ahogyan kapaszkodsz a muksóba, aki sehogyan sem érti, hogy miért halad, ha egylépést sem tesz. :-)))