Én az újságból értesültem róla, gondoltam megosztom veletek, hátha nem mindenki tudja :)
"A hétvégén háromnapos találkozót szerveznek a negyvenes évektől gyártott dörzskerék-hajtású SOLEX kismotor rajongói a Szeged melletti Zsombón. A szegedi Móra Ferenc Múzeum kertjében vasárnap 11 órától megtekinthetők a világ legkisebb chopperei."
Ez lenne a május második felére szervezett találkozó?
Helló! Gratulálok a vashoz! Nemigazán értem, hogy mi a '66-os, és mi a '77-es, de mindegy. Neked valószínű, hogy a "MOTOBECANE" gyártótol van motorod, mivel hogy a "vázra" kell a lámpa, vagy esetleg a kormányra? Na, de tökmindegy, a lényeg az, hogy a német e-bay-en ehhez a tipushoz tutira találsz mindent.Karbit lehet hogy olcsóbban találsz újat Berettyóujfalun.
Hali! Van egy Velosolexem és kellene hozzá 1-2 alkatrész. A típusát nem tudom. A blokkjára kéne a műanyag burkolat és karbulátor. 1966-ban gyártották, Párizsban. A vázára első lámpa kellene. 1977-ben gyártották Kölnben. E-mail: kakadufej@freemail.hu
a membrán egyben van.amig nem volt meg az új tank,addig egy,a villára felkötött fantásüvegből szítta a benzint.most a szimpla saját fémcsövén nem képes erre.
Helló! Ha befogtad a felső lyukat, és határozott fújást éreztél(valószínű,hogy forgattad a motort), az a forgattyústérből is eredhet. Akkor pedig rongy a membrán. A zsívónyíláson persze nem fújhat vissza, mert zár a golyó.Ha azt a felső csavart kicsavarod, kellene, hogy találj alatta egy golyót(ha el nem veszítetted). Én így jártam. Az egyik haverom vadász,és tőle hoztam a vadásztölténybe való megfelelő átmérőjű ólomsörétet.Jobban szuperál mint az eredeti.(nem tudom meddig?)
úgy néztem meg,hogy leszedtem mindkét csövet.a felső lukat befogva érezhetően nyom levegőt,de alul semmit nem szív.csak akkor hajlandó,ha közlekedőedény módjára legalább a benya szivattyú magasságában van a tankban a benzin.tehát fél tanknál már nem dolgozik.leszedni csak a szivattyú tetején lévő csavart lehet,ahogy írtátok még ősszel,a golyókhoz nem férek hozzá,csak hallom ha rázom hogy mozog(nak?).a tank meg új,mert a régi fém porrá volt rohadva.de milyen szar is az a tank csatlakozás!
Azt honnan tudod, hogy a nyomó megy?Levegőt fúj, vagy mit?Viszont ha fú, akkó szí is, ha csak nem retek a tankod alja.Szedd ki a csövet a tankból /nézd meg a szűrőt is/, és próbáld valami más edényből szivatni a benyót.Dekompresszort akaszd be, hogy könnyebb legyen kézzel forgatni a kereket, a szivornya a vákumot úgy is a forgattyúsházból kéri.Vékony gumicsőre /akvarista szerkó/ szükséged lesz, mert a tankból közelítőleg vizszintesen jön ki a cső, és ezt így nehéz lenne belelógatni valamibe.
Más nem jut az eszembe,de ez csak néhány perc és érdemes megnézned..
Szombaton nem tudtam benzint csiholni,az ac pumpa nyomó oldala megy,de nem hajlandó szívni.Szét nem lehet szedni,ugyan a tetején vab egy lecsavarható kupak,ebbe mintha vmi csavar lenne.Mennyi lehet egy új AC?
ELADÓ 2005 nyarán a Berettyói gyárból vásárolt, fekete kb 100 km-t futott SOLEX S3800-as zsír új állapotban! Extrák: kürtös, rendszámtartós, négymágneses, féklámpás + tartalék alkatrészek: tömítés készlet, üzemanyag tartály, motorburkolat fényszóróarmatúrával és még pár apróság.
Ha valakit komolyan érdekel Debrecenből kell elszállítani a gépsast!
Elnézést kell hogy kérjek tőletek, Funk és Zsül, és a többiektől is, én voltam informálatlan.Ugyanis, nálunk Vajdaságban minden motoros, és segédmotoros járműnek forgalmija van. Most, hogy utánanéztem, látom ez Magyarországon másképp van. A gondom az, hogy az egyik Solexomnak elveszett a forgalmija, az igazi gazdija már nem él, és egyszerűbb lenne venni egy másik forgalmit, mint az eredetit a rendőrségen újra kikérni. Köszönöm a fáradságot, hogy írtatok. Legalább ennyit megért az egész, hogy kicsit beindult ez a topik.