Keresés

Részletes keresés

actionman26 Creative Commons License 2012.05.07 0 0 12999

Én is igy csináltam.

Előzmény: Atiska63 (12995)
albertjani Creative Commons License 2012.05.07 0 0 12998

Igen, ez az!

 

De hol van rajta a kapa?

Előzmény: Furak (12993)
actionman26 Creative Commons License 2012.05.07 0 0 12997

Ez meg mi?Csak 68ezer?2 veszek ha esetleg az egyik elromlana.

Előzmény: Furak (12993)
ivicz.laszlo Creative Commons License 2012.05.07 0 0 12996

Úgy látom, az ott középen egy 8-as csavar, ami belemegy a főtengelybe. Nem lehet, hogy a kuplungharangnak a központi furatában van egy nagyobb átmérőjű rész, amibe 10-as hatlapfejű csavart be lehet tekerni? Mert akkor az letolná a harangot a tengely végéről.

 

Ha ez nem járható, akkor hegesztenék a kuplungharangba egymással szembe két 10-es anyát  és azzal csinálnék egy lehúzót. Ha már nem kell, az nyomtalanul eltávolítható flex-szel.

 

Ami pedig a saját kapámat illeti: találtam itthon egy pöpec állapotú komplett motort; a henger csak minimálisan vállas, a csapszeg nem kottyan, mindkét gyűrű megvan. Ezzel fogom összerakni. Lehet azért, hogy szimmeringet cserélek rajta.

Előzmény: abodi72 (12994)
Atiska63 Creative Commons License 2012.05.07 0 0 12995

Sziasztok!Megcsináltam a burgonya töltögetést töltő ekével /bakhátolás/.Úgy volt a legjobb,hogy a körmös kerekek helyett annyi kapát tettem fel amennyi a sorok között elfér.Így érdemes használni a töltő ekét.

abodi72 Creative Commons License 2012.05.07 0 0 12994

Sziasztok

ide is felteszem a kérdésemet ,amit már a robi151 forumba feltetem

 

Főtengely szimeringet szeretnék cseréln  Robi 151 kapagépen de nem tudom sehogy sem leimádkozni a kuplunghrangot a főtengely végéröl

szereztem egy 3 lábu csapágylehúzót de nem megy be a harang és a kuplungház közé ,mivel csak kb 1 cm cn a kettő között.

befújtam csavarlazítóval ,fesszengettem óvatosan ,de eddig semmi eredmény

 

megfuni nem szeretném,de ha van vlaki akik már találkzott ezzel a problémval ,akkor adjon ey praktikus ,egyszerü tanácsot a lehúzást illetőleg

 

előre is közönöm :) 

 

Furak Creative Commons License 2012.05.07 0 0 12993
Előzmény: albertjani (12992)
albertjani Creative Commons License 2012.05.07 0 0 12992

Dehogynem! Vidd vissza az üres üvegeket! :)

 

Kapás ekét nem látok a katalógusban, pedig arra kíváncsi lennék, mi a szösz az?!

 

Valamelyik webáruházban volt ilyen néven : "kapás eke vaskerekekkel"

Előzmény: actionman26 (12991)
actionman26 Creative Commons License 2012.05.07 0 0 12991

Ilyenem sose lesz,de még magyar embernek se.http://ztechnika.sk/pdf/Agzat2011.pdf

Előzmény: actionman26 (12990)
actionman26 Creative Commons License 2012.05.07 0 0 12990

Ezek már gépek ez igen!

Előzmény: Furak (12976)
ivicz.laszlo Creative Commons License 2012.05.07 0 0 12989

Szevasztok,

 

megmértem a kompressziót, 6 bar a gyári 9 helyett. Hengerfej, henger le.

 

A dugattyún csak a második horonyban volt gyűrű, az elsőben nem. A hengernek igen erős válla van, a dugattyún a két gyűrűhorony között egy elég mély karc.

 

Mit érdemes ezzel csinálni? Fúratni, vagy lehet hozzá perselyt kapni? Nyilván új dugó és gyűrűk is kellenek.

 

Ha ennyire szét van szedve, érdemes a forgattyúsházban is felújítani valamit? Vagy elég a két szimmeringet cserélni?

ivicz.laszlo Creative Commons License 2012.05.06 0 0 12988

Van, köszönöm, bár abban a karbi és gyújtás beállításról - a gyújtás értékén kívül - nem sokat találtam. Mindegy, holnap megnézem a kompressziót, a veszteséget, meg a gyújtást. Ha nem találok hibát... nemtom, mit fogok mondani...

Előzmény: Észtraktor (12986)
Kaisi Creative Commons License 2012.05.06 0 0 12987

Hááát amikor összeraktam én is láttam hogy a lyuk az kicsit nagyobb mint amilyen a szelepszár átmérője...

Ez azt jelenti hogy az új túlméretes szelep szelepszára nagyobb átmérőjű és hozzá kell igazítani majd a lyukat? Bocs, még nem csináltam ilyet...

Ez megoldhatja a problémát végleg (addig amíg újra el nem kopik persze)?

Egyébként azon kívül hogy elhasználja az olajat okozhat más problémát is a kopott szelep/szelepvezető lyuk?

Ha sikerült a tiédet megjavítani dobsz egy privátot nekem? Kíváncsi lennék a megoldásra.

Előzmény: Agrár barbár (12975)
Észtraktor Creative Commons License 2012.05.06 0 0 12986

Igen elállitodhat a gyújtás!

Gépkönyved van?

Előzmény: ivicz.laszlo (12982)
geryke86 Creative Commons License 2012.05.06 0 0 12985

szia!a karbi tiszta,ki lettek áztatva a fúvókák is,a tank is kimosva,levegőszűrő takarítva,új olajat öntöttem bele,kipufogó is tiszta.Indul is szépen,hidegen harmadik rántásra indul szivatóval és szépen ketyeg alapjáraton.Csak mikor beleengedem a földbe,teljes gázt húzva 2-3méter után leesik a fordulat alapjáratra és ketyeg,közbe teljesen húzom a gázt,kiemelem a földből és teljes fordulaton pörög,vissza engedem a földbe és 2-3méter után megint vissza esik alapjáratra!de a héten megnézegetem még,köszönöm:)

Előzmény: gyusy (12984)
gyusy Creative Commons License 2012.05.06 0 0 12984

Sziasztok.Nem vagyok motor szerelő,de ha sokat állt a gép megfelelő "téliesítési" karbantartás hiányában előfordulhat,hogy a gyűrű(k) leragadtak a dugón.De én mint amatőr a koszos karbi irányában gondolkodnék,csontozd ki a karbit,áztasd higítóba,vagy benzinben egy napot legalább majd minden fuvókáját ,furatát fujasd ki süritett levegővel,gumi tömítéseket membránt nézd átt nem repedt,sérült-e-összerakva pöccre indulnia kell.

Előzmény: geryke86 (12983)
geryke86 Creative Commons License 2012.05.06 0 0 12983

sziasztok!van egy robi55-ös motoroskapa,amit x év állás után elővettünk,karbi pucolás és gyertya csere után szépen indul,egy nap állás után is a harmadik rántásra szivatóval,de ha bele engedem a földbe vissza esik a fordulat alapjáratra,ha kiemelem,felpörög és megy kb 3métert és megint alapjáraton ketyeg,de nem áll le,mi lehet a probléma?lehet,hogy terhelésen elmegy a kompresszió???előre is köszönöm

ivicz.laszlo Creative Commons License 2012.05.06 0 0 12982

Szia,

 

tettem fel egy új alkatrészekkel felújított és beállított Simson karbit, na azzal pontosan ugyanúgy nem indul... :-(

 

Sajna nincs kénzél másik tirisztor, de terhelés nélkül (tehát nem kompresszió alatt, hanem kitekert gyertyával) gyönyörű szikra van. Gyújtás el tud állítódni?

 

Holnap valszeg beviszem a műhelybe és ott mérek rajta kompressziót, esetleg gyertyalukon keresztül megnyomom kompresszorral, hátha lehet hallani, hogy valahol elmegy...

Előzmény: Észtraktor (12981)
Észtraktor Creative Commons License 2012.05.06 0 0 12981

Szia!

 

pedig a karburátor a ludas! mosd ki benzinbe! Olyan nincs hogy egy Robi 55-ős nem indul! esetleg nézd meg a gyujtó tekercset, hogy épp e!Nem ártana ha volna kéznél esetleg egy tirisztor kéznél, csak úgy kiprobálásra, ha netán valami volna vele.

 

Előzmény: ivicz.laszlo (12978)
Kukuma Creative Commons License 2012.05.06 0 0 12979

Drosselgestänge -Reglerfeder- Reglerhebel

Előzmény: tris77 (12977)
ivicz.laszlo Creative Commons License 2012.05.06 0 0 12978

Szevasztok,

 

megint szivat a kapám (Robi 55).

 

Hidegen viszonylag könnyen beindult, bár digitálisan működik: vagy megy ezerrel, vagy leáll, alapjárat nincs. Most viszont már be semi indul. Benzin van, karbit szétkaptam, dugulást, lukas úszót, vagy más rendellenességet nem vettem észre. Ha lenyomom az indítógombot (vagyminekhíjják; ami lenyomja az úszót), akkor szépen megtelik a rendszer. Gyertyát kitekerve szikra van. Kipu nincs eltömődve, légszűrő se. Gyertyalukat befogva érezni kompressziót, bár nem tudom, mennyi és hogy mennyinek kell lenni.

 

Nem indul sem szivatólval, sem anélkül. Se teljes gázzal, se máshogy. Gyertyát párszor kitekertem, megtörölgettem (rendszerint benzines volt), a hengert átszellőztettem, de csak nem megy.

 

Hozzátartozik a történethez, hogy tettem rá föl a kormányszarvra egy autós légszűrőt, hosszú csővel; ennek gyakorlatilag semmi fojtása nem volt. Ennek mondjuk betudom azt, hogy nincs alapjárat, de hogy be sem indul?! Ráadásul egy viszonylag nagy területet felkapáltam vele, levettem alapgázra, akkor leállt és azóta nem indul.

 

Mit gondoltok, merre induljak? Tudok (majd holnap) kompressziót mérni, mennyinek kell lenni a sűrítési végnyomásnak? Vagy más ötlet?

 

Előre is köszi.

tris77 Creative Commons License 2012.05.06 0 0 12977

sziasztok.

 

Segítséget kérnék , elég rég jártam itt.

Szeretném kérdezni hogy valaki tudja e ennek a rugónak a pontos nevét?????? 

 

A gép pontos neve:  tecumseh prisma 37(indián) a segítséget előre is köszönöm.

Furak Creative Commons License 2012.05.06 0 0 12976

AGZAT

 

Agrár barbár Creative Commons License 2012.05.05 0 0 12975

Üdv!

Nekem van vagy 3 ilyen Brigss-es Robim valószinűleg a szelepszárad illetve a luksi amiben ugribugrizik, elkopott. Nekem is van ilyen jelenség az egyiken, még nem csináltam meg.

a szelep lifeg mint állat.... Talán lehet szerezni túlméretes szelepet aztán irány a gépműhely, lukfúrásra...

Előzmény: Kaisi (12969)
lada2105 Creative Commons License 2012.05.05 0 0 12974

helló azt szeretném kérdezni h a vetőgéped az kanalas vagy kefés? mert nekem is van egy de nem rakja pontosan a magot!

Előzmény: Machello (12968)
lada2105 Creative Commons License 2012.05.04 0 0 12973

Sziasztok nincs valakinek véletlenül eladó szentkirályi hajtáshoz való 3 kapás sörközművelője?

v2rider. Creative Commons License 2012.05.03 0 0 12972

ez nagyon pofás!valami hasonlót akarok ossszerakni én is,pár dolog megvan hozzá.Mit tudsz vele vetni?én kukoricára akarom használni,esetleg babra,vagy borsóra.

Előzmény: Machello (12968)
Furak Creative Commons License 2012.05.03 0 0 12971

ÜDV !

 

Néz szét ezen az oldalon,itt sok alkatrész beszerezhető Honda motorokhoz .

Előzmény: Terrás (12970)
Terrás Creative Commons License 2012.05.03 0 0 12970

Üdv! Honda 5lovas motorhoz tud valaki alkatrész katalógust vagy olyan oldalt ahol alkatrészek vannak hozzá árakkal vagy anélkül.

Kaisi Creative Commons License 2012.05.02 0 0 12969

Üdv Mindenkinek!

 

Van egy régi Robi 56-om 3,5-es briggs motorral. Most tavasszal kapott szép új gyűrűket és ki lett pucolva mindenhol. De tényleg mindenhol. Indulni indul. Járattam terhelés nélkül és terheléssel is 1-1 órát.

Hivatalosan mennyit kell járatni egy gyűrűcsere után hogy bejáratottnak tekintsem?

Olyan probléma lépett még fel (első kapáláskor) hogy eléggé füstöl. Valamint a levegőszűrő olajosodik. Szerintetek mi lehet a baj? Vihetem a szeméttelepre?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!