Úgy látom, az ott középen egy 8-as csavar, ami belemegy a főtengelybe. Nem lehet, hogy a kuplungharangnak a központi furatában van egy nagyobb átmérőjű rész, amibe 10-as hatlapfejű csavart be lehet tekerni? Mert akkor az letolná a harangot a tengely végéről.
Ha ez nem járható, akkor hegesztenék a kuplungharangba egymással szembe két 10-es anyát és azzal csinálnék egy lehúzót. Ha már nem kell, az nyomtalanul eltávolítható flex-szel.
Ami pedig a saját kapámat illeti: találtam itthon egy pöpec állapotú komplett motort; a henger csak minimálisan vállas, a csapszeg nem kottyan, mindkét gyűrű megvan. Ezzel fogom összerakni. Lehet azért, hogy szimmeringet cserélek rajta.
Sziasztok!Megcsináltam a burgonya töltögetést töltő ekével /bakhátolás/.Úgy volt a legjobb,hogy a körmös kerekek helyett annyi kapát tettem fel amennyi a sorok között elfér.Így érdemes használni a töltő ekét.
megmértem a kompressziót, 6 bar a gyári 9 helyett. Hengerfej, henger le.
A dugattyún csak a második horonyban volt gyűrű, az elsőben nem. A hengernek igen erős válla van, a dugattyún a két gyűrűhorony között egy elég mély karc.
Mit érdemes ezzel csinálni? Fúratni, vagy lehet hozzá perselyt kapni? Nyilván új dugó és gyűrűk is kellenek.
Ha ennyire szét van szedve, érdemes a forgattyúsházban is felújítani valamit? Vagy elég a két szimmeringet cserélni?
Van, köszönöm, bár abban a karbi és gyújtás beállításról - a gyújtás értékén kívül - nem sokat találtam. Mindegy, holnap megnézem a kompressziót, a veszteséget, meg a gyújtást. Ha nem találok hibát... nemtom, mit fogok mondani...
szia!a karbi tiszta,ki lettek áztatva a fúvókák is,a tank is kimosva,levegőszűrő takarítva,új olajat öntöttem bele,kipufogó is tiszta.Indul is szépen,hidegen harmadik rántásra indul szivatóval és szépen ketyeg alapjáraton.Csak mikor beleengedem a földbe,teljes gázt húzva 2-3méter után leesik a fordulat alapjáratra és ketyeg,közbe teljesen húzom a gázt,kiemelem a földből és teljes fordulaton pörög,vissza engedem a földbe és 2-3méter után megint vissza esik alapjáratra!de a héten megnézegetem még,köszönöm:)
Sziasztok.Nem vagyok motor szerelő,de ha sokat állt a gép megfelelő "téliesítési" karbantartás hiányában előfordulhat,hogy a gyűrű(k) leragadtak a dugón.De én mint amatőr a koszos karbi irányában gondolkodnék,csontozd ki a karbit,áztasd higítóba,vagy benzinben egy napot legalább majd minden fuvókáját ,furatát fujasd ki süritett levegővel,gumi tömítéseket membránt nézd átt nem repedt,sérült-e-összerakva pöccre indulnia kell.
sziasztok!van egy robi55-ös motoroskapa,amit x év állás után elővettünk,karbi pucolás és gyertya csere után szépen indul,egy nap állás után is a harmadik rántásra szivatóval,de ha bele engedem a földbe vissza esik a fordulat alapjáratra,ha kiemelem,felpörög és megy kb 3métert és megint alapjáraton ketyeg,de nem áll le,mi lehet a probléma?lehet,hogy terhelésen elmegy a kompresszió???előre is köszönöm
tettem fel egy új alkatrészekkel felújított és beállított Simson karbit, na azzal pontosan ugyanúgy nem indul... :-(
Sajna nincs kénzél másik tirisztor, de terhelés nélkül (tehát nem kompresszió alatt, hanem kitekert gyertyával) gyönyörű szikra van. Gyújtás el tud állítódni?
Holnap valszeg beviszem a műhelybe és ott mérek rajta kompressziót, esetleg gyertyalukon keresztül megnyomom kompresszorral, hátha lehet hallani, hogy valahol elmegy...
pedig a karburátor a ludas! mosd ki benzinbe! Olyan nincs hogy egy Robi 55-ős nem indul! esetleg nézd meg a gyujtó tekercset, hogy épp e!Nem ártana ha volna kéznél esetleg egy tirisztor kéznél, csak úgy kiprobálásra, ha netán valami volna vele.
Hidegen viszonylag könnyen beindult, bár digitálisan működik: vagy megy ezerrel, vagy leáll, alapjárat nincs. Most viszont már be semi indul. Benzin van, karbit szétkaptam, dugulást, lukas úszót, vagy más rendellenességet nem vettem észre. Ha lenyomom az indítógombot (vagyminekhíjják; ami lenyomja az úszót), akkor szépen megtelik a rendszer. Gyertyát kitekerve szikra van. Kipu nincs eltömődve, légszűrő se. Gyertyalukat befogva érezni kompressziót, bár nem tudom, mennyi és hogy mennyinek kell lenni.
Nem indul sem szivatólval, sem anélkül. Se teljes gázzal, se máshogy. Gyertyát párszor kitekertem, megtörölgettem (rendszerint benzines volt), a hengert átszellőztettem, de csak nem megy.
Hozzátartozik a történethez, hogy tettem rá föl a kormányszarvra egy autós légszűrőt, hosszú csővel; ennek gyakorlatilag semmi fojtása nem volt. Ennek mondjuk betudom azt, hogy nincs alapjárat, de hogy be sem indul?! Ráadásul egy viszonylag nagy területet felkapáltam vele, levettem alapgázra, akkor leállt és azóta nem indul.
Mit gondoltok, merre induljak? Tudok (majd holnap) kompressziót mérni, mennyinek kell lenni a sűrítési végnyomásnak? Vagy más ötlet?
Nekem van vagy 3 ilyen Brigss-es Robim valószinűleg a szelepszárad illetve a luksi amiben ugribugrizik, elkopott. Nekem is van ilyen jelenség az egyiken, még nem csináltam meg.
a szelep lifeg mint állat.... Talán lehet szerezni túlméretes szelepet aztán irány a gépműhely, lukfúrásra...
ez nagyon pofás!valami hasonlót akarok ossszerakni én is,pár dolog megvan hozzá.Mit tudsz vele vetni?én kukoricára akarom használni,esetleg babra,vagy borsóra.
Van egy régi Robi 56-om 3,5-es briggs motorral. Most tavasszal kapott szép új gyűrűket és ki lett pucolva mindenhol. De tényleg mindenhol. Indulni indul. Járattam terhelés nélkül és terheléssel is 1-1 órát.
Hivatalosan mennyit kell járatni egy gyűrűcsere után hogy bejáratottnak tekintsem?
Olyan probléma lépett még fel (első kapáláskor) hogy eléggé füstöl. Valamint a levegőszűrő olajosodik. Szerintetek mi lehet a baj? Vihetem a szeméttelepre?