Bocs urak, de futnék még egy kőrt fűtésradiátor légtelenítéssel kapcsolatban. Próbáltam megemelni a kiegyenlítő tartályt járó motornál, megemelt fordulattal bízván abban, hogy légteleníti magát, de nem jött össze. Gondolom a radiátorról le kéne vennem az egyik csövet, de nem tudom melyiket. Három szervízből elhajtottak, illetve radiátor cserét javasoltak. Szerintem a légtelenítés olcsóbb lenne. Segítene valaki, hogy hogy csináljam?
Gondoltam teszek be egy kamerát, de logikusan következtetve, a levegő áramlásának, illetve a motor hangjának figyelése után arra a következtetésre jutottam, hogy más probléma nem lehet.
Amikor a beltérben elfogyott a beáramló levegő, akkor a motornak és a levegőnek olyan hangja volt, mint átváltást követően néhány pillanatig. (akkor is eltűnik a levegő rövid időre)
Azt nem tudom, hogy maga az állítómotor el tud-e kopni, de a benne lévő potméter igen. Ilyen esetben a motor nem tudja, hogy hol van a végállás, ezért folyamatosan korrigál. Ez volt a másik motornál is, és a Fabia fűtésében is. Csere után hibátlan lett.
Hát megmondom őszintén reménykedtem benne hogy ez lesz a baja akkor nekem is, mert így levezetve valóban logikus lenne..
na de ma éjjel teszteltem meló közben, illetve előtte "hidegen" is megnéztem hogy működik a pollenszűrő alatt a motor, hibátlanul nyitott-zárt ahogy kell (legalábbis amennyi kívülről látszik) aztán néhány óra folyamatos utastérfűtés után, mikor már kb semmit nem fújt be (szokás szerint), pollenszűrő ki, és állítgattam a külső-belső levegőt, és a motor ugyanúgy nyitott-zárt ahogy kell, nyitott állapotban ugye látszott is, hogy a ventilator dolgozik rendesen, ennek ellenére, semmilyen beállítással nem tudtam a levegő befújást újra éleszteni.. (Reggel meg majd működik újra...)
vélemény? A Te esetedben a levegőszabályzó motor gondolom nem nyitott-zárt rendesen bármikor, szóval az én esetemben ez az átvezetés pl nem lehetséges teljesen nyitott állapotban, nem?
Nekem pont ugyanilyen kocsim van, nagyjából a km is megegyezik. Az enyémben 140e van. (116 Le) Néha alacsonyabb fordulaton nekem is vibrál, leginkább a műanyagok rezonálnak be, meg a különböző tárolókban levő bizbaszok adnak így hangot. Magasabb fordulaton nincs ilyen. Azt viszont észrevettem,hogy ha mondjuk auchannál tankolok,akkor hangosabb a kocsi, kicsit traktorosabb a hangja, míg mondjuk az OMV maxx motionnál meg szépen kicsendesedik 700 km után és teljesen kultúráltan csendesen jár. Az enyém is rendszeresen van szervizelve. Azért extrém rezgésnek nem nevezném, kicsit talán intenzívebb, mint mondjuk az 1.5 Dci megane-om volt. (bár 8 év után az is elkezdett remegni.)
Ezért gondoltam, hogy a motorelrendezés esetleg másfajta vibrációt okozhat.
Lehet, hogy a bakok mégsincsenek annyira rendben, de lehet valamilyen kezdődő befecskendezési probléma előjele is.
Nyilván vannak rezgések minden autóban, pláne egy dízelben, de ami annyira feltűnő, hogy valaki beír miatta egy fórumba, az már feltehetően valami gondot jelez.
Előtte vedd ki a kesztyűtartó világítást, mert én épp tegnap szoptam meg vele. Amikor meghúztam kifele a kesztyűtartót, a világítás elakadt és darabokra hullott... Eltartott egy ideig, mire rájöttem, mi hova való és mi mit kapcsol...
Az enyém 2008-as, az utolsók egyike az első szériából, 116 lovas.
Volt egy 2003-as 9n-es Polom, 101 lovas motorral, egy 2007-es 6-os Passat 105 lovassal, és ezekben nem éreztem ennyire. Ezért gondoltam, hogy a motorelrendezés esetleg másfajta vibrációt okozhat. Lehet bele kellene ülni egy másik ugyanilyenbe és összehasonlítani :)
Sziasztok. 1.9pd hosszmotoros (116/131le) 1-es SuperB tulajdonosok véleménye érdekelne. Találgatni én is tudok, de most tények érdekelnének a következővel kapcsolatban:
Alapjáraton, illetve menet közben alacsonyabb fordulaton fokozattól, sebességtől függetlenül vibrál az egész autó. Értelemszerűen a motor frekvenciáján. Nem rázkódik, hanem vibrál. Bármihez nyúlsz a beltérben, olyan mintha a telefon rezegne a kezed alatt. A xenon fénysugár szélén is látható. Tények: 131.000km, kuplung-lendkerék gyári, de olyan mint a vaj, bakok hibátlanok, folyamatosan gondosan szervizelt, Ausztriában tankolt.
Van itt valaki, akinek ilyen motorral szerelt a gépsárkánya és hasonlót tapasztal? Vagy elkezdjem keresni a hiba okát? Netán ez normális ezeknél? Eddig csak keresztmotoros 1.9-em volt és nem csinált ilyet.
a ventilátor volt már a kezedben, és volt cserélve is. Nyilván van lapátja, és nyilván hallod, hogy forog. Ha a bemenet szabad, nincs beton, lekvár, vattacukor a pollenszűrőben, akkor onnan levegőt fog szívni. A belső nyílásokat nem tudod lezárni, kivéve a műszerfali rácsokat, ezért, ha forog a ventilátor nyilván ki kell jönnie a levegőnek valahol.
Belső keringetés esetén a kívülről látható zsalu lezárja a külső levegőt, és egyben nyitja a ventilátor szívó oldalát a beltér felé. Ekkor a beltérből szív, majd a beállított irányba kinyomja a levegőt.
Nekem amikor a motor vacakolt nem zárt/nyitott teljesen, így a ventilátor szívó és nyomó oldala között átvezetés keletkezett, amitől nyilván nem nyomott semmit oda ahová kellett volna.
Alapjáraton babrálva mindig jó volt. Menet közben bolondult meg, ami kezdetben helyrejött a külső/belső kapcsoló nyomkodása után, viszont ez az idő múlásával egyre ritkábban sikerült.
Az én autómban erre a problémára az említett motor cseréje jelentett megoldást, ami nem jelenti azt, hogy a Te autódban is az a probléma.
Csupán azért írtam le, mert a jelenség amit leírtál szóról szóra igaz volt az enyémre is.
Nincsenek csodák, forog egy ventilátor akkor az nyom valahová. Ha átvezetés keletkezik a két oldal között, akkor nincs mit, és nincs hová nyomnia.
Ma kivettem az enyémből a kesztyűtartót. 2005ös évjárat. 8 csavart vettem ki, majd erősen húzni kellett magam felé. A felső részénél ahol a 3 csavar van ott van még három patent is. Azok elég erősen tartják.
Sziasztok! Nem rég volt kuplungszett és lendkerék csere az autómon. Már előtte is tapasztaltam, hogy ha magasabb fordulaton benyomom a kuplungot akkor lökdösi a pedál a lábam. Ez a jelenség csere után is megmaradt. Erre azt mondták, hogy normális jelenség. Alapjáraton szépen simán jár a pedál. Kb 1500-as fordulattól jelentkezik. Ennek tényleg ilyennek kell lennie?
Nem hiszem, hogy hozzá nem értésről van szó, mert márkaszervíz vezető szerelőjéhez hordom a kocsit otthonra javítani.
Ezekből annyit csinált mint égen a csillag és anno mint minden típushoz továbbképzéseken is volt.
Másrészt a típusbetegségeket is csak ismeri a példányszámból kifolyólag... De minden bizonnyal lehet valahogy orvosolni a hibát (hisz újonnan nem csinálta), csak nem feltétlenül éri meg. Hozzáteszem fűtésem kiváló csak a folyadék szörcsögés-kuruttyolás amire válaszoltam az áll fent nálam és a "típushibát" is arra értem...
Azért nem stimmel, mert nekem fokozatosan gyengül el, nem egyik pillanatról a másikra nem fúj semmit, hanem szépen lassan egyre kevesebbet.. (És teljesen mindegy hogy külső vagy belső keringetés)
Sziasztok! Én maás okból, de én is kíváncsi vagyok, hogy lehet kivenni a kesztyűtartót! Kivettem, minden látható csavart, mégis tartja még valami! :/ Az enyém 1es Superb!
Egy hónapja egy 2009-es B boldog tulajdonosai vagyunk,egy Kenwood fejegység van benne,aminek a hátulján van az USB csatlakozó. Most ehhez szeretnék hozzáférni,próbáltam a kesztyűtartót kivenni,de elbizonytalanodtam,5 csavart találtam eddig,de nem jön ki és nem akarom feszegetni.Valaki szedte már szét?
Nekem is megvan a jelenség (2008 - 1.9 PD) és ez úgy tudom tipikus Superb "betegség"... Rövid időre meg tudta szűntetni a szerelőm egy full légtelenítéssel és túltöltéssel, de nem tartott sokáig :( Ő azt mondja van egy hülye kanyar a csőben ahol akármit csinálsz megáll a levegő és nem tudod kiűzni onnan... Azt nem tudom normális-e, de nekem sem szokott forró lenni, de nem is hideg.
Nekem a külső-belső közt lehet bármikor váltani, nem azzal lesz a gond..
viszont az elmúlt egy hónapban továbbra sem oldódott meg a sztori, volt bent már 3 fűtőmotor, köztük egy zsírúj is, és mindegyikkel ugyanúgy megvolt a jelenség (1-2 óra folyamatos utastér hűtés/fűtés után a levegőbefújás teljesítménye szépen lassan a nullával lesz egyenlő, és egyik fokozaton sem fúj levegőt, semelyik irányba) szóval a fűtőmotor kizárható, a computer hibát nem ír, a climatronic frankón beállítva.. És a szerelők is értetlenül állnak a dolog előtt..
Valahol olvastam itt a fórumon, (de az istennek sem találom) hogy hogyan lehet megszüntetni a fűtőradiátor felől hallatszó kutyorgást. Próbáltam menni nyitott kiegyenlítő tartállyal, próbáltam megemelni a kiegyenlítőt, hátha kinyomja a levegőt, de nem használt. -Az normális, hogy üzem meleg motornál hideg a kiegyenlítőben lévő fagyálló? (2007-es 1,9 tdi)