A kocsi mindkét végére és mindkét vezetőfülkébe felkerültek a lámpák, az elektromos berendezés majdnem teljes egészében kész van, továbbá felkerültek az ütközők, és ami a legfontosabb: a külső borítást átalakítottam kicsit, fotopapírra kinyomtattam a festés mintáját. Így tényleg kicsit olyan, mintha fémmel volna beborítva a kocsiszekrény, mindamellett, hogy szebb lett, mint volt.
"A 11-es április 23-án a Mexikói úton lesz látható, május 8-ra pedig ünnepi programot tervezünk. Információim szerint kocsiszíni látogatásra is lesz lehetősége annak, aki előzetesen regisztráltatja magát. Április végén a honlapunkon olvasható lesz a részletes program és a regisztrációs feltétel." - BKV
Mármint a régi városligeti pályaszakasz felszámolásáról milyen véleménnyel vagyunk?
Sajnos fiatal korom végett a városligeti szakaszt személyesen nem ismertem. Csak elképézelni tudom, hogy milyen lehetett a felszíni vágányzaton futó szerelvények varázsa. A képeket és filmfelvételeket nézve nem lehetett rondább a Szecska Mex szakaszhoz képest. Remélem az az elvtárs, aki az egész változtatást kitalálta, már megbánta a tettét (legkésöbb a halálos ágyán).
Bolond ötlet. De mi lett volna, ha a régi szakaszt meghagyták volna egy "B" végállomásként, és fő irányként üzemelne a jelenlegi szakasz? Hétköznap csúcsidőben az "A" végállomás, hétvégén és csúcsidőn kívül a "B" végállomást lehetne igénybe venni.
A múzeumi kocsik állapotát inkább hagyjuk... amúgy be sincs kötve az elektromos berendezésük, tehát menni sem tudnának. Nem azt mondom, hogy nem volna szakember, aki be tudná őket kötni, de egyrészt a beüzemeléshez ki kéne ismét bontani a múzeum födémjét, és azon keresztül kiemelni a kocsikat, és ha ezt kibírják (amit nem hiszek), még akkor is istenkísértés volna velük elindulni. A vezetékek úgy el vannak öregedve, hát még az ellenállások, a menetkapcsolók, stb., hogy bármikor kigyulladhatna a kocsi az alagútban. Arról nem is beszélve, hogy a 19-es A végén lévő menetkapcsoló nem 600V feszültségre, hanem annak felére (!!!) volt hitelesítve. Ugyanis az egy S-kapcsoló, 1896-ból.
A 12-es kocsit pedig rendesen "kiherélték", leszedtek róla egy csomó mindent, kiszedtek belőle egy csomó elektromos alkatrészt.
A 18-as állapota a legsiralmasabb. Rohad mindenütt szegény. De legalább még megvan...
Jah.. hát erről lecsúsztunk. De van 1 üzemképes kocsi azt sem használják. Ha nagyon akarnák a másik 2-t is kihozhatnák a múzeumból, sőt még 2 van külföldön... az már 5 a 20-ból :)
Jaj de kár hogy nem maradt meg olyannak... De hát sajnos 75 év után már nem lehetett fenntartani a régi kocsikkal az üzemet. A föld alatti meghosszabbítás értelméről mi a véleményetek?
Erről nem hallottam, de a megnyitón első voltam a múzeumban. A 14-es sorszámú van nálam. Kerestem a legkisebb számot. A repi darabok az ez előttiek lehetnek. Nem hinném, hogy aranyból lennének az ez előttiek a számok miatt sem. Ekkora érme aranyból igen nagy értékű lenne, és azt osztogatni repibe az végképp lehetetlen.