Keresés

Részletes keresés

pistik100d Creative Commons License 2011.04.12 0 0 537

160 ezer p (pengős) a bélyeg...

 

"A magyar forint pénzérméi Magyarországon 1946. augusztus 1. óta hivatalos fizetőeszközök." 

Előzmény: pistik100d (534)
pistik100d Creative Commons License 2011.04.12 0 0 536

Igen, szerintem is. Elég jól sikerült a pecsételés. Bezzeg akkor még tudtak pecsételni:)

 

A hónapot viszont egyszerűen nem tudom kiolvasni (Március?; Május?... )

Előzmény: BFKVV (535)
BFKVV Creative Commons License 2011.04.12 0 0 535

És ha jól látom, a pecsét egy fémburkolatú kocsit ábrázol.

Előzmény: pistik100d (534)
pistik100d Creative Commons License 2011.04.12 0 0 534

FAV 20 Creative Commons License 2011.04.09 0 0 533

Jó nagyon!

Előzmény: csuklo (532)
csuklo Creative Commons License 2011.04.09 0 0 532
BFKVV Creative Commons License 2011.04.08 0 0 531

Üdv mindenkinek!

 

Megint frissült az album:

 

A kocsi mindkét végére és mindkét vezetőfülkébe felkerültek a lámpák, az elektromos berendezés majdnem teljes egészében kész van, továbbá felkerültek az ütközők, és ami a legfontosabb: a külső borítást átalakítottam kicsit, fotopapírra kinyomtattam a festés mintáját. Így tényleg kicsit olyan, mintha fémmel volna beborítva a kocsiszekrény, mindamellett, hogy szebb lett, mint volt.

 

További fejlesztések következnek még.

 

Üdv:BFKVV

BFKVV Creative Commons License 2011.04.07 0 0 530

Én is menni akarooooooook!!!!

 

Előzmény: pistik100d (529)
pistik100d Creative Commons License 2011.04.07 0 0 529

Alakul a program:

"A 11-es április 23-án a Mexikói úton lesz látható, május 8-ra pedig ünnepi programot tervezünk. Információim szerint kocsiszíni látogatásra is lesz lehetősége annak, aki előzetesen regisztráltatja magát. Április végén a honlapunkon olvasható lesz a  részletes program és a regisztrációs feltétel." - BKV

 

Hát akkor majd regisztrálunk:)

Előzmény: pistik100d (369)
CSUPA-CS Creative Commons License 2011.03.30 0 0 528

Ajánlom mindenkinek!!!

A lap alján nagy felbontású képek: http://kozlekedes.fw.hu/publikal/mfav_100/mfav0000.htm

pistik100d Creative Commons License 2011.03.23 0 0 527

Én a két kisföldalattis topikra gondoltam...

Előzmény: pistik100d (526)
pistik100d Creative Commons License 2011.03.23 0 0 526

Szerintem is. Én is gondoltam már rá hiszen bőven elegendő lenne egy, de nem akartam érzelmeket felkavarni.

Egyébként csak rajtunk múlik. Én már döntöttem:)

Előzmény: siófoki35 (522)
Süldő Creative Commons License 2011.03.23 0 0 525

Mármint a régi városligeti pályaszakasz felszámolásáról milyen véleménnyel vagyunk?

Sajnos fiatal korom végett a városligeti szakaszt személyesen nem ismertem. Csak elképézelni tudom, hogy milyen lehetett a felszíni vágányzaton futó szerelvények varázsa. A képeket és filmfelvételeket nézve nem lehetett rondább a Szecska Mex szakaszhoz képest. Remélem az az elvtárs, aki az egész változtatást kitalálta, már megbánta a tettét (legkésöbb a halálos ágyán).

Bolond ötlet. De mi lett volna, ha a régi szakaszt meghagyták volna egy "B" végállomásként, és fő irányként üzemelne a jelenlegi szakasz? Hétköznap csúcsidőben az "A" végállomás, hétvégén és csúcsidőn kívül a "B" végállomást lehetne igénybe venni.

Előzmény: siófoki35 (518)
Süldő Creative Commons License 2011.03.23 0 0 524

Érezd magad itthon! :)

Előzmény: LoviGabi (521)
BFKVV Creative Commons License 2011.03.22 0 0 523

A múzeumi kocsik állapotát inkább hagyjuk... amúgy be sincs kötve az elektromos berendezésük, tehát menni sem tudnának. Nem azt mondom, hogy nem volna szakember, aki be tudná őket kötni, de egyrészt a beüzemeléshez ki kéne ismét bontani a múzeum födémjét, és azon keresztül kiemelni a kocsikat, és ha ezt kibírják (amit nem hiszek), még akkor is istenkísértés volna velük elindulni. A vezetékek úgy el vannak öregedve, hát még az ellenállások, a menetkapcsolók, stb., hogy bármikor kigyulladhatna a kocsi az alagútban. Arról nem is beszélve, hogy a 19-es A végén lévő menetkapcsoló nem 600V feszültségre, hanem annak felére (!!!) volt hitelesítve. Ugyanis az egy S-kapcsoló, 1896-ból.

 

A 12-es kocsit pedig rendesen "kiherélték", leszedtek róla egy csomó mindent, kiszedtek belőle egy csomó elektromos alkatrészt.

 

A 18-as állapota a legsiralmasabb. Rohad mindenütt szegény. De legalább még megvan...

Előzmény: siófoki35 (520)
siófoki35 Creative Commons License 2011.03.22 0 0 522

Össze kéne vonni...

Előzmény: LoviGabi (521)
LoviGabi Creative Commons License 2011.03.22 0 0 521

Óh, hát csak most lesem hogy van ez a topic is :o

Bocs :|

Előzmény: Süldő (517)
siófoki35 Creative Commons License 2011.03.22 0 0 520

Jah.. hát erről lecsúsztunk. De van 1 üzemképes kocsi azt sem használják. Ha nagyon akarnák a másik 2-t is kihozhatnák a múzeumból, sőt még 2 van külföldön... az már 5 a 20-ból :)

Előzmény: FAV 20 (519)
FAV 20 Creative Commons License 2011.03.22 0 0 519

Lehetett volna, és nagy idegenforgalmi atrakció lenne most.

Előzmény: siófoki35 (518)
siófoki35 Creative Commons License 2011.03.22 0 0 518

Jaj de kár hogy nem maradt meg olyannak... De hát sajnos 75 év után már nem lehetett fenntartani a régi kocsikkal az üzemet. A föld alatti meghosszabbítás értelméről mi a véleményetek?

Előzmény: Süldő (517)
Süldő Creative Commons License 2011.03.22 0 0 517

Lovigabi ide sajnos nem linkelt be egy érdekes videót. Aki nem szokta olvasgatni a Metrós topikot annak ajánlom a következő felvétel megtekintését: http://www.youtube.com/watch?v=odg5LCbEF1E&feature=player_embedded

csuklo Creative Commons License 2011.03.22 0 0 516

Érdemes meg figyelni, hogy a film szerint 1896 Április 7 a megynitás valójában meg Május 2-án volt a megynitó!  

FAV 20 Creative Commons License 2011.03.21 0 0 515

Ez pont akkora vazze!

Előzmény: Peti817172M (514)
Peti817172M Creative Commons License 2011.03.21 0 0 514

Nálam a kis képen 30 centi átmérőjűnek látszik :)

Előzmény: Peti817172M (513)
Peti817172M Creative Commons License 2011.03.21 0 0 513

Az attól függ, mekkora monitoron nézed :)

Előzmény: FAV 20 (493)
pistik100d Creative Commons License 2011.03.21 0 0 512
FAV 20 Creative Commons License 2011.03.21 0 0 511

Numizmatikust kell keresni ebben a témában.

Előzmény: Sir Rooth (510)
Sir Rooth Creative Commons License 2011.03.21 0 0 510

Olyan sokat gondolom nem csinálhattak belőle, de mondjuk egy 10 db-os kollekció még beleférhetett az akkori költségvetésbe.

Előzmény: FAV 20 (509)
FAV 20 Creative Commons License 2011.03.21 0 0 509

Erről nem hallottam, de a megnyitón első voltam a múzeumban. A 14-es sorszámú van nálam. Kerestem a legkisebb számot. A repi darabok az ez előttiek lehetnek. Nem hinném, hogy aranyból lennének az ez előttiek a számok miatt sem. Ekkora érme aranyból igen nagy értékű lenne, és azt osztogatni repibe az végképp lehetetlen.

Előzmény: Sir Rooth (508)
Sir Rooth Creative Commons License 2011.03.21 0 0 508

Ha jól tudom, ilyen készült aranyból is , és abból csak a főfejesek kaphattak.

Előzmény: FAV 20 (491)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!