Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

-g00sman- Creative Commons License 2018.01.27 -1 0 5186

Az lesz a következő amire ránézek, meg lehet szűrő csere, ki tudja mennyi szutyok van benne, a vezérlés azért gyanús mert az volt utoljára cserélve és alig találni olyan kóklert aki normálisan össze tud 3 szíjkereket állítani manapság netán szabályosan be is állítja a feszességet, ezen is szerintem túl feszes, alacsony fordulaton egy 100-1200 fordulat közt hallani hogy huhog.

a szűkösködést értem simán a lehetetlen hülye üléspozícióra meg a beállíthatatlan kormány-ülésre értem, egyszerűen egyedül is hülye pózban kell benne nyomorogni, ülése meg rémálom, semmi tartása nincs, ülőlap rövid, már egy punto is érezhető komfort ugrást jelent ezek után, ott legalább a kormány és az ülés is állítható magasságra.
Egy sdi octavia elmegy 5.2-ből, egy tdi 5,7 körül, ennyi akit földhöz ver biciklizzen.

Előzmény: CharlieNK (5185)
CharlieNK Creative Commons License 2018.01.27 0 0 5185

Szerintem alapban nem jellemző, hogy ennyivel eljár az ember. Szorongani nem kell benne, mert ha családdal megyek, akkor másik autó fut, de előre két felnőtt nyugodtan tervezhető. Egyszerűsége miatt a Saxo olcsón szervizelhető, kevés a meghibásodás.

Kérdésedre visszatérve nem kezdett el levegősödni a gázolaj? Nekem akkor csinált ilyent, amikor a gázolajszűrőnél levegőt kapott és buborékokat lehetett látni az adagoló előtt az átlátszó csőben.

Előzmény: -g00sman- (5184)
-g00sman- Creative Commons License 2018.01.27 -1 0 5184

Valóban 4,5 körül alakul, de ebben nincs semmi rendkívüli, egy csomó kortárs tudta ugyanezt a fogyasztást, sőt a sokkal komolyabb autókba szerelt 1.9 tdi-k se zabáltak legfeljebb egy literrel többet. Kinek mi éri meg, szorongani egy ilyenben vagy normális autót venni...

De egy kérdés is ide kívánkozik, van a családban egy 1.5d saxo, bosch adagolós, a napi első indításnál viszonylag sokat kell köszörülni, nemrég volt vezérlés csere, lehet hogy az adagoló pár fokot félre lett téve? Eddig nem volt ez jellemző. Szelephézag elvileg ezen lapkás de nem állítható csak a vezértengely kiszedésével ha jól tudom.
Valakinek valami tapasztalat ugyanezzel a jelenséggel?

Előzmény: CharlieNK (5182)
vidi313 Creative Commons License 2018.01.17 0 0 5183

Nekem átlagban 4,5 liter/100 km volt a fogyasztás. Országúton 110-120-as tempóban hosszú úton kevesebb, úgy 4,2 literből kijött, autópályán 130-nál 5,5 liter, tél kivételével 100%-os városi használat mellett is 4,5 liter. A fogyasztásra, és a karbantartási költségekre értettem a gazdaságos fenntartást, vagyis megéri bekalkulálni a torziós hátsó rugózás javitási költségét. A torziós rugónak előnye is van, pl. a kisautó mivolta ellenére is lágy rugózás és stabil futómű, szabályos és jó méretű csomagtér. 

Sajnos ma már lehetetlen találni keveset futott, jó állapotban lévő darabot, ezért vásárlás esetén be kell kalkulálni egy jelentősebb javitási költséget az autó rendbe hozatalára, és utána hűséges, gazdaságos jó eszköz lesz. Sajnos az ilyen kis fenntartási költségű, olcsó üzemű autóval mindenki sokat megy. 

A motorral van a legkevesebb gond, az elmegy akár 400.000 km is generál nélkül. A szelephézagokat azért érdemes ellenőrizni, szükség esetén korrigálni, és az olajcserével sem szabad spórolni.

Előzmény: Geri1983 (5181)
CharlieNK Creative Commons License 2018.01.17 0 0 5182

Fogyasztás: https://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/95-Saxo.html?fueltype=1&constyear_s=1997&constyear_e=2002&powerunit=2

Az átlag 4.68 l/100 km! Ennyi ember nem hazudik. Az enyém is közte van.

Előzmény: Geri1983 (5181)
Geri1983 Creative Commons License 2018.01.17 0 0 5181

Köszönöm a válaszod.

Fogyasztás esetleg?

Valakinek esetleg még fogyasztás adat?

Előzmény: vidi313 (5180)
vidi313 Creative Commons License 2018.01.15 0 0 5180

Saxo 1,5D tipushibái? 

Az egy jó autó (volt).

Kifejezett tipushiba nem sok van.

1, Ilyen pl. az ajtózárak 10 éves kor fölött hideg időben makrancoskodhatnak. Amiatt van hogy a bennük lévő zsir e kor fölött megkeményedik és az ajtónyitó mechanika is egyes helyeken korrodálódhat.

2, Kormánymű védőharmonika elrongyolódása, a fogasléc védősapka leesése. Ezek filléres dolgok, de a cseréjük elmaradása, pótlása leröviditi a kormánymű életét.

3, Hátsó tengely torziós rugózás javitása, azaz kb. 150.000 km után a görgős perselyek cseréje és a tengely javitása. Ez költségesebb, de az autó olyan gazdaságos, hogy megéri.

4, A sok városi használat során a katalizátor eltömődése.

Hirtelen ennyi jutott eszembe, mint jellemző Saxo 1,5D probléma. 

Természetesen a futott kilométerek arányában, az elhasználódás következtében ennél sokkal több problémával találkozhat a tulaj, de azok már tipusfüggetlenek. 

Előzmény: Geri1983 (5179)
Geri1983 Creative Commons License 2018.01.15 0 0 5179

Sziasztok

 

Ciroen saxo 1.5 d  autót szeretnék vásárolni.

Tanácsot szeretnék kérni mik a típus hibák stb...

Fogyasztás érdekelne még városban futár autónak lenne vásárolva.

Előre is köszönöm a válaszokat.

Alvarez1998 Creative Commons License 2018.01.11 0 0 5178

Sziasztok! Pár napja vásároltam egy Citroen Xsara combi 1.9 D 2000 évjáratú.

A segítségeteket szeretném kérni. Központi záras ugye és az a gond, hogy a bal első ajtót kinyitom nem jelzi, hogy nyitva lenne, ez által ha megnyomom a távirányítón a gombot a többi ajtót kinyitja csak a bal elsőt nem..Zárásnál pedig bezárnak de ki is nyílnak. Motor jó mindegyikbe de a vezető oldali csak kattog nem mozdul a többivel ellentétben. A másik gondom nem világítanak a belső lámpák (kesztyűtartó, mennyezeti lámpák), viszont a csomagtartóba igen. Kicseréltem ma a 2 mennyezetibe az égőket és olyan gondom lett, hogy most már a jobb első ajtót se jelzi hogy nyitva lenne. Két hátsót jelzi de a lámpák így se világítanak. Gyújtást rá adom elindítom viszont jelez hogy az ajtó nyitva van( bal első miatt csinálta eddig, de most már a jobbnál sem jelez.. Biztosítékok jók.. Szerintetek mi lehet a gond? Nem is a világítás érdekel hanem miért nem villan ki ha kinyitom az ajtót ahogy eddig, pedig csak  ott cseréltem égő. 

Ifj Kollát Tibor Creative Commons License 2018.01.06 0 0 5177

Sziasztok 
Adott egy 2002-es 1.4 benzines citroen saxo a probléma a következő lenne gondol egyet és leáll majd kis idő múlva indúl és megint megy egy darabig már elégsok minden lett cserélve de a hiba még mindíg ugyanaz valakinek valami elképzelése ? 
Válaszotokat köszönöm 

kovalszky- Creative Commons License 2018.01.01 0 0 5176

megcsináltam egy honapja kb. csavaros volt a páncél, nem jött könnyen kb 2ora volt, . az érzékelö csavaros megoldás volt gyárilag szoval az szerencse volt. 

de azota meg váltás......

 

 

 

Előzmény: FeZ_ (5173)
barnusss Creative Commons License 2017.11.27 0 0 5175

Sziasztok.
Az lenne a gondom egy 2002-es xsara2-vel,hogy az alapjárata hogy finoman fogalmazzak ingadozik. Elvittem szerelőhöz,először map jeladóra gyanakodott,kitisztította,de a hiba ugyanúgy fennállt. Majd ismét elvittem,rátette a gépre,de semmi hibakódot nem dobott ki a gép. Ekkor megint megfújkált,kitisztított valamit. Azóta egy darabig a fordulatszám mérő ment fel 2-3e-ig úgy alapjáratba,hogy nem léptem a gázra.Ez főleg,ha meleg a motor. A mai napon viszont már olyan is történt,hogy a csúcsforgalom közepén araszolgatás közben egyszer csak leállt a motor,nem rángatott semmi jele nem volt,hogy nem kapna benzint,ezt egymás után többször is megcsinálta.
Ha esetleg valaki találkozott már hasonló hibával,vagy tudja,hogy ennek mi lehet az oka,tegye már meg,hogy megossza velem.
Előre is ezer hála :)

t4pistibá Creative Commons License 2017.11.17 0 0 5174

Szia! Meg van a hiba, mert kb nekem is ugyan ezt csinálja ,de csak minuszban , 0 fok körül ugy indul az auto mint ha most álltam volna meg !Nagyon érdekel mire jutottál!

Előzmény: guru2121 (5148)
FeZ_ Creative Commons License 2017.11.11 0 0 5173

Persze, az autód nem változott azóta gondolom. :-P

Én a leállítómágnest is ki szoktam cserélni egy utángyártottra, mert azokon csavaros a kábelcsatlakozó, a gyárin meg csak ilyen rádugós, rövid, ami nekem nem tűnik túl biztonságosnak, főleg úgy, hogy tisztességes sarum nincsen hozzá.

 

Előzmény: kovalszky- (5172)
kovalszky- Creative Commons License 2017.11.11 0 0 5172

szia

 

igaz régen volt de ujra elöjött az immo gondom , a piros zöld egyszerre világit . nyáron nem volt ilyen gond csak elvétve de néhány ajto zár ki-be és jo volt. nem tudom most hogy bejöttek a hüvösebb idök megint elkezte.

 

2nap alatt 3orát ültem a kocsiba. ( már azon gondolkodtam hogy leöntöm benzinnel aztán sütök szalonnát a lángnál)

 

szoval az a megoldás jo amit irtál 7 honapja? 1 gyujtás pozitiv és repül ujra?

 

köszi

 

 

Előzmény: FeZ_ (5115)
Nettushy Creative Commons License 2017.11.08 0 0 5171

Sziasztok!

Hátha esetleg valakit érdekel.

https://auto.jofogas.hu/tolna/4X108_R16_Citroen_alufelni___Infinity_Uj_nyari_gumival__72579681.htm

16"-os Citroen alulfelnik+ÚJ Infinity nyári gumik eladóak.

Citroen C3-as (2004-es) autón volt.

hopeck Creative Commons License 2017.10.31 0 0 5170

Szia én egy új kulcsházat vettem és át rakattam az elektronikát illetve a szárt is át másolták.. Esztergomba a Tescoba. (kulcsos)

Előzmény: Liliom77 (5168)
alvin (ex JHE) Creative Commons License 2017.10.28 0 0 5169

Próbálj meg úgy rákeresni, hogy az autód típusa + kulcsház. Szokott lenni csak külön kulcsház, nem kell tanítgatni az újat. A régi kulcsodból a belső elektronikát csak át kell tenni az új házba, és kész is. Anno így oldottuk meg az asszony 206-osán is. Házhoz is szállítják, ha találsz ilyen webshopot.

 

Üdv.!

Előzmény: Liliom77 (5168)
Liliom77 Creative Commons License 2017.10.27 0 0 5168

Sziasztok, Légyszíves segítsetek! 2 fajta kulcsot kaptam az autóhoz, és az egyik lassan szétesik. Rákerestem neten, és  egy budapesti címet találtam, ahol cserélik, és betanítják az újat. Nem tud valaki, valamilyen közelebbi megoldást? (Komáromban lakom.)

AkiZoe Creative Commons License 2017.10.19 0 0 5167

Sziasztok. István vagyok. Van egy citroen xsara Picasso 2.0 hdi 2001-es évjárat. Segítséget szeretnék kérni. Probléma a következő.  Egyre sűrűbben fordul elő, hogy elmegyek valahova, leállítom az autót és utána nem indul el csak 20-30 perc múlva. Volt olyan is hogy menet közben állt le alattam és pár nap múlva indult el újra, motorhiba jelző lámpa ezek után égett de másnap már nem. Több napig volt szerelőnél, ott nem volt baja nem jöttek rá a hibára pedig citroen szakértő. Most tudom használni csak nemtudom meddig. Aki tud annak megköszönném a segítséget!

VHAdam Creative Commons License 2017.10.17 0 0 5166

Sziasztok,

 

saxo 1.4 benzines a következőket produkálja

 

-hideg motornál pöcröff indul, jön megy teszi a dolgát szépen egyenletesen

-ha bemelegedett is jön megy, néha picit ingadozik a fordulat alapjáraton, de semmi komoly

 

azonban ha a motor be van melegedve  és leállítom a kocsit, majd újraindítom(befutok boltba vagy hasonló rövidebb idő amíg nem hűl vissza teljesen)

-ugrál a fordulat, le akar fulladni(van hogy le is fullad)

 

Tanácsot kérnék merre induljak, olvasta folytó szelepet, alapjárati motort, lambda szondát.

(Plusz infó, hogy elég lassan melegszik. Az üzemanyag-szintjelző is ingadozik néha, de aztán beáll stabilan mindent X kilométer után)

 

Előre is köszi, Adam

Richárd Szerényi Creative Commons License 2017.09.30 0 0 5165

Sziasztok

 

Egy olyan autóvillamossági szerelőt keresek aki tényleg ért a Citroënekhez BSI BSM stb... a modell egy C4 VTS tele elektronikával... :-) aki tud ilyet kérlek írjatok meg. Köszi

KTsk Creative Commons License 2017.09.28 0 0 5164

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! A tesóm vett egy 2004-es évjáratú C3-ast. Van központi zár (valami nagyon alap) az elmondása alapján. Szeretném e vezérlőjét megnézni, illetve majd riasztóval összekötni. Ehhez kérnék segítséget, ugyanis citroenekben nem vagyok jártas. Azt szeretném tudni, hol találom a vezérlőt, ha van külön neki. Ha még a csatlakozójáról némi infót, esetleg kapcsolási rajzot is tudna valaki mellékelni. az nagyon nagy segítség volna. Előre is köszönöm!

 

Zoltán Kondacs Creative Commons License 2017.09.25 0 0 5163

Sziasztok! Segítségeteket kérem aki tud, citroen zx 1.4i központi injektort keresek. bosch rendszerűt! ha valaki tud bontottat, nagyon sürgős! Üdv.:Zoli. tel.: 06702691233 Előre is köszönöm.

Mészi Pisti Creative Commons License 2017.09.22 0 0 5162

Egy kois segítséget szeretnék kérni Citroen C5-el kapcsolatban. Pár hónapja vagyok boldog tulajdonosa ennek az autónak, és lassan kezdem kiismerni, de ma egy új kapcsolót fedeztem fel benne a kormányoszlopon, közvetlenül a gyújtáskapcsoló (kulcs helye) mellett. A használati utasításába és a több száz oldalas gépkönyvébe sem találtam róla sehol egy sort sem. A kapcsoló egyszerű kör alakú, három állású, fent két vonás, közepén nulla, alul egy vonás.

De hogy mire jő????

A Gépjármű egy Citroen C5 2011.11 havi, kb. fullos, na jó cs fél bőr :)

CharlieNK Creative Commons License 2017.09.20 0 0 5161

Bocsánat! NE így csináld! akart lenni az előbb.

 

Előzmény: CharlieNK (5160)
CharlieNK Creative Commons License 2017.09.20 0 0 5160
Előzmény: Misjo (5159)
Misjo Creative Commons License 2017.09.20 0 0 5159

Üdv.Érdeklődnék xsara 2-nél első lámpa fényszoróizzó csereje iránt.Megoldható?

 

CharlieNK Creative Commons License 2017.09.19 0 0 5158

Nekem is volt nehéz indításom, többszöri önindítózás. Annyi szerencsém volt, hogy az adagolóra menő cső átlátszó, így láttam benne a buborékokat. Itt a fórumban segítettem, hogy a gázolajszűrő hátulján szokott falsot szívni. Így is volt, egy 50 ft-os gumigyűrűvel orvosolva a hiba, azóta jó.

Az üzemanyag szintjelzőben van egy szűrő, az akkor pucoltam ki, amikor a kocsit vettem (kb 122 ekm.) majd idén nyáron újra (186 ekm.) Ebben a 64 ekm-ben is lett benne bőven kosz, érdemes, sőt szükséges takarítani!

Előzmény: guru2121 (5151)
FeZ_ Creative Commons License 2017.09.19 0 0 5157

Ugyan nem pörög, de nem halott. Egyik fórumon sem írnak be válasznak olyanokat, hogy: bocs, de nem tudjuk mi az oka. Akkor az nem ír semmit. Ennyi.

 

 

Előzmény: hopeck (5156)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!