Ezzel azért nem értek egyet. A vörösiszapkor voltam Devecseren. Csak odamentem és beálltam az önkéntesek sorába, ahol szépen odairányítottak ahova kellett.
Zsákolni, földet túrni, cipekedni, stb., bárhova be lehet állni.
Persze ha valaki gépekkel megy az lehet más helyzet.
Ha valaki tényleg segíteni akar, az a legjobb, ha felveszi a kapcsolatot a KECS-csel, az ÖPVE-vel, mert annak van értelme, ha valamelyik nagy szervezet össze tudja fogni és kiszervezni a segítőket oda, ahol valóban szükség van rájuk. Ha valaki csak úgy odaállít valahová, hogy jöttem, az többnyire csak problémát jelent.
Jobban meggondolva, 30 liter gázolaj még nem olyan sok, ha tényleg lehet hathatósan segíteni, és az autót is tudnám ott használni, akkor rám számíthat a nép...
Én szívesen mennék a Disco-val segíteni, akár nagy futót is húzogatni , vagy bármit, innen "csak" 100 km-re van, de száraz a tankom sajnos. Ha lehetne némi gázolajat kapni valahogy, a többit bevállalnám szívesen.
Én éppen most írtam a Nagymarosi kollegáimnak, hogy megyek, segítek, ott is van Duna bőven, de hozzátok is tudok menni, csak az a gondom, hogy szombat este száll fel a gépem, azt meg nem akarnám lekésni. Tehát legkésőbb szombaton délben el kellene jönnöm.
Ide is bemásolom, mert bár a többség nem dél-dunántúli, hátha nincs még mindenkinek hétvégi programja (idén Mecseki "Karcmentes" Túra helyett Baranyai "Vízmentes" Túra):
Jöjjön egy komoly dolog: árvíz. Nemrég kaptam levelet egy katasztrófavédelmis kollégától, hogy nagyon kéne a segítség a baranyai Duna szakaszhoz, mert már most látszik, hogy hiány van emberből és felszerelésből egyaránt. Sokat elárul a helyzet súlyosságáról, hogy az önkéntesek számára kiadott munkák között az alábbiak szerepelnek: homokzsákot pakolni, embereket-állatokat menteni, kitelepíteni, adott esetben kimenekíteni.
Bár gondolom hivatalosan nem kérik/kérhetik, de a helyszínen lévő terepjárók életet menthetnek idén is (mint 2010-ben), főleg ha megint szakadnak a gátak és gyorsan kell cselekedni (pl. emberek és felszerelés mozgatása) - ebben az állami gépezet nem túl erős. Ahogy az önkéntesek koordinálásában sem, szóval ha esetleg össze tudna állni egy több járműből álló csapat szombatra-vasárnapra (ekkor várják az árhullám tetőzését), akkor hatékonyabban tudnánk segíteni. Ha csütörtök estig lennének jelentkezők, akkor lezsíroznám a Katasztrófavédelemmel, hogy tudjanak rólunk és tervezzenek velünk - már a szimpla lapátolás is nagy segítség lenne, de valószínű, hogy a terepjárókra szintén nagy szükség lesz.
Range Rover Sporthoz 2006-os keresnék magyar nyelvű kezelési útmutatót + a hangrendszerhez és a navigációhoz is, akár fénymásolat vagy pdf. formátum is érdekel.
Tudja valaki milyen formátumú DVD-t játszik le a gyári rendszer. Akármilyen gyári DVD-vel próbálom nem játsza le.
Ismeri valaki? Vmi infó erről? (Mintha 2 hete még úgy lett volna fent, hogy 1986-os és magán személytől 1,5M iráőnyárban. Most meg bevette/bevitte egy kereskedőhöz.)
Télen nekem is a villám ment gajra, kuplung nélkül nyomultam Anikóékhoz. Egy dombon felfele megjelent egy 1-es BMW és elálta az utat, de ráadásul olyan ügyesen, hogy mellém került, de nem tudott továbbhaladni, viszont a motorom leállt. Nekem kellett elindulni, fél1, indítás, a bőmőst totál beterítette a korom, a faszi csak pislogott, hogy honnét jöt ki egy ekkora kocsibol ennyi füst. Szerintem a pollenszűrője is fekete lett a koromtól.
tegnap végre kiderült, hogy a villa tört ripityára a kuplungnál, de rögtön meg is csinálták a srácok. az esztergályosunk csinált egy új fészket 2.5-s anyagból és újra lett hegesztve. ezután az atomvillanást is ki kell bírja!gondoltam, ha már a váltóknál matatnak akkor már az olajat is kicseréltettem és így megállt 34e-be. a tegnapi nap annyira nem teccet, hogy mindenért csak fizettem, de az időjárás miatt bevétel meg nem volt..:)
szval most már műxik és örülünk, már nincs az a "szinkronizálatlan" érzés a váltásnál, mint előtte.
Természetesen volt azonnali megfejtés. Az elektronika végig lett járva, villamosszerelőnél, amikor volt rá ideje kutakodott, de nem találta, grátisz nála parkolt eddig, mert nálunk nincs hely.
Van szerelő, aki: "vigyük be 100.000 ft,-, majd ha pontosan tudjuk a hibát, és komolyabb műtétre van szükség, akkor meg annyival több" Ugye, ez már erkölcsi aggályokkal is jár, meg még eljátsza a hattyú halálát, stb. Ha valahol a Kalahári közepén mondja a netovábbot, hát kifizetem, oszt haladjunk, de most ráértünk megtalálni a megfelelő szakértőt.
Sok olaj nem jtt ki csak pár csepp lehet az is egy hosszab 4 órás ótópályás ride után azóta száraz, azért csekkolom majad a szuszogómat, meg figyelem az olajat és a szimeringet is. Örülök hogy végre az enyémből is folyik kicsit valahol az olaj. Végre lelnőtt landrover lett:)