nagya kösz a linket, bár kicsit elrontottad, ígyhelyes.
egyébként ha a még ilyesmi térképed, az érdekelne.
gombfoci A centírozás lényege, hogy a finom eltéréseket is mutató ütközőkkel ellátott centírozópadra tett kerékből a küllők meghúzásával / kilazításával kiszedik a huplit (tojást), majd a nyolcast is. Ezt persze csak finoman szabad csinálni, fél-negyed fordulatokkal, szóval baromi tökölős munka. Részletekről már valahol a topic elejé mintha lett volna szó. Egyébként nem tudom, hogy hol olvastam, de a centírozás nem is jó kifejezés, helyesen centrírozás lenne. De ez már így épüt be a szaknyelvbe. Meg könnyebb is kimondani, főleg ha az embernek néha meggyűlik a baja a szavakal (velem sajnos időnként előfordul, hogy előjön egy kis beszédhibám)
Nalam nem arrol van szo, hogy egy kullo meglazult, hanem egy egesz hosszu szakaszon felni elment mondjuk jobbra, egy kicsivel odebb meg balra. Ki lehetne centirozni, csak arra gondoltam, hogy biztosan nem a legjobb minosegu a felni/kullo, ha ennyi terhelestol igy viselkedik:-(
Az normalis allapot szerintetek, hogy az elso kerek (kullo) annyit mozog nyeregbol valo kiallaskor dombon felfele, hogy a jelado magnes eleri az erzekelot?!
Monty és Norbika (na meg egyéb érdeklődők). Olvasgattam a Kopaszhallgató (és környéke) társalgásotokat. Az alábbi linken találhattok erről egy "műszaki igényességgel" készített elemzést. Tanulmányozgassátok. Pl. Monty-val ellentétben állítható, hogy itt nincsen 16%-os rész (legalábbis az aszfalton ! A hegyoldalon persze lehet még ennél jobbakat is találni, csak elfelejtettem a meredekségábrázolási határokat feljebb venni). A másik oldalról (Bakonycsernye felől) nem áll rendelkezésemre elegendő mennyiségű magassági adat (tkp. erről az oldalról is elég kevés, de ezzel még lehetett kezdeni valamit), pedig az még talán szebb emelkedő. De a legszebbek a Tés és Bakonynána közötti erdészeti utak.
Most már többé- kevésbé befejeztem az oldalamon a gyártók összgyűjtögetését (ca 300db), ár csak néhánynak keresem a címét, úgyhogy nekiálltam szépen végignézegetni őket. Ha találok vmi érdekest majd bedobom.
Agyváltós, de ennél nem ez a lényeg, inkább a kardántengely...
Jó pár éve én is gondolkodtam ilyen megoldásban, de gyárit most láttam előszőr...(hála neked...;))
Biztosan nehezebb, viszont sokkal tartósabbnak kell lennie...(Motoroknál főleg túramotoroknál alkalmazzák...) Akár olajban is lehet usztatni, vagy zsírozni, míg egy láncmeghajtásba előbb-utóbb homokszemcse kerül és eszi a láncot...(Emiatt nyúlik a lánc...)
Véleményem szerint ez már közel van a gondozásmentes fogalmához, ellentétben a lánccal, ami csak megközelíteni tudja ezt. A City bikeok láncburkolata egy lépés ahhoz, hogy gondozásmentes legyen a lánc is, de nem akkora lépés, mint az általad bedobott cucc.
Én úgy gondolom ennek is van jövője, hiszen sok buherátor azon dolgozik, hogy a lánc eltünjön a hajtásból és véleményem szerint joggal. Az egész hajtásgépezetnek a lánc a leggyengébb láncszeme.
A láncnak a létjogosultsága annak köszönhető, hogy olcsó előállítani, mert egyszerű. Nézd meg ez a cuccost. Ez minden, csak nem egyszerű, egyszerűen remekmű. (És mi van a belsejében, kész technikai csemege...:)
(Jó, hogy bedobtad ezt az oldalt, nagyon bírom az ilyeneket...;)
Megoldható, hogy úgy hozom el a cuccot tőled, ahogy a pénzt vittem? Nekem az lenne a legjobb és neked sem kellene postaköltséggel szenvedni.
norbika
A kardán nem hülyeség, nem nyúlik, nem esik le, nem szakad el, de azért fenntartásaim vannak. Motoron már láttunk ilyet, jól szórakoztunk, hogy van rükverc a BMW-n, ha jól tudom nagy teljesítményű túramotorokra raknak ilyet,Liter fölött. Gondolom nem a speedmotorok kedvelői szeretik.
Macimedve
ilyen kerékzárat már láttam, egy ausztriában kidobott félversenyt hozott haza a haverom, azon volt ilyesmi. Sajna kulcs nem volt hozzá, ergo szakmányban hidegvágtuk órákig. Igaz, cél volt a váz későbbi használata :) Mind a két kereket le lehet zárni ilyennel, és u-lakattal valahová a gépet. Az már talán elegendő. Ennek spéci zárja volt valamiféle tűkulccsal kellett volna nyitni. Valószínűleg sógorék is azért dobták ki, mert nyithatatlan volt. Sajna itthon ilyet nem láttam. Pedig érdeklne!
Ismét van kérdésem (mostanában szépen termelem őket).
Szóval: mi mekkora? Kicsit részletesebben: milyen felni/gumi mértek vannak, melyikek egyenlők egymással? Úgy tudom, hogy pl. a 622 (meg talán a 700 is) a drótkarika átmérője, a 26/27/28" meg a felfújt gumié. De pl. egy szingó mekkora? Az enyémet átvizsgáltam, de csk valami 280-as számot találtam rajta, ami szerintem csak típusjelzés (gondoltam arra is, hogy a szingó szélessége(tizedmilliben???), de ez nem hagzik vlmi valószínűnek. Egy 27-es villába belemegy a 622-es kerék? 27"=68.58 cm; 622+2x32=68.6 cm, vagyis a 622x32-es gumi rámegy a 27-es kerékre? Szingó milyen méretekben létezik?
Na, egyelőre ennyi.
Szerintem nem nyuzom brutalisan, de nem tetszenek a kerekek:-( Amikor vettem azt mondtak, hogy Rigida markaju a felni, de en egy Alex feliraton kivul mast nem latok rajta:-( Ez meg nem lenne baj, csak nem ertem miert kellene centirozni egy ev hasznalat utan, amikor a jo oreg Mavic felnijeim joval tobbet birtak. A Kami szerint a Rolf jol birja a gyurodest a pesti utakon is, ezert dontottem, hogy cserelek gyorsan.
Nem akarom reklamozni Badmad-et, de joval olcsobb, mint az itteni boltok!:-))
norbika
A zárat 2 db M4-es csavar rögzíti a vázhoz. A csavarokat ugyan ki lehet hajtani, a bezárt zár azonban teljesen zárt keretszerkezet alkot, körbefogja a felnit a gumival. A csavarok oldásától a zár nem nyílik ki. Ezt a keretet leszedni pedig tényleg csak fűrésszel vagy csapszegvágóval lehet. (Vagy a kulccsal.:-)))
zsuzsa
A tyúk nagyon ügyes:-)) Meglehetősen gyorsan mentem (=kb. amennyire tudtam) A tyúk megjedt tőlem, mivel bal oldalon volt, ott pedig egy kerítés volt, megpróbált keresztbe átfutni a lucernás felé. A feje bekerült az első villa meg a küllők közé. Az pedig a tyúk konstrukciójából adódik, hogy -ellentétben a macskával- nem feltétlenül fér ott át, ahová a feje bemegy, hanem töbnyire beszorul. Így történt ebben az esetben is.
norbika,
azt, hogy miért 93, nem tudom. :) (A táv nem lehet, mert az olyan 110 körül van.) Egyedül a Bakonyszentlászló-Bakonygyirót részt nem ismerem, a többi részen gyakran szoktunk közlekedni outival, ki lehet bírni. (Még mindig jobbak, mint a pesti utak. :)
A domborzat olyan, hogy a számtalan hupli mellett két komolyabb emelkedő van, az egyik a hirhedt Kopaszhallgató, ami a Várpalotai temetőtől megy fel a Tési fennsíkra (hosszú, sunyi kaptató 10-16%-os "lépcsőkkel"). A másik értelemszerűen szintén a Tési fennsíkra kúszik fel a másik oldalról (Szápár), ez a tábla szerint 4 km 10%-os, de ez egy kicsit túlzás (8% lehet kb.) Gyönyörű vidék egyébként, különösen a fennsík és az attól kissé északra eső környék.
kivi,
tavaly én is pontosan ilyen min. és max. pulzus értékeket mértem! :) Az anaerob küszöböd Neked is 170 körül van?
A K200 tényleg elég kemény, kajára nagyon ügyeljen, aki a hosszú távon megy! Brutálisan el lehet éhezni...
macimedve Igen, arra gondoltam. Ismerem a működését, ezért is tetszik. Egy dologban nem vagyok biztos: mennyire erős a bilincs? Nem lehet egyszerűen elforgatni a villán? Amúgy két dolog miatt kell: egyrészt ha pl. beugrok a boltba 2 percre, nem kellene leszedni az U-lakatot, ami a saját design felszerelés (meg a saját design felszerelésű váztáska) miatt amúgy is elég körülényes. Másrészt meg nem kellene féltenem a gyorszáras hátsó kerekemet, ha otthagyom valahol a kecskét.
OFF Sanzi : eletem nagy álma, hogy legyen egy akvariumom, de sajna az ismeretsegi korben senkinek nincs, szoval tanacsot se kerhetek, milyet vegyek, ezert egyelore egy virtualis aranyhalat etetek es simogatok a monitoron, ferinek hivjak es mar van legbuborekom is hozza
On
mennyivel kell gurulni, hogy egy tyuk be tudja dugni a fejet a kullok koze ???
en meg multkor erdei osvenyen majdnem raestem egy doglott vakondokra. Amikor felkaszalodtam epp a foldrol, vettem eszre, hogy az 10 centire tolem pihizik a boldogtalan.
Úgy tízenkét éves koromban életem első saját tulajdonu felnőtt méretű kerékpárjával (Tura Csepel, van még aki emlékszik rá?) teljes sebeségel tekerve egy tyúk dugta be a fejét az első kerék küllői közé. Hát én azóta sem estem akkorát. Szerencsére földuton történt a dolog, lucernaföldön landoltam.
Szrencsésen megúsztam, horzsolásokkal. (Illetve 1 horzsolással. A lábam ujjától a fejem búbjáig) A tik nem élte túl.....