Keresés

Részletes keresés

tom sawyer Creative Commons License 2019.03.17 0 28 34348

Én itt abba is hagytam. Nagyon más ligában játszol.

Előzmény: Truckman65 (34342)
HOTotya Creative Commons License 2019.03.17 -4 2 34347

Tudod két féle ember létezik...az okos és a szamár..én az okos vagyok....:D:D:D:D:D

innen kiszállok,mert ha valakit nem lehet meggyőzni azt hagyni kell saját levében főni.....

OFF

Előzmény: Truckman65 (34337)
kavicsasínen Creative Commons License 2019.03.17 -3 3 34346

1. A képek alapján a Leó már célegyenesben van

2. Nincs kétszeres szorzó, ezt behaluztad. Temofeszten két éve is 150 körüli árat mondtak, hogy legalább annyi lesz.

 

 

A csúszásról most említhetném az egyik legismertebb és legnagyobb gyártót, a Roco-t: mi van pl. az Eurofimá-s vagonnal? Vagy a végül meg sem jelenő halberstadti vezérlővel, Messerschmittel?

Előzmény: Truckman65 (34344)
kavicsasínen Creative Commons License 2019.03.17 -4 4 34345

"alapból tud AC/DC-t,"

 

A Highway To Hell-t pl..?..:D

Előzmény: SKL14 (34340)
Truckman65 Creative Commons License 2019.03.17 -28 2 34344

Ne aggódj a játékos a DT-re várt,de megunta a várakozást és úgy döntött hogy nem csak nyugdíjas korában szeretne játszadozni.

Ennyit már a nagy külföldinek hangzó nevű gyártó nem ad el a limitált darabjából és ha még ráhúz pár évet,akkor elég rossz lesz a közgazdász statisztikájuk.

 

Bobo? Kinek ígértem Bobot? :) Csak arról volt szó hogy előbb fog futni mint az ígért MTB által gyártott.Mi hír az MTB Boboról?

 

És látom a szezont a fazonból leszűrted :)

A téma az volt hogy nagy harangozás volt és a "saját gyártás"-ból 2 témában sincs még semmi és az előkalkulált ár kettes szorzója ami még most sincs kőbe vésve. 

A nagyok kiadják minden Nürnbergi vásári időszakban az újdonságaikat és az időpontot,és az áraikat és az pár hónaposan késéssel is de szokták tartani. Na de azért mert amikor elhíresztelik hogy mit fognak gyártani,addigra nem csak az előkalkuláció van meg hanem a modellt már legtöbbször csak festeni,feliratozni kell és össze szerelni.Nem hiszem hogy a bejelentéskor kezdenek el számolgatni és bedolgozót keresni és próbákat bekérni hogy jó-e a minőség.

És még mindig ott a lényeg,hogy nem az első projektjük--a fűtőkocsival is hasonló volt.Azért aki nagynak akar látszani az is hibázik,ha egyszer bejöttek csúszások akkor azokat a hibákat nem követi el.Vagyis amig nincs célegyenesben a végeredmény addig nem hitegetek senkit mert úgy jár ,különben két féle eset van:

-1.nem várják meg a modellt a gyűjtők.

-2.megelőzik a gyártót mások,felhasználván az ötletet(lásd face) a quabla egyik januárban bejelentette hogy "minden H0-ban általa készült vagon TT-ben is 3-4 hónap múlva készülni fog" és csodák csodájára 1 hónap múlva a szabiroli elkezdte árulni a qa. által tervezett modelleket.

Ennyit a bejelentésekkor,ha a megvalósulási időbe nagy űr támad vagy elég hogy mások ki is vitelezzék az álmot :)

 

Tudod nem mindegy hogy a modellgyűjtő egy modell ígéretétől  a sötétben kezébe vesz valamit az álmodozáshoz vagy  nappal a modellt veszi a kezébe és az élménye nem csak kézzel fogható :)

Előzmény: Törölt nick (34343)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.16 0 10 34343

Így már jártunk veled érzésem szerint máskor is. Szétoltod a topicot, mert úgy hiszed a tyúkszemedre lép a Digitools a Bz-vel (gondolom Leo is készül nálad, mert arra is kiakadtál). Nem rontja senki el az üzletedet, mert ha jól sejtem más árkategóriát (és minőséget) képviselsz a DT-hez képes. Neked is meglesz a piacod, meg nekik is meglesz. Nyugalom, nem kell mások munkáját széttrollkodni, mert te is éppen kisiparos vállalkozást építesz a típusra. Ugyanez volt Bobo ügyben is, de ahelyett hogy mutattál volna eredményt, csak trollkodás ment. Most félre lehet tenni, hogy lesz-e egyáltalán tőled vagy a csehektől. Vettél Bramos Bz-ket, ráragasztottál valami csodás szellőzőnyílásnak kinéző lapokat, megreszelted az orrát és kipingáltad. Minden rétegét ismered a modellgyártásnak-le a kalappal...:)

Add el a kész Bz-ket. Megfelelő áron biztos el fog menni. Nem kell idegeskedni...

 

Előzmény: Truckman65 (34342)
Truckman65 Creative Commons License 2019.03.16 -27 2 34342

Ha 4 kerék áramszedésű is a tiéd,de van hogy az is kevés---ezért kérték a mellékkocsit átvezetősre 4 kerék áramszedésre.

Ha a vevő 2 tengely hajtással kéri és több áramszedéssel mint 4 kerék , akkor azt kell csinálni .

Tehát akkor az elmaradt válasz az általad fejlesztett és a DT által fejlesztett hajtás megvásárolhatóságáról azt jelenti,hogy nem megvásárolható külön.

Ami várható is volt.

Akkor ezeket PMT-vel szerelem és előbb játszanak velük mint a DT-jével :)

Előzmény: tom sawyer (34341)
tom sawyer Creative Commons License 2019.03.16 -2 6 34341

Az összes Bz-m 4 kerék áramszedéses volt, valamint röhögve felment másfél méteren 15 centit emelkedő pályaszakaszon és nem nekifutásból, hanem bárhol megállítva, újraindítva. Ez a valóságban bőven fogaskerekű vasút kategória. 

Előzmény: Truckman65 (34339)
SKL14 Creative Commons License 2019.03.16 -1 5 34340

Látszik, hogy március 15 körül járunk, nagyon forrong a nép! A Leó kinek drága, kinek olcsó, kinek sokadjára sem jelent még meg, vagy kevés/sok az áramszedő... lassan már 12 pontba is lehetne szedni, annyi a baj.

 

Ami szerintem nem baj:

- A fellelhető képek alapján (bár azokon egy két dolog még picit csále, de ugye az még nem a széria) meg fog jelenni egy hazai gyártású, rendkívül magas színvonalon kidolgozott hazai vonatkozású modell. Ez szerintem mindenki számára öröm (kellene legyen).

- Ha valaki topligába tatozó igényességet, minőséget próbál kihozni az bizony drága, szerintem ez is rendben van.

 

Ami baj:

- Sokak szeretnének ilyen modellt de nincs rá pénzük. Ez viszont nem a Digitools hibája, nem őket kell gyűlölni, mert miattuk néhány tehetősebbnek lesz olyan modellje, amit ők nem vehetnek meg.

- A hitegetés (ár, megjelenés dátuma) a Digitools részéről nem volt szerencsés, de hát azért az is megérthető szerintem ha kérdeznek tőlük, valamit csak kell mondani, de inkább akkor jöjjön ki egy modell amikor tutira kész, mert látjuk, hogy mi van most a Boeing-nél...

 

Ami viszont (csak) számomra elgondolkodtató:

Az ESU párhuzam: nem egyszer volt szó róla, hogy ugye a Digitools azért nem szándékozik analóg mozdonyt kihozni, mert az ESU-hoz hasonlatosan ők is elsősorban digit. elektronika gyártók ezért az analóg nem "vág a profilba". Hát azért vannak páran, akik nem nagy hangdekóder mániások, vagy szimplán analóg gyűjtők de hát az a darabszám amit csak digitálisan készítenek majd el a mozdonyokból úgyis elfogy.

Viszont hasonlítsuk össze akkor ESU vs. Digitools: Egy ESU villany mozdony: 157 000 HUF kisker áron 27% ÁFA-val. Na jó, a Leó mégis csak kis széria, meg egyedi, meg kis gyártó (bár az ESU sem egy nagy nagymultú modellgyártó), az a 200 000 HUF így elsőre elfogadhatónak tűnik. Mondjuk rá merem mondani, hogy külsőre mindkét gép ugyanazon igényességi szintet képviseli, hajtás valószínűleg detto. És a Digit? Az ESU az MP3 lejátszón kívül alapból tud AC/DC-t, meg mindenféle csillivilli-ket mint műszerfalvilágítás, meg szikrázófék, géptérben ívhúzásimitáció, meg forgóváz elmozdulás figyeléses váltócsattogás, és nem utolsó sorban két digitálisan mozgatható áramszedő. Vajon mit fog tudni digitálisból ehhez képest a Digitools mozdony mint aki az ESU-val von párhuzamot? Digitálisból mennyire lesz topligás a topligás árért?

 

Truckman65 Creative Commons License 2019.03.16 -25 1 34339

Nem szeretnék sértődést.

De amit a Tiéd után egyszerűsítettek az külön nem lesz megvásárolható.

Gondolom.

Vagyis ha a hölgyet szeretném elvinni lambadázni azért Lambo-t nem szeretnék venni hozzá :)

De rossz hír,hogy csak együtt vihetőek :( mint a DT Bzmot amikor majd egyszer elkészül.....

Így ebben az esetben a NEM megvásárolható helyett a megvásárolhatót veszem meg és nem fejlesztek semmit.

Megcsinálták már a DT-ék 1 tengely hajtást és 2 kerék áramszedést---> 2 tengely hajtásra és négy kerék áramszedésre?

Mert épp most rendeltek az általad gyártott motorhoz egy mellékkocsit 4 kerék áramszedős-átvezetősre,hogy legalább 6 kerék vegye az áramot és akkor üzembiztosabb lesz ..... és a dekóderek sem lesznek többet füstgenerátorok.

Mert ugye az egy tengely hajtásnak nem barátja az emelkedő és a 2 kerék áramszedésnek pedig ellenségei a váltók és egyebek...

Előzmény: tom sawyer (34338)
tom sawyer Creative Commons License 2019.03.16 -1 7 34338

Miért akarsz hozzá hajtást fejleszteni amikor van hozzá saját, amit nem kell farigcsálni, belebarmolni? Az általam fejlesztett hajtás olyannyira jól sikerült, hogy az általam készített széria összes példányában lényegében változatlan formában került felhasználásra.  Digitoools is csak a gyártás egyszerűsítése miatt módosított rajta itt-ott.

 

Előzmény: Truckman65 (34330)
Truckman65 Creative Commons License 2019.03.16 -23 1 34337

Sajnos te csak nézel,de nem látsz :)

Én viszont amerre járok ott nem csak nézek,hanem látok is és felhasználom amikor kell.

Itt úgy látom benne is van a járműben és minőségi hajtás nagyságrendekkel olcsóbban.

És ennek nem emelkedik az ára,mert már kifejlesztették ennyiért a nulláról :)

 

 

Előzmény: HOTotya (34333)
gesztra papa Creative Commons License 2019.03.16 -6 2 34336

Kedves modellező társak!

Ki merészelt braun olvtársnak negatív értékelést adni?

2015 januárjában a személykocsisokat már otthagyta, azóta egy szót sem írt abba a topikba.

Azt akarjátok, hogy minket is itt hagyjon?

Szerintem aki leadta neki a negatív értékelést, az gyorsan vonja vissza, nehogy megmakacsolja magát, és a magyar modellek topikban is felfüggessze a ténykedését!

Előzmény: braun (34331)
HOTotya Creative Commons License 2019.03.16 -3 2 34335

Ez így nem igazán igaz....azért van némi különbség a kettő közt.....

 itt nem látod a hajtásból semmit!!!!! 

Ezért írtam,hogy "nem látom"..de kinek a pap kinek a papné..:D

Előzmény: gas136 (34334)
gas136 Creative Commons License 2019.03.16 -1 4 34334

Pedig ott a Bz hajtás az első sor végén. Annyi szépséghibája azért van, hogy a jelenleginél sokkal jobban belóg az utastérbe (valamint a Bramos Bz alvázához van kialakítva, tehát ennek a hajtásnak a használata esetén a meglévő alváz helyett kellett volna újat tervezni).

Előzmény: HOTotya (34333)
HOTotya Creative Commons License 2019.03.16 -4 1 34333

Húúúúú Te egy profi vagy!!! Komolyan hogy,hogy nem készítetted már el eddig a BZ-t ha már így össze is szedted. ........Gratulálok ügyes vagy,de komolyan!!!  :D:D

Csak egy bibi van...a PMT nem gyárt  hajtást a Bz-z én legalábbis nem látom...... 

http://www.pmt-modelle.de/2011/seiten/antriebe.html

Egyébként a BZ azt Koszti már kitalálta csak meg kellett oldani a "sorozat"gyártását !!!!!!Nem 1-1db-t mint ahogy Koszti csinálta!!!

Már csak egy kérdésem van: Mennyire vagy benne a modellgyártás "rejtelmeiben"?? Honnan tudsz olyan dolgokat amit más modellező nem?? Saját kútfőből találod ki ezeket vagy segítenek..:D:D ???

Nem megsérteni akarlak csak kiakarom találni a gondolkodásmódodat.....(elég egyedi)

Előzmény: Truckman65 (34330)
Dampf Creative Commons License 2019.03.16 -7 7 34332

Elképesztő mennyi marhaságot hordtál itt össze az elmúlt napokban, főleg úgy hogy látszik a valós tényekről fogalmad sincs !

Előzmény: Truckman65 (34330)
braun Creative Commons License 2019.03.16 -8 12 34331

Amíg ezeket nem tartja a saját szeme előtt addig úgy jár mint a Gützold alapból készült szergejekkel---sok embernek nem kellett mert szarul nézki a Roco mellett.

 

Miért, hogy járt? Elkelt mind. 

Előzmény: Truckman65 (34330)
Truckman65 Creative Commons License 2019.03.16 -28 5 34330

A BZ-ről ....

A BZ összes alkatrészét megkapták szerszámokkal együtt és a hajtást sem kellett volna fejetlenül fejleszteni mert a PMT kb 25EFt-os áron gyárt minőségi hajtást hozzá,és még a kasznira is lenne alternatíva úgy hogy minőségi maradt volna kevesebb fejlesztési energiákkal és költségekkel---s már rég lenne BZ,de ami nincs az nincs......Így a fejlesztés csak a hangdekóderre vonatkozna,de arra meg csak fel kellene tölteni a saját hangját.

Hol akár itt a felmerülő sok fejlesztési költség?

Sajnos egy a tény,nem csapongani kéne , ha komoly gyártónak akar tűnni és nem beharangozni azt ami még sínen sincs és +-20% eltéréssel nem tud mondani árat.

Amíg ezeket nem tartja a saját szeme előtt addig úgy jár mint a Gützold alapból készült szergejekkel---sok embernek nem kellett mert szarul nézki a Roco mellett.

Néha ha nem sikerül gondolkodni,akkor közvélemény kutatást kell végezni---ami nem egyenlő a beígérgetéssel....és hogy hány embernek csillan fel a szeme ha meghallja.......

Előzmény: somytomy (34329)
somytomy Creative Commons License 2019.03.16 -2 1 34329

Pffff, egy szóval sem mondtam, hogy az infláció méréséhez a Digitools Leó (vagy bármi más vasútmodell) árát használnák fel. Éppen arra akartam utalni, hogy a megfigyelt árnövekedés nagyobb, mint amit az általad említett fogyasztói csomag alapján várna az ember. Nem arról van szó tehát, hogy az elhalasztott megjelenés miatt korrigálták az árat az öt évvel ezelőtt kiszámolt ár jelentértékéhez. Ha minden igaz, a fejlesztés során felmerülő nem várt költségek épültek be a modell árába.

Amúgy az eredeti megjegyzés a bézéről szólt, aminek egyáltalán nem "elméleti" az árváltozása és annál fejlesztési költség a Digitoolst csak kismértékben terhelte/terheli.

Előzmény: dave_dömper (34327)
vasúttörténet Creative Commons License 2019.03.16 0 1 34328

"...524-542-ig pedig az ajtók többségének függőleges a rácsozása, és a hátsó géptéren az ajtók elrendezése is kicsit más (az V42 523-asról nem találtam fotót, így nem tudom, az milyen)..."

Az 523-as volt 1965-ös, a második sorozat első tagja, így elvben az 524-gyel azonos kivitelben készült. Fotót én sem láttam.

Előzmény: gas136 (34325)
dave_dömper Creative Commons License 2019.03.16 0 4 34327

Kedves Barátom !

Ezt az épületes marhaságot azért voltam bátor leírni, mert a DigiTools Leó árproblémáját / árkérdését

nálad az az érv követte, hogy "valóban ekkora lett volna az elmúlt időszakban az infláció". Mindössze

erre szerettem volna reagálni azzal, hogy bármennyire is hatékony megközelítés ez, az inflációt ezidő

szerint nem a hobby - termékek fogyasztói csomagba beemelésével mérik, és még csak nem is azzal

azonosítják. Nem is tehetnék ezt, már amiatt sem, mivel a Digitools Leo - t és persze a további vasút-modelleket "fogyasztók" köre közel sem azonosítható azzal a tipikus vásárlói körrel, amelyik / akik

szempontjából ennek a fogalomnak relevanciája - értelmezési tartománya van. Azaz az infláció valós

mértékének megállapítása szempontjából sokkal lényegesebb szerepe van a krumpli ármozgásának,

mint a Digitools Leő-énak. Ráadásul annak még csak (hogy úgy mondjam) "elvi ármozgása" lehetett

eddig, mert eleddig is csak elvileg lehetett venni és (sajnos) még jelenleg is csak elvileg létező áruról

beszélünk.

Lehet, hogy amit írtam és amire reagáltál egy marhaság volt, de ezek tények (sajnos), makacs dolgok.

Előzmény: somytomy (34316)
Turos czusza Creative Commons License 2019.03.16 -6 2 34326

Sziasztok!

Amiért nem a Fuggerth termékekről van szó az utóbbi időben a topikban, ezért bizonytalan ideig nem vagyok hajlandó hozzászólást írni.

Senki ne csodálkozzon, ha jó ideig nem fog rólam hallani, én szóltam!

Elegem van!

gas136 Creative Commons License 2019.03.16 -1 7 34325

Hiánypótlás,na ez az mert a valóságban is ritka darab volt az egy áramszedős Leó :)

Akkor már nem azt az egy darabot kellett volna megcsinálni hanem azt amiből több volt....

 

Az ár vitába, meg a ki-mennyiből hozná ki otthon magának dolog elég szubjektív, ahhoz nem szólnék hozzá, ehhez viszont igen, mert teli van ténybeli tévedéssel.

 

Amit leírok, azt rengeteg összegyűjtött kép és a Leós Indóház extrában leírtak alapján írom:

 

A Leóból elég nehéz egy jellegzetes darabot csinálni, amiből sok volt, ugyanis:

 

A 42 darab V42-es (nem ideszámolva a protó V42 001-et) eleve két, látványosan eltérő kivitelben készült:

- 501-522 az összes géptérajtó rácsozása vízszintes volt

- 524-542-ig pedig az ajtók többségének függőleges a rácsozása, és a hátsó géptéren az ajtók elrendezése is kicsit más (az V42 523-asról nem találtam fotót, így nem tudom, az milyen).

Ezen kívül a főkereten is van eltérés az alacsony és magas pályaszámú gépek között.

 

A sorozatnak volt többféle festése az évek során:

- az eredeti, a jelenlegi nosztalgiásra hasonlító festésű

- szabvány (kék mozdonyszekrény, sárga homlokfal, szürke alsó részek), világosszürke főkeret és forgóvázak

- szabvány, sötétszürke főkeret és forgóvázak

- szabvány, eltérő színű főkeret és forgóvázak (a javítások során egyes részegységek cserélődtek a mozdonyok között)

 

Csapágy (volt egy típus váltás, és egy lengéscsillapítóval(?) való kiegészítés:

- eredeti, nagy, Ganz feliratos domború fedővel

- eredeti, a külső tengelyeken lengéscsillapítóval

- új, kicsi, hatszögletű fedővel

- új, kicsi, hatszögletű fedővel, a külső tengelyeken lengéscsillapítóval

 

Áramszedők típusa:

- eredeti, még magasító lábak nélkül (fotók alapján az alacsony pályaszámúak jöttek ki így a gyárból valószínűleg)

- magasító lábas, a V43-asok jelenlegi áramszedőjére hasonlító (megegyező?), de eltérő palettával

- magasító lábas, a V43-asok jelenlegi áramszedőjére hasonlító (megegyező?)

 

Áramszedők száma:

- eredetileg mindegyik két áramszedővel jött ki

- később a második áramszedőt sorra szerelték le a mozdonyokról, de a konzolt meghagyták (501, 507, 509, 515, 519, 520, 522, 527, 530, 533, 535, 538, 541 - ezekről mind találtam olyan fotót, amin egy áramszedővel, két konzollal üzemelnek, nem dögsorban állnak)

- a mozdonyok egy része életútja vége felé ('80-as évek vége, '90-es évek eleje talán) kapott egy Vx*(?) nagyjavítást, ekkor történt együtt három változtatás: lekerültek a felesleges hátsó konzolok, került egy ajtó a hosszú géptér homlokfalára, a szélvédőknek új ablakkerete lett és ezzel kisebbek is lettek - így nem valószínű, hogy csak a vasért szerelték le a konzolokat (ilyen biztosan: 506*, 508, 514, 515*, 527*, 528*, 531, 534*, 540, 542, a *-al jelöltekről találtam olyan fotót, amin egyértelműen üzemelnek)

Legtovább két áramszedővel tudtommal a V42 512 üzemelt, ez a mozdony nem is lett átalakítva.

 

Speciális esetek:

534-es mozdony, aminek a hátsó géptér burkolata valamikor összecserélődött egy alacsony pályaszámú gépével.

527-es mozdony nosztalgia kivitele, amin megmaradt a felújításból az első géptérajtó és az ablakok átalakítása, de visszakerült rá a hátsó konzol és áramszedő, viszont lekerültek a tetőjárdák.

 

Hernyofan Creative Commons License 2019.03.16 -1 11 34324

Ezt most nem csak neked..

 

Szerintem az árakról lehet vitatkozni, főleg, ha megpróbáljuk figyelembe venni magát a terméket is, és nem csak egy árcédulát nézünk önmagában. Ennek itt véleményem szerint van helye. Viszont nekem megragadta a figyelmemet egy apróság: A 100 ( 150? ) ezret a Digitools mondta valamelyik Temofeszten. A 200ezer pedig a Modell & Hobby oldalán van. Ott, ahol tudnak khm.. Érdekes árak lenni alapból is.

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy szerintem itt az árképzés bonyolultabb annál, hogy mit mondott a Digitools egyszer. Az is lehet, hogy meg van ennek a jó oka. Ebből egy tanulságot lehet leszűrni: nem szabad árat mondani egészen odáig, amíg kész nincs a végtermék, és slussz. Ez nekik is új volt, a buktatók is, most biztos tanultak belőle. Az biztos, hogy én ilyen minőségű modellt nem tudtam volna kihozni ennyiből. Lenne egy bátortalan fogadásom arra, hogy elsőre nekik sem sikerült...

 

És itt térünk át arra, amit te feszegetsz. Belevágtak egy ( több ) modell elkészítésébe, és ráadásul végre úgy, hogy csinálnak egy szép ÉS műszakilag is igényes modellt. Ez itthon ritka, mint a fehér holló. Ez az egész iszonyú élőmunka igényes, és sok embernek kell bedolgoznia ahhoz, hogy ilyen minőséget produkáljanak. Ezeket a beszállítókat, alvállalkozókat össze kell hangolni ( én itt látom azt az összedolgozást, amit sokak szoktak említeni, hogy miért nincs idehaza - van, csak nem látványos ). Ha bárki megcsúszik, már megy az egész odébb. Márpedig megcsúszik valaki, aki dolgozott már alvállalkozókkal, hangolt már össze melókat, az jól tudja ezt. Itt ráadásul járatlan utat kell kitaposni, még össze is kell szedni az alkalmas beszállítókat. Ha tippelnem kéne, csak a mesterdarab hibátlan előállításához ki kellett próbálni vagy három-négy céget, mire lett egy, aki megfelelő minőségben meg tudta ezt csinálni. És ugyanez igaz minden részére. 

 

Szóval.

 

 

Az ár miatt morogni szerintem lehet. No nem úgy, hogy "minimálbért keresek", illetve enyhe más zsebében turkálással "mások 5-600ezret keresnek", mert ez szánalmas.

Lehet majd a minőségért is.

De abba belekötni, hogy miért készül ilyen lassan, és, hogy miért így csinálják, a folyamatokat kívülről megtippelni ( ráadásul már az alapját is kapásból félre, mert nem a Posch, hanem ők tervezték, és a mesterdarabot is ők csinálták ) az szerintem elég durva. Te a végeredményért fizetsz, azt lehet majd kritizálni, de a gyártási folyamatokba teljesen felesleges beleokoskodni, és pláne nem ildomos azokat leegyszerűsítve bemutatni.. Mert biztos, hogy nem olyan egyszerű, hogy pl. csak megrajzolom AutoCAD-ben. Már embert találni BÁRMIRE sem egyszerű. De találj ráadásul  embert, akár egy megrajzolásra! Ha hibázik az, aki megrajzolta, új kör. Ha hibázik az, aki kimarta, új kör. Mindez nem egyetlen darabra, amit majd házilag kijavítunk, hanem sokra. Ha házilag javítjuk, iszonyú idő. Ha a külsős javítja, akkor is, mert nem ér rá, elvágta a lábát a macskája, stb... Ez most csak egy általam képzelt folyamat, de az élet így működik. Hangsúlyozom: itt egy minden elemében tök új modellről beszélünk, nincs kitaposott ösvény, ami van, azt ők taposták ki. Ha viszont te taposod ki magadnak azt az ösvényt, tuti bejárod a fél erdőt, mert az élet ilyen. Az erdő bejárása meg időbe ( esetünkben jó sok pénzbe is ) kerül.

 

És, ha már idő...

 

A másik, amit szomorúan látok, az a kiadás idejével való b*szlatás. Ez egy modell. Nem létszükséglet, hanem egy hobby, egy kis kiegészítő az életedben, ami bármikor elhagyható. Az élet megy tovább. Semmi nem változik attól, hogy ha egy, kettő, vagy tíz év múlva kapod kézhez. Egyszerűen fel nem foghatom, hogy idehaza hogyan lehet előtérben az, hogy mikor lesz már kész, azzal szemben, hogy milyen minőségű lesz külsőre és műszakilag. Semmi nem számít, csak az, hogy legyen már. No, ebbe a képbe - hál' Istennek - nem illik bele ez a modell. Viszont nagyon úgy fest, a kívül-belül minőségi képbe bele fog illeni, és szerintem ez a lényeg. A helyükben én még pár hónapig nyúznék is egy-két kész darabot, hogy mit mutatnak, ezzel újabb időre eltolva a kiadást, de tuti teszteredmények birtokában adnám ki a modelleket. Bár gondolom, ilyen tesztek azért folynak most is, hiszen ezeket lehet már próbálgatni.  

 

Szóval szerintem a Digitools egyedül ott hibázott, hogy próbált árat mondani az érdeklődőknek. Ezt nem kellett volna, ahogy a kiadás idejét sem kellett volna előre megtippelni. Sőt, ezek után én be se jelenteném, mit csinálok, egyszerűen csak kiadnám, ha kész, és akkor nem lesz vita. Valószínűleg tanultak az esetből.

 

Viszont maga a modell, a belerakott irgalmatlan meló, és a hozzáállás ( külső részletek és műszaki elvárások ) miatt én emelem kalapom a munkájuk előtt. Tartson a munka bármeddig is, csak legyen belőle szép és jó modell a végén!

Előzmény: Truckman65 (34319)
RhB Creative Commons License 2019.03.16 -1 4 34323

Pirossal kiemeltem azt, amibe "belekötöttem". Most már nálad is az EGY DARAB-ból NÉHÁNY lett.

 

Az tény, hogy a felsorolt egy áramszedős gépek egy részéről csak le volt szedve az áramszedő, és a nagy részük le volt állítva.

 

A rendesen levágott tetejű gépek: V42 515, 517

 

Nincs levágva, de egy áramszedővel üzemelt: V42 510, 527 (ez utóbbi látszik üzemelve a belinkelt fotón)

 

Nincs levágva, nem láttam üzemelni, de látszik, hogy használták: V42,508

 

A V42 501 és 505 is szemlátomást használt gép, de nem látszik a másik vége, hogy le van-e vágva.

 

Nincs levágva, de rendesen el van távolítva az egyik áramszedő: V42, 530, 539, bár ők eléggé el voltak dugva. A többiről csak le van kapva az áramszedő.

 

A januári túra alkalmával a vezetőálláson utaztunk a V42,510 (nem levágott tető) és V42,515 (levágott tető) páros által továbbított tehervonattal. Anno képeket is tettem be a vezetőállásból fotózva és pl. az alagútnál is, de most nem találom.

 

És ugye itt a gépek felét se láttuk, máshol is lehetett egy áramszedős gép használatban.

 

Parttalan vita részemről konyec.

 

 

Előzmény: Truckman65 (34319)
HOTotya Creative Commons License 2019.03.16 -7 1 34322

Akinek drága a magyar modell...van olcsóbb is igaz kell egy kis kompromisszum...:D:D DE occo..:D:D

tom sawyer Creative Commons License 2019.03.16 -1 4 34321

"A két áramszedő sem ok nélkül volt rajtuk,mert két áramnemet tudtak."

 

Khm...

 

Egy áramnemű ,de két féle feszültséggel üzemelt. 16 kV 50 Hz, 25 kV 50 Hz. Az átkapcsolást a transzformátor feszültség átkapcsolójával lehetett végezni, nem volt köze az áramszedők számának hozzá.

csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.03.16 -1 1 34320

Erről az egész, parttalanná váló (és értelmetlen) V42 vitáról eszembe jutott egy klasszikus idézet:

 

"Amott ül egy túzok, magába!

Lássuk, felrepül-e?

Meg kell a palánkot döngetni körüle!"

 

Csak nehogy átforduljon "repül a nehéz kőbe"... Értse mindenki belátása szerint.:-)

Truckman65 Creative Commons License 2019.03.16 -9 2 34319

Nem hinném hogy csak a fotózás miatt állították oda az ország összes Kis és Nagy Leóját.

Ezek a Leó-k nem selejtezésre lettek félreállítva és éppen abból bontottak amelyikből sikerült alkatrész bányaként?

Az írások szerint pedig,de.

Mert a kép elején a V41 519-en egy áramszedő sem volt,azért egy villanymozdony áramszedő nélkül nehezen lehetett forgalomban :)

A pontos számok szerint a V41ből 30 darabot és a V42ből 42 darabot gyártottak és amelyiknek két áramszedő tartója volt az annyit is kapott.

A két áramszedő sem ok nélkül volt rajtuk,mert két áramnemet tudtak.

""A '80-as években gyakorlattá vált, hogy a hátsó áramszedőt, konzoljával együtt eltávolították. NÉHÁNY gép így üzemelt, köztük a megmenekült V42 527-es is, de felújításakor a VF 507 (V41 507)-ről áttették, így eredeti formájában látható.""

És így akkor az egyetlen múzeumi darabot gyártják le egyszer valamikor .....

Íme egy kép amint az alváz kiszabásán és a cég profilján kívül semmi fejleszteni való nem volt,de az alvázi áramkört sem kellett valószínű 1-2 nap,de legyen 1-2 hétig szerkeszteni ámítógépes programban és kimaratni :) Na jó AUTOCAD-ben megrajzolni a fémalvázkeretet,hogy a CNC-s ember kivágja

https://shop.modell.hu/shop.modell.hu/default/cache/images/product/600_500/d/i/digitools-v42-villanymozdony-v42-527-leo-mav-v-2.jpeg

És a hajtáson semmit nem kellett fejleszteni,csak venni egy Roco BR212-őt és a dízel alvázat egy pontosan olyan üzemanyagtartály nélküli lemezsúlyt kellett vágatni a forgóvázak tartóival.

Előzmény: RhB (34318)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!