Ebben egyetértek veled, ha majd úgy adódik akkor én is szeretnék majd egy ilyet, én speciel azért mert nekem az új jelvényről mindig egy koponya ugrik be, ami sokat ront az összhatáson.
Akár szép is lehetne, de összességében inkább véleményes.
Mindenesetre a régi buckás sokkal-sokkal jobban sikerült.
De az ilyen típusú, kidolgozottságú, és nem utolsósorban jelentőségű jelvények sosem voltak olcsók, láttam már hasonló áron elmenni jelvényeket, vagy nem sokkal olcsóbban.
Most is van még korszakban és készítőjét tekintve is rokon jelvény fent, én biztosan nem tettem volna rá villámárat az eladó helyében, mert így az a felső limit is egyben:
szerintem könnyebben áttekinthető lenne egy ilyen kép, ha gpx-be mentés előtt átnevezgetnéd mapsourceban a 002-őt 4-es táblára, a 006-ot 2-es táblára stb
Míg le nem járt a licit addig volt olyan időszak mikor azt kívántam hogy valaki licitáljon már rá vazz, mert ezt nem biztos hogy jól átgondoltam... :-)
Egyébként hogy drága volt, vagy nem az nézőpont kérdése.
Ha azt vesszük hogy egy szinte egyedülálló darab a magyar turistatörténelem kezdeti idejéből, a XX. század leghíresebb turista megmozdulásának jelvénye akkor nem.
Ha viszont azt vesszük hogy húszezer forintot ki ad ki szívesen egy réz jelvényért akkor meg mondhatjuk hogy igen, drága volt.
És itt el is jutottam egy kérdéshez ami foglalkoztat, meg kéne rá keresni a választ. Elsősorban megint a régi motorosokra támaszkodnék pozo, garass (garassnak még biztos szólnom kell később is, nincsen mindig itt) Lud, Rakk Gyula, vagy éppen bárki aki tud segíteni:
Az 1938-as Vándorlás tagjai viselték-e, viselhették-e ezt a jelvényt, esetleg a végén kaptak ilyet, egyáltalán mi lehetett a szerepe?
Mert jelvény volt ez, viselésre tervezték, az a Berán műhely alkotta meg amely a XX. század egyik legismertebb sport és egyéb jelvény gyártója volt, különösen a '30-as években élte fénykorát, nem csoda hogy egy ilyen jelentőségű eseményre velük készíttették el a jelvényt anno.
Berán Nándor készítette Budapesten (ha jól gugliztam, mert annyira nem értek hozzá)
érdemes megfigyelni a kidolgozottság mértékét, szinte még a címert körülvevő tölgyfa levelek erezete is kivehető
Térképészként a Duna - Tisza - Dráva - Szá... helyett Maros tetszik. Ilyen párosítású ábrázolással még nem találkoztam. Nyilván a Szlovén-Horvát (Szlavón) országrészen kanyargó Száva nem hozta volna ki ilyen szépen a szimmetriát és egy szakaszon pontosan a történelmi Magyarország déli határára, vagy közvetlen mellé kellett volna vésni :-)