meg tudnád mondani az anyag nevét? a neten szeretnék utánanézni, de valahogy nem sikerült találnom olyasmit, ami megfelelő lenne. presze valszeg bénán keresem ...
A lényeg kimaradt. Ez kardán fékes, ha behúzod a kéziféket, akkor egy kicsit lötyög az autó, amennyire a hézagok engedik, ez ilyen, így kell szeretni. Ha menetközben berántod a kéziféket, akkor a kardánkeresztedet és a kardántengelyt hamar a túlvilágra tudod préselni.
Le kell szedni a a kardánfék burkolatot, meg kell nézni, hogy nem szivárog-e az olaj a terepváltóbol. Ha igen, akkor szimering csere.
A kéziféknél a bovden is bénázhat, ha korábban valamilyen szerelés miatt kiszedték a terepváltót, megtörhették a sodronyt, ami emiatt egy kicsit szorulós.
Amúgy igen láttam én is, hogy ez egy 1986os volt egy magánszemélynél, és rá is kérdeztem, és ő azt mondta, hogy a forgalmiban 96 van... :)
Másik kérdésem: ez mondjuk nem derül ki az eredet vizsgán?
Vagy ha megvenném és a forgalmi szerint EURO II-es (állítása szerint)regisztárciós adót kéne befizetnem (ha 5-7 fősre vizsgáztatnám), nem lenne bukta vmikor?
Ja igen nincs egy olyan oldal, vagy leírásotok, hogy a különböző években mi volt a változtatás, vagy hogy nézett ki az aktuális Defender modell? Igen, ez egy szervó kormányos darab, nem tudom, hogy mikortól szervósak a Defenderek??!?
Megszereztem az alvázszámát hátha ebből TI kitudjátok olvasni, hogy ténylegesen mikori a gép:
SALLDVBC8AA257619
Amúgy meg érdekes, mert a környezetvédelmi besorolása a Definek 4-es (telefonba a forgalmiból ezt nézte ki) vagyis EURO II-es, ami nem lehetne semmi kép ha az a motor van benne... Szóval eléggé össze vannak itt a dolgok keverve... :)
Így van, itt az állapot a mérvadó. Ha rendben van mindene, és fel van újítva az autó, akkor... nos akkor is határeset az ára.
Amúgy a 68 lóerő tényleg nem sok, de erre a motorra csak fel kell csavarozni a turbót, és már is kész a 2.5 td motor, ami 90 ló körül van, és egy rövid defihez az már akár elég is. Inkább az a hátránya ennek, hogy ez még dobfékes darab.
Az létezik, hogy az általam linkelt autó az nem 1996os, hanem 1986os??? (vagy a körüli...)
(még nem láttam élőben, de a forgalmi szerint 1996os, egy ismerősöm szerint a kormány tutti régebbi, ill. az 50 kW a forgalmiban szerepel ami nem a 300TD motor teljesítménye....)
Zöldvas, Discota, Johnny: jó látni, hogy vannak segítőkész emberek! Természetesen bárhol is áll szolgálatba az ember, hasznos segítség mindenhol, hiszen a Duna nem válogat. Discota: rákérdezek, hogy várható-e terepjárós feladat, vagy igényt tartanak-e összkerekes ügyeletre.
Tie: Pest környékén frankón működnek ezek a szervezetek, de itt a déli végeken sajnos nem annyira. Tavaly is a nagy téli fennakadások idején jelentkeztem a KECS-nél, hogy bármikor riasztható vagyok, 0 hívást kaptam. Fogtam magam, felmentem a hegyi utakra "szemügyre venni" a helyzetet, aztán lett is dolgom hirtelen. Ahol kisebb a szervezett terepjárós aktivitás (pl. Baranya), nincsenek jelentős klubok, egyesületek, ott a hatóságok nem is számolnak a terepjárósokkal, csak "jó, hogy éppen erre jársz, ki kéne húzni az árokból a rendőrautót, meg bevihetnéd a gyógyszert Alsózsákfaluba, mert az összkerekes L300-asok mind a megye másik végében dolgoznak éppen".
Természetesen az a kevésbé hatékony forgatókönyv, ha az ember csak beállít, hogy gyüttem segíteni, ki kér kólát? Ezért is bíznám a vezénylést a katasztrófavédelmis kollégára. Azt azonban meg kell jegyeznem, hogy Johnnynak van igaza, sajnos a hivatásos szakemberek sem látják át mindig a helyzetet, néha a helyi erők (pl. polgármester, kmb, local vízügyis) pontosabban tudják, hol van szükség nagyobb segítségre.
Stimmel, dolgos kéz MINDENHOL jól jön. Arról van szó, hogy nem biztos, hogy ha csak úgy odatoppansz valahova egy snorkeles autóval, meg egy utánfutóval (ezzel tudsz elárasztott helyen legtöbbet segíteni, mert tudsz vele homokzsákot vinni, embert-állatot menteni, hurcolni), akkor ott fogsz találni olyan embert, aki tudja, hogy hol volna rád szükség, mit kéne csinálni. Szóval valami koordinátor-félét.