Csupán azért, mert ezeket már műszakilag is ismerem, illetve inkább azt mondanám, hogy voltam már könyékig genyós tőlük, na meg aki ismer, az tudja, hogy ilyenekben nőttem fel.
Igen, az, de csak akkor, ha találok vevőt a kocsimra.Nevetséges áron nem vagyok hajlandó beszámíttatni, annál sokkal-sokkal többet ér nekem.Nem hajt a tatár, nem sürgős ez, csak a kinézett kocsi szerintem gyorsan el fog kelni, mert olyan.
(30d, kézi, teljes üvegtető, M optika, sportcsomag)
Pont ezért írtam, hogy ha tényleg megoldható. Mélységében még nem jártam körbe témát, szakival még nem beszéltem, így nincs infóm arról, hogy milyen anyagból lehet a gyári vég, vagy hogy milyen kölcsönhatásba léphetne az új dobbal. Persze a hekkelést, barkácsmegoldást én sem fogom meglépni, de ha esetleg működik a dolog, és profin meg lehet csinálni, erősen elgondolkoznék ezen az irányon.
Ezzel most nem megcáfolni akarlak, mert jogos a felvetésed, és köszönöm is a tanácsot, de azért egy kérdést szerintem megér a dolog egy kipufogós felé. Aztán ha azt mondják amit te is, akkor veszek véget is, nincs az se ellenemre, csak találjak olyat, ami hasonlít (lehetőség szerint nem csak kicsit) a gyárira.
Köszi az infókat. Egyetértek, nálam is szempont, hogy ne lógjon semmilyen irányban túl a vég. Ezért is akarok a gyárihoz leginkább közel álló megoldást (na meg design-ban is az teccik). A hanggal kapcsolatban is hasonlóan gondolkozom, nem vagyok boyracer, nem akarok se más, se a magam agyára menni (még úgy sem, hogy én alapvetően nem autópályán élem az életem). Persze mint írtam, ha már úgyis csere, akkor jöhet egy kis sportos brummogás, de ennyi.
Egyébként sportom van, és nekem is feltűnt már, hogy a lökös kivágása kicsit el van tolva. Na persze a gyári dob eleve nem hasonlítható egy ilyen utángyártott sportdobhoz - és más gyárak dobjaihoz sem egyébként, már amennyire meg tudom ítélni, legalábbis más kocsin még nem láttam ilyen "ferdén" álló dobot. Mármint olyat ami gyárilag áll így... :D
Egy rozsdamentes dob, ha szakszerűen gyártják le, gyakorlatilag örök élet. Ehhez persze ugyanolyan cső és vég is kell, illetve ehhez való hegesztőanyag.
A 10 éves Regatta Turbo DS-emen anno makulátlan volt az eredeti rozsdamentes rendszer.
Ezek a legalapabb T-jetek. Semmi spoiler, 16-os kerekekkel, viszont az egyiken Michelin gumi volt, amivel szerintem nem is jött eredetileg az országba...
Egy új rozsdamentes dobra biztos, hogy nem hekkelném fel a legnagyobb jóindulattal is csak krómozott eredeti véget. Már csak az így létrejövő elektrokémiai korrózió miatt sem. (Rossz esetben pár hónap alatt leesne...)
Fiat atkoltozott pestre..marmint a fo bazis.ismerek onnan parat akik kereskedo felek azaz az importorok szlovakiaban,osszefutottam vele kb harom honapja es meselte hogy vagy ket ev vagy 30e km nel kiveszik az autot aloluk es kapjak az ujat.valoszinu ezek isbonnan vannak.sracnak pont akkor egy feher sportja volt full.
Egyszerre vették és nagyjából ugyanannyit futottak. Nekem akkor lennének gyanúsak, ha dízelek lennének, mert ilyen futásteljesítményre nem azt vettek volna. Szerintem nem tekerték az óráikat. Ha szerencsések ezek a vasak, azért a 2 év alatt talán olajat cseréltek bennük...
A dobot nem valasztottam ok gyartotak a veget en valasztottam.nalam szempont volt hogy nelogjon ki a lokos alul ha hatulrol nezik, hamg pedig csak alapjaraton vagy max2000forulatig pici..a folott nem..sokat utazok es nem akarok fejfajassal kiszalni.rozsdamentes volt de mostanra korberohadt a hegesztesnel.aszem 3evet birt.hozzateszem en hegyekbe is jarok telen ahol aztan van so..van nekik min 20fele veg azt raksz ra amit kivansz.azert nem lehet ra venni sima dobot mert ha sportod van akkor a kivagas nem egyenesen van a dobbal hanem oldalra tolva.igen csak adob es a veg plusz munkadij.maga a veg egy 10.000ft. Tun nagy hangot nevarj mikor levettek a dobot es csak cso volt akkor sem volt hangja..de oda mesz elmondod mit akarsz es utana pedig elmondja mit lehet es mennyiert.
Na igen, ahogy írtam én is inkább a rozsdásodás miatt cserélném. Legutóbbi gumicsere alkalmával kicsit közelebbről is megnéztem, és ugyan még nem lukas sehol (legalábbis a hangja alapján, mert azért minden pontját nem néztem végig), vagyis vizsgán gondolom átmenne, de elég rondán fest. Szóval ha már csere, akkor rozsdamentes, és akkor már persze jöhet valami morcosabb hangú sport. Persze ízléssel.
Ez a sportdobra a gyári vég ráhegesztése dolog nekem is szimpatikus megoldásnak tűnik, ha tényleg megoldható én tuti ebbe az irányba fogok menni. Bár a szervizek tapasztalatom szerint nem nagyon szokták díjazni a hozott áruból történő munkát, mert abban nekik nincs biznisz. Persze a dobot attól még megvenném...
Nem mellesleg a Paragiék árazása engem is érdekelne! ;)
Ma voltunk Érden féloffossal és van egy rakat 2012 évjáratú Bravo T-jet easy 30e km körüli futásteljesítménnyel, 2,6-2,9M ft között. (valami flotta lehetett, mert egymás utáni rendszámúak)
Nagyon lelakottnak tűnnek kívülről, nem egy közülük meg is van húzva, lekarcolt a lökhárítója.
Cseppet sem bizalomgerjesztőek.
Ki van téve az a 2007-es Grande M-jet is, ami többször volt nálam csereautóként. 210e Km feletti futással 1,15 M Ft. Amikor januárban volt nálam, emlékeim szerint frissen cseréltek egy csomó dolgot a futóművében, de eléggé zörgős volt.