Lassan már túl leszünk a telekvásárláson...
A házépítés költségeit számítgatva természetesen különböző megoldások különböző (elég magas) eredményt adnak.
A minap az egyik kivitelező weboldalán bruttó 130 ezer/négyzetméter áron kínál kulcsrakész megoldást, míg egy magazinban a hagyományos építkezés költségeinél egy 100 négyzetméteres lakóterületre bruttó 35 millió jött ki.
Tudom, hogy a különböző anyagok nagyban befolyásolják az árat. Kíváncsi vagyok, hogy kinek mi a tapasztalata a kivitelezés költségeit (tervezett és tényleges) illetően. Valamint milyen problémákba ütköztetek a finanszírozás terén (hitel, számlagyűjtés stb.)
Előre is köszönöm, hogy megosztjátok a tapasztalaitokat!
Ja, hogy te hőtechnikailag kevesled a távolságot. Áhá.
Egyébként ebbe a baltaváriba bármilyen redőnyt, szúnyoghálót be lehet tenni vagy csak a sajátját?
És a födém betonozás után is be lehet rakni?
Mert most láttam egy építkezést és az ablakok felében van redőnytok, a felében nincs (a helye ki van hagyva) és a födém már kész van. Gondolom nem érkezett meg valamennyi.
Nincs a betonnal és a vasalással semmi bajom, de tervezői szinten legyen mindenhova méretezve, nem pedig ráfirkantunk valami brutál túlzást mert csak így meri vállalni a felelősséget.
Írtam, hogy nekem is tetszik a megoldás, de nem tudom hogy lehet elérni 5-7cm grafitos habbal U=0,25 W/m2K hőátbocsájtási tényezőt... Ezzel nem azt mondom, hogy rossz, csak kíváncsi vagyok a gyártó válaszára. Ha meggyőz lehet az ő megoldásukat használom...
Az a "millió háznál bevált" dolog elég érdekes számomra ebben a témában. Kérdezz meg 100 utólagosan szigetelt régi ház (pl. kádárkocka) tulajdonost mennyire elégedett a szigetelés kivitelezésével. Szinte mind az lesz, pedig kíváncsi lennék mennyinél csinálták rendesen pont-perem ragasztással és a hálózást is ragasztóba nyomták-e nem pedig fordítva... Attól függetlenül szerintem is vannak régi jól bevált dolgok és vannak amik később kiderülnek, hogy mégsem volt olyan jó döntés.
Mindenkinek van valami heppje, nekem az, hogy ha már csinálunk valamit azt csináljuk jól, ne csak valahogy, ezért mindennek részletesen utánajárok és még így is el tudom cseszni.
Az ablakot ha az a 2 csavar tartja helyén akkor eléggé kaka a többi rögzítési pont... Oldalt komolyabb erősítést kap és a felső csavarokat csak a PIR-be lesz behajtva.
A redőnyt fentről is le lehetne lógatni, de a PIR-nek is el kell bírnia (kb 150-es lépésálló habnak felel meg a szilárdsága).
Nem tudom mi a történet Érden, de itt nálunk sík terepen az itteni házakat nézve elég jónak látszik ez a réteg sok 10 éve.
Az agyag nedvesség hatására dagad, ha csökken a nedvesség benne akkor összemegy és reped, Az, hogy reped az nem baj, de az állandó vastagság változás már inkább. Egyébként el van vas nélkül is. Egy darabig.
Várjál nem csak az alapot vasaltatják meg hanem még a földszinti aljzat betont is.
van egy 60 éve álló ház amiben cserére érett a folyosói parketta és itt is 10 cn sódert 10 cm szerelő betont... vízszigetelést hőszigetelést majd újabb 1 5 cm aljzatot javasolt volna valaki. mondtam bízd csak rám.
A mienk 132 m2, már áll az alap, de nekünk is benne van már 2,24 millában: pedig a kőmíves is akciós és a beton is akciós, vagyis akár még drágább is lehetett volna.
Én csak a Baltavárit nézegettem, a többit nem ismerem. Ismerek aki Baltavárit rakott, szerinte megfelelő 30cm tégla és 15cm-s homlokzati szigetelés mellé.
A mi falazatunk 30cm tégla + 20cm grafitos hab lesz, nekem is tetszik a Baltavári megoldása 0,25 W/m2K (szerintem ez teljes szerkezetre vonatkozik), ami elég jó, de én keveslem ezt a távolságot:
Ezért én inkább így oldom meg:
Így 0,2 W/m2K lesz a tényező és mindenhol vastagabb a szigetelés.
Költségben az enyémmel szemben a Baltavárinak nincs zsaluzási kiadása, de még nem számoltam ki pontosan.
Igen van hogy túlságosan is belemegyek a részletekbe. De még így is átvágnak meg lehúznak. Úgy kiszámolta nekem a "statikus" meg a "tervező", hogy 40 millából nem jönne ki egy hót egyszerű fafödémes egyszintes 120 m2 -es családi ház... Ez undorító ami megy... Az alapra 50 cm széles C25 betont + komoly vasalatot terveztek nekünk kb 2 milla volt csak az alap. A telek egy 30 AK feletti partosabb termőterületen van 80 cm mélyen tömör agyag réteg (tökéletes alap) erre még egy vasalat nélküli C12 is elég (az utcában tizen valahány ház áll így repedés mentesen 40 éve, némelyik pincével) Csak a statikus nem kért talajmechanikát és csak így merte vállalni a felelősséget... Akkor még úgy voltam vele hogy ő a "szakember"
De inkább hagyjuk a témát csak fehúzom magam rajta...
Nem vagyok milliomos, ha nem ilyen szinten megyek bele mindenbe akkor nem jövünk ki a rászánt pénzből és még azt is szarul csinálják meg... Sajna ilyen világot élünk :(
Már ne is haragudj, de nagyon elveszel a részletekbe, ezt számolja csak ki a statikus! Egy ugyanakkor biztos, ha nem háromemeletes épületet tervezel akkor a nyomószilárdsága teljesen megfelelő, szerinted ezt nem számolták ki anno a mérnökök?:) Költői kérdés volt, szerintem kicsit felcsavarodtál :)
Szerintem nem keverem csak nem jól fogalmaztam meg...
Igen a vázkerámia nyomószilárdsága 10 N/mm2 a tömege pedig 0,2-0,25 t/m2
Azt akartam számolgatni (hangosan) hogy az Ytong és a tégla között mennyi a terhelhetőség (olyan mértékegységben amit el tudok képzelni :) ) mindezt csak kíváncsiságból.
A starter téglával kapcsolatban arra jutottam, hogy most úgy néz ki inkább a hűtésé lesz a fő szerep a jövőben és ha leszigetelem az alapot is kb 1m mélyen az bőven elég lesz a téli hőhidasság csökkentésére nyáron pedig nem bánom, ha a talaj hűti a falamat.
Az Y start jobb hőszigetelő, mint bármi, amiből vélhetően falazol. Tehát, ha az aljzatbetonod az Y-al találkozik, ott kevesebb hőt fog kivenni a betonodból, mint a falad. Ezért nem rossz, ha az aljzatbetonod nem a start fölött van.
Ebben a linkelt pdf-ben en azt nem ertem, hogy miert "csak" 10cm a sima energiatakarekosnal az aljzatban. Nem lehet, hogy a kulonbozo nehezen elhelyezheto es specialis (zartcellas) hoszigetelest (az alap-jarda vonalra ertem, labazatot nyilvan minden epeszu ember szigetel) ha plusz aljzatbetonbe teendo cm-ekre valtanank at, jobb es munkadij miatt olcsobb megoldast kapnank? A ket tablazat nem tartalmaz "belul" akkora kulonbsegeket, mint a tablazatok egymas kozott (igen, tudom a homlokzati is meghizott a ketto kozott). Persze tevedhetek, de nekem ez szembetuno.
csak a nyomószilárdsága több egy kicsit 5,5 N/mm2 (a Fortéé 4,7 N/mm2) de ez lópikula különbség a hagyományos téglához vagy a Silkához képest. Ez amúgy kb 8 kg/cm2 = 80 t/m2 Egy vázkerámia tégla 0,2-0,25 t/m2 a Silka 0,5 t/m2
Tudom, hogy az Ytong minden irányban így szigetel a vázkerámia meg nem, de a miénk magasított B30 lesz az meg minden fele rossz (egyébként vízszintesen 1,1 W/m2K). Mondjuk ha falfűtésem is lenne egy percig sem gondolkodnék, de nem lesz. Nyáron viszont jobb lenne ha a talaj is hűtené a falat, télre meg ott lesz az XPS az alapon.
Én a Forte-t és a Start-t hasonlítottam hővezetésre az előző hozzászólásomban, azoknak egyforma.
"Hővezetési tényezője ugyanannyi (0,145 W/mK) csak a nyomószilárdsága több egy kicsit 5,5 N/mm2 (a Fortéé 4,7 N/mm2) de ez lópikula különbség a hagyományos téglához vagy a Silkához képest. "
Van ebben valami, amit nagyon keversz. A nyomószilárdságot hagyjuk, az annyi amennyi.
De a hővezetés, az nagyon nem úgy van, ahogy hiszed.
A hagyományos falazóelem hővezetését vízszintesen adják meg, mert a kint-ben irányba használják hőszigetelésre. A fal alján viszont arról beszélünk, hogy lent-fent irányba milyen a hővezetés, és ebben a hagyományos falazóelem nagyon szar, hiszen átlátni rajta. Nem is adnak meg ilyen függőleges hővezetés adatot, mert erre egyáltalán nincs tervezve. Az ytong start értelme, hogy függőlegesen is szigetel.
Elcsesztem, mert nem raktuk le alapozáskor, de nem tudtam megoldani (minden összejött) :( de lehet jobb így, csak nehezebb lesz körbeásni...
Az Ytong Start 1000Ft-al több/db az közel egy 100-as különbség, tehát sokkal drágább cserébe alig tud többet. Hővezetési tényezője ugyanannyi (0,145 W/mK) csak a nyomószilárdsága több egy kicsit 5,5 N/mm2 (a Fortéé 4,7 N/mm2) de ez lópikula különbség a hagyományos téglához vagy a Silkához képest. Ez amúgy kb 8 kg/cm2 = 80 t/m2 Egy vázkerámia tégla 0,2-0,25 t/m2 a Silka 0,5 t/m2
Szerintem sem kell rögzíteni. Én is úgy tudom, ahogy Nikolas Pe csinálta. Ezért kell legalább egy 5cm-es réteg középen az alsó-felső eltérhet, mert a csöveknek 5-6cm kell. A rögzítést megoldja a két oldalt lévő tábla, a lenn tartást meg a térháló. Padlófűtésnek bőven elég az 5*15*15 térháló talán a 4*15*15 is.