Ha a csati közepe fekete, akkor igen, az az a fehér csati.
Amit linkeltem képen kapcsirajzot, azon látszik az érintkezők számozása, így megtalálod melyik szál melyik.
B2 - világítás +12v
A1 - testelés a világításnak
A2 - Gyújtás utáni +12v táplálás
A3 - +12v jel az ecu-ba
B1 - +12v jel az ecu-ba
A vezérlőgomb (ez logikus) és ellenállás sincs a kormányban, ahogy a vezeték sem.
Az előre kábelezett vezeték véget ér a 689 sz. csatlakozóval. Ez a kormányburkolat alatt hivatott lenni, az átvezetőszerkezet műanyag felső részén.
Ha a kormányoszlop burkolatot leveszed, látni lehet felül, középen.
Vezérlőnek a 20 ezer ft-os gyári gombok helyett bármilyen, számodra szimpatikus gombot, gombsort, vagy kapható tuniverzális (esetleg kis átalakítással) vezérlőpadot, bajuszkapcsolót..stb lehet használni.
Ha gyárit szeretnél, átvezetőszerkezetet és légzsákot is cserélni kell. Plusz a gombok. Ez sok pénz...
A kijlezőegységen az ikon igen, a limiter/tempomat-é. Akkor világít, ha a funkció aktiválva van, és a funkcióválasztó kapcsoló valamelyik állásban be van kapcsolva. Mindez persze gyújtás alatt.
Sárgán világít limiternél
Zölden tempomatnál
Aktiválva biztos nincs.
Aktiválás gyári diaggal, Clip-el lehet, manuálisan, vagy automatikusan történik, egyes típusoknál "trükkösen" lehetséges.
Ez attól függ, Clio II, Clio III, Megane, Laguna...stb milyen verda, milyen motorkód, milyen ECU és Vdiag(szoftver).
Az előbb nem fogalmaztam elég világosan, tehát a féklámpa kapcsoló tuti nem két pólusú, azért nem, mert négy vezeték megy rá. :-)
A magasságállító mögött van egy fehér lógó csati, benne öt vezetékkel és egy üres hellyel. Talán ez az 1081-es csati.
Jól értem, hogy a két vezérlő szál elvileg a kormány mögött van, tehát ha nekem nincs gomb a kormányon, akkor nincs is bevezetve a kormányba? Az lenne a legjobb jelen esetben, mert kapcsolót oda keríteni elég esélytelen, ha jól láttam, akkor te is régóta keresel. :-(
K4J710 létezik tempomatos verzió. Elméletileg életre lehet kelteni.
Ami biztos kell:
1 - sikeres aktiválás ECU/kijlezőegység(műszerfal) (ennek ezen motorkódban nem tudom a menetét, ha valaki igen, leírthatná)
2 - elektromos gázpedál
3 - négypólusú fékpedálkapcsoló
Lehet még:
4 -Kuplungpedál kapcsoló. Ez egy jel az ECU 48-as pontjára. A szálat testre kötve érzékeli, hogy a kuplung ki van nyomva.
Érdekes amit írsz, mert a K4J710 kapcsolási rajza alapján négypólusú fékpedálkapcsoló kell legyen gyárilag az autóban!
Hány vezetékszál megy rá?
Ha mégsincs, lehet kreálni.
Az ECU érintkezőit így kell bekötni:
Négypolósú fékpedál így ad jelet az ECU-nak:
52 - alapeset fék nem aktív +12v bemenő jel és az 53-as pontra nem aktív a jel
53 - fékpedál lenyomásra +12v bemenő jel és ekkor az 52-re megszűnik a bemenő jel
Tempomathoz:
23 - bemenő +12v jel a tempomat bekapcsoláshoz (nem mehet egyszerre a 49-el) ezt adja a funkcióválasztó kapcsoló egyik állásában(1081)
49 - bemenő +12v jel a limiter bekapcsoláshoz (nem mehet eszerre a 23-al) ezt adja a funkcióválasztó kapcsoló másik állásában (1081)
58 - Vezérlőgombok ellenállással egyik szál
77 - Vezérlőgombok ellenállással másik szál
Az ECU stekkerbe érdemes bontot vagy új érintkezőtüskéket szerezni.
A vezérlőgombok két száljára a következő ellenállás értékekekt kell készíteni:
0(nulla) azaz teljes rövidzár - Kilépés
900 ohm - visszahívás ( R )
300 ohm - plusz ( + ) növelés
100 ohm - mínusz ( - ) csökkentés
Az általad említett számozás érdekességképp:
1081-el jelölik- a funkcióváltó gyári kapcsolót limiter és tempomat közt. Helye elvileg bal oladt a lámpamagasság állító mellett van. A műanyag panel mögött fehér csatija van, ha elő van kábelezve.
689 egy csatlakozó a kormánykerék mögött a kormányoszlopon. Az átvezető szerkezetben lévő két szál vezeték csatlakozója, ez megy a kormánykeréken lévő vezérlőgombokra, ahol az ellenállások is vannak a gombokkal együtt.
Elkezdett érdekelni a tempomat kérdés. Az alany egy 2003-as Privilege Clio II. Amit tudok róla, hogy a fékpedálnál tuti nem kétpólusú kapcsoló van. :-) Magas felszereltség, szerintem biztosan elő van benne készítve. Keresgettem itt a hozzászólásokban, de nem volt teljes mértékben egyértelmű. Pontosan milyen lépésekben kell aktiválni ezt a funkciót? Magát a vezérlését mindentől függetlenül pár nyomógombbal lenne jó megoldani, lehetséges? Milyen csatikat és hol kell keresni. Nézegettem ilyen elektromos leírásokat, annyit vettem ki belőlük, hogy talán a 689-es és 1081-es csatiknak van hozzá köze. Van még más csati?
Bár a wayteq xtab 50-ban bár bluetooth nincs, de wifi van, ha jól látom. És Androidos, nem WinCE.
A vezetékes tuti nem működne, ahogy Tade15 is írja.
Viszont lehetséges, hogy egy Wifi-s verzóval lehetne próbálkozni.
Ugyanis az androidra ott a Torque alkalmazás, ami direkt BT-s/Wifi-s ELM-re van. És az ELM327 cuccból meg létezik Wifi-s verzó. Ha okostelefonnal megy, lehet az Androidos GPS-el is megy.
1 - A fénye erősségét, Lumen értékét inkább hagyjuk, közelébe nem ér egy halogén izzónak. Jó helyzetjelzőnek vagy menetfények.
2 - Látni már csak azért sem lehet vele, mart míg egy halogénizzónak az izzószála fókuszpontban van, ennek marhára nem egy pontban van a fényforrása így fizikaliag képtelenség, hogy rendesen világítson egy parabolatükrös vagy bármilyen más lámpatestben
3 - Ezen ledek legtöbbje még ráadásul fizikailag akkora, hogy be sem lehet dugni a gyári izzó helyére.
4 - Nem rendelkeznek jóváhagyási jellel, közúti forgalomban nem szabadna használni
Példának egy H1:
1 - A ledes "izzó" feje kiváncsi lennék hogy fér át a lámpatest kiképzett nyílásán... sehogy
2 - Hasonlítsd össze a fókuszpontban lévő pontot. Ránézésre is látszik, hogy a ledesnek jó ha talán a legalsó ledsora épp beleesik a fóluszpontba, de még inkább az sem
Az összed ilyen ledes vackot kár volt elkezdeni gyártani.
Ez olyan, mint az utólagos kínai xenon H1-re meg H-7re. Csak van, de minek...? Hogy a gyökér betegye, aztán téged elvakítson, mikor szembe jön. Mert annak sem esik pont fókuszpontban a fénykibocsátó része, fizikailag a xenon is nagyobb pontban adja a fényforrást, mint egy halogén izzószál, ezért marha sok a szórt fény, ami itt még vakít is.
És ebben az a poén, hogy valójában is megtörtént! Nem akartam hinni a fülemnek, amikor egy dögös szőke tőlem is ezt kérdezte. Aztán az ágyban elmagyaráztam neki... :D
Ha ki is kell cserélni mindezeket, mert lógnak, kopottak, azért nem feltétlen csak ettől húzhat el valamerre.
Lehet keréknyomás, maga a kerék (nekem ez volt a hiba csak jobbra húzott tőle, de nem vészesen), maga a fék (pl a bal eleje fog egy kicsit, féknyereg, munkahenger szororulás), járdázástól, kátyútól valami "alakot" változtatott,... Szóval van egysmás...
Mint írtad, a kerekeket centírozták és pozícióban más helyre kerültek. A hiba továbbra is fennáll? Ugynaúgy balra húz? Ha igen, én következő lépésként az első fékeket nézném meg.
Nem hiszem,hogy a kernelben benne van az ilyen eszközök kezelése vezetéken keresztül. De pár száz forint egy mini/sima usb átalakító,lehet egy próbát megér.
Köszi! megpróbálom kicserélni a fényszórókat,hátha a projektor van kivakulva,csak az a baj,hogy a lencsén nem látni át és nem látni bele hogy van e baja.
Ellopták a kis táskámat amiben benne volt a Thaliam egyik slusszkulcsa. Olyat hallottam, hogy a meglévő slusszkulcsot újra lehet tanítani, ezáltal az ellopott kulcs használhatatlanná válik , ugyan az ajtó zárat ki tudják nyitni a régivel, de az immobiliser nem fogadja el indításkor az ellopott kulcsot.
Sziasztok! Van egy 2003-as 1,4-es tháliám. A kormány erőteljesen huzott balra. Elvittem az autót a megszokott szerelőmhőz. A gumikkal kezdte, forgásirányt változtatott rajtuk, és helyzetükön is változtatott, és kicentírozta öket. Majd megemelte az autó elejét, és kézzel megrángatta a kerekeket. Majd mondta, hogy mi a teendő. Cseréljem ki a torony- csapágyakat, a hozzájuk tartozó szilenteket, a bal oldali axiál csuklót, és a talpasokat. Majd futóműbeállítás. Ez így kb 55-60 ezer. ( munkadíjjal eggyütt )
Elvíttem az autót egy másik szerelőhőz. Ő valamiféle rázópadra vitte az elejét, és azt mondta, hogy az első futómű aránylag rendben van. De a hátsó futómű szilenteket ki kell cserélni. ez kb 35 ezerbe kerül. ( munkadíj, futóműbeállítással eggyütt )
Vajon kinek higgyek? Melyik szerelőhőz vigyem az autót? Vajon egy harmadik szerelő mit mondana?
Szöke nő bemegy az autósboltba, hogy adjnak neki egy olyan kupakot amire az van ráirva, hogy 710, hosszas fejvakarás, magyarázkodás után mondják a nőnek mutassa már meg holvan az a 710. Kimennek egy autóhoz felnyitják a motorháztetőt, és a motor tetején ott van egy sárga kupak rajta a felirat:710 :-))))))