Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.27 0 0 50585

Van-van, kérdés mindig van. :-))))

Nem most, de biztosan lesz, ismerem magam. :-) Nagyon szépen köszönöm a segítőkészségedet. ;-)

Előzmény: Törölt nick (50584)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.27 0 0 50584

Ha a csati közepe fekete, akkor igen, az az a fehér csati.

Amit linkeltem képen kapcsirajzot, azon látszik az érintkezők számozása, így megtalálod melyik szál melyik.

B2 - világítás +12v

A1 - testelés a világításnak

A2 - Gyújtás utáni +12v táplálás

A3 - +12v jel az ecu-ba

B1 - +12v jel az ecu-ba

 

A vezérlőgomb (ez logikus) és ellenállás sincs a kormányban, ahogy a vezeték sem.

Az előre kábelezett vezeték véget ér a 689 sz. csatlakozóval. Ez a kormányburkolat alatt hivatott lenni, az átvezetőszerkezet műanyag felső részén.

Ha a kormányoszlop burkolatot leveszed, látni lehet felül, középen.

 

Vezérlőnek a 20 ezer ft-os gyári gombok helyett bármilyen, számodra szimpatikus gombot, gombsort, vagy kapható tuniverzális (esetleg kis átalakítással) vezérlőpadot, bajuszkapcsolót..stb lehet használni.

 

Ha gyárit szeretnél, átvezetőszerkezetet és légzsákot is cserélni kell. Plusz a gombok. Ez sok pénz...

 

A kijlezőegységen az ikon igen, a limiter/tempomat-é. Akkor világít, ha a funkció aktiválva van, és a funkcióválasztó kapcsoló valamelyik állásban be van kapcsolva. Mindez persze gyújtás alatt.

Sárgán világít limiternél

Zölden tempomatnál

 

Aktiválva biztos nincs.

Aktiválás gyári diaggal, Clip-el lehet, manuálisan, vagy automatikusan történik, egyes típusoknál "trükkösen" lehetséges.

Ez attól függ, Clio II, Clio III, Megane, Laguna...stb milyen verda, milyen motorkód, milyen ECU és Vdiag(szoftver).

Ezt előre nem lehet megmondani, látni kell.

 

 

Őőő...

Van még kérdés...? :DDDDD (csak vicc)

Előzmény: Törölt nick (50580)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.27 0 0 50583

Még egy kérdés. Ha be is van kábelezve, akkor esetleg lehet arra esély, hogy aktiválva is van?

Egyébként fedkompos is, műszerfal tesztnél világít is egy kis ikon, gondolom azé...

Előzmény: Törölt nick (50578)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.27 0 0 50582

Nem szóltam, látom már, hogy 20e körül van legalább...

8200060038 cikkszámon.

Előzmény: Törölt nick (50581)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.27 0 0 50581

A kormányra való kapcsolókat esetleg szalonban nem kérdezted?

Előzmény: Törölt nick (50578)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.27 0 0 50580

Ezer hálám a válaszodért. :-)

Az előbb nem fogalmaztam elég világosan, tehát a féklámpa kapcsoló tuti nem két pólusú, azért nem, mert négy vezeték megy rá. :-)

A magasságállító mögött van egy fehér lógó csati, benne öt vezetékkel és egy üres hellyel. Talán ez az 1081-es csati.

Jól értem, hogy a két vezérlő szál elvileg a kormány mögött van, tehát ha nekem nincs gomb a kormányon, akkor nincs is bevezetve a kormányba? Az lenne a legjobb jelen esetben, mert kapcsolót oda keríteni elég esélytelen, ha jól láttam, akkor te is régóta keresel. :-(

 

Előzmény: Törölt nick (50578)
DCI MÁGUS Creative Commons License 2013.02.27 0 0 50579

engem is érdekelne a felni !!!

Előzmény: Dragonka86 (50572)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.27 0 0 50578

Hali!

 

K4J710 létezik tempomatos verzió. Elméletileg életre lehet kelteni.

 

Ami biztos kell:

1 - sikeres aktiválás ECU/kijlezőegység(műszerfal) (ennek ezen motorkódban nem tudom a menetét, ha valaki igen, leírthatná)

2 - elektromos gázpedál

3 - négypólusú fékpedálkapcsoló

Lehet még:

4 -Kuplungpedál kapcsoló. Ez egy jel az ECU 48-as pontjára. A szálat testre kötve érzékeli, hogy a kuplung ki van nyomva.

 

Érdekes amit írsz, mert a K4J710 kapcsolási rajza alapján négypólusú fékpedálkapcsoló kell legyen gyárilag az autóban!

Hány vezetékszál megy rá?

 

Ha mégsincs, lehet kreálni.

Az ECU érintkezőit így kell bekötni:

 

Négypolósú fékpedál így ad jelet az ECU-nak:

52 - alapeset fék nem aktív +12v bemenő jel és az 53-as pontra nem aktív a jel

53 - fékpedál lenyomásra +12v bemenő jel és ekkor az 52-re megszűnik a bemenő jel

 

Tempomathoz:

23 - bemenő +12v jel a tempomat bekapcsoláshoz (nem mehet egyszerre a 49-el) ezt adja a funkcióválasztó kapcsoló egyik állásában(1081)

49 - bemenő +12v jel a limiter bekapcsoláshoz (nem mehet eszerre a 23-al) ezt adja a funkcióválasztó kapcsoló másik állásában (1081)

58 - Vezérlőgombok ellenállással egyik szál

77 - Vezérlőgombok ellenállással másik szál

 

Az ECU stekkerbe érdemes bontot vagy új érintkezőtüskéket szerezni.

 

A vezérlőgombok két száljára a következő ellenállás értékekekt kell készíteni:

0(nulla) azaz teljes rövidzár - Kilépés

900 ohm - visszahívás ( R )

300 ohm - plusz ( + ) növelés

100 ohm - mínusz ( - ) csökkentés

 

Az általad említett számozás érdekességképp:

1081-el jelölik- a funkcióváltó gyári kapcsolót limiter és tempomat közt. Helye elvileg bal oladt a lámpamagasság állító mellett van. A műanyag panel mögött fehér csatija van, ha elő van kábelezve.

689 egy csatlakozó a kormánykerék mögött a kormányoszlopon. Az átvezető szerkezetben lévő két szál vezeték csatlakozója, ez megy a kormánykeréken lévő vezérlőgombokra, ahol az ellenállások is vannak a gombokkal együtt.

 

Kapcsirajzok:

 

Fék: (160-as a fékpedálkapcsoló, 120-ECU, )

 

Tempomat vezérlés:

 

Üdv! :)

Előzmény: Törölt nick (50577)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.27 0 0 50577

Motorikusan 1.4 16v K4jC710.

Előzmény: Törölt nick (50576)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.27 0 0 50576

Elkezdett érdekelni a tempomat kérdés. Az alany egy 2003-as Privilege Clio II. Amit tudok róla, hogy a fékpedálnál tuti nem kétpólusú kapcsoló van. :-) Magas felszereltség, szerintem biztosan elő van benne készítve. Keresgettem itt a hozzászólásokban, de nem volt teljes mértékben egyértelmű. Pontosan milyen lépésekben kell aktiválni ezt a funkciót? Magát a vezérlését mindentől függetlenül pár nyomógombbal lenne jó megoldani, lehetséges? Milyen csatikat és hol kell keresni. Nézegettem ilyen elektromos leírásokat, annyit vettem ki belőlük, hogy talán a 689-es és 1081-es csatiknak van hozzá köze. Van még más csati?

Anonymus23 Creative Commons License 2013.02.27 0 0 50575

Hova valósi vagy?

Előzmény: Dragonka86 (50572)
Camirsa Creative Commons License 2013.02.27 0 0 50574

Szerintem a fórum nem terhelődik emiatt! :)

Előzmény: Dragonka86 (50572)
Camirsa Creative Commons License 2013.02.27 0 0 50573

Szia! Felnikért mennyit kérsz? Képet tudnál ide rakni róla?

Előzmény: Dragonka86 (50572)
Dragonka86 Creative Commons License 2013.02.27 0 0 50572

Sziasztok!

 

Sajnos ellopták a jó kis 2003-as disel Thalia-m. Mivel más autót vettem ezért eladnám az exem alkatrészeit, ami megmaradt.

Tetőcsomagtartó, gyári.

4db nyárigumi, gyári alufelnin.

2db Új, bontatlan csomagolású lámpabúra. (épen ki akartam cserélni az enyémeket mert nagyon kopottak voltak)

 

Hogy ne a fórumot terheljem, csak privát megkeresésekre válaszolok.

dragonkamail4KUKACfreemailPONThu

 

Üdv:

DD

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.27 0 0 50571

Bár a wayteq xtab 50-ban bár bluetooth nincs, de wifi van, ha jól látom. És Androidos, nem WinCE.

 

A vezetékes tuti nem működne, ahogy Tade15 is írja.

 

Viszont lehetséges, hogy egy Wifi-s verzóval lehetne próbálkozni.

Ugyanis az androidra ott a Torque alkalmazás, ami direkt BT-s/Wifi-s ELM-re van. És az ELM327 cuccból meg létezik Wifi-s verzó. Ha okostelefonnal megy, lehet az Androidos GPS-el is megy.

Előzmény: tüfekcsi (50553)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.27 0 0 50570

Meg nem vegyél már egy ilyen vackot :))

 

Több okból kifolyólag:

1 - A fénye erősségét, Lumen értékét inkább hagyjuk, közelébe nem ér egy halogén izzónak. Jó helyzetjelzőnek vagy menetfények.

2 - Látni már csak azért sem lehet vele, mart míg egy halogénizzónak az izzószála fókuszpontban van, ennek marhára nem egy pontban van a fényforrása így fizikaliag képtelenség, hogy rendesen világítson egy parabolatükrös vagy bármilyen más lámpatestben

3 - Ezen ledek legtöbbje még ráadásul fizikailag akkora, hogy be sem lehet dugni a gyári izzó helyére.

4 - Nem rendelkeznek jóváhagyási jellel, közúti forgalomban nem szabadna használni

 

Példának egy H1

 

1 - A ledes "izzó" feje kiváncsi lennék hogy fér át a lámpatest kiképzett nyílásán... sehogy

2 - Hasonlítsd össze a fókuszpontban lévő pontot. Ránézésre is látszik, hogy a ledesnek jó ha talán a legalsó ledsora épp beleesik a fóluszpontba, de még inkább az sem

 

Az összed ilyen ledes vackot kár volt elkezdeni gyártani.

Ez olyan, mint az utólagos kínai xenon H1-re meg H-7re.  Csak van, de minek...? Hogy a gyökér betegye, aztán téged elvakítson, mikor szembe jön. Mert annak sem esik pont fókuszpontban a fénykibocsátó része, fizikailag a xenon is nagyobb pontban adja a fényforrást, mint egy halogén izzószál, ezért marha sok a szórt fény, ami itt még vakít is.

 

Van ilyenekre egy jó kis topik:

OSRAM autós izzok

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9053716&la=117531855

 

A srácok sok tapasztalatot írnak le autóizzókról, ledekról, xenonokról. :))

Előzmény: Camirsa (50568)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.27 0 0 50569

Az asszimetriája és annak éles vonala ötször jobb a gyárinál a projektorban lévő lemez miatt.

A fényszórása az asszimetrikus vonal alatt valóban gagyi.

De vizsgán jobban belekötnek a ledekbe.

Ezekkel a ledekkel az a baj, hogy nem rendelkeznek jóváhagyási jellel, hiába van magán a lámpán jelzés.

Előzmény: Törölt nick (50549)
Camirsa Creative Commons License 2013.02.26 0 0 50568
ÖregMackó Creative Commons License 2013.02.26 0 0 50567

Jajaja! Pedig már olvastam Tőled de most nem ugrott be..

 

Előzmény: nagya2 (50557)
Renault Thalia 1.4 16V Creative Commons License 2013.02.26 0 0 50566

Hali!

És ebben az a poén, hogy valójában is megtörtént! Nem akartam hinni a fülemnek, amikor egy dögös szőke tőlem is ezt kérdezte. Aztán az ágyban elmagyaráztam neki... :D

Előzmény: nagya2 (50557)
Renault Thalia 1.4 16V Creative Commons License 2013.02.26 0 0 50565

Hali!

 

Ha ki is kell cserélni mindezeket, mert lógnak, kopottak, azért nem feltétlen csak ettől húzhat el valamerre.

Lehet keréknyomás, maga a kerék (nekem ez volt a hiba csak jobbra húzott tőle, de nem vészesen), maga a fék (pl a bal eleje fog egy kicsit, féknyereg, munkahenger szororulás), járdázástól, kátyútól valami "alakot" változtatott,... Szóval van egysmás...

 

Mint írtad, a kerekeket centírozták és pozícióban más helyre kerültek. A hiba továbbra is fennáll? Ugynaúgy balra húz? Ha igen, én következő lépésként az első fékeket nézném meg.

 

üdv.

Előzmény: sandorn72 (50559)
Tade15 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 50564

Nem hiszem,hogy a kernelben benne van az ilyen eszközök kezelése vezetéken keresztül. De pár száz forint egy mini/sima usb átalakító,lehet egy próbát megér.

Előzmény: tüfekcsi (50553)
Camirsa Creative Commons License 2013.02.26 0 0 50563

Köszi! megpróbálom kicserélni a fényszórókat,hátha a projektor van kivakulva,csak az a baj,hogy a lencsén nem látni át és nem látni bele hogy van e baja.

10/db ért találtam új lámpákat.

Előzmény: pintérlászló (50556)
nagya2 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 50562

Hali!!

Én is elvesztettem az egyik kulcsot, UnitedPartelService-t keresd, nála 2 évvel ezelőt ollan 28k volt az egész:

A méreg az, hogy megcsináltattam a kulcsot, és rá 4 napra megtalálták a régit:-(((((

Üdv Nagya

Előzmény: akaakaaka (50560)
nagya2 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 50561

HAli!!

Seregben volt rá precedens (uaz)

Üdv Nagya

Előzmény: Törölt nick (50558)
akaakaaka Creative Commons License 2013.02.26 0 0 50560

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni! 


Ellopták a kis táskámat amiben benne volt a Thaliam egyik slusszkulcsa. 
Olyat hallottam, hogy a meglévő slusszkulcsot újra lehet tanítani, ezáltal az ellopott kulcs használhatatlanná válik , ugyan az ajtó zárat ki tudják nyitni a régivel, de az immobiliser nem fogadja el indításkor az ellopott kulcsot.

Ez igaz, van erre mód házilag?

(az autó riasztós)

 

Csaba

 

sandorn72 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 50559

Sziasztok! Van egy 2003-as 1,4-es tháliám. A kormány  erőteljesen huzott balra. Elvittem az autót a megszokott szerelőmhőz. A gumikkal kezdte, forgásirányt változtatott rajtuk, és helyzetükön is változtatott, és kicentírozta öket. Majd megemelte az autó elejét, és kézzel megrángatta a kerekeket. Majd mondta, hogy mi a teendő. Cseréljem ki a torony- csapágyakat, a hozzájuk tartozó szilenteket, a bal oldali axiál csuklót, és a talpasokat. Majd futóműbeállítás. Ez így kb 55-60 ezer. ( munkadíjjal eggyütt )

Elvíttem az autót egy másik szerelőhőz. Ő valamiféle rázópadra vitte az elejét, és azt mondta, hogy az első futómű aránylag rendben van. De a hátsó futómű szilenteket ki kell cserélni. ez kb 35 ezerbe kerül. ( munkadíj, futóműbeállítással eggyütt )

Vajon kinek higgyek?  Melyik szerelőhőz vigyem az autót? Vajon egy harmadik szerelő mit mondana?

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.26 0 0 50558

Ez azért van, mert valaki fordítva tette viszza szegénykének az olajbeöntő sapiját. :-)

És az milyen, amikor hosszabb nívópálcát kér, mert az övé már ném ér bele az olajba?

 

Előzmény: nagya2 (50557)
nagya2 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 50557

HAli!!

710 :

Szöke nő bemegy az autósboltba, hogy adjnak neki egy olyan kupakot amire az van ráirva, hogy 710, hosszas fejvakarás, magyarázkodás után mondják a nőnek mutassa már meg holvan az a 710. Kimennek egy autóhoz felnyitják a motorháztetőt, és a motor tetején ott van egy sárga kupak rajta a felirat:710   :-))))))

 

Üdv Nagya

Előzmény: ÖregMackó (50555)
pintérlászló Creative Commons License 2013.02.26 0 0 50556

Alul vannak csavarok, a kerékjáratnál, illetve a motorház szélén. Mikor fényszórót cseréltem 5 perc alatt leszedtem!

Előzmény: Camirsa (50551)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!