Keresés

Részletes keresés

IP2000 Creative Commons License 2019.03.18 -2 6 34386

Elnézést kérek, de az utóbbi hetek szócsatáit nem igazán tudtam magamévá tenni.  

Mi lehet az oka? ... :-) 

 

 

  

RhB Creative Commons License 2019.03.18 -1 3 34385

Egy modellezőnél ha szakkönyveket olvas, kutat, műszaki rajzok után kajtat...

 


Egy átlag modellező - de a nem átlag döntő többsége sem - nem kajtat rajzok után.


Én - nem modellezésügyileg - alapvetően a személy- és üzemi kocsikkal foglalkozok, az átszámozásukat gyűjtöm, de pl. a műszaki részek nem érdekelnek annyira, és időm sincs rá, hogy nagyon belemélyedjek. Az általad említett rajzok után kajtatás - ami nálam a nyilvántartásokban turkálást jelent - z irattárakban nem kölcsönözhető dolgok közötti keresgélést jelent, azaz szabadságot kell kivenni. És egy alkalommal lehet, hogy meg sem találod, amit kerestél. Nekem egy komolyabb kutatás több hét szabit jelentene. Régen párszor voltam így kutatni, most nem tudom megcsinálni.

 

Visszatérve a pontos szóhasználathoz: a személykocsik kapcsán én viszont arra "ugrok", ha itt fogalmaznak pongyolán. :-) Pl. ha valaki a BH kocsikról kérdez - nyilván az 50 55 20-26 000..610 Bh sorozatú kocsira gondol - én lelkesen írok neki az olasz Z1-es típusú 61 83 28-90 000-079 BH sorozatú rokkantszállító kocsikról. :D

Előzmény: tom sawyer (34381)
1044 ÖBB Creative Commons License 2019.03.18 0 3 34384

Hááát. :-) Ha kellően régi szakkönyveket és/vagy szakfolyóiratokat forgat a kedves modellező, akkor van esély arra, hogy megragad. Ha mostaniakat, amelyek jó része - nem pontos - fordításokon alapul vagy szintén szakmaiatlan írta - akkor esélytelen. Csak a hülyeség megy tovább.

 

Én megmosolyogtam az első magyar nyelvű Roco katalógust is, de a kollégáimmal a kedvenc fordításunk, ami vitt eddig mindent az a "Heimatbahnhof"-ra (honállomás) az "otthonos vasútállomás"... mindez egy műszaki villanymozdonyos szövegben.

Heimatbahnhof Wien West. Otthonos az? Hmmmmm :-) :-)

 

Így bizony nehéz a kedves laikus modellezőknek, még ha veszik is a fáradtságot...

Előzmény: tom sawyer (34381)
RhB Creative Commons License 2019.03.18 0 1 34383

Abban igazat adok Zoleek-nak, hogy egy modellező sem biztos, hogy tudja minden jármű* minden egyes alkatrészének hivatalos ill. szakszerű nevét. (Itt most nem a konkrétan szóba került "objektumokra" gondolok, hanem úgy általában.) És nem csak a nevére gondolok, hanem hogy az egyes biz-bazok mire szolgálnak, mi a feladatuk, szerepük. Én sem tudom egy pl. egy Szili tetején az összes izének a szerepét és nevét, nem is beszélve egy gőzösnél a több száz szelep, tolattyú, lövettyű, csappantyú és egyéb akármi.

 

Meg ugye kit tekintünk modellezőnek? Vannak ugyebár akik járműveket építenek, vannak, akik terepasztalt, és van aki csak gyűjt. És most elnézést kérek két kollégától, velük fogok példálózni. :-)

 

Vegyük alkotásu munkáit, gyönyörű szép személykocsikat épít Epoche III-ban, hozzájuk gőzösöket is. És ott van Szűcs Miki a csodálatos terepasztalival, moduljaival. Viszont nem biztos, hogy unalmas óráikban egy V43-as gépkönyvet bújnak (Lehet, hogy megtették és kívülről fújják az összes alkatrész nevét és szerepét.). Az átlag modellező** - ők nem azok :D - számára elérhető irodalomban, forrásokban rengeteg szakirányú dologgal, kifejezéssel soha nem találkozik, nem fogja tudni.

 

Persze idővel azért csak illik megtanulni ezeket. :-)

 

*És ez lehet bármi más vasúthoz kapcsolódó berendezés, műtárgy, épület stb.

 

**Azaz akit általánosságban érdekli a vasút, de nem mászik bele mélyen az egyes szakterületekbe. És aki belemászik az egyikbe, nem biztos, hogy tudni fogja a másik szakterület elnevezéseit.

 

---------------

 

Abban neked is igazad van, hogy nagy nyilvánosság előtt lehetőleg szakszerű kifejezéseket használjunk, pont amiatt, amit írtál.

 

(Halkan jegyzem meg, hogy anno vagy 30-40 évvel ezelőtt a haverom többször lecseszett, amikor forgóalvázat mondtam. :D Akkor nekem az egyetlen "szakirodalmam" a Piko katalógus volt, abban szerepelt így. :D)

 

 

Előzmény: tom sawyer (34381)
Zoleek21 Creative Commons License 2019.03.18 -1 10 34382

Szerintem mindenki el tudja dönteni meddig kíván a saját hobbijában elmerülni. Ha szereti nézni a mozdonyt otthon egy dilikörön akkor azt, ha Fremozni megy, adott esetben az egész F1-es utasítást megtanulja akkor azt. Nem az fogja meghatározni modellezői igényességét, hogy csigázik-tetőkertezik, vagy pirosnak hívja a vörös jelzőt. Ha egy normális vasutassal, vagy szakmai emberrel kerül szembe, nem kiröhögni fogja maximum felvilágosítja/helyreigazítja. Persze vannak egységsugarú vasutasok/szakemberek is, velük valóban más a tapasztalat. Úgy gondolom a társaság jókora része ismerheti a megfelelő kifejezést, és meg tudja választani mikor kell a helyeset használni, ha nem akarja "leégetni" magát, de egy ilyen kis közösségben nem kell mindig úgy fogalmazni, mint egy MÁV oktatófilmben. Leó helyett azért ne kezdjünk V41/V42 sorozatú villamos mozdonyozni. Elég száraz lenne minden hozzászólásban olvasni.

Legyünk elnézőek, nem minden modellező megy el szakkönyvet olvas, műszaki rajzokat nézeget részig.

Előzmény: tom sawyer (34381)
tom sawyer Creative Commons License 2019.03.18 -6 4 34381

Az egy dolog , hogy úgy hívod ahogy akarod, de leírva elterjed a baromság, mert az egységsugarú vasútbarát azt  hiszi ,hogy így helyes ,aztán ha csodálkozik ha kiröhögik amikor megakarja csillogtatni szakmai körökben a  tudományát.

 

Egy modellezőnél ha szakkönyveket olvas, kutat, műszaki rajzok után kajtat, egy idő után meg kéne ragadni a szaknyelvnek.

 

Előzmény: Zoleek21 (34374)
1044 ÖBB Creative Commons License 2019.03.18 0 1 34380

"(Jó, a paletta kicsit módosult a gőzöskorszak után, de az még megbocsátható pontatlanság lenne.)"

Még pontatlanság sem lenne feltétlenül, mert a 80-as évek végére már a Leókra is a nem "Y-szarvas" paletta került, amivel aztán a 90-es évek elején meghaltak.

Előzmény: alkotasu (34373)
HOTotya Creative Commons License 2019.03.18 0 7 34379

Egy kis változatosságot is vigyek a fórumosoknak..:D Elkészült a próba szerszám ...és jó is lett!!!! :D

M32-s járórésze...fröccsöntött kivitellel!!

Chabs Creative Commons License 2019.03.18 0 0 34378

Volt esetleg mar barkinek dolga ezzel a feljavito kittel v43-hoz:

 

http://mikromodell.hu/?90,v43-feljavito-keszlet

 

Jol latom, hogy tukor nincs benne? Elnezest a tudatlansagomert de az a 8-szog alaku lap mi lenne?

 

Koszonom!

Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2019.03.18 -2 0 34377

"Én úgy képzeltem, hogy egy szép napon be tudok menni az MHba és meg tudom nézni közelről, hátha úgy kedvet kapok hozzá..."

 

Egy szép napon bemész az üzletbe és találsz majd egyet a vitrinben kiállítva. Megnézed közelebbről, talán még a kedved is megjön hozzá csupán venni nem tudsz majd mert nem lesz...

Előzmény: Sz. G. Á. (34375)
tomi0927 Creative Commons License 2019.03.18 0 1 34376

A fugi ollós áramszedője (AOp 317) egészen jól visszaadja az eredeti hangulatát, bár kétségtelen, hogy nagyon "durung", vaskos, nem filigrán. Az anyagában színezett műanyag pedig sokat ront ezen. A szilin elfogadható kompromisszum, mert maga a modell is kb. azon a kidolgozottsági fokon áll. Ettől függetlenül inkább hasonlít az eredetijére, mint az ACME gigantján lévő Afp 121-es utánzat. Az filigrán, de a paletta nagyon el lett mérve és maga a minősége is csapnivaló más egyéb problémák mellett. De ezt anno már kitárgyaltuk itt a fórumon.

Előzmény: Zoleek21 (34367)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2019.03.18 0 0 34375

Már el is adták mindet?
Én úgy képzeltem, hogy egy szép napon be tudok menni az MHba és meg tudom nézni közelről, hátha úgy kedvet kapok hozzá...

Előzmény: alkotasu (34372)
Zoleek21 Creative Commons License 2019.03.18 -2 9 34374

1. Egy modellezőt és/vagy gyűjtőt szerintem sokkal inkább jellemez, hogy van-e szeme arra, hogy megállapítsa egy modell és az alkatrészei hasonlítanak-e az eredetire vagy sem. Ha nekem van kedvem a modellezéshez, de nem vagyok mondjuk vasutas, akit kioktattak minden elnevezésre akkor menjek világgá? Hadd hívjam úgy ahogy nekem a legegyszerűbb és a másik megérti a gondolatmenetet. Egyszerűen arról van szó, hogy leírni a szót hogy csiga gyorsabb és a mint porcelen szigetelőt, mégis tudja a másik mire gondolok. Minden elismerésem a tied, de nem azért vagy jó modellező, mert tudod az alkatrészek nevét, hanem mert érdekel a téma, szereted, olvasol, műszaki rajzokat nézegetsz, van tolómérőd, tudod is használni és nem utolsó sorban motivációd, hogy ilyesmit alkoss. A neveket meg összeszedted munka vagy oktatás során, esetleg önszorgalomból hozzá tanultad. Ez a te hobbid keretébe beletartozik mert hardcore arc vagy, az enyémbe csak annyiba, hogy kommunikáció során egyértelmű legyek. Sorry, az ilyen egyszerű emberekkel együtt kell élned, mert túlnyomó többségben ők vannak ebben a hobbiban is, mivel hobbi a neve...:)

 

2. Egyetértünk, nem hangsúlyos részlet. De a darabszám és az ár indokolja a meglétét, mert egy valamire való modellező figyel a részletekre, és ha ennyi pénzt kiad, elvárja, hogy valamilyen formában meglegyen. Ha van lehetőség a gyári kerékpár átcserélésére akkor így, ha nincs, akkor valami más profinak nevezhető megoldással.

Előzmény: tom sawyer (34370)
alkotasu Creative Commons License 2019.03.18 -2 2 34373

Mi volt a ráció abban, hogy egy ilyen torzó került megtervezésre, kiadásra? Nem lett volna célszerűbb egy 2 áramszedős kivitelű, ami ugyanúgy létezett a IV. korszakban és az V. elején, de nem egy csonkolt valami, és a sorozatra is sokkal jellemzőbb? (Jó, a paletta kicsit módosult a gőzöskorszak után, de az még megbocsátható pontatlanság lenne.)

Előzmény: Dampf (34369)
alkotasu Creative Commons License 2019.03.18 -1 4 34372

Fölösleges a további vita, hogy drága-e a Leó 200.000-ért, ugyanis volt 50 ember, akinek megért ennyit.

 

 

csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.03.18 -1 4 34371

Akkor nekem biztosan szép volt a nézésem, meg a járásom, hogy tudtam venni tőlük kereket a lefújt M40-emhez...

Megállapodás kérdése.

Előzmény: Dampf (34369)
tom sawyer Creative Commons License 2019.03.18 -12 10 34370

1. Egy valamire való modellező legyen már igényes annyira ,hogy nem tetőkertezik meg csigázik. A villamos mozdonyoknak tetőberendezése van és (porcelán) szigetelői. Jöhet  minusz tömegével, nem igazán fog meghatni.

 

2. A V41-42 valamint az M44 küllős kereke egyáltalán nem hangsúlyos részlet ugyanis brutál vastag maga a forgóvázkeret és lényegében a kerék eltűnik az mélységben. (amit ugye a limit egy papír vékony lemezzel helyettesít az M44-esnél), illetve oldalról nézve a a kerék legnagyobb része eleve takarásban van. 

Dampf Creative Commons License 2019.03.18 -2 4 34369

Ha alkatrészt veszel a Roco-tól, akkor viszont azzal is tisztában kéne lenned, hogy a Roco NEM ad el alkatrészt nagyobb darabszámban! Egy adott alkatrészből még 20 db-ot sem hajlandó szállítani egyszerre nemhogy 200 db tengelyt 50 mozdonyhoz!

Ezek az okosságok nagyon jól hangzanak, csak a gyakorlatban nem működnek......

Az összes kisszériás osztrák gyártó azon hörög, hogy milyen szemét üzletpolitikája van a Roco-nak, semmilyen nagyobb darabszámú alkatrésszel nem hajlandó kiszolgálni-támogatni őket!

Előzmény: csíkos-háTTú (34366)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.03.18 0 1 34368

Köszönöm, de a "Mester" fokozatot modellek építésében még biztosan nem értem el, ahogy sok másban sem.

Csak nálam a szervizben alkatrész szinten hatványozottabban dőlnek be az információk, mint egy kevésbé specifikus esetben, ezért előfordulhat, hogy tájékozottabb vagyok. Nagyon sokszor a gyár hívja fel a figyelmemet egy már nem gyártott alkatrész lehetséges pótlására. 

Előzmény: Zoleek21 (34367)
Zoleek21 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 34367

Nyilván sokféle aspektusa van az egész sztorinak. A DT részéről logikusabb lépés ezek választani, mert nem kell saját áramszedőt és egyéb alkatrészt fejleszteni.

Vásárlói részről nyilván akár problémás is lehet a dolog, egy ma egy modellezésre szakosodott magyar cégtől az is csoda ha ilyen dolgokat csinál, nemhogy még áramszedőt fejlesszen...nem tudom, hogy lehetett volna-e jobb elérhető alternatívát találni a Fuggerth áramszedőn kívűl, de nekem pl jobban visszaadja az eredeti hangulatát, mint a rézmodelleken látott. Csálé, 21. század, 200 000 HUF-itt van a gondod nyilván, tök érthető. Talán lehetett volna valami alternatív nyugati gyártótól szebb, kompromisszumosabb, mint a Gigant esetében, elég széles a paletta, valami csak hasonlítana. De nem ezt az utat választották. De miért tennék? A piac nem indokolja. El fog fogyni így is, kevesebb fejlesztő és kutatómunkával, mert a piac jelenleg így épül fel. Quabla se csinált tökéletes Bhv-t mégis elkérte egy brutálisan jó vagon árát érte. Nincs alternatíva, megtehetik, stb.stb sokszor le volt ez már írva....Egy sima Fuggerth Szili ma is kb. 30-at, egy Gigant 65-öt ér.

 

A küllős kerékre a Mester által leírtak után nem tudok mit mondani, ha a kerékátmérő, meg minden megfelelő akkor ez valóban inkább hiba. Viszont ha az a küllös olyan lenne mint a Deák Púpos alatt, akkor meg inkább a maratott kiegészítő. Kifestve lehet nagyon szép kereket csinálni biztos így is, de az ár valóban ismét inkább a cserét indolkolta volna.

Előzmény: BorKi (34363)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.03.18 0 3 34366

"A küllős kerékimitáció pedig egy maratott lemeznek tűnik, szép, jól megtervezett, valószínű olcsóbb és pontosabb módja az eredeti kerék lemásolásának, mint a gyári kereket lecserélni. Kívülről ez a megoldás nem sok vizet fog szerintem zavarni, mert így is jól fog kinézni."

 

Összességében nem lesz olcsóbb, mint egy másik, megfelelő kerék. (Ismerem a ROCO viszonteladói árait alkatrész szinten, onnan veszi a műhely a szükséges dolgokat a javításokhoz.) És sok vizet fog zavarni, csak egymás mellé kell tenni egy ilyet, meg egy rendes küllős kereket. Szombaton tudok majd fotózni ilyet.

Előzmény: Zoleek21 (34362)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.03.18 0 6 34365

 "...kerék küllő imitáció..."

 


Ha már ROCO az "alap", csendben és halkan jegyezném meg, hogy van a ROCO-nak küllős kereke, ami megfelelő a régi magyar forgóvázakba. Legalábbis annál biztos szebb, mint egy utólag felhebregált imitáció...

 

 

Előzmény: dccvillanyos (34359)
Zolivonat72 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 34364

A honlapjukon van,hogy 50db készül belőle de,hogy ez megéri nekik vagy sem az nem a mi dolgunk. De ha lesz még egy széria akkor tudni fogjuk,hogy megérte.Az pedig,hogy csak hangos van szerintem náluk elvi kérdés hiszen ez az egyik fő profiljuk. 

Előzmény: Sz. G. Á. (34361)
BorKi Creative Commons License 2019.03.18 -3 4 34363

Ez nem pánik, csak amikor pár hete azon megy a vita, hogy egy Fugi szilin hogy néz ki a tetőkert, csálé az áramszedő, meg a csigák, rondák, nem olyan színű a festhetetlen műanyag, meg sorjás, meg minden baja van, a küllőimitáció meg már 10 éve is gáz volt, itt meg most hirtelen minden jó lesz. Nem az árral van bajom, az engem nem érdekel, pusztán a minőség, kinézet , megvalósításra gondoltam és az lett furcsa, hogy ilyen dolgokat tartalmaz a "hibátlan modell".

Előzmény: Zoleek21 (34362)
Zoleek21 Creative Commons License 2019.03.18 -2 1 34362

Ne pánikoljunk rögtön, ezek nem ördögtől való dolgok, még ha a Fuggerth a minőség tekintetében nem is a csúcskategóriát képviseli.

Nyilván a tetőelemeket, csigát áramszedőt mentik át a Sziliből.

A küllős kerékimitáció pedig egy maratott lemeznek tűnik, szép, jól megtervezett, valószínű olcsóbb és pontosabb módja az eredeti kerék lemásolásának, mint a gyári kereket lecserélni. Kívülről ez a megoldás nem sok vizet fog szerintem zavarni, mert így is jól fog kinézni.

Persze még mindig, ha ez valakinek 200-ért így nem fér bele, vagy igenis jobb, szebb csigát és cserélt kereket akar ennyi pénzért, azt is meg tudom érteni.

Szép mozdonynak tűnik, de nekem se 200-ért. Ez nem az ár bírálata, elhiszem, ha ennyibe fért bele és még a munkáért egy pici pluszt is szeretnének kapni. Nekem egyszerűen nem fér bele egy "sima" villanymozdonyért ennyit kiadni.

Van ilyen alapgépem, alvázat talán tudok hozzá készíteni, vagy készíttetni, réz kasztni építőkészlethez hozzá lehet jutni. V43 tetőalkatrészeket, áramszedőt is talán lehet még ma is találni hozzá. Így max 50 szerintem, de dolgozni kell vele. Előnyben az AutoCAD vagy Corel felhasználók...:)

 

Előzmény: BorKi (34360)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2019.03.18 0 1 34361

"Annyiért adják a modellt amennyiért nekik megéri. Ha nem jön be a számításuk és a piac nem a vártnak megfelelően reagál, biztos vagyok abban, hogy le fogják vonni a konzekvenciát."

Valahol valaki talán 50 darabos szériát említett, ha jól emlékszem? Ha ezt beszorzom a vételárral, akkor kapok egy akkora árbevételt, amit egy kis kőművesbrigád egy hónap alatt megcsinál egy családiházon. Én nem látom azt a hatalmas nagy bizniszt a dologban, de örülök neki, hogy valaki más látott fantáziát benne, és belevágott.
Abból kiindulva, hogy csak hangdekóderrel együtt akaródzik nekik eladni, azt gyanítom, hogy magán a mozdonyon olyan hatalmasat nem szakít a dt...

Előzmény: Zolivonat72 (34358)
BorKi Creative Commons License 2019.03.18 -1 2 34360

"kerék küllő imitáció" 

"Fuggerth alap"

MI??????

Előzmény: dccvillanyos (34359)
dccvillanyos Creative Commons License 2019.03.18 -3 6 34359

Üdv.

 

Pár tény a DT Leóról, amiről tudok.

Új dekódert fejleszttettünk hozzá, most van gyártás alatt a NYÁK, kb. 2 hét. Beültetés kb. két hét. A dekóderhez szoftver módosítás 1 hét. Most vágom a hangját, ez kész lesz mire a dekóder is megérkezik. 

Ezért, ha minden jól megy, megjelenés április végére várható.

Rövid videó a hajtásról (pályám nem volt bocs :-) ): https://www.youtube.com/watch?v=iSAi0k3P-T0&frags=pl%2Cwn

 

Ebbe a munkapéldányba, most éppen én ragasztottam be az ablakokat (hang próbához), nekem majdnem egy óra volt (sorjázás, próba, ragasztás). Emelem kalapom a DT kolégáim előtt, iszonyat meló egy mozdony összeszerelése. Pár példa:

- Forgóváz: a keret, csapágyfedél, fék rudazat, fék munkahenger, homokoló tartály, kerék küllő imitáció, ezek megrajzolása, gyártása, sorjázás, festés, beépítés.

- Alváz: főkeret, főlégtartály, szelepek, akku doboz, levegőhűtő cső(?), ütközők, kapaszkodó, fényszórók, fényszóró fényvezetők, fényszóró kábel, levegő tömlők, csavarkapocs, fellépő lépcső, megrajzolás, legyártás festés, beépítés.

- Kasztni: emelő pontok, korlát tartók, korlátok, ablakok, ablaktörlők, tető járda, kürtök, antenna, szigetelők, áramszedő tartó keret, fülke imitáció, fékező szelepek, kontroller kerék, tervezés gyártás festés, tamponozás, összeszerelés. Plusz áramszedő, primer átvezető, főmegszakító.

- Hajtás összeszerelés, rövid kardán tervezés gyártás.

- Elektronika panel, beültetés, bekötés, teszt.

 

Biztos kihagytam valamit. Ez nem kevés munka és munkaóra mozdonyonként!

 

A tervezés gyártás során nem minden jött össze elsőre, sőt!

 

Talán nem titok, M&H adja a Roco és Fuggerth alapot, DT adja az új alvázat és a fentebb említett alkatrészeket és munkerőt, M&H értékesít.

 

Ennek fényében szerintem korrekt a modell árazása.

Zolivonat72 Creative Commons License 2019.03.18 -4 11 34358

Annyi okosságot és remek dolgot olvashattunk már tőled a modellek megvalósÍtásával kapcsolatban,hogy csak csodálkozunk.Ennyi tudással sokkal többre vihetnéd mint a DT.Én is soknak tartom a 200000-et annak fényében,hogy nekem 130000-et mondtak ezért nem veszem meg és kész. De annak ellenére szerintem egy hibátlan modell.

Szóval ha Te ekkora tudással rendelkezel a modellgyártás területén akkor engedd meg,hogy feltegyek pár kérdest.Nem kötekedésből csak kÍváncsiságból.Nem kell félreérteni.

 

Miért nem Te mávosÍtasz 250db Gützold Szergejt?

Miért nem Te vagy a Gützold egyik partnere.

Miért nem Te csinálsz VFK kocsikat?

Miért nem Te csinálsz 50db Leo-t?

Miért nem Te csinálsz hangdekódereket hanganyagokkal?

Miért nem Te csinálsz digitális kiegészÍtőket a terepasztalokhoz?

Miért nincs Neked egy olyan weboldalad mint a DT-nek?

Miért nem a Te termékeidet látjuk a boltokban?

 

 

 

Előzmény: Truckman65 (34357)
Truckman65 Creative Commons License 2019.03.18 -29 1 34357

Látom a fától az erdő nem látszik :)

A kép mögötti célzat az hogy ha sokáig váratnak valakit akkor megoldja a vágyait másképp.

Amúgy pedig a hiányosságok egy része valószínű azért van mert talán még csak egy kasznit néznek(és nem látnak) a dobozban ami felettébb nincs kész.

De továbbra is az a hangsúly,hogy nem az első projktjük és már azokkal is volt sok megvalósítási buktató amiből tanulni kellett volna és nem csorgattatni az emberek nyálát évekig.

És igen készülnének komoly kidolgozású modellek ha volna érdem,de sajnos határon túl többet tapasztaltam,de még tengeren túl is :)

Előzmény: szuszalajos (34352)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!