A szívós technika azért nem annyire szimpi mert ha letömítek egy 2liters flakont és a szájára rakok egy csövet és elkezdem belőle kiszívni a levegőt akkor egy idő után elfogy hiszen zárt tér. Ha nem zárt tér akkor meg ha ledugom ezt az egészet a víz alá és elkezdem szívni ki belőle a levegőt akkor a vizet szívja be hiszen az veszi körül.
Vagy nem jól értelmezem és az elosztó a motor felé üreges és a motor belő részéből szívja ki a levegőt?
Jó minőségű vadiúj osztófedél legyen, lehetőleg az a típus, aminek a belső peremén egy vékony gumigyűrű van. Jó minőségű gyertyakábelek (pl. Magnecor KV85). Amit még érdemes megjátszani, hogy a gyertyapipákat bekenegetni hőálló szilikonpasztával, meg a gyertyák kerámiarészét is - nyilván az érintkező fémrészeket ne. Ez így együtt sokat segít.
Extra tuningnak meg lehet csinálni azt, hogy hosszú fém csöveket levágsz olyan átmérőjűeket, amik épp beleférnek a gyertya köré a blokkba, felül lefenekeled, fúrsz rá akkora lukat, amin átfér a gyertyakábel. Oszt akkor szépen le tudod pasztával tömíteni mindenhol, és biztos nem fog beázni a gyertyánál se.
Nem keresztül kell vezetni rajta a levegőt, hanem meg kell oldani, hogy a kicsapódott pára villámgyorsan távozzon onnan.
Erre két megoldás van.
1. Elf azt csinálta, hogy letömített minden lukat az osztófej házán, alaposan tömítve szerelte össze az osztófedéllel, és EGYETLEN meghagyott lukon keresztül az utastérből egy akváriumkompresszorral megfújja a beltérből jövő száraz finom meleg levegővel az osztófejet. Ezzel kis túlnyomást alakít ki odabent, ami elég jelentős víznyomásnak tud ellenállni, meg a meleg levegő is segít, hogy ne párásodjon.
2. Kompy meg egészen egyszerűen egy csővel összekötötte az osztófejet a légszűrő előtt a szívócsonkkal. Ha injektoros V8, akkor a légszűrő elé nyugodtan be lehet kötni, nem lesz falslevegő, hiszen megméri a légtömegmérő azt is. A szívósori vákum meg nemes egyszerűséggel kiszippantja a levegőt az osztófejből, párával együtt.
Mindenre van megoldás, de a legproblémásabb az, hogy az elosztófedélben a hirtelen lehűlés miatt a csobbanáskor akkor is lecsapódik a pára, ha teljesen le van szigetelve.
Majd mingyá Tie jól megmondja hogy hogy kell ezt megoldani (keresztül vezeted rajta a levegőt), de nekem ezzel is vannak kétségeim.
Az osztóművet leszedni-széthúzni nem veszélyes dolog. Le lehet venni úgy is, hogy a váltó a helyén marad. Nem kis munka persze, de nem nanotechnológia. A lehúztad, azonnal látható, tett-e kárt a output tengelyén a "kapcsolat". Ha nem, akkor nincs baja az osztómű fogadó részének se. De esetleg akkor is ki lehet kapni a fogadó "tengelyt" (ami tulképp egy cső, fogaskerékkel) Az orsztómű szétszedéséről van sok jó oldal. A váltóról én kevesebbet találtam, meg az bonyolultabb is.
meg tudnád mondani az anyag nevét? a neten szeretnék utánanézni, de valahogy nem sikerült találnom olyasmit, ami megfelelő lenne. presze valszeg bénán keresem ...
A lényeg kimaradt. Ez kardán fékes, ha behúzod a kéziféket, akkor egy kicsit lötyög az autó, amennyire a hézagok engedik, ez ilyen, így kell szeretni. Ha menetközben berántod a kéziféket, akkor a kardánkeresztedet és a kardántengelyt hamar a túlvilágra tudod préselni.
Le kell szedni a a kardánfék burkolatot, meg kell nézni, hogy nem szivárog-e az olaj a terepváltóbol. Ha igen, akkor szimering csere.
A kéziféknél a bovden is bénázhat, ha korábban valamilyen szerelés miatt kiszedték a terepváltót, megtörhették a sodronyt, ami emiatt egy kicsit szorulós.
Amúgy igen láttam én is, hogy ez egy 1986os volt egy magánszemélynél, és rá is kérdeztem, és ő azt mondta, hogy a forgalmiban 96 van... :)
Másik kérdésem: ez mondjuk nem derül ki az eredet vizsgán?
Vagy ha megvenném és a forgalmi szerint EURO II-es (állítása szerint)regisztárciós adót kéne befizetnem (ha 5-7 fősre vizsgáztatnám), nem lenne bukta vmikor?
Ja igen nincs egy olyan oldal, vagy leírásotok, hogy a különböző években mi volt a változtatás, vagy hogy nézett ki az aktuális Defender modell? Igen, ez egy szervó kormányos darab, nem tudom, hogy mikortól szervósak a Defenderek??!?
Megszereztem az alvázszámát hátha ebből TI kitudjátok olvasni, hogy ténylegesen mikori a gép:
SALLDVBC8AA257619
Amúgy meg érdekes, mert a környezetvédelmi besorolása a Definek 4-es (telefonba a forgalmiból ezt nézte ki) vagyis EURO II-es, ami nem lehetne semmi kép ha az a motor van benne... Szóval eléggé össze vannak itt a dolgok keverve... :)