Keresés

Részletes keresés

kosi 73 Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13075

Glaskasten!

Ezer hála és köszönet a képekért. Nagyon sokat segít!!!!

Glaskasten Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13074

Fejtsük meg!

 

Tehát a pótkocsi és a vontató jármű azért más, mert az egyik önállóan, közúti közlekedésre alkalmas. A motoregység és a kocsi nem. Ezért írták, hogy egy egységet képez, mert egy része sem képes önálló közlekedésre. Ez az alapvető különbség. Ez a szerelvény alapgázon lassú jármű (összekapcsolva), de könnyítettek a közlekedési feltételeken. Részben vonatkoznak rá a lassú járműre vonatkozó előírások. Hasonló eset a segédmotoros kerékpár és az elektromos kerékpár esete is. 

Prizma: Ha a kerek pirosat nem veszi észre a barom, akkor olyan részeg, hogy annak háromszöget is tehetsz fel nyugodtan. Akkor is nekimegy. Csak megjegyzem, nálunk nem hagynám az utcán, mert reggel nem lenne mit a gépre akasztanom.........

 

A mai képzési rendszert tekinteve a Yardon, nem hiszem, hogy lenne olyan köztük, aki tisztában van vele, hogy mi is kell pontosan egy trakeszra. 

 

Imre

Előzmény: albertjani (13069)
albertjani Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13073

A fényvisszaverő dolog még nem tiszta, de utánanézek még valahol.

 

Előzmény: Glaskasten (13072)
Glaskasten Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13072

Üdv!

Na még egy szösszenet, a fékkel-kormánnyal kapcsolatban.

 

Tehát előírás szerint a fék CSAK rögzítő a kötelező. Ez azért van, mert amikor ezek a jogszabályt szerkesztették, akkor sem voltak tisztában a valósággal. Az alapja az, hogy a csigahajtás, ha leveszed a gázt, beáll, mint szög a fába. Visztont a rögzítést előírták, mert egy 2-3q-ás pótkocsi úgy visszahúzza lejtőn ahogy kell.  A gyártók viszont tudták, hogy az "átlagmagyar" barkácsol, simson és egyéb motorokból, váltóval, amin van ugye "üres" és gurul az átok. Az első ilyen gyári nálunk a KERTITOX volt MZ mocival. Na, ezért lett taposó fékjük is a kocsiknak. 

Kormány: Rázásmentesnek kell lennie, bizonyos szinten. Nézd meg a ROBI gépeket, a kormánykonzol mindenféle szilent perselyekkel csatlakozik a géphez. ( Robi 55-56, stb.)

 

Szerintem jól kiveséztük....

 

Szia!

Előzmény: albertjani (13065)
albertjani Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13071

Vagy például kint hagyom az úton éjszakára csak a pótkocsit. Nekimegy valaki, majd arra hivatkozik, hogy nem látta, mert nem háromszög alakú volt rajta, holott a pótra az kell. Én leszek a hibás.

 

Másnap rákapcsolom a motoros részre, majd megb@sz a rendőr a háromszög alakú miatt.

 

Imádlak Magyarország.

Előzmény: albertjani (13070)
albertjani Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13070

Ha egy autó után akasztok egy pótkocsit, az két külön egységként vesz részt a forgalomban?

 

 

Ez már nekem magas.

 

Megcsinálom tépőzáras rögzítésűre, hogy csreélni lehessen a kör és háromszög alakút :)

Vagy mivel 4 db szerelhető fel, teszek két kör és két háromszög alakút...

Előzmény: Glaskasten (13068)
albertjani Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13069

Fejtsük meg ezt a problémát.

 

Tehát ha van egy pótkocsim, akkor háromszög alakú kell rá.

 

Ha ezt a pótkocsit hozzákapcsolom a motoros részhez, akkor az már nem pótkocsi, hanem ez a szerelvény lassú jármű, amire nem vonatkoznak a lassú járműre vonatkozó előírások ?

Előzmény: albertjani (13066)
Glaskasten Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13068

Köss! 

 

De Te szedted ki pirossal, hogy L a s s ú  j á r m ű a szekér, csak nem felel meg a "klasszikus", rendszámos lassú járművekre vonatkozó feltételeknek. Azért írja a jogszabály, hogy "egy egységként" vesz részt a forgalomban. Akkor nem utánfutó. Na ezért speciális. Aki meg megfogalmazta az eszement, de a lényeg, hogy a kerti traktor az lassújármű, csak nem vizsgaköteles ( míg észre nem veszik), s ez a 15 km/h-n alapul. A háromszög prizma külön jelentéssel bír: vagy nagyon hosszú a jármű - csuklósbusz - vagy pótkocsi. A jelentősége abban áll, hogy mikor mögötte lapítasz a verdáddal, s előzni akarsz, látod, hogy valami böhöm nagy dög, mármint hosszú van előtted, s rá tudsz gyúrni.

 

Na, betonozzunk!!!- Imre

 

 

Előzmény: albertjani (13065)
Glaskasten Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13067

Igen! Én is szívtam ma éppen 2x emiatt!

Előzmény: kosi 73 (13059)
albertjani Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13066

Mégis lassú jármű , de mégsem vonatkozak rá a lassú járműre szóló előírások. Bonyolult...

Előzmény: albertjani (13065)
albertjani Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13065

Vigyázz, mert belédkötök, mint a beton!!! :)

 

Kicsemegéztem a rendeletből a ránk vonatkozó részeket, ebből kiderül, hogy ez nem lassú jármű (mert nem felel meg a rá vonatkozó előírásoknak).

 

Van még több előírás is, íme a legfontosabbak:

 

Az állati erővel vont járművekre és a kézikocsikra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

 

117. § (1) Az állati erővel vont járművet és kézikocsit fel kell szerelni:

a) az üzembentartó nevét és lakcímét feltüntető, a jármű jobb első részén elhelyezett, legalább 0,15×0,30 méter nagyságú táblával,

b) a jármű bal oldali legszélső pontját jelző, előre fehér, hátra piros fényt adó, éjszaka, tiszta időben legalább 150 méter távolságból látható, nem vakító lámpával (lámpákkal),

c) hátul mindkét oldalon, a jármű legszélső pontjától legfeljebb 0,40 méter távolságban, a talajtól legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,60 méter távolságban elhelyezett, legalább 50 cm2 hatásos felületű, a 70. § (1) bekezdésében meghatározott, piros színű fényvisszaverővel,

d) a jármű hátulján elhelyezett, hátulról jól látható, legalább 750 cm2 felületű, ferde piros-fehér csíkozású fényvisszaverő táblával. A táblát úgy kell elhelyezni, hogy alsó széle az úttest szintjéhez legfeljebb 0,60 méter távolságban legyen. A tábla fényvisszaverő képességének olyannak kell lennie, hogy sötétben, tiszta időben távolsági fényszóróval megvilágítva 150 méterről észlelhető legyen.

(2) Az állati erővel vont járművet - a szán kivételével - fel kell szerelni olyan rögzítő fékkel, amely a járművet 16%-os lejtőn megtartja. A személyszállításra berendezett ilyen jármű fékberendezésének a hajtó által menet közben is működtethetőnek kell lennie.

Kerti traktorra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

 

118. § Az egytengelyes motoros részből és hozzákapcsolt egytengelyes pótkocsiból álló, a közúti közlekedésben egy egységként résztvevő, és 15 km/h sebességnél gyorsabban haladni nem képes lassú járművet (a továbbiakban: kerti traktor), ha a lassú járműre előírt követelményeknek nem felel meg, legalább a következőkkel kell felszerelni:

a) olyan, a vezető által menet közben is működtethető és rögzíthető fékberendezéssel, amely a járművet bármely terhelési állapotában legalább 2 m/s2lassulással lefékezni, és a terhelt járművet 18%-os lejtőn megtartani képes,

b) olyan kormányberendezéssel, amely a 33. § (3) bekezdésében meghatározott követelményeket kielégíti,

c) előre fehér, hátra piros fényt adó, éjszaka, tiszta időben legalább 150 méter távolságból látható, nem vakító lámpával (lámpákkal) amely a jármű előtt az utat legalább 10 méter távolságig megvilágítja, az 1,60 méternél nem szélesebb kerti traktoron e lámpát (lámpákat) a jármű bal oldalán, az 1,60 méternél szélesebb kerti traktoron e lámpákat a jármű bal és jobb oldalán egyaránt el kell helyezni, elhelyezési méreteikre a helyzetjelző lámpákra vonatkozó előírásokat kell alkalmazni és energiaellátásuk olyan legyen, hogy a jármű álló helyzetében is világíthassanak,

d) a 117. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott fényvisszaverőkkel,

e) a 117. § (1) bekezdés d) pontjában meghatározott fényvisszaverő táblával,

f) mind az egytengelyes motoros részt, mind a hozzákapcsolt pótkocsit első, fehér színű, nem háromszög alakú fényvisszaverővel.

 

 

Fényvisszaverőre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

 

70. § (1) Hátsó fényvisszaverővel minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót, lassú járművet és pótkocsit fel kell szerelni. A járműre felszerelendő hátsó fényvisszaverők száma:

- oldalkocsi nélküli motorkerékpár és a motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsija esetében

1 db

- minden más jármű esetében2 vagy 4 db.

A hátsó fényvisszaverő által visszavert fény csak piros lehet. A pótkocsi és a csuklós autóbusz hátsó fényvisszaverője csak csúcsával felfelé álló egyenlő oldalú, 0,15-0,20 méter élhosszúságú háromszög lehet, annak belsejében semmiféle világítóberendezés nem helyezhető el. Az összes többi jármű hátsó fényvisszaverője háromszög kivételével bármilyen alakú lehet.

(2) Első fényvisszaverővel - a motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsija kivételével - minden pótkocsit fel kell szerelni. Első fényvisszaverővel minden egyéb járművet fel szabad szerelni. Az első fényvisszaverő háromszög alakú nem lehet. A járműre felszerelendő első fényvisszaverők száma az oldalkocsi nélküli motorkerékpár és a motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsija esetében - ha azokat első fényvisszaverővel felszerelik - 1 db, minden egyéb jármű esetében 2 db. Az első fényvisszaverő által visszavert fény csak fehér lehet.

(3) Oldalsó fényvisszaverővel minden járművet fel szabad szerelni. Az oldalsó fényvisszaverő háromszög alakú nem lehet. A jármű hosszának hátsó harmadában elhelyezett oldalsó fényvisszaverő által visszavert fény borostyánsárga vagy piros, az ennél előbbre elhelyezett fényvisszaverő által visszavert fény csak borostyánsárga lehet.

(4) A fényvisszaverőknek - olyan járműből, amelynek a távolsági fényszórója a fényvisszaverőt megvilágítja - sötétben, tiszta időben legalább 150 méterről észlelhetőnek kell lenniük.

(5) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű ajtaján elhelyezhető olyan fényvisszaverő, amely az ajtó nyitott állapotában hátrafelé piros fényt ver vissza.

(6) A járművön túlnyúló rakomány megjelölésére szolgáló - a járművön alkalmilag használt - fényvisszaverőkre a pótkocsi fényvisszaverőjére vonatkozó rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű rakományán lévő hátsó fényvisszaverő háromszög alakú nem lehet.

Előzmény: Glaskasten (13064)
Glaskasten Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13064

Üdv, albertjani!

 

Lassan Te fogod oktatni az illetékeseket! De ne feledd, hogy mi lassú jármű vagyunk, speciálisan egytengelyes traktor, hozzá kapcsolt pótkocsival, ami így nem pótkocsinak minősül! Nézd meg a lassújárműnél, ott tiltja a háromszög prizmát! Egyszerűbben mondom: Egyetlen gyári szekér sem készült azzal! Hát ezért! Amúgy nagyon képben vagy már! ( Csóró Yard eszelhet majd, hol kössön Beléd! Hehehe...)

 

Imre

Előzmény: albertjani (13060)
Gozi Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13063

A Terra DSK 317 hajtómű 3+1 sebességes, így nem kell (nem is lehet) megfordítani a motort a hajtóművön, hanem a P feliratú állásba kell kapcsolni a váltót (p=plowing=szántani). A Terra T20 hajtómű esetén kellett megfordítani a motort, és hátramenetben szántani). Szántáshoz keréksúly+orrsúly nem árt.

Előzmény: TerraKrissz (13038)
albertjani Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13062

Kikerestem:

 

A hátsó fényvisszaverő által visszavert fény csak piros lehet. A pótkocsi és a csuklós autóbusz hátsó fényvisszaverője CSAK csúcsával felfelé álló egyenlő oldalú, 0,15-0,20 méter élhosszúságú háromszög lehet, annak belsejében semmiféle világítóberendezés nem helyezhető el. Az összes többi jármű hátsó fényvisszaverője háromszög kivételével bármilyen alakú lehet.

Előzmény: albertjani (13060)
albertjani Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13061

Egyébként biztos egy faxkalap szerkesztette ezeket az előírásokat, mert nem tudták egy pontba leírni, hanem ide-oda kell ugrálni a pontok között, mert összevissza hivatkoznak ez-meg az a pont erre meg erre a bekezdésére...

 

(Rögzítő és üzemi féket kihagytam :) Ja meg a kormányszerkezetre is vonatkozik valami.

Előzmény: Glaskasten (13056)
albertjani Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13060

Már fejből fújom az ide vonatkozó előírásokat! :)

 

Pont ma vettem háromszög alakú piros fényvisszaverőt, (kör alakú már volt, majd visszaviszem a boltba) mert a 118. pont hivatkozik a 117.-re, a 117-es a 70-esre. A 70.-ben le van írva, hogy pótkocsira és csuklós buszra lehet háromszög alakú fényvisszaverőt rakni, márpedig ez pótkocsi, úgyhogy ez kerül rá. (A 117-es vagy 118-as pontban hívják egytengelyes kerti traktor plusz egytengelyes pótkocsiból álló szerelvénynek)

 

-Szóval a motoros rész elejére fehér színű, nem háromszög alakú kell , ( 2db-ot raktam)

-A pótkocsi elejére szintén ugyanez.

-A pótkocsin előre bal oldalra egy biciklilámpa ( 150m-ről látható, nem vakít és 10m-re megvilágítja az utat)

-Hátulra bal oldalra piros helyzetjelző

-Ha 1,6 méternél szélesebb a pótkocsi, a lámpák mindkét oldalra kellenek elől-hátul

-Hátulra 15-20 cm élhosszúságú háromszög alakú piros fényvisszaverő 2db

-Hátulra piros-fehér ferde csíkozású , megfelelő nagyságú tábla (150m-ről távolságival megvilágítva látható legyen)

-lámpák akkusan táplálva, mert nincs viltekercs a motoron.

 

 

Kihagytam-e valamit?

Előzmény: Glaskasten (13056)
kosi 73 Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13059

Valami nem stimmel!!

Írok majd egy fél oldalt, és nem jelenik meg mert azt írja ki, hogy az üzenet nem tartalmaz szöveget.

Csak azt tudnám, hogy akkor mi a f....szt pötyögtem idáig. Valaki más is járt már így, vagy csak engem szivat ez a forum.????????????????

kosi 73 Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13058

Nem akarok bele vau - vau, de ameddíg úgy rotáltam, hogy a lemez rajta volt, nem volt föld a kuplungházban. Azóta már rájöttem (valószínü), hogy hol megy bele.

 

Előzmény: actionman26 (13053)
kosi 73 Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13057

Üdvözlet!

Köszi rendes vagy, de Glaskasten is elküldi, csak e-mail cím kell neki.

A kérdésedre válaszoljak, egy állítólag 6 lovas (szerintem nincs annyi) Robi 156 DM vonszolja, hol felezővel hol anélkül. Na a vonszolás csak tréfa, mert akár hány lovas is, felezővel az 5 -6 q -t viszi mint a szél.

 

Előzmény: Luximen (13052)
Glaskasten Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13056

Szia albertjani!

 

NEM mindenféle előírásnak kell megfeflelnie! Már kirecéztük, hogy a karti traktor a lassújármű egy speciális változata! Erre külön szabályok vannak. ( Így pl. nem lehet a kocsin hátul háromszög prizma, amit állandóan látok!)

A Google-ban nézd meg a 6/1990 (IV. 12.)KöHÉM rendeletet, abban levan írva minek, hogyan kell lennie rajta! ( Ha elolvasod,a kerékpárt és a kézikocsit, látod, hogy kész horror a kerti traktorhoz képest!)

Bocs, nem okoskodni akartam, de mint tudjuk, zéró tolerancia van, miért mi legyünk az áldozatok?

 

Üdv: Imre

Előzmény: albertjani (13050)
Glaskasten Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13055

Üdv, Kosi 73!

 

Nagyon szívesen elküldöm, csak egy mail címet nyomj a cgl961@gmail.com-ra!

 

Imre

Előzmény: kosi 73 (13045)
actionman26 Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13054

Szivesen rátenném ha lenne hozzá igy vettem ha valaki tud szoljon vagy egyáltalán hogy néz ki?Nem láttam még ehhez milyen való.

Előzmény: kék1 (13044)
actionman26 Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13053

Rotáltam már olyannal amin volt védö lemez,de nem szeretem ha rajta van mert nem látom meddig megy bele a földbe.A másik meg hogy nem is volt rajta igy vettem és amennyit én idén ráköltöttem potyára hozzá teszem már lemezt nem veszek rá pedig volt tervbe.

Előzmény: albertjani (13043)
Luximen Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13052

Üdvözlet!

Ha Glaskasten benne van én is szívesen továbküldöm.

Szép lesz a kocsid,milyen géppel vontatod majd?

Előzmény: kosi 73 (13047)
albertjani Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13051

Az a gép röpsúlyos, át kellene alakítania kézi kuplungosra.

Előzmény: kék1 (13044)
albertjani Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13050

Jó lesz!

 

 

Jövő héten készen leszek a pótkocsi felújításával, majd teszek fel róla képeket, hátha hasznát veszed.

Úgy csinálom meg, hogy megfeleljen mindenféle érvényben lévő előírásnak :)   (részben bicikli, pótkocsi, lovaskocsi előírásai egyben )

 

Előzmény: kosi 73 (13045)
kék1 Creative Commons License 2012.05.11 0 0 13049

Szép lesz!

Előzmény: kosi 73 (13047)
kosi 73 Creative Commons License 2012.05.11 0 0 13048

Lenne még 1 kérdésem.

ROBI - nál hogy,( hol) kerülhet föld a kuplungházba????

Igaz utoljára védőlemez nélkül űztem, de ez még nem kellene hogy oka legyen!!

Szerintem.

kosi 73 Creative Commons License 2012.05.11 0 0 13047

A képek lemaradtak.

Előzmény: kosi 73 (13045)
Grahampetke Creative Commons License 2012.05.11 0 0 13046

Köszönöm a választ!

 

Sokat segített. Ezidáig nem nagyon tudtam "belőni"  még az irányt sem.

A Robi nevet már hallottam. Afelé hajlok. (Nem érzem hatalmasnak az árkülönbözezet.)

Valamint a motorral is hasonlóképp vagyok. Az itt hivatkozott honlapokon többször előfordul Honda név.

Megbízhatóság szempontjából érdemes inkább Hondát választani, a Briggs-el szemben. (Amely gyártó nekem nem cseng olyan ismerten, mint a járműveiből ismert másik)

 

Vagy ha újonnan veszem, akkor teljesen mindegy?

 

 

 

Előzmény: Furak (13036)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!