Ha egyszerűen megkenegeted egy jó hőálló pasztával a gyertyakábelek végeit, meg felraksz egy jó új osztófedelet, és megfújod, vagy megszívod az osztófejet, akkor már bőven fog bírni annyi vizet, amennyit akarsz vele. Attól, hogy a géptetőt megmeríted egy csobbanásig, attól még nem vizet szívni a motor az osztófejből, ha megfújóst csinálsz, akkor meg főleg nem, annyit - de még többet is - röhögve ki fog bírni. Még azt is egy darabig, ha teljesen megmártod a motort a vízben.
Ki kéne indulni egy P38 gyújtásából, ami 4db parazitaszikrás trafóból dolgozik. Azokat kell beépíteni, lehetőleg minél közelebb a gyertyákhoz. NAGYON közel. Hogy max 5-10 centi gyertyakábelek legyenek. A gyertyákat körbe kell venni ilyen lefenekelt csövekkel, azokat telenyomni szinültig szilikonnal, miután bele van húzva a gyújtáskábel. Közben el kell gondolkozni, hogy van-e olyan hőálló szilikonzsír, ami kibírja a V8 blokk hőjét abban a pici üregben, ahová a gyertya van betekerve, anélkül, hogy megfolyósodna.
Aztán ki kell herélni a gyújtáselosztót, és építeni bele egy hall jeladós szerkezetet, ami csak elektronikus jelet küld egy gyújtáskomputernek, ami aztán külön-külön vezérli a parazitaszikrás kis trafókat.
Hát, ha V8-at TELJESEN elmerítve akarod, hogy működjön, akkor ez kevés lesz.
Akkor magát a motorteret kell valami módon vízhatlanítani, letakarni a kerékíveket az alvázig teljesen, hogy onnan ne folyhasson be víz.
Szerintem V8-nál értelmetlen ezen dolgozni, sosem érsz el olyan eredményt, mint egy dízellel, ami akár órákig elketyeg víz alatt. A gyújtást SOSEM fogod tudni levízhatlanítani annyira, hogy hosszú ideig kibírja nedvesedés nélkül.
Vagy ha mégis, irreálisan nagy szopó lesz megcsinálni.
"Ha az elosztó lukain át vizet szív a motor, akkor ott már rég tökmindegy, akkor már szív az vizet máshol is. Pl. a légszűrőn. Kicsit nagyobb átmérőben, mint egy 3mm belső átmérőjű gumicső..."
De a légszűrőn sem szív be hiszen az is meg lesz csinálva teljesen vízhatlannak.... én úgy szeretném megcsinálni, hogy az valóban víz alatt is működjön. Ezért is a fújásos szett tetszik jobban.
Na de miértelme a szívásnak ha az leosztón a többi lukakon vizet szív be? Hiszen víz alatt lesz a rendszer egésze.....
Elosztót még a ladás korszakomban szereltem sokat, de annak már 15éve. Ezért nem is nagyon értettem, hogy honnan kap levegőt ha mindent ledugózok. :D:D:D
Ha az elosztó lukain át vizet szív a motor, akkor ott már rég tökmindegy, akkor már szív az vizet máshol is. Pl. a légszűrőn. Kicsit nagyobb átmérőben, mint egy 3mm belső átmérőjű gumicső...
"Vagy nem jól értelmezem és az elosztó a motor felé üreges és a motor belő részéből szívja ki a levegőt?"
A szívós technika azért nem annyire szimpi mert ha letömítek egy 2liters flakont és a szájára rakok egy csövet és elkezdem belőle kiszívni a levegőt akkor egy idő után elfogy hiszen zárt tér. Ha nem zárt tér akkor meg ha ledugom ezt az egészet a víz alá és elkezdem szívni ki belőle a levegőt akkor a vizet szívja be hiszen az veszi körül.
Vagy nem jól értelmezem és az elosztó a motor felé üreges és a motor belő részéből szívja ki a levegőt?
Jó minőségű vadiúj osztófedél legyen, lehetőleg az a típus, aminek a belső peremén egy vékony gumigyűrű van. Jó minőségű gyertyakábelek (pl. Magnecor KV85). Amit még érdemes megjátszani, hogy a gyertyapipákat bekenegetni hőálló szilikonpasztával, meg a gyertyák kerámiarészét is - nyilván az érintkező fémrészeket ne. Ez így együtt sokat segít.
Extra tuningnak meg lehet csinálni azt, hogy hosszú fém csöveket levágsz olyan átmérőjűeket, amik épp beleférnek a gyertya köré a blokkba, felül lefenekeled, fúrsz rá akkora lukat, amin átfér a gyertyakábel. Oszt akkor szépen le tudod pasztával tömíteni mindenhol, és biztos nem fog beázni a gyertyánál se.
Nem keresztül kell vezetni rajta a levegőt, hanem meg kell oldani, hogy a kicsapódott pára villámgyorsan távozzon onnan.
Erre két megoldás van.
1. Elf azt csinálta, hogy letömített minden lukat az osztófej házán, alaposan tömítve szerelte össze az osztófedéllel, és EGYETLEN meghagyott lukon keresztül az utastérből egy akváriumkompresszorral megfújja a beltérből jövő száraz finom meleg levegővel az osztófejet. Ezzel kis túlnyomást alakít ki odabent, ami elég jelentős víznyomásnak tud ellenállni, meg a meleg levegő is segít, hogy ne párásodjon.
2. Kompy meg egészen egyszerűen egy csővel összekötötte az osztófejet a légszűrő előtt a szívócsonkkal. Ha injektoros V8, akkor a légszűrő elé nyugodtan be lehet kötni, nem lesz falslevegő, hiszen megméri a légtömegmérő azt is. A szívósori vákum meg nemes egyszerűséggel kiszippantja a levegőt az osztófejből, párával együtt.
Mindenre van megoldás, de a legproblémásabb az, hogy az elosztófedélben a hirtelen lehűlés miatt a csobbanáskor akkor is lecsapódik a pára, ha teljesen le van szigetelve.
Majd mingyá Tie jól megmondja hogy hogy kell ezt megoldani (keresztül vezeted rajta a levegőt), de nekem ezzel is vannak kétségeim.
Az osztóművet leszedni-széthúzni nem veszélyes dolog. Le lehet venni úgy is, hogy a váltó a helyén marad. Nem kis munka persze, de nem nanotechnológia. A lehúztad, azonnal látható, tett-e kárt a output tengelyén a "kapcsolat". Ha nem, akkor nincs baja az osztómű fogadó részének se. De esetleg akkor is ki lehet kapni a fogadó "tengelyt" (ami tulképp egy cső, fogaskerékkel) Az orsztómű szétszedéséről van sok jó oldal. A váltóról én kevesebbet találtam, meg az bonyolultabb is.
meg tudnád mondani az anyag nevét? a neten szeretnék utánanézni, de valahogy nem sikerült találnom olyasmit, ami megfelelő lenne. presze valszeg bénán keresem ...