Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tie Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34607

Ha egyszerűen megkenegeted egy jó hőálló pasztával a gyertyakábelek végeit, meg felraksz egy jó új osztófedelet, és megfújod, vagy megszívod az osztófejet, akkor már bőven fog bírni annyi vizet, amennyit akarsz vele. Attól, hogy a géptetőt megmeríted egy csobbanásig, attól még nem vizet szívni a motor az osztófejből, ha megfújóst csinálsz, akkor meg főleg nem, annyit - de még többet is - röhögve ki fog bírni. Még azt is egy darabig, ha teljesen megmártod a motort a vízben.

Előzmény: Tityitotyi1 (34604)
Tie Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34606

Igen. Vizezésre a dízel való, triálra meg a V8. Ahova fordulat kell meg lóerő, ott a V8-nak nyomába se ér semmilyen dízel.

Víz alatt a dízel jobb, ennyi.

Előzmény: Törölt nick (34603)
Tityitotyi1 Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34605

A benzines is játszós. :D:D(na meg úgy néz ki, hogy megtartom.....ilyen állapotút úgy sem kapok és elég megbízható is eddig)

A köv. tél előtt szerkeszteni akarok még rá egy hótolót előre. :D:D

Előzmény: Törölt nick (34603)
Tityitotyi1 Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34604

Asszem inkább nem 3szoroznám meg az árát ezért. :D:D:D

 

Nagyon köszönöm a segítséget. ;)

 

Azért a kissebb pocsolyákra ami az elosztó alatt van azért addig vízhatlanítom valószínűleg. (fúlyásos technológiával)

Előzmény: Tie (34601)
Tityitotyi1 Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34602

Na, erre lettem volna kíváncsi. :)

Tehát akkor be kell, hogy érjem a max kb. 80cm-es maximum mélységgel. (vagyis az elosztó aljának magasságával) :(

 

Ellentétben vele:

 

Előzmény: Tie (34600)
Tie Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34601

Persze elméletekkel elő lehet állni.

 

Ki kéne indulni egy P38 gyújtásából, ami 4db parazitaszikrás trafóból dolgozik. Azokat kell beépíteni, lehetőleg minél közelebb a gyertyákhoz. NAGYON közel. Hogy max 5-10 centi gyertyakábelek legyenek. A gyertyákat körbe kell venni ilyen lefenekelt csövekkel, azokat telenyomni szinültig szilikonnal, miután bele van húzva a gyújtáskábel. Közben el kell gondolkozni, hogy van-e olyan hőálló szilikonzsír, ami kibírja a V8 blokk hőjét abban a pici üregben, ahová a gyertya van betekerve, anélkül, hogy megfolyósodna.

 

Aztán ki kell herélni a gyújtáselosztót, és építeni bele egy hall jeladós szerkezetet, ami csak elektronikus jelet küld egy gyújtáskomputernek, ami aztán külön-külön vezérli a parazitaszikrás kis trafókat.

 

Ez így nagyjából 350-400ezer forint.

Előzmény: Tie (34600)
Tie Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34600

Hát, ha V8-at TELJESEN elmerítve akarod, hogy működjön, akkor ez kevés lesz.

Akkor magát a motorteret kell valami módon vízhatlanítani, letakarni a kerékíveket az alvázig teljesen, hogy onnan ne folyhasson be víz.

 

Szerintem V8-nál értelmetlen ezen dolgozni, sosem érsz el olyan eredményt, mint egy dízellel, ami akár órákig elketyeg víz alatt. A gyújtást SOSEM fogod tudni levízhatlanítani annyira, hogy hosszú ideig kibírja nedvesedés nélkül.

Vagy ha mégis, irreálisan nagy szopó lesz megcsinálni.

Előzmény: Tityitotyi1 (34599)
Tityitotyi1 Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34599

"Ha az elosztó lukain át vizet szív a motor, akkor ott már rég tökmindegy, akkor már szív az vizet máshol is. Pl. a légszűrőn. Kicsit nagyobb átmérőben, mint egy 3mm belső átmérőjű gumicső..."

 

De a légszűrőn sem szív be hiszen az is meg lesz csinálva teljesen vízhatlannak.... én úgy szeretném megcsinálni, hogy az valóban víz alatt is működjön. Ezért is a fújásos szett tetszik jobban.

Előzmény: Tie (34597)
Tityitotyi1 Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34598

Na de miértelme a szívásnak ha az leosztón a többi lukakon vizet szív be? Hiszen víz alatt lesz a rendszer egésze.....

 

Elosztót még a ladás korszakomban szereltem sokat, de annak már 15éve. Ezért nem is nagyon értettem, hogy honnan kap levegőt ha mindent ledugózok. :D:D:D

 

 

Előzmény: Tie (34595)
Tie Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34597

Ha az elosztó lukain át vizet szív a motor, akkor ott már rég tökmindegy, akkor már szív az vizet máshol is. Pl. a légszűrőn. Kicsit nagyobb átmérőben, mint egy 3mm belső átmérőjű gumicső...

 

 

"Vagy nem jól értelmezem és az elosztó a motor felé üreges és a motor belő részéből szívja ki a levegőt?"

 

????

Szedjél szét egy elosztót, oszt megérted.

Előzmény: Tityitotyi1 (34593)
Tie Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34596

Az a vákumos előgyújtás-szabályzó...

Előzmény: scottiepippen (34594)
Tie Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34595

A szívásos módszernél nyilván nem tömíted le. Van az osztófejen alul vagy két-három furat. A másiknál ezeket le kell tömíteni.

 

A szívásos szerintem jobb. Egyszerűbb, és biztosabb.

Az ugyanis régi igazság, hogy ha letömítesz valamit, akkor attól még a víz oda BE fog jutni, csak kifolyni nem fog tudni... :)

Előzmény: Tityitotyi1 (34593)
scottiepippen Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34594

Nekem a második verzió van, és ahogy néztem gyári!

Létezik, hogy csak 1995-től lenne ilyen és csak Range-ben?

Előzmény: Tie (34590)
Tityitotyi1 Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34593

A fújásos része tetszik jobban.

A szívós technika azért nem annyire szimpi mert ha letömítek egy 2liters flakont és a szájára rakok egy csövet és elkezdem belőle kiszívni a levegőt akkor egy idő után elfogy hiszen zárt tér. Ha nem zárt tér akkor meg ha ledugom ezt az egészet a víz alá és elkezdem szívni ki belőle a levegőt akkor a vizet szívja be hiszen az veszi körül.

 

Vagy nem jól értelmezem és az elosztó a motor felé üreges és a motor belő részéből szívja ki a levegőt?

Előzmény: Tie (34590)
fejes.i Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34592

Hátde milyen snorkel lesz? Csak egy cső, vagy olyan, mint a safari snorkel?

 

Előzmény: zöldvas (34585)
Tie Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34591

Jó minőségű vadiúj osztófedél legyen, lehetőleg az a típus, aminek a belső peremén egy vékony gumigyűrű van. Jó minőségű gyertyakábelek (pl. Magnecor KV85). Amit még érdemes megjátszani, hogy a gyertyapipákat bekenegetni hőálló szilikonpasztával, meg a gyertyák kerámiarészét is - nyilván az érintkező fémrészeket ne. Ez így együtt sokat segít.

 

Extra tuningnak meg lehet csinálni azt, hogy hosszú fém csöveket levágsz olyan átmérőjűeket, amik épp beleférnek a gyertya köré a blokkba, felül lefenekeled, fúrsz rá akkora lukat, amin átfér a gyertyakábel. Oszt akkor szépen le tudod pasztával tömíteni mindenhol, és biztos nem fog beázni a gyertyánál se.

Előzmény: Tityitotyi1 (34586)
Tie Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34590

Nem keresztül kell vezetni rajta a levegőt, hanem meg kell oldani, hogy a kicsapódott pára villámgyorsan távozzon onnan.

Erre két megoldás van.

1. Elf azt csinálta, hogy letömített minden lukat az osztófej házán, alaposan tömítve szerelte össze az osztófedéllel, és EGYETLEN meghagyott lukon keresztül az utastérből egy akváriumkompresszorral megfújja a beltérből jövő száraz finom meleg levegővel az osztófejet. Ezzel kis túlnyomást alakít ki odabent, ami elég jelentős víznyomásnak tud ellenállni, meg a meleg levegő is segít, hogy ne párásodjon.

2. Kompy meg egészen egyszerűen egy csővel összekötötte az osztófejet a légszűrő előtt a szívócsonkkal. Ha injektoros V8, akkor a légszűrő elé nyugodtan be lehet kötni, nem lesz falslevegő, hiszen megméri a légtömegmérő azt is. A szívósori vákum meg nemes egyszerűséggel kiszippantja a levegőt az osztófejből, párával együtt.

 

Működik mindkét megoldás, teljesen jól.

Előzmény: tue-14 (34588)
Tityitotyi1 Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34589

Na, ez az amire gondoltam én is...... olvasgattam utána, de pontosan szeretném tudni valami gyakorlott bennfentestől ha lehet. :)

A vallatásnál nem szeretnék traktorost hívni már az első alkalomkor. :D:D

Előzmény: tue-14 (34588)
tue-14 Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34588

Mindenre van megoldás, de a legproblémásabb az, hogy az elosztófedélben a hirtelen lehűlés miatt a csobbanáskor akkor is lecsapódik a pára, ha teljesen le van szigetelve.

Majd mingyá Tie jól megmondja hogy hogy kell ezt megoldani (keresztül vezeted rajta a levegőt), de nekem ezzel is vannak kétségeim.

 

Előzmény: Tityitotyi1 (34586)
Tityitotyi1 Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34586

Benzines D1-es verdát szeretném ormányosra megcsinálni?

Gondolom az elosztófedél és kábelek körül lesz a nehezebb dolgom, hogy az ne ázzon be. A csövezés lakatosként könnyen fog menni szerintem. :)

 

Valakinek tapasztalata?

zöldvas Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34585

Urak!

 

Tudna nekem valaki küldeni egy snorkel szabásmintát.Olyat, amivel a sárvédő "A" oszlop ,eletti sarkát tudom kiszabni.

 

Köszönöm!

fejes.i Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34584

Az osztóművet leszedni-széthúzni nem veszélyes dolog. Le lehet venni úgy is, hogy a váltó a helyén marad. Nem kis munka persze, de nem nanotechnológia. A lehúztad, azonnal látható, tett-e kárt a output tengelyén a "kapcsolat". Ha nem, akkor nincs baja az osztómű fogadó részének se. De esetleg akkor is ki lehet kapni a fogadó "tengelyt" (ami tulképp egy cső, fogaskerékkel) Az orsztómű szétszedéséről van sok jó oldal. A váltóról én kevesebbet találtam, meg az bonyolultabb is.

 

http://www.landroverfaq.com/viewtopic.php?f=26&t=2018&start=0

 

http://www.rainer4x4.de/vtgrev.htm

 

http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=48673

 

Előzmény: schmidtb (34580)
soonó Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34583

Ha jó vagy katalóguslistából, vagy valaki más és ide bemásolja a számokat, akkor bírok segíteni.

Előzmény: schmidtb (34580)
LRROV2 Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34582

keress meg a kezelési miatt

Előzmény: Cegoo76 (34539)
Nelson admirális Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34581

Nagyon babák a babáid Csabika.

Előzmény: TdiOxi (34576)
schmidtb Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34580

Megnézettem a szerelővel a váltó-osztómű számát tegnap - (mikor is utoljára volt nála az autó). F-re végződik az osztómű, J-re a váltó.

Aztán olvasgattam az Ashcroft oldalát és azt írja, hogy a G jelű osztóműtől van megoldva az olajozás.

 

Fúrómester!

Aszontad rövid váltóm van. Ashcrofték szerint 1,410:1 a 22D jelzés jelentése, az enyémen az van. Ez rövid?

Előzmény: fejes.i (34371)
fejes.i Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34579

Fura. Nálam az első még nem okozott gondot. A hátulja ér le folyton.

Előzmény: Johnny_Disco (34577)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.06.07 0 0 34578

meg tudnád mondani az anyag nevét? a neten szeretnék utánanézni, de valahogy nem sikerült találnom olyasmit, ami megfelelő lenne. presze valszeg bénán keresem ...

Előzmény: Törölt nick (33680)
Johnny_Disco Creative Commons License 2013.06.06 0 0 34577

Hát édesapám, ez gyönyörű lett :)

De el kéne gondolkodnod, hogy az MT-s gumikhoz nem akarsz-é egy acél lökhárítót?

Mert ez biza mindenhol leér. Előbb-utóbb elenged a mostani felfogatás is...

Előzmény: TdiOxi (34576)
TdiOxi Creative Commons License 2013.06.06 0 0 34576

Na így oldottam meg a  lökhárító babáidat:))) köszönöm!!!

Előzmény: Johnny_Disco (34556)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!