Keresés

Részletes keresés

albertjani Creative Commons License 2012.05.13 0 0 13091

Piros-fehér kell.

 

 a jármű hátulján elhelyezett, hátulról jól látható, legalább 750 cm2 felületű, ferde piros-fehér csíkozású fényvisszaverő táblával. A táblát úgy kell elhelyezni, hogy alsó széle az úttest szintjéhez legfeljebb 0,60 méter távolságban legyen. A tábla fényvisszaverő képességének olyannak kell lennie, hogy sötétben, tiszta időben távolsági fényszóróval megvilágítva 150 méterről észlelhető legyen.

Előzmény: adingos (13090)
adingos Creative Commons License 2012.05.13 0 0 13090

Valahogy így.

adingos Creative Commons License 2012.05.13 0 0 13089

Én úgy tudom, h minden pótkocsira kötelező, a sárga sávos fényvisszaverős tábla. Nem akarok kötözködni, mert lehet nem jól tudom, de nem elég a fehér piros sávos tábla. Ma már ezt senki sem használja. Helyette a sárga sávos van forgalomba.

Előzmény: Luximen (13087)
Luximen Creative Commons License 2012.05.13 0 0 13087

Szaisztok!

Az enyém így néz ki.Még kap egy festést a nyáron.Meg lehet szerzek valami pofásabb burákat hozzá.Kell még egy 15-ös matrica is.Van láb és kézifék is.

Valamit kihagytam?

albertjani Creative Commons License 2012.05.13 0 0 13086

Felénk még aránylag normálisak, de idetévedhetnek a gyöngyösiek is, na azok között vannak aztán igazi köcsögök. De mint tudjuk, már nem a bűnüldözés a fő feladatuk, hanem a pénzbehajtás, így jobb nem lehtőséget adni nekik. :)

 

A gép jó, elsőre indul hidegen is, keveset eszik, erős, más nem is kell (tartós is lesz, remélem). Most néztem, jól felnyomták az árát, 15-20-al drágább, mint télen volt.

 

 

 

Előzmény: Furak (13082)
albertjani Creative Commons License 2012.05.13 0 0 13085

Nekem is zselés akku van tervezve. Ezt beteszem egy műanyag dobozba, a doboz oldalán lesz egy kapcsoló oszt kész.  Nem mintha sötétben akarnék vele mászkálni :)

 

Az előírás az , hogy előre kell szerelni a lámpát, de hova? Ha az egész traktort nézem, annak a motoros rész az eleje, akkor oda kellene a biciklilámpa?

 

A Te pótkocsid nem kerti traktor pót szerintem, mert akkor 15-ös matrica lenne rajta. Nem lehet, hogy ez klasszikus lassú jármű pótja? Magyarul nem kerti traktor pót?

Előzmény: suszitibi (13081)
suszitibi Creative Commons License 2012.05.13 0 0 13084

Még egy.

 

suszitibi Creative Commons License 2012.05.13 0 0 13083

Itt egykis segítség, ha szeretsz barkácsolni.

 

Előzmény: gyusy (13079)
Furak Creative Commons License 2012.05.13 0 0 13082

Szép lett a pótkocsid.

Mivel csak motoros résszel Összekapcsolva fogod használni a pótkocsit akkor csak kerek kell rá.

Nekünk a gyári Honda pótkocsin csak hátul van két kör alakú prizma, minket még soha nem álított meg rendőr vele, pedig volt hogy körbenézték a gépet, de semmi szabájtalanságot nem teláltek rajta (igaz ez még régen volt).

Felénk a rendőrök nem piszkálják a kistermelőket, akkor se ha nincsen az MTZ-én müszaki, ha müküdik a világítás van fék akkor mehec a traktoroddal.

Felétek szigorúak a rendőrök?

Bevált a KF extra, hogy bírja a strapát ?

Előzmény: albertjani (13080)
suszitibi Creative Commons License 2012.05.13 0 0 13081

Szuper lesz. Jó lett az ülés is.

Nekem most ilyen:

 

 

A lámpák eredetileg szofita izzósak, de csináltam bele ledeset. 5000mcd a fényerő, 120 fokos sugárzási szög, még oldalról is jól látható. Elöl fehérek vannak. Én bizony nem teszek rá másik prizmát, a gyári is ilyen volt. Majd kap még előre fehéret a gépre, meg valami ködlámpából lámpát. Egy 7Ah-ás zselés aksi lesz benne, majd néha töltögetem.

Előzmény: albertjani (13080)
albertjani Creative Commons License 2012.05.13 0 0 13080

Pont ez a gond. Külön pótkocsinak minősül, háromszög kell rá. Összekapcsolva a motoros résszel elvileg már lassú jármű, nem lehet rá háromszöget rakni.

Legalábbis a mostani értelmezésem szerint.

 

Itt tartok a szerelvénnyel, még az akku doboz nincs rajta, ez az ülés alatt lesz majd:

 

Előzmény: suszitibi (13078)
gyusy Creative Commons License 2012.05.13 0 0 13079

Kellemes vasárnapot kívánok!

Azzal a kéréssel,kérdéssel fordulok hozzátok,Terrához való töltögető ekét ,és krumpli kiszedőt keresek megvételre.Itt a neten már nézegettem,de árak taszítóak,nékem a jó állapotú használt megtenné.Ha vali hallott ,tud ilyesmit kérem jelezze?!

Előre is köszönöm.

suszitibi Creative Commons License 2012.05.13 0 0 13078

Sziasztok

Az én Terra utánfutómon, gyárilag háromszög alakú volt. Leszedtem a festés miatt, persze, csak roncsolással ment. A legközelebbi teherautós boltban, vettem újat. Azt mondták, egy fajta van, mert szabvány méret. Igazuk volt, az 1970-valahányas futóra, teljesen passzol, nem kellett újat fúrni.

Rendőr barátomat előtte kérdeztem, azt mondta, ha van rajta világítás, háromszög prizma és fék, akkor nem kötnek bele.

Amúgy, ha a fényvisszaverő csíkot is feltenném, nem maradna hely a sebességkorlátozást jelző matricának.

albertjani Creative Commons License 2012.05.13 0 0 13077

Más értelmes leírást nem találtam, úgyhogy a gugliban rákerestem a "robi utánfutó" nevű képekre.

 

~50%-on kerek fényvisszaverő van

~40%-on semmi

~10% háromszög

 

Jövök neked egy sörrel, a háromszög alakút meg elteszem tartalékba :) .

 

A KÖHÉM ide vonatkozó részeit kinyomtatom és magamnál hordom, ha kimerészkedek vele az utcára.

Előzmény: Glaskasten (13074)
TerraKrissz Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13076

Köszi szépen! holnap ki is próbálom!:)

Előzmény: Gozi (13063)
kosi 73 Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13075

Glaskasten!

Ezer hála és köszönet a képekért. Nagyon sokat segít!!!!

Glaskasten Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13074

Fejtsük meg!

 

Tehát a pótkocsi és a vontató jármű azért más, mert az egyik önállóan, közúti közlekedésre alkalmas. A motoregység és a kocsi nem. Ezért írták, hogy egy egységet képez, mert egy része sem képes önálló közlekedésre. Ez az alapvető különbség. Ez a szerelvény alapgázon lassú jármű (összekapcsolva), de könnyítettek a közlekedési feltételeken. Részben vonatkoznak rá a lassú járműre vonatkozó előírások. Hasonló eset a segédmotoros kerékpár és az elektromos kerékpár esete is. 

Prizma: Ha a kerek pirosat nem veszi észre a barom, akkor olyan részeg, hogy annak háromszöget is tehetsz fel nyugodtan. Akkor is nekimegy. Csak megjegyzem, nálunk nem hagynám az utcán, mert reggel nem lenne mit a gépre akasztanom.........

 

A mai képzési rendszert tekinteve a Yardon, nem hiszem, hogy lenne olyan köztük, aki tisztában van vele, hogy mi is kell pontosan egy trakeszra. 

 

Imre

Előzmény: albertjani (13069)
albertjani Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13073

A fényvisszaverő dolog még nem tiszta, de utánanézek még valahol.

 

Előzmény: Glaskasten (13072)
Glaskasten Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13072

Üdv!

Na még egy szösszenet, a fékkel-kormánnyal kapcsolatban.

 

Tehát előírás szerint a fék CSAK rögzítő a kötelező. Ez azért van, mert amikor ezek a jogszabályt szerkesztették, akkor sem voltak tisztában a valósággal. Az alapja az, hogy a csigahajtás, ha leveszed a gázt, beáll, mint szög a fába. Visztont a rögzítést előírták, mert egy 2-3q-ás pótkocsi úgy visszahúzza lejtőn ahogy kell.  A gyártók viszont tudták, hogy az "átlagmagyar" barkácsol, simson és egyéb motorokból, váltóval, amin van ugye "üres" és gurul az átok. Az első ilyen gyári nálunk a KERTITOX volt MZ mocival. Na, ezért lett taposó fékjük is a kocsiknak. 

Kormány: Rázásmentesnek kell lennie, bizonyos szinten. Nézd meg a ROBI gépeket, a kormánykonzol mindenféle szilent perselyekkel csatlakozik a géphez. ( Robi 55-56, stb.)

 

Szerintem jól kiveséztük....

 

Szia!

Előzmény: albertjani (13065)
albertjani Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13071

Vagy például kint hagyom az úton éjszakára csak a pótkocsit. Nekimegy valaki, majd arra hivatkozik, hogy nem látta, mert nem háromszög alakú volt rajta, holott a pótra az kell. Én leszek a hibás.

 

Másnap rákapcsolom a motoros részre, majd megb@sz a rendőr a háromszög alakú miatt.

 

Imádlak Magyarország.

Előzmény: albertjani (13070)
albertjani Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13070

Ha egy autó után akasztok egy pótkocsit, az két külön egységként vesz részt a forgalomban?

 

 

Ez már nekem magas.

 

Megcsinálom tépőzáras rögzítésűre, hogy csreélni lehessen a kör és háromszög alakút :)

Vagy mivel 4 db szerelhető fel, teszek két kör és két háromszög alakút...

Előzmény: Glaskasten (13068)
albertjani Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13069

Fejtsük meg ezt a problémát.

 

Tehát ha van egy pótkocsim, akkor háromszög alakú kell rá.

 

Ha ezt a pótkocsit hozzákapcsolom a motoros részhez, akkor az már nem pótkocsi, hanem ez a szerelvény lassú jármű, amire nem vonatkoznak a lassú járműre vonatkozó előírások ?

Előzmény: albertjani (13066)
Glaskasten Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13068

Köss! 

 

De Te szedted ki pirossal, hogy L a s s ú  j á r m ű a szekér, csak nem felel meg a "klasszikus", rendszámos lassú járművekre vonatkozó feltételeknek. Azért írja a jogszabály, hogy "egy egységként" vesz részt a forgalomban. Akkor nem utánfutó. Na ezért speciális. Aki meg megfogalmazta az eszement, de a lényeg, hogy a kerti traktor az lassújármű, csak nem vizsgaköteles ( míg észre nem veszik), s ez a 15 km/h-n alapul. A háromszög prizma külön jelentéssel bír: vagy nagyon hosszú a jármű - csuklósbusz - vagy pótkocsi. A jelentősége abban áll, hogy mikor mögötte lapítasz a verdáddal, s előzni akarsz, látod, hogy valami böhöm nagy dög, mármint hosszú van előtted, s rá tudsz gyúrni.

 

Na, betonozzunk!!!- Imre

 

 

Előzmény: albertjani (13065)
Glaskasten Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13067

Igen! Én is szívtam ma éppen 2x emiatt!

Előzmény: kosi 73 (13059)
albertjani Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13066

Mégis lassú jármű , de mégsem vonatkozak rá a lassú járműre szóló előírások. Bonyolult...

Előzmény: albertjani (13065)
albertjani Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13065

Vigyázz, mert belédkötök, mint a beton!!! :)

 

Kicsemegéztem a rendeletből a ránk vonatkozó részeket, ebből kiderül, hogy ez nem lassú jármű (mert nem felel meg a rá vonatkozó előírásoknak).

 

Van még több előírás is, íme a legfontosabbak:

 

Az állati erővel vont járművekre és a kézikocsikra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

 

117. § (1) Az állati erővel vont járművet és kézikocsit fel kell szerelni:

a) az üzembentartó nevét és lakcímét feltüntető, a jármű jobb első részén elhelyezett, legalább 0,15×0,30 méter nagyságú táblával,

b) a jármű bal oldali legszélső pontját jelző, előre fehér, hátra piros fényt adó, éjszaka, tiszta időben legalább 150 méter távolságból látható, nem vakító lámpával (lámpákkal),

c) hátul mindkét oldalon, a jármű legszélső pontjától legfeljebb 0,40 méter távolságban, a talajtól legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,60 méter távolságban elhelyezett, legalább 50 cm2 hatásos felületű, a 70. § (1) bekezdésében meghatározott, piros színű fényvisszaverővel,

d) a jármű hátulján elhelyezett, hátulról jól látható, legalább 750 cm2 felületű, ferde piros-fehér csíkozású fényvisszaverő táblával. A táblát úgy kell elhelyezni, hogy alsó széle az úttest szintjéhez legfeljebb 0,60 méter távolságban legyen. A tábla fényvisszaverő képességének olyannak kell lennie, hogy sötétben, tiszta időben távolsági fényszóróval megvilágítva 150 méterről észlelhető legyen.

(2) Az állati erővel vont járművet - a szán kivételével - fel kell szerelni olyan rögzítő fékkel, amely a járművet 16%-os lejtőn megtartja. A személyszállításra berendezett ilyen jármű fékberendezésének a hajtó által menet közben is működtethetőnek kell lennie.

Kerti traktorra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

 

118. § Az egytengelyes motoros részből és hozzákapcsolt egytengelyes pótkocsiból álló, a közúti közlekedésben egy egységként résztvevő, és 15 km/h sebességnél gyorsabban haladni nem képes lassú járművet (a továbbiakban: kerti traktor), ha a lassú járműre előírt követelményeknek nem felel meg, legalább a következőkkel kell felszerelni:

a) olyan, a vezető által menet közben is működtethető és rögzíthető fékberendezéssel, amely a járművet bármely terhelési állapotában legalább 2 m/s2lassulással lefékezni, és a terhelt járművet 18%-os lejtőn megtartani képes,

b) olyan kormányberendezéssel, amely a 33. § (3) bekezdésében meghatározott követelményeket kielégíti,

c) előre fehér, hátra piros fényt adó, éjszaka, tiszta időben legalább 150 méter távolságból látható, nem vakító lámpával (lámpákkal) amely a jármű előtt az utat legalább 10 méter távolságig megvilágítja, az 1,60 méternél nem szélesebb kerti traktoron e lámpát (lámpákat) a jármű bal oldalán, az 1,60 méternél szélesebb kerti traktoron e lámpákat a jármű bal és jobb oldalán egyaránt el kell helyezni, elhelyezési méreteikre a helyzetjelző lámpákra vonatkozó előírásokat kell alkalmazni és energiaellátásuk olyan legyen, hogy a jármű álló helyzetében is világíthassanak,

d) a 117. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott fényvisszaverőkkel,

e) a 117. § (1) bekezdés d) pontjában meghatározott fényvisszaverő táblával,

f) mind az egytengelyes motoros részt, mind a hozzákapcsolt pótkocsit első, fehér színű, nem háromszög alakú fényvisszaverővel.

 

 

Fényvisszaverőre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

 

70. § (1) Hátsó fényvisszaverővel minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót, lassú járművet és pótkocsit fel kell szerelni. A járműre felszerelendő hátsó fényvisszaverők száma:

- oldalkocsi nélküli motorkerékpár és a motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsija esetében

1 db

- minden más jármű esetében2 vagy 4 db.

A hátsó fényvisszaverő által visszavert fény csak piros lehet. A pótkocsi és a csuklós autóbusz hátsó fényvisszaverője csak csúcsával felfelé álló egyenlő oldalú, 0,15-0,20 méter élhosszúságú háromszög lehet, annak belsejében semmiféle világítóberendezés nem helyezhető el. Az összes többi jármű hátsó fényvisszaverője háromszög kivételével bármilyen alakú lehet.

(2) Első fényvisszaverővel - a motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsija kivételével - minden pótkocsit fel kell szerelni. Első fényvisszaverővel minden egyéb járművet fel szabad szerelni. Az első fényvisszaverő háromszög alakú nem lehet. A járműre felszerelendő első fényvisszaverők száma az oldalkocsi nélküli motorkerékpár és a motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsija esetében - ha azokat első fényvisszaverővel felszerelik - 1 db, minden egyéb jármű esetében 2 db. Az első fényvisszaverő által visszavert fény csak fehér lehet.

(3) Oldalsó fényvisszaverővel minden járművet fel szabad szerelni. Az oldalsó fényvisszaverő háromszög alakú nem lehet. A jármű hosszának hátsó harmadában elhelyezett oldalsó fényvisszaverő által visszavert fény borostyánsárga vagy piros, az ennél előbbre elhelyezett fényvisszaverő által visszavert fény csak borostyánsárga lehet.

(4) A fényvisszaverőknek - olyan járműből, amelynek a távolsági fényszórója a fényvisszaverőt megvilágítja - sötétben, tiszta időben legalább 150 méterről észlelhetőnek kell lenniük.

(5) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű ajtaján elhelyezhető olyan fényvisszaverő, amely az ajtó nyitott állapotában hátrafelé piros fényt ver vissza.

(6) A járművön túlnyúló rakomány megjelölésére szolgáló - a járművön alkalmilag használt - fényvisszaverőkre a pótkocsi fényvisszaverőjére vonatkozó rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű rakományán lévő hátsó fényvisszaverő háromszög alakú nem lehet.

Előzmény: Glaskasten (13064)
Glaskasten Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13064

Üdv, albertjani!

 

Lassan Te fogod oktatni az illetékeseket! De ne feledd, hogy mi lassú jármű vagyunk, speciálisan egytengelyes traktor, hozzá kapcsolt pótkocsival, ami így nem pótkocsinak minősül! Nézd meg a lassújárműnél, ott tiltja a háromszög prizmát! Egyszerűbben mondom: Egyetlen gyári szekér sem készült azzal! Hát ezért! Amúgy nagyon képben vagy már! ( Csóró Yard eszelhet majd, hol kössön Beléd! Hehehe...)

 

Imre

Előzmény: albertjani (13060)
Gozi Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13063

A Terra DSK 317 hajtómű 3+1 sebességes, így nem kell (nem is lehet) megfordítani a motort a hajtóművön, hanem a P feliratú állásba kell kapcsolni a váltót (p=plowing=szántani). A Terra T20 hajtómű esetén kellett megfordítani a motort, és hátramenetben szántani). Szántáshoz keréksúly+orrsúly nem árt.

Előzmény: TerraKrissz (13038)
albertjani Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13062

Kikerestem:

 

A hátsó fényvisszaverő által visszavert fény csak piros lehet. A pótkocsi és a csuklós autóbusz hátsó fényvisszaverője CSAK csúcsával felfelé álló egyenlő oldalú, 0,15-0,20 méter élhosszúságú háromszög lehet, annak belsejében semmiféle világítóberendezés nem helyezhető el. Az összes többi jármű hátsó fényvisszaverője háromszög kivételével bármilyen alakú lehet.

Előzmény: albertjani (13060)
albertjani Creative Commons License 2012.05.12 0 0 13061

Egyébként biztos egy faxkalap szerkesztette ezeket az előírásokat, mert nem tudták egy pontba leírni, hanem ide-oda kell ugrálni a pontok között, mert összevissza hivatkoznak ez-meg az a pont erre meg erre a bekezdésére...

 

(Rögzítő és üzemi féket kihagytam :) Ja meg a kormányszerkezetre is vonatkozik valami.

Előzmény: Glaskasten (13056)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!