Zoli és _ Haszi_ köszönöm.Akko veszek újat :) Ma kimérték és a 600 A indító helyett csak 280-at adott le.
Körülnéztünk akku üggyben és kedvezménnyel, számlával,garival, 15 ért van Jászakksi 72 Ah -s .
Az nem baj ha nagyobb Ah-s ? Meg az 27 cm. A Varta meg csak 24fél ami most van benne.
Mellesleg miko tegnap feltőltöttem "FULLRA" tőltő szerint,akkor is adott inditáskor egy bimmet.A generátor 14,6 - 7 V - al tőlt. Kíváncsi leszek az új akksival a hang üzire :D:D
Zoli a kulcsház ügyben van valami fejlemény? Mert távval zárom kulcsal nyitom és ilyenkor igen hangos lenne
ha nem lenne rosz a riasztó akksi is :(( Így csak az elakadásjelző villog ezerrel de gyujtás semlegesíti.
Egy 2004-es 1.4es benzines 307-est vásároltam a közelmúltban, sajnos pár nappal ezelőtt meghibásodott az a ventilátor ami az utastérbe fújja be a levegőt, ventilátor, vagy fűtőmotor, nem tudom mi a pontos megnevezése!
Sajnos a kézikönyv alapján nem tudom beazonosítani, hogy melyik a biztosítéka, ill. ilyen címszóval nem is találtam ezt meg!
Annyit sikerült kiderítenem, hogy ennek az utastérben lévő táblán kellene lennie!
Ha valaki tudna ebben nekem segíteni, melyiket keressem, milyen értékű bizti megy bele!
Valahol a fórumon írtad, hogy volt egy 1.6HDI-vel dolgod, aminél a FAP rendszer hibája miatt felhígult az olaj. Hoztak hozzánk szintén egy ilyen autót, kb 7L olaj lehet benne. Egyszerűen nem tudjuk megérteni, hogy hogyan kerülhet az égéstérből az utóbefecskendezett üzemanyag a motorolajba? Az sem világos, hogy additívum vagy üzemanyaggal tisztítja-e a FAP filtert?
A bimbammolásra én is azt hittem, hogy az annak a jele, de nem teszem rá a nagyesküt, mivel kicseréltem az aksit, és kiderült, hogy ugyanúgy használható.
Viszont a 2 óra feltöltés már egyértelműsíti, hogy bajos.
Btw nézni kéne azért a terheletlen feszültséget, terheltet, és feszültségesést elektromos fogyik bekapcsolására.
Zolysys . Lehetséges az,h ha az akksi már a vgét járja,értem ezalatt , h már nyolc és féléves és nem inditja az oroszlánt.Forgat rendesen de nem indul a motor.Jó pár hete írtam,h inditáskor ad egy bimm hangot és lehet ez az akksiról jelez valamit. 1x eljátszotta ezt velem,h nem indult de akkor egy BSI reset megoldotta a probit. Ma megint szívatott és most a reset nem segített. Economy M.A. modban pihent a gép.
Öninditózás nélkül megtolásra meg azonnal beindult.Azt tudom,ha nincs elegendő feszko a PC-nek akkor letilt a védelme érdekében...........
Az akksi egy 61 Ah VARTA. 2 -3 év már ajándék volt tőle.)) Idehaza a LDL-es tőltőt rátettem és kétóra tőltés után FULL-t jelzett.
Nem találtuk hibásnak mert meg sem néztük, kiszerel, bolt, csere, beszerel. Nem állandó hiba volt annak ellenére hogy az utolsó 1 hétben már szinte minden nap előjött. A két alternatíva közül a valószínűbbet választottuk (9 éves az autó). Eddig úgy látszik hogy ráhibáztunk.
Néhány furcsaságot illetve nem odavaló megoldást azért találtunk az az elektromos rendszerben: mint mondottam az autó 9 éves, végig én hajtottam, céges korában csak márkaszerviz volt, a biztosítéktábla takarón belülről van egy cetli hogy "xxxx év kampány megcsinálva": Lehet hogy ennek köszönhető hogy a fő biztosítékok (tehát két szinttel az egyébként látható biztosítékok) alatt egy fekete szigetelőszalaggal lezárt vezeték hintázott. A szigetelőszalag ragasztós rész persze már rég "elfáradt" barna takony volt, nem rögzített már semmit sehova. Ezt lecseréltem. A generátoron meg egy ilyen csatlakozó van (felteszem ez is üzemszerű mert normálisan működik):
Annyi hogy a főtengellyel óvatosan, mert sikerült egy kicsit kihúzni, kb 3-4 deci olaj kijött a difiből, ezt majd pótolnom kell. A rugót a gólyaláb kiszedése után húztam össze, nem volt vészes sem kiszedni, sem összerakni a futóművet. Meg hogy rugóösszehúzó nélkül ne álljatok neki! olx-en, vagy a helyi piacon beszerezhető.
Bal az új, a jobb 10 éves. A szimering széttörve, zsír keményedve, golyók nem forognak, a csésze rozsdás belül. Holnap jön a másik oldal, remélem az gyorsabb lesz. Club oldalon található leírás alapján csinálva.
Közvetlen munka kapcsolatom nem volt velük,de akiknek javitotak azt mondták korrektek nem lehúzósok.Ha bontás közbe találnak valami hibát,akkor előb szólnak a tulajnak nem csak a számlát dugják az orra alá. Nem találgatnak,és a felesleges alkatrészeket nem tolják le az ügyfél torkán:))
Peugeotba meg nem csodálkozom a Márka szervizekkel kapcsolatba,egy szerelővel igy ismerkedtem meg,nehezen beválalt egy 307-est,mert az egyik gyereke tanárnője volt a tulaj,és az utolsó útközbeni megálás után nem is indult be majdnem sirva kérte.Tréleren került hozzá,ajánlotak nekimmert az ö teszterei nem találták meg.Lényeg kiderült,előzőleg négy márka szervizbe,vagy márkára szakosodott szervizbe volt,párszáz ezere levették egyre rosszab lett.Félnapi újra kábelezgetés,után életet tudtunk bele lehelni,beindult nagy fehér füst közepette.Élőadatba kiderült három henger korrekciós tényező minuszos volt,egy meg durván pluszos a minuszosok 0.085%-0.096% közöt voltak a pluszos az felment 3.5%-ig.Nagynehezen kiderült volt egy turbó csere,mert szétszált,egy darabja valahogy bekerült a 3-as hengerbe ez volt a plusszos is,turbót meg hengetfejtömitést cseréltek,és összerakták Márkaszerviz,akkor kezdődött a kálvária.
Szerelőhöz ha mennek már mondják mi a hiba,mit cseréljen,
Az a baj hogy peugeotéknál, van kb 5 műhely az országban, ahol tudják is hogy mit csinálnak és ebben egy márkaszerviz sincs benne, és ha a gyanútlan tulaj nem felkészült, könnyen kicserélik neki a fél autót mire rábarkóbáznak a hibára és megjavított lesz az autó.
Persze ha véletlen pont egy szakmailag felkészült szerelőhöz mennek annak elhiszem hogy rosszul esik hogy mondják mi baj, én pl. az ilyet meghallgatom, meg azt is hogy az előttem próbálkozó 5 műhely milyen hibákat tárt fel, csak épp figyelmen kívül hagyom, 2 ember van akinek elhiszem hogy amit mond az úgy is van, a többi esetben csak a saját szememnek hiszek....vagy van mikor annak sem :DDD
A szomszéd tud valakit aki tud valakit a kocsmába van kütyüje és 1000ft-ért kiolvasa:))
Ha már azt mondják nekik,hogy 5000ft kiolvasás,élőadat elemzés,diagnosztika akkor ez a válasz.Rádugja a kütyüt,az esetleg ki ir egy hiba kódot,azt megnézi egy brossúrába,és mondja az igét.Szerelőhöz ha mennek már mondják mi a hiba,mit cseréljen,ha mégse lesz jó a szerelő a hülye.Multhéten volt valaki akinél igy kiolvasták lambda szonda hiba,nagynehezen meg győztem ne cseréljük egyelőre inkább nézünk élő adatot,kiderült a lambda szonda nem volt hibás csak kezdett elöregedni,és alapjáraton nehezen indult be,de a katalizátor az már értéken kivüli volt:)) Kicserélték a katalizátort,mindjár nem világitott a lámpa,a lambda szonda igaz már végét járja de még működik!
Nem tudod mit hagysz ki. 55 kw 2.ben úgy megy lobog a hajam. Viszont legalább egyszerű mint a faék.
Nem ismersz a környéken valakit aki komoly és rá tud nézni, de csak olyan akiben te is megbíznál, van gépem és tudom hova kell dugni típusú nem érdekel.
Kiszedtem a golyalábat, toroncsapágy, toronyszilent csere miatt. de a szilentet nem tudom leszedni, mert össze van gyógyulva a csavar a becsúszó szárral. valakinek vmi ötlet?
hosszútávra nem jó így adaptálni kell, egy diagbox telepítés 1 óra, ha neked jobban megéri 100eurót elverni egy osztrák márkaszervizben, mint rászánni és telepíteni, akkor ugorj be hozzájuk biztos megoldják
Olyan kérdésem lenne, hogy 2001 es 2.0 HDI 90 le manuális klímás autónál az normális e ha a fűtés ellenállásom tűzforró tízperc használat után? (kesztyűtartó mögött található)
Továbbá nem e tudja valaki hogy jó érték e ha ez az ellenállás műszer szerint 1 ohmos.
Jena a gép tuti. Nagyon jól megy, szépen jár, és ha OMV van benne már majdnem termeli a gazolint. 70% kecsó 20% pálya 135-140-el a maradék 90-el és az átlagom 2500 km után 4.9 l. Alulról egyenletesen húz húz húz húz :-)
Régi 1-es megane-t 1.6 8V. tudsz diagolni? Úgy is kellene feléd járnom.