Egy pöttyet mániám a Renault. :-) Anyósé, most a Scenic-emet használja, megtörték neki a hátulját, azt csináltattam meg, meg a lámpát políroztattam, nagyon szép lett, illetve gondoltam egy plusz funkció jól jöhet, ha netán ezzel kell kocsikáznom. :-) Az enyémet is mindig piszkálom, de abban még bowdenes a fojtószelep. :-)
Ha lesz kedvem, inkább külön behúzom a kábeleket, az némileg egyszerűbb lesz. Kérdés, hogy a féklámpa rész vajon rendben lehet-e ezen az autón, ahhoz kell-e nyúlni... :-/
Köszönöm a választ tulajdonképpen egy Megane- ről II van szó de ott nem kaptam választ valószínűleg a szonda rossz nem a katalizátor mert stabilan beáll egy feszültségre indításkor és onnan nem is mozdul ez viszont minden indításkor más és más.
Hogy az előre kábelezett vezetékek csak a tűzfalban lévő nagy stekkerig tartanak. Ez egy bazi nagy feket dugesz bal oldalon. Az esőcsatornában, az ablakmosó folyadék tartály mögött van.
Ez a csatlakozó köti össze az összes vezetéket az utastér és a motortér között.
Találkoztam már ilyennel. Gyárilag így van, hogy csak addig tart. És ha tulaj bemén' Renaulthoz, hogy tempomatot szeretne, akkor a kapcsolók, kormánylégzsák, átvezetőszerkezet cseréje mellet "felajánlanak" egy ehhez nélkülözhetetlen motortér kábelkorbács cserét is. :)))
Ezt stekkert akkor vagy szét kell szedni, kimérni mely érintkezők ezek. De ehhez le kell szerelni az ablaktörlőket és a műanyag borítást is, szélvédőmosó tartály ki...stb. És akkor oda is kellenek érintkezőtüskék. Egyébként nem túl bonyolult szétszedni. Közepén van egy csavar, ki kell csavarni és széthúzni. Asszem még talán nekem is van egy bontott Clio II-é valahol, bár az dCi-é volt, de szerintem egyformák...
Régen egy francia fórumon voltak erről képek, meg jelölések, hogy melyik melyik, de kapcsirajzban is lehet benne van. Benne kell legyen az érintkezők számozása... tuti.
Vagy az ECU-tól külön behúzni a vezetékeket az utastérbe.
De ha nem a tiéd az autó, mit kinlódsz vel...? :DDDD
A leíráshoz stimmel, fekete a közepe, a kábelek úgy vannak benne, sőt, a megfelelő helyen a gyújtás plusz is megvan, a helyzetjelzőhöz a test és a pozitív is. A kormány fölött megvan a csati már, ott is benne van a két vezeték. Nem tudom meddig megy, mert az ecu-nál üresek a lábak. Lehet csak a tűzfalig....
Nálam a műszerfal teszthez nem a nullázót kellett nyomni, hanem a fedcomp-ét. :-)
Majd meglátom, lehet mégis küszködök vele, eszembe jutott, hogy van itthon bontott kábelköteg Clio I-ből valahol, azon van ecu csati, hátha egyformák a tüskék... Csak most már idő hiányban szevedek, szeretné már látni a tulaj az autóját.
Nyomvatartod a km számláló gombját, és ráadod a gyújtást úgy, hogy közben nem engeded el a nullázó gombot és azt addig tartod nyomva, míg el nem indul a teszt. kB 3-5 másodperc.
A gomb újbóli megnyomására leáll a teszt. ;)
Világít mint a karácsonyfa és mozognak a mutatók is. :)
Én sosem gyújtöttem semmit, de a párom kérte, hogy gyűjtsem neki a pontokat a kártyájára. Egy egész jól kinéző órát lehetett volna rajat venni 11000 pont volt még kb két tankolás és meg van. Szeretem a kagylós kutakat, nyáron miattuk cseréltem 4 csúcsot.
Persze ők nem tehetnek semmit az üzemanyag kiváló minőségű és panasz csak tőlem érkezett. Csak épp a kutas srác szólt este, hogy pár napig ne tankolja náluk, de akkor már késő volt. Másnap már alig indult az autó végsebesség 100-110km. Csúcsok meg a kukába!
Már régen volt, de úgy emlékszem a diag szondát végül cserélni kellett. Ezeknél néha előfordul a katalizátor hatásfok gyengesége is, akkor is jelez a diag szonda, de hogy az milyen hibakód azt nem tudom.
Én is gyűjtöttem egy ideig a pontokat. Az elején összegyűjthető mennyiségű pontért lehetett értelmes ajándékokat kapni. Hajtottam egy jó kis sapkára vagy ilyesmire.
Aztán megemelték az árakat, a pontok értéke a fing kategóriába csúszott, én meg szépen iktattam a fos kártyájukat oda, ahova való...
Kagylós kútra bemegyek tankolok, bemegyek fizetek adom a smart kártyát. Lánytól kérdem mennyi pont van rajta? Azt mondja semmi 0!!! Azt meg hogyan az imént töltöttél rá 40-et!
Ő nem érti, hát én sem. Hol vannak a tavaly szeptember óta összegyűjtött pontok kb 1500?
Tavaly lenyúlták a kártyámat a kútnál 11000 pontal néhány év gyújtögető munkálya oda.
Elment a kedvem a tempomattól, a fenti csatit nem találtam meg, csak a lámpamagasság állítónál lévőt, így megnéztem az ecu-nál, a megfelelő lábakon ott nincs kábel. Jobban most nem akarok belekeveredni, mert vissza kell lassan cserélnem az autót, kifejezetten most olyan sarum sincs, majd máskor...
A tűzfal mögött középen van egy nagy vízelvezető, kb 4 centi az átmérője. Nekem ez többször eldugult (csillag garázs, nyáron fa alatt) végül a gumi dugót kiszedtem, azóta oké.
...ja: le kell szerelni az ablaktörlő karokat, utána férsz hozzá...
A kiegyenlítő tartályt megnéztem a szint a min és a max között van jelenleg,most megjelöltem és majd figyelem,viszont nem érzem a fagyálló szagát az utastérben.Víznek tűnik(remélem).Ezért is kérdeztem rá a beázási pontokra.
Hol tudom megnézni,leellenőrizni,hogy a fűtőradiátor folyik?Utastérből látszik?Egyeltalán belül van?Klíma nélküli az autó.
Valószínűleg fűtőradiátor mondott fel. A kiegyenlítőben minden esetre ellenőrizd le a hűtővíz szintjét. Ha nagyon vizes a szőnyeg akkor nem egy deci fog hiányozni belőle, ha a radiátor lyukas. Hali...
Sziasztok!Az a bánatom,hogy a 2001-es 1.4/benzin Thaliámnak az anyósülés oldalán,vizes a padlókárpitja,de rendesen.Ami biztos,hogy nem az ajtó felől ázik be.Talán alulról sem,mert ott néztem és nem láttam repedést,lyukat,nyílást.Talán a motortér felől lehet,és éppen ezért kérem a segítséget,hol ,mit érdemes megnézni ,esetleg lebontani,hogy jobban hozzáférhessek....Minden segítséget köszönök.
Anno nekem is ez volt vele a gond, körben szétvágtam a km óra jeladót, majd kipucoltam a forrszemeket pedig átforrasztottam, majd ragasztópisztojjal újra összeragasztottam a burkolatot ahol körbevágta, ennek 3 éva azóta is jól üzemel !
A kulcsproblámám az autóval megoldódott, kikapcsoltam az autóból az immót, nincs vele több bosszúság !
Egy kis megerősítésre lenne szükségem a kicsike ma az arcomba vágta a service feliratot a diag azt mondja P136 első hengersor 2 érzékelő hiba az áramkörben és P141 Lambdaszonda hibaa fűtési áramkörben hengersor 1 érzékelő 2. Ez azt jelenti hogy a második (monitor) szonda a katalizátor után sza..kodik ? Érdemes csatit tisztítani vagy valamit varázsdálkodni vagy multiméterrel ellenálást mérni vagy bármi ami használhat vagy vegyek bele egy másikat.
Ha a csati közepe fekete, akkor igen, az az a fehér csati.
Amit linkeltem képen kapcsirajzot, azon látszik az érintkezők számozása, így megtalálod melyik szál melyik.
B2 - világítás +12v
A1 - testelés a világításnak
A2 - Gyújtás utáni +12v táplálás
A3 - +12v jel az ecu-ba
B1 - +12v jel az ecu-ba
A vezérlőgomb (ez logikus) és ellenállás sincs a kormányban, ahogy a vezeték sem.
Az előre kábelezett vezeték véget ér a 689 sz. csatlakozóval. Ez a kormányburkolat alatt hivatott lenni, az átvezetőszerkezet műanyag felső részén.
Ha a kormányoszlop burkolatot leveszed, látni lehet felül, középen.
Vezérlőnek a 20 ezer ft-os gyári gombok helyett bármilyen, számodra szimpatikus gombot, gombsort, vagy kapható tuniverzális (esetleg kis átalakítással) vezérlőpadot, bajuszkapcsolót..stb lehet használni.
Ha gyárit szeretnél, átvezetőszerkezetet és légzsákot is cserélni kell. Plusz a gombok. Ez sok pénz...
A kijlezőegységen az ikon igen, a limiter/tempomat-é. Akkor világít, ha a funkció aktiválva van, és a funkcióválasztó kapcsoló valamelyik állásban be van kapcsolva. Mindez persze gyújtás alatt.
Sárgán világít limiternél
Zölden tempomatnál
Aktiválva biztos nincs.
Aktiválás gyári diaggal, Clip-el lehet, manuálisan, vagy automatikusan történik, egyes típusoknál "trükkösen" lehetséges.
Ez attól függ, Clio II, Clio III, Megane, Laguna...stb milyen verda, milyen motorkód, milyen ECU és Vdiag(szoftver).