Ezeket a nagy pici felulettel rendelkezo darabokat hogyan ragasztjatok fel szepen? Egyszer kellett hasonlot ragasztanom, csipesszel martottam a kapaszkodot egy potty ragasztoba de a felhelyezesnel beremegett a kezem...
Igen szeretnénk Gokartot készíteni(még mást is) és ezért építettem(Váltógyártóval közöse,én terveztem Ő nézte..:D:D:D) egy kis fröccs gépet amin már a látható alkatrész próba szerszámát ki is próbáltuk!!
Anyaga PS és amennyire lehet(és engedi a lehetőség) minél "pontosabb" kivitelezéssel. Most fogunk nekiállni a végleges szerszámoknak 7-8db-ról lesz szó. Ez eltart egy darabig..:D Még sokat kell rajzolni és cnc-n megvalósítani elkészíteni!! Ezért pontos dátumot,hogy mikor lesz belőle kézzel fogható komplett kész modell azt most még nem tudom....Modulos kivitellel készülnek az alkatrészek...nem HI-TECH kivitel,de reményeink szerint PIKO Expert a cél!!! Nem csak az M32-s lenne a cél hanem más hiány pótló termék is(akár a BoBo is.:D:D ) A gép...
Pont most volt téma az egyik FB-csoportban a kérdés. Beírhatom ezek szerint, hogy forduljanak hozzád bizalommal, mert Neked szállít a Roco nagyobb mennyiségű cserealkatrészt?
Az elektronika nem gond, van a műhelyben hozzá. Igaz, az eredeti V43-hoz. Csak egy vörös zárfény, a menetirány szerinti bal oldalon, és külön kapcsolható tolatófények is. Minden lámpa egy-egy LED. Csak olyan dekoder kell hozzá, aminek van megfelelő számú tartalék funkciója. Mondjuk ZIMO MX630R, vagy hangosban a ZIMO MX642R, vagy TRAN SL51-4D/S.
Ha lehet tudni a két zárfényes megoldás méreteit, akkor meg lehet mögé csinálni a LED panelt is.
Kígyózásgátlót mindenképp, a duplalámpa is jó, a lámpabetétek nagyon jól néznek ki beszerelés után, zárfény karimára egy pötty fekete, a zárfény betétre egy pötty piros alkoholos filc. A prizmát nem építettem sose be, de ehhez új elektronika is kellene. A klíma is jól néz ki és használható.
A 8 szögletű lapka antenna lesz, de törékeny, ezért van 3 db. Érdemes pontosan előfúrni neki a furatokat megfelelő távolságra és nem beragasztani, ha törik egyből mehessem másik a helyére. A dugattyút az áramszedőhöz nem érdemes cserélni, szebb a gyári, csak kell a fakó műanyagnak egy kis festés.
A felső lámpakarima mérete nem teljesen tökéletes, de így is dob a gépen szép ezüstre kenve, a csavarkapocs rögzítő és a fűtési csatlás szintén.
Fellépő még nem lenne rossz, de egy nagyobb huzat letörné ebből az anyagból, így másból kell megoldani.
Próbáltam, szépségre verhetetlen, de egy kasztni leszedés is életveszélyes, majdnem lehetetlen törés nélkül.
Maradjunk annyiban, hogy az a paletta azzal a lefutószarv kialakítással, ami a Fuggerth szedőnek van - egyik MÁV-os palettával sem egyezik. :-)
Egy minimális hajlítással már közel hozható a 90-es évek közepétől használt változathoz - több hajlítással és az a lefutószarv élek eltüntetésévél pedig ahhoz, amit én említettem.
Egy modellezőnél ha szakkönyveket olvas, kutat, műszaki rajzok után kajtat...
Egy átlag modellező - de a nem átlag döntő többsége sem - nem kajtat rajzok után.
Én - nem modellezésügyileg - alapvetően a személy- és üzemi kocsikkal foglalkozok, az átszámozásukat gyűjtöm, de pl. a műszaki részek nem érdekelnek annyira, és időm sincs rá, hogy nagyon belemélyedjek. Az általad említett rajzok után kajtatás - ami nálam a nyilvántartásokban turkálást jelent - z irattárakban nem kölcsönözhető dolgok közötti keresgélést jelent, azaz szabadságot kell kivenni. És egy alkalommal lehet, hogy meg sem találod, amit kerestél. Nekem egy komolyabb kutatás több hét szabit jelentene. Régen párszor voltam így kutatni, most nem tudom megcsinálni.
Visszatérve a pontos szóhasználathoz: a személykocsik kapcsán én viszont arra "ugrok", ha itt fogalmaznak pongyolán. :-) Pl. ha valaki a BH kocsikról kérdez - nyilván az 50 55 20-26 000..610 Bh sorozatú kocsira gondol - én lelkesen írok neki az olasz Z1-es típusú 61 83 28-90 000-079 BH sorozatú rokkantszállító kocsikról. :D
Hááát. :-) Ha kellően régi szakkönyveket és/vagy szakfolyóiratokat forgat a kedves modellező, akkor van esély arra, hogy megragad. Ha mostaniakat, amelyek jó része - nem pontos - fordításokon alapul vagy szintén szakmaiatlan írta - akkor esélytelen. Csak a hülyeség megy tovább.
Én megmosolyogtam az első magyar nyelvű Roco katalógust is, de a kollégáimmal a kedvenc fordításunk, ami vitt eddig mindent az a "Heimatbahnhof"-ra (honállomás) az "otthonos vasútállomás"... mindez egy műszaki villanymozdonyos szövegben.
Heimatbahnhof Wien West. Otthonos az? Hmmmmm :-) :-)
Így bizony nehéz a kedves laikus modellezőknek, még ha veszik is a fáradtságot...
Abban igazat adok Zoleek-nak, hogy egy modellező sem biztos, hogy tudja minden jármű* minden egyes alkatrészének hivatalos ill. szakszerű nevét. (Itt most nem a konkrétan szóba került "objektumokra" gondolok, hanem úgy általában.) És nem csak a nevére gondolok, hanem hogy az egyes biz-bazok mire szolgálnak, mi a feladatuk, szerepük. Én sem tudom egy pl. egy Szili tetején az összes izének a szerepét és nevét, nem is beszélve egy gőzösnél a több száz szelep, tolattyú, lövettyű, csappantyú és egyéb akármi.
Meg ugye kit tekintünk modellezőnek? Vannak ugyebár akik járműveket építenek, vannak, akik terepasztalt, és van aki csak gyűjt. És most elnézést kérek két kollégától, velük fogok példálózni. :-)
Vegyük alkotásu munkáit, gyönyörű szép személykocsikat épít Epoche III-ban, hozzájuk gőzösöket is. És ott van Szűcs Miki a csodálatos terepasztalival, moduljaival. Viszont nem biztos, hogy unalmas óráikban egy V43-as gépkönyvet bújnak (Lehet, hogy megtették és kívülről fújják az összes alkatrész nevét és szerepét.). Az átlag modellező** - ők nem azok :D - számára elérhető irodalomban, forrásokban rengeteg szakirányú dologgal, kifejezéssel soha nem találkozik, nem fogja tudni.
Persze idővel azért csak illik megtanulni ezeket. :-)
*És ez lehet bármi más vasúthoz kapcsolódó berendezés, műtárgy, épület stb.
**Azaz akit általánosságban érdekli a vasút, de nem mászik bele mélyen az egyes szakterületekbe. És aki belemászik az egyikbe, nem biztos, hogy tudni fogja a másik szakterület elnevezéseit.
---------------
Abban neked is igazad van, hogy nagy nyilvánosság előtt lehetőleg szakszerű kifejezéseket használjunk, pont amiatt, amit írtál.
(Halkan jegyzem meg, hogy anno vagy 30-40 évvel ezelőtt a haverom többször lecseszett, amikor forgóalvázat mondtam. :D Akkor nekem az egyetlen "szakirodalmam" a Piko katalógus volt, abban szerepelt így. :D)
Szerintem mindenki el tudja dönteni meddig kíván a saját hobbijában elmerülni. Ha szereti nézni a mozdonyt otthon egy dilikörön akkor azt, ha Fremozni megy, adott esetben az egész F1-es utasítást megtanulja akkor azt. Nem az fogja meghatározni modellezői igényességét, hogy csigázik-tetőkertezik, vagy pirosnak hívja a vörös jelzőt. Ha egy normális vasutassal, vagy szakmai emberrel kerül szembe, nem kiröhögni fogja maximum felvilágosítja/helyreigazítja. Persze vannak egységsugarú vasutasok/szakemberek is, velük valóban más a tapasztalat. Úgy gondolom a társaság jókora része ismerheti a megfelelő kifejezést, és meg tudja választani mikor kell a helyeset használni, ha nem akarja "leégetni" magát, de egy ilyen kis közösségben nem kell mindig úgy fogalmazni, mint egy MÁV oktatófilmben. Leó helyett azért ne kezdjünk V41/V42 sorozatú villamos mozdonyozni. Elég száraz lenne minden hozzászólásban olvasni.
Legyünk elnézőek, nem minden modellező megy el szakkönyvet olvas, műszaki rajzokat nézeget részig.