tegnap menet kozben egyszercsak leult az autom legrugoja alaphelyzetbe. Semmi EAS Fault! Azota tiszta fapados es nem reagal semmire, hiaba nyomkodom az allitot, csak kivillan a megfelelo magassag jelzo narancssarga feny es semmi!
hangsulyozom nincs EAS Fault!!
Esetleg lenne valakinek valami otlete.??!!
Ui. Ket napja vizpumpat, ekszijat csereltem, amihez lebontottam az elejet es kivettem a hutot, stb.
Ó én nem garázdálkodok vele annyit mint ti, és inkább túrázós mint játszós az autó. Sokat járok terepen, de én inkább az egyszerűbb utat keresem és nem direkt a legnagyobb dagonyát:)))
Ha egyszerűen megkenegeted egy jó hőálló pasztával a gyertyakábelek végeit, meg felraksz egy jó új osztófedelet, és megfújod, vagy megszívod az osztófejet, akkor már bőven fog bírni annyi vizet, amennyit akarsz vele. Attól, hogy a géptetőt megmeríted egy csobbanásig, attól még nem vizet szívni a motor az osztófejből, ha megfújóst csinálsz, akkor meg főleg nem, annyit - de még többet is - röhögve ki fog bírni. Még azt is egy darabig, ha teljesen megmártod a motort a vízben.
Ki kéne indulni egy P38 gyújtásából, ami 4db parazitaszikrás trafóból dolgozik. Azokat kell beépíteni, lehetőleg minél közelebb a gyertyákhoz. NAGYON közel. Hogy max 5-10 centi gyertyakábelek legyenek. A gyertyákat körbe kell venni ilyen lefenekelt csövekkel, azokat telenyomni szinültig szilikonnal, miután bele van húzva a gyújtáskábel. Közben el kell gondolkozni, hogy van-e olyan hőálló szilikonzsír, ami kibírja a V8 blokk hőjét abban a pici üregben, ahová a gyertya van betekerve, anélkül, hogy megfolyósodna.
Aztán ki kell herélni a gyújtáselosztót, és építeni bele egy hall jeladós szerkezetet, ami csak elektronikus jelet küld egy gyújtáskomputernek, ami aztán külön-külön vezérli a parazitaszikrás kis trafókat.
Hát, ha V8-at TELJESEN elmerítve akarod, hogy működjön, akkor ez kevés lesz.
Akkor magát a motorteret kell valami módon vízhatlanítani, letakarni a kerékíveket az alvázig teljesen, hogy onnan ne folyhasson be víz.
Szerintem V8-nál értelmetlen ezen dolgozni, sosem érsz el olyan eredményt, mint egy dízellel, ami akár órákig elketyeg víz alatt. A gyújtást SOSEM fogod tudni levízhatlanítani annyira, hogy hosszú ideig kibírja nedvesedés nélkül.
Vagy ha mégis, irreálisan nagy szopó lesz megcsinálni.
"Ha az elosztó lukain át vizet szív a motor, akkor ott már rég tökmindegy, akkor már szív az vizet máshol is. Pl. a légszűrőn. Kicsit nagyobb átmérőben, mint egy 3mm belső átmérőjű gumicső..."
De a légszűrőn sem szív be hiszen az is meg lesz csinálva teljesen vízhatlannak.... én úgy szeretném megcsinálni, hogy az valóban víz alatt is működjön. Ezért is a fújásos szett tetszik jobban.
Na de miértelme a szívásnak ha az leosztón a többi lukakon vizet szív be? Hiszen víz alatt lesz a rendszer egésze.....
Elosztót még a ladás korszakomban szereltem sokat, de annak már 15éve. Ezért nem is nagyon értettem, hogy honnan kap levegőt ha mindent ledugózok. :D:D:D
Ha az elosztó lukain át vizet szív a motor, akkor ott már rég tökmindegy, akkor már szív az vizet máshol is. Pl. a légszűrőn. Kicsit nagyobb átmérőben, mint egy 3mm belső átmérőjű gumicső...
"Vagy nem jól értelmezem és az elosztó a motor felé üreges és a motor belő részéből szívja ki a levegőt?"