Keresés

Részletes keresés

orby Creative Commons License 2000.07.06 0 0 10145
Zsuzsa:
SZVSZ a sargahoz megy a krom és a fekete is (a szinskala szerint a lila is (piros + kek ) mivel a komplementer szine). Nekem egy sargam van, fekete ill. krom alkatreszekkel (bar en is lassan a 30-asok korosztalyaba tartozom). Egyszer olvastam, hogy a 381 TL a legjobb az olcso telok kozott és veri nemely kozepkategoriast. Teloval azert mas tekerni (nalam bevalt), foleg ha nem csak a beton erdekel.

Kerekpar:
A kek es narancs szinten egy tokeletes megoldas (a keknek a narancs (piros + sarga) a komplementer szine). Lassan korbemegyunk a szinkoron mivel mar csak a piro es zold (kek + sarga) maradt ki. Ez kulonosen kedves foleg feherrel. Ja es az a lenyeg, hogy neked OK legyen (masok velemenye masodlagos amikor a sajat "dizajnodat" alakitod ki).

Robin:
Tehát nekünk 3db kellene, bar nadrag is jo lenne hozza. Pont a bringa magazinban irnak a mez es nadrag tervezes szepsegeirol. Amennyiben van meg egy szabad hely a tervezok kozott szivesen csatlakoznek. A mereteket meg nem tudom, de egy tablazat kisegitene a bajbol (Emilkem megegyszer: orby@freemail.hu). Elore is koszi.

zsuzsa Creative Commons License 2000.07.06 0 0 10144
nekem tetszik a narancssarga-kek egyutt.

kivi : izgatottan varom a delutant, akkor szedik szet a kis dragamat.

mindenkinek kellemes munkanapot kivanok egyebkent!

Előzmény: kerékpár (10141)
Macimedve Creative Commons License 2000.07.06 0 0 10143
Dombóvár felől a Mecsek kegyetlen. Kb. Sásdtól Magyarszékig egyfolytában föl-le, néhány nagyon húzós 10% feletti emelkedővel, lejtővel, aztán jön egy kis nyugi Mánfáig. Innen jön a szerpentin Árpád-tetőig. Ez kb. 12 km, végig fölfelé, helyenként nagyon meredek, de végig erdőben és árnyékban. A forgalom itt elég nagy. Onnan aztán egy combos lejtő, kb. 6-7 km, nagyrészt a városban egy négy sávos úton. Aztán eléred a 6-os út városi szakaszát, itt iszonyatos forgalom van. De ha jól ismered a terepet, akkor lehet menni kis utcákon, kis forgalomban, bár ezek között van néhány meredek is, és az út nem a legjobb.
Az egész szakaszon nagyon kevés bringást látni. A környékbeli bringások inkább az Orfű felé vezető, (Az előbb leírt útról Orszlónál kell letérni jobbra, aztán Magyarhertelend-Orfű-Pécs) kisebb forgalmú utat választják, de az Orfű-Pécs szakasz önmagában is elég egy túrára....

Egyébként a 70-esen nem Fehérvárig jó menni, hanem Siófokig, aztán a utána Szekszárd felé, asszem 63-as út. Iregszemcsénél jobbra Nagykónyi felé, (nem kell Tamásiba bemenni, így lehet nyerni kb. 20 km-t, meg a Tamási felé lévő néhány húzós dombot. Az Ireg-Nagykónyi utat most javították, tökéletes. Ráadásul elég lapos, bár végig emelkedik egy kicsit.) Aztán a 61-en Dombóvár felé.

Előzmény: hefi (10136)
kaviat Creative Commons License 2000.07.06 0 0 10142
én a hagyományos gumipókkal dolgozom. fogom a cuccost rábiggyesztem a csomagtartóra, és 1 - 2 gumipókkal atombiztosan oda tudom rögziteni.. multkor egy barom nagy földlabdával rendelkező facsemetét is rögziteni tudtunk ezzel a módszerrel, csak folyton navigálni kellett a bicajost, mert a hatalmas fa minden lelógó ágba bele akart akadni :))

narancssárga sötétkék.. hmm nem rossz az szerintem.. /lehet hogy én öregebb zsír vagyok már a pályán, de nekem ezek a színcuccok nem jelentenek annyit, vagy lehet hogy teljesen mind1 mivel külsőmnek hála mindenki megbámul defaultból :))) ( lásd: kaviat rondaemberbácsi )/

.kav]4t r.e.b.

Előzmény: SzeZo (10140)
kerékpár Creative Commons License 2000.07.06 0 0 10141
Sziasztok!

Információt szeretnék kérni Tőletek:

Láttam a helyi bringaboltban Odyssey kerékpáros napszemüvegeket, volt vmi
Astra (nem biztos) modell 5000-ért, meg vmi M betűvel kezdődő 4000-ért.
Mindegyik UV400-as, tokkal (vonóval), tisztítókendővel, nyakzsinórral.

Érdemes ennyiért megvenni? Jók ezek a szemüvegek?

Más: Mennyire üti egymást a sötétkék és a narancs? (A fejvédőm + bringám
sötétkék, a mezem fekete-sárga foltos) Bár szeretem a boldog embereket, de
nem szeretnék minden szembejövő arcára mosolyt csalni...

Előre is kösz

kerékpár

SzeZo Creative Commons License 2000.07.06 0 0 10140
Munchausen - Lehet, hogy nem a legszebb látvány, de a csomagtartómon fehér kosár van. Soha, semmit nem viszek a hátamon azóta, hogy egy Tahi-Balaton túrára hátonzsákkal indultam el sok cuccal. Székesfehérvár előtt már nemcsak az izzadtság volt baj, hanem a hátamra nehezedő súly is. Szerencsére találtam a mezőn bálakötöző zsineget, ezzel úgy-ahogy rögzíteni tudtam a kb. 10 cm széles csomagtartóra a puttonyt - alig billegett. Ezért van a kosár. Ebbe még hatalmas pecás hátizsákom is belefér és nem akar leesni.
Előzmény: Munchausen (10101)
tari2 Creative Commons License 2000.07.06 0 0 10139
Már korábban volt egy pusztába kiáltott kérésem, amit most megismételnék: Morvaországról kéne információ. Merre lehet, illetve merre érdemes tekerni? Mire érdemes odafigyelni? Honnan és milyen térképet lehet/érdemes szerezni/használni? stb. Augusztus végén egy-két cimborával kimennénk oda tekerni. Na nem versenybringával. :-))

Tari

kaviat Creative Commons License 2000.07.06 0 0 10138
mecsek durva szerintem, de bátraké a szerecsen

.kav]4t r.e.b.

Előzmény: hefi (10136)
kivi Creative Commons License 2000.07.06 0 0 10137
Valahogy így mennék én is Pécsre... vagy vonattal. A Mecsekről talán tomidiny tudna írni, pécsi emberke lévén.

Nem tudok mostanában semmilyen kerékpáros telj. túrát. Esetleg a "Kerékpárral a Mezőföldön" nevű 50km-es jöhet szóba július 15-én.

Előzmény: hefi (10136)
hefi Creative Commons License 2000.07.06 0 0 10136
Hello!

Nincs valakinek valami jo utvonala Budapest-Pecsre?? Amit eddig kineztem: 70-esen le Szfehervarig, aztan Sarbogard, Tamasi, Dombovar, majd a 66-oson be Pecsre! Pecstol eszakra allitolag van egy olyan, hogy Mecsek! Azt mennyire kemeny megmaszni?

Nem lesz mostanaban K200 teljesitmenytura?

kivi Creative Commons License 2000.07.06 0 0 10135
Aha, mi együtt virrasztunk! :)

Persze, régen _az_ volt a verseny. De sokan ma is ezt mondják. Ilyen kérdés is volt nemrég a topicban: "Milyen biciklit vegyek: versenyt, vagy MTB-t?"

Ehhez mit lehet szólni? :)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (10134)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2000.07.05 0 0 10134
Kivi, mi egyszerre nem alszunk?
Még jó, hogy a bicska nem terjed a hálón, majd vigyázok a szavaimra, ha közel megyek hozzád. :-)
De azért a régi időkben tényleg az volt _a_ verseny, nem? Amikor még nem volt ilyen választék. Amikor az ellopott kemping árából (amit a biztosító fizetett!) két db (!) szovjet bringát vettünk. Más kérdés, hogy mind a 4 kerék hamar eldurrant, mert az elvtársak harkovban vettek valamilyen belsőt, ami jött, és azt visszahajtották akkorára, hogy rá lehessen húzni a köpenyt. :-(

Nekem úgy hangzott az outi, mintha az "out"-bol lenne, ezért nem értettem. Köszi.

Előzmény: kivi (10133)
kivi Creative Commons License 2000.07.05 0 0 10133
Az outi az az "országúti" szó rövidítése. Ez jelenti azokat a bicajokat, amiket a pórnép régebben "versenybicikli"-nek hívott. Na ettől nyílik ki a bicska a zsebemben...
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (10131)
kivi Creative Commons License 2000.07.05 0 0 10132
h_g,
Mellesleg nem akartalak megsérteni... :)

stoki,
kb. ugyanazt mondjuk! :) Sőt, engem igazolsz!
Mivel itt közöttunk senkit sem vet fel a pénz, szerintem 20-30ezer forint soknak számít, akkor is, ha ez csak teljes ár 20%-a.
Másrészt, én most _bolti_ árakkal számoltam. Ha valaki nagyker áron veszi a cuccokat, akkor nem _annyival_ kerül többe, de még akkor is több mint a kész gép a boltban.

Az én bicajom is többe került mint a bolti, viszont nem ugyanaz, mert magamnak választottam rá az alkatrészeket. Így teljesen testre tudtam szabni. Minden alkatrészét külön megszaglásztam, kézbefogtam, és teljes egészében én szereltem össze. Nem volt olcsó (pedig nagyker árakon vettem), de megérte. Ilyen kerékpárja senkinek sincs, és tökéletesen meg vagyok vele elégedve.

zsuzsa,
valszeg 381 TL-ről volt szó. Az jobb mint a 281, de drágább is. Ha teheted vedd azt! _De_ a 281-es sem rossz vétel. Mondjak példát? A Renault Clio nem rossz kocsi, de a Mégane jobb. Ha teheted, az utóbbit veszed, de ha annyi pénzed nincs, akkor az elsőt. OK? :)

bike,
részben igazad van. De a kerékpárosoknak csak egy kis hányada olyan megszállott, hogy egyedi gépet akarjon. A többség megveszi a kész gépet és maximum 1-2 elemet cserél rajta.

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2000.07.05 0 0 10131
Még csak gyűjtögetem az információkat, meg a lelki energiát a mászkáláshoz. :-)

A használt cuccal vannak -- lehet, irracionális -- averzióim. Talán csak nem kóser. :-) Van ezekre garancia?

Árulja már el valaki, mi az az outi? Jókat gondolhattok, naponta kérdezek valami alapszót. :-) De egyszer majd én is guru leszek...

Az én alsóim elég ocsmányul néznének ki vasalás után, nem arra vannak tervezve. Lejön a fregoliról és kész. A fogkrémnek téllleg nem tesz jót, ha ész nélkül marokra fogják a tubust, amerről puffan, aztán hadd szóljon... Most lehet szidni.

Előzmény: tari2 (10129)
bike Creative Commons License 2000.07.05 0 0 10130
Halihó mindenkinek!

Vitába szállnék azokkal, akik azt mondják, építeni drágább bringát. Ha jó helyról válogat az ember alkatrészt, jóval olcsóbb, mint megvenni. Én 98-ban építettem egy bringát a régi helyett - persze ő is megvan még. Jamis Dragon CrMo, full XT, Rigida DP22 felnik, Rohloff SL-T lánc és a többi alkatrész is egész yo :) No teló. Szóval az egész buli 160 e pénzbe került, pedig akkoriban a Velotrade-nél csak az XT szett (pedál, lánc, kormánycsapágy, üléscső nélkül) majdnem ennyibe került. Kész bringában meg STX RC-LX keveréket lehetett volna veni ennyiért talán. LX a váltó és az átdobó... Ja, és persze még canti fékkel. Szóval nem biztos, hogy a kész a jó.
A dologhoz hozzá tartozik, hogy a komplett XT szett 72,000 Ft-ba került. Münchenben. (Mwst vissza, valamint vám ill ÁFA-mentesen jött be kis hazánkba...) Akkoriban a hajtómű 44,000 volt itthon. Hát csak ennyit szerettem volna hozzátenni a dologhoz.

Bike

tari2 Creative Commons License 2000.07.05 0 0 10129
Zsuzsa - A villa garanciájáról ne feledkezz el! Amúgy nem tudom honnan ered az a fixa ideád, hogy a "férfi" vasalt alsót és pedánsan kinyomott fogkrénes tubust igényel.

SK - Néztél már bringát? (Például használtat! Én továbbra is agyalok egy második bringa - esetleg egy egyszerű outi - beszerzésén. A múltkor egy elég szolid darabot láttam 30 E Ft-ért a Kerékvárban. Filigrán váz, semmi extra és egy picit viseletes, de szimpatikus volt.)

Tari

MGperY Creative Commons License 2000.07.05 0 0 10128
emberek, nekem nincs nyári bringás ruhám, inkább egy hajtáspajtásra fogok hasonlítani jövő szombatkot kivéve, hogy rajtam lesz sisak...

azért sárga mezt majd én is megnézem , de akkor kell gatyó is, kicsit kretén lehet oldaltzsebes oversize gatyához egy felsőtestdomborító elastikus cucc (186/75 vagyok).

egyébként a bringa alkatrészekben legfontosabb az összhang, imho felesleges 120 mmes első telót berakni egy aliviós bicóba.

legalábbis szerintem.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (10127)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2000.07.05 0 0 10127
Na, a q betűnél megértettem, mitől ment ennyit a számláló. :-)

Mint újonnan jött, és egyelőre még bringátlan bringás topiktag, én is szerenék mezt! Sárga rulez. A méretskálákban nem vagyok járatos, sose vettem méretre ruhát, sőt úgy általában azt szeretem, ha egyáltalán nem is nekem kell megvennem. (Nem merem leírni a kilóim számát, mert nekem túl kevés ahhoz képest, amit bizonyos tasztaltársak igazi férfinek fogadnak el. :-))

orrtur Creative Commons License 2000.07.05 0 0 10126
Gombfoci!
Köszönöm a levLet, de egyelőre nyaralok, családi életet élek +reparálok(1-ggy hónapja nálam a drótszamár, még nM tuttam nekilátni, pedig csak le kéne bontanom, +vissza, elég avétos darab), különben is jobb megvárnom az őszt, mostanság nagyon fojékony tekerni.:÷)
addig is mindenkinek jó pedálszaggatást!
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2000.07.05 0 0 10125
Re: #8571
Hát ez hihetetlen! 5 órája nem jelentkeztem be, és több, mint egy egész oldalt ment előre közben a topic! Állhatok neki olvasni, csak előbb leteszem a teflont.

Zsuzsa: egyébként egykorúak vagyunk (ez megvan?), a hobbijaidnak csak egy részében vettem részt :-) (szerencsére nem az epekő volt az, na most tippelj!), viszont én is imádom a sárgát. Pár éve egy kispolszkit talpig kanárisárgába fújattam egész környezetem nagy megbotránkozására. Aztán szerintem egy nagy karamboltól mentett meg a színe, de ez egy másik topic lehetne. Mint ahogy a hónaljszőr is -- ilyen topic már van a HUSZ-ban! És elég sokat foglalkoznak benne a fiúkkal is. :-)

Előzmény: zsuzsa (10040)
stoki Creative Commons License 2000.07.05 0 0 10124
ZSUZSA
Méééér az én krómszín színjavaslatom egy fabatkát sem szimpatikus...:)

Meg a másik...nekem se nem vasalt az alsógatyám, se nem érdekel, hogy hogyan áll a tubusba a fogkrém...Lehet, hogy egyedi eset vagyok...;)

Vázad nem fog eltörni, nem corabike szalad alattad...A kényes pontok a hegesztések, sőt a hegesztés melleti pár centi. Ez függ attól, hogy milyen módszerrel van hegesztve, mennyire van igényesen hegesztve stb. A Te esetedben ha nincs anyaghiba a csövekben (nem illik) nem lesz gond. Általában egy NEM PROFI kerót 110, 120 kilós emberre illik méretezni. Egy megtermett izommal dúsított igazi férfi 85-90 kilo, furcsa lenne, ha minden második bringa megnyekkene alatta.
Még kényes pont a villanyak, ezért is fontos, hogy a villád rendben legyen...!!!

Szerintem a láncod előbb fog elszakadni, mint a vázad összetörni...

A füves tömés régi trükk, átmeneti zavarra (pl. ha nincs gumijavító készlet, szar a pumpa stb.) szokás alkalmazni. Jobb füvel gurulni, mint tolni 10 kilométert...

Előzmény: zsuzsa (10123)
zsuzsa Creative Commons License 2000.07.05 0 0 10123
Persze hogy felnezunk rad kivi, en szivesen szolitalak eztan akár szi-hengnek is :-)

lehet, hogy ma este mar nem tudok többet csungeni a szavaidon, de holnap reggel okvetlen megnezem a munkahelyemen!

beszeltem a csernyvel ( tisztara mint egy konzilium..dehat o vette fel a telefont) azt mondta kicsivel tobbert ( 20 korul ) van egy olyanja, aminek allithato a rugozasa, nem eskuszom meg ra, de mintha 78 mm-est mondott volna, ugyanebbol a sorozatbol, vagyis a 281-bol, talan 281 TX vagy ZL valami betu volt a vegen, csak a munkahelyemen hagytam a cedulat, amire felirtam.
Ismerkedesi celzattal eleg a nemallithato rugozasu is, nem?
a fenekem jol birja a terepet, de kivancsi vagyok az erzesre, milyen pl gorongyos folduton
menni teleszkoppal.

Sajnos merev villaban csak fenyes fekete van, pedig egyedul a matt fekete hangzott szimpatikusan. szerintem stoki amilyen maniai a ferfiaknak vannak a vasalt alsogatyatol a fogkremes tubus kinyomasaig, az en sargamaniam csak igen enyhe deviancianak minosul :-)))))))))))))

Amikor nagyon erolkodom emelkedon felfele, neha attol felek, nem fog e ez eltorni alattam? tenyleg kivi, olyan van, hogy vaztores? mi a legkenyesebb pontja ilyen szempontbol a biciklinek? Az elejen sokszor leesett a lanc, most inkabb csak ez a felelmem van, hogy elbirja e a joszag ha en teljes erobol nyomom a pedalt.

ja : lattam egy sracot szombaton, pont ott a Kovesberci lejto utan a hegyoldalon, aki epp füvel tomkodte ki a gumijat. Azt mondta, hogy nem talalja a lyukat, de tul.kepp igy is fog gurulni.
Es gurult is , bar eleg furan nezett ki :-))))

Samsonok : nagyon jo lenne, ha megmutatnatok a fenykepeket! tegyetek fel valahova, legyszives!

juj, mennem kell. tovabbi kellemes eszmecserét !

joejt
zs

Előzmény: kivi (10119)
stoki Creative Commons License 2000.07.05 0 0 10122
Na tessék, most légy okos Zsuzsa...;)

Viszont annyiban ezzel a mondatoddal, hogy :
"Az új bicajokról annyit, hogy sokkal többe kerül, ha összerakod, mintha készen veszed. " annyiban vitatkoznék, hogy furdalt a kiváncsiság és összedobtam egy számítást, hogy mennyiből is jönne ki, ha építenék egy mali pythont, illetve ha vennék egyet készen.
A web alapján ha igaz egy mali python Z5-ös telóval 160 rugó, full deorésan készen. Vettem a mi keresztapánk BAD árait és ugyanezt egy pár dolog kivételével (csavarok, bowdenek nélkül) kalkuláltam egy olyan árat, amiből egy az egybe ugyanez a gép a végeredmény (full deore+Z5-ös teló stb.)
Első kalkulációmban 200.000 lett a vége (erősen átlagoltam, amiből több volt a választék), második kalkulációmban már inkább a drágább, de nem a legdrágább árak felé kerekítettem (szinte minden Ritchey) és így 212.000 lett a vége.
Ha jól számolok, akkor első esetben +20 % (persze munkadíj az sehol, de ezt írtam is), második esetben +25%, de legyünk nagy vonalúak +30 %-kal kerül többe a gép.

Bár pontosan nem tudom, hogy egy Python-t alaphelyzetben milyen mellékes alkatrészekkel szerelnek (ülés, kormányrúd stb.), de erősen kétlem, hogy tele Ritchey-znék...

Úgyhogy úgy gondolom, ahogy régebben is számolgattam, hogy egy azon kerékpár durván +20 %-kal kerül többe, ha az ember ugyanazt felépíti, mintha készen megvenné. Természetesen ha valamelyik alkatrész drágább, mint az alapgépen, akkor persze a százalék kúszik felfelé.

Nekem a "sokkal többe kerül" az minimum 40, 50 %-kot jelent, ezért kezdtem ebbe bele, persze ha máshogy közelíted meg a dolgot, más az értékrended, akkor behúztam, fülemet, farkamat...:)

Előzmény: kivi (10119)
h_g Creative Commons License 2000.07.05 0 0 10121
"h_g,
ne mond olyanról véleményt, amiről nincsenek pontos információid, OK?"

OK!

Előzmény: kivi (10119)
kivi Creative Commons License 2000.07.05 0 0 10120
zsuzsa,
este 9 körül jövök, addig gyűjtsd a kérdéseket! :)
Még egyszer tehát: szerintem vállald be azt a villát.
kivi Creative Commons License 2000.07.05 0 0 10119
Kösz, hogy ennyire bíztok bennem! :)

Tehát: Az RST 281 nem rossz villa bár a rugózás keménységét csak a rugó cseréjével lehet változtatni. A villa elég masszív, megbízható, több 90+ kg feletti ismerősöm alatt is jól bírja a terepet (kemény terepet). Első telónak (az "elsőt" úgy értem, hogy eddig nem volt telód) tökéletes. Persze ha több pénzt tudsz rászánni, akkor vehetsz RST 381-et is, de a Te céljaidra (jelenleg) az olcsóbb is megfelel. Emiatt már sokkal komfortosabb lesz a kerekezésed.
Ráadásul kezdésnek (a lányodnak) ez pont jó lesz. Egy kezdőnek nem kellene jobb.
Tehát én beletenném, mert ebbe a bicajba ez illik, jobb bicajt pedig úgysem akarsz most venni. Ha esetleg nagyker áron akarsz ilyet venni, akkor szólj.

Az új bicajokról annyit, hogy sokkal többe kerül, ha összerakod, mintha készen veszed. Viszont így tökéletsen egyedi bicajt tudsz építeni. Ezért csináltam így én is.

h_g,
ne mond olyanról véleményt, amiről nincsenek pontos információid, OK?
Sőt (most olvaslak tovább) egyenesen baromságot írsz! 12cm-es teleszkóp egy merev gépbe?! Hülyeség, veszélyes, rossz. Ilyenkor az első villa felzabál minden követ, de mivel hátul nincs rugózás, a hátsó kerék pattog. Emiatt egyrészt könnyen felüthet, másrészt _sokkal_ rosszabb lesz a kerékpár stabilitása.
Cross country versenygépekbe is max. 70-80mm utas villát tesznek. Sokkal rosszabb lesz a bicaj, ha ennél hosszabb utas villa kerül bele. A slalom és DH verseny más lapra tartozik, és zsuzsát nem érinti.

zsuzsa Creative Commons License 2000.07.05 0 0 10118
majd ha kaltosabb a wetter, fogom hordani, de egyelore ugy omlik rajtam a verejtek, hogy meg a kullancsok is seggreesnek rajta :-)
Előzmény: szerencsefel (10116)
stoki Creative Commons License 2000.07.05 0 0 10117
ZSUZSA
Akkor most milyen színű villád lesz...???
Erősen érdekel...;)
Előzmény: zsuzsa (10115)
szerencsefel Creative Commons License 2000.07.05 0 0 10116
Zsuzsa!

Akkor miért vetted meg? : )

Előzmény: zsuzsa (10115)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!