Hát nem értem, hogy mi a Retek a probléma? Ha nem vagy 160 cm széles, akkor elég a BAL oldalon 1-1 pilács, előre fehér, hátra piros. ( Vasutasul vörös.) A trakeszra előre fehér fényvisszaverőt írnak elő.
Hátra a csíkos vackot, sávozva. Én ezt öntapadós fényvisszaverővel tervezem megcsinálni. ( Vaterán van néha...) A pilács - gyakorlatiasan - a kocsira kell, mert az a legszélesebb. Sötétben az a fontos, hogy látszon a szélesség. A trakin a fényvisszaverő meg mutatja. Az elhelyezési méretek meg a rendeletben benne vannak. Több meg nem kell. Ilyen egyszerű.
Én is kinyomtattam, eddig még nem akartak kötözködni, oszt' rendben volt.
a jármű hátulján elhelyezett, hátulról jól látható, legalább 750 cm2felületű, ferde piros-fehér csíkozású fényvisszaverő táblával. A táblát úgy kell elhelyezni, hogy alsó széle az úttest szintjéhez legfeljebb 0,60 méter távolságban legyen. A tábla fényvisszaverő képességének olyannak kell lennie, hogy sötétben, tiszta időben távolsági fényszóróval megvilágítva 150 méterről észlelhető legyen.
Én úgy tudom, h minden pótkocsira kötelező, a sárga sávos fényvisszaverős tábla. Nem akarok kötözködni, mert lehet nem jól tudom, de nem elég a fehér piros sávos tábla. Ma már ezt senki sem használja. Helyette a sárga sávos van forgalomba.
Felénk még aránylag normálisak, de idetévedhetnek a gyöngyösiek is, na azok között vannak aztán igazi köcsögök. De mint tudjuk, már nem a bűnüldözés a fő feladatuk, hanem a pénzbehajtás, így jobb nem lehtőséget adni nekik. :)
A gép jó, elsőre indul hidegen is, keveset eszik, erős, más nem is kell (tartós is lesz, remélem). Most néztem, jól felnyomták az árát, 15-20-al drágább, mint télen volt.
Nekem is zselés akku van tervezve. Ezt beteszem egy műanyag dobozba, a doboz oldalán lesz egy kapcsoló oszt kész. Nem mintha sötétben akarnék vele mászkálni :)
Az előírás az , hogy előre kell szerelni a lámpát, de hova? Ha az egész traktort nézem, annak a motoros rész az eleje, akkor oda kellene a biciklilámpa?
A Te pótkocsid nem kerti traktor pót szerintem, mert akkor 15-ös matrica lenne rajta. Nem lehet, hogy ez klasszikus lassú jármű pótja? Magyarul nem kerti traktor pót?
Mivel csak motoros résszel Összekapcsolva fogod használni a pótkocsit akkor csak kerek kell rá.
Nekünk a gyári Honda pótkocsin csak hátul van két kör alakú prizma, minket még soha nem álított meg rendőr vele, pedig volt hogy körbenézték a gépet, de semmi szabájtalanságot nem teláltek rajta (igaz ez még régen volt).
Felénk a rendőrök nem piszkálják a kistermelőket, akkor se ha nincsen az MTZ-én müszaki, ha müküdik a világítás van fék akkor mehec a traktoroddal.
A lámpák eredetileg szofita izzósak, de csináltam bele ledeset. 5000mcd a fényerő, 120 fokos sugárzási szög, még oldalról is jól látható. Elöl fehérek vannak. Én bizony nem teszek rá másik prizmát, a gyári is ilyen volt. Majd kap még előre fehéret a gépre, meg valami ködlámpából lámpát. Egy 7Ah-ás zselés aksi lesz benne, majd néha töltögetem.
Pont ez a gond. Külön pótkocsinak minősül, háromszög kell rá. Összekapcsolva a motoros résszel elvileg már lassú jármű, nem lehet rá háromszöget rakni.
Legalábbis a mostani értelmezésem szerint.
Itt tartok a szerelvénnyel, még az akku doboz nincs rajta, ez az ülés alatt lesz majd:
Azzal a kéréssel,kérdéssel fordulok hozzátok,Terrához való töltögető ekét ,és krumpli kiszedőt keresek megvételre.Itt a neten már nézegettem,de árak taszítóak,nékem a jó állapotú használt megtenné.Ha vali hallott ,tud ilyesmit kérem jelezze?!
Az én Terra utánfutómon, gyárilag háromszög alakú volt. Leszedtem a festés miatt, persze, csak roncsolással ment. A legközelebbi teherautós boltban, vettem újat. Azt mondták, egy fajta van, mert szabvány méret. Igazuk volt, az 1970-valahányas futóra, teljesen passzol, nem kellett újat fúrni.
Rendőr barátomat előtte kérdeztem, azt mondta, ha van rajta világítás, háromszög prizma és fék, akkor nem kötnek bele.
Amúgy, ha a fényvisszaverő csíkot is feltenném, nem maradna hely a sebességkorlátozást jelző matricának.
Tehát a pótkocsi és a vontató jármű azért más, mert az egyik önállóan, közúti közlekedésre alkalmas. A motoregység és a kocsi nem. Ezért írták, hogy egy egységet képez, mert egy része sem képes önálló közlekedésre. Ez az alapvető különbség. Ez a szerelvény alapgázon lassú jármű (összekapcsolva), de könnyítettek a közlekedési feltételeken. Részben vonatkoznak rá a lassú járműre vonatkozó előírások. Hasonló eset a segédmotoros kerékpár és az elektromos kerékpár esete is.
Prizma: Ha a kerek pirosat nem veszi észre a barom, akkor olyan részeg, hogy annak háromszöget is tehetsz fel nyugodtan. Akkor is nekimegy. Csak megjegyzem, nálunk nem hagynám az utcán, mert reggel nem lenne mit a gépre akasztanom.........
A mai képzési rendszert tekinteve a Yardon, nem hiszem, hogy lenne olyan köztük, aki tisztában van vele, hogy mi is kell pontosan egy trakeszra.
Na még egy szösszenet, a fékkel-kormánnyal kapcsolatban.
Tehát előírás szerint a fék CSAK rögzítő a kötelező. Ez azért van, mert amikor ezek a jogszabályt szerkesztették, akkor sem voltak tisztában a valósággal. Az alapja az, hogy a csigahajtás, ha leveszed a gázt, beáll, mint szög a fába. Visztont a rögzítést előírták, mert egy 2-3q-ás pótkocsi úgy visszahúzza lejtőn ahogy kell. A gyártók viszont tudták, hogy az "átlagmagyar" barkácsol, simson és egyéb motorokból, váltóval, amin van ugye "üres" és gurul az átok. Az első ilyen gyári nálunk a KERTITOX volt MZ mocival. Na, ezért lett taposó fékjük is a kocsiknak.
Kormány: Rázásmentesnek kell lennie, bizonyos szinten. Nézd meg a ROBI gépeket, a kormánykonzol mindenféle szilent perselyekkel csatlakozik a géphez. ( Robi 55-56, stb.)
Vagy például kint hagyom az úton éjszakára csak a pótkocsit. Nekimegy valaki, majd arra hivatkozik, hogy nem látta, mert nem háromszög alakú volt rajta, holott a pótra az kell. Én leszek a hibás.
Másnap rákapcsolom a motoros részre, majd megb@sz a rendőr a háromszög alakú miatt.
Tehát ha van egy pótkocsim, akkor háromszög alakú kell rá.
Ha ezt a pótkocsit hozzákapcsolom a motoros részhez, akkor az már nem pótkocsi, hanem ez a szerelvény lassú jármű, amire nem vonatkoznak a lassú járműre vonatkozó előírások ?
De Te szedted ki pirossal, hogy L a s s ú j á r m ű a szekér, csak nem felel meg a "klasszikus", rendszámos lassú járművekre vonatkozó feltételeknek. Azért írja a jogszabály, hogy "egy egységként" vesz részt a forgalomban. Akkor nem utánfutó. Na ezért speciális. Aki meg megfogalmazta az eszement, de a lényeg, hogy a kerti traktor az lassújármű, csak nem vizsgaköteles ( míg észre nem veszik), s ez a 15 km/h-n alapul. A háromszög prizma külön jelentéssel bír: vagy nagyon hosszú a jármű - csuklósbusz - vagy pótkocsi. A jelentősége abban áll, hogy mikor mögötte lapítasz a verdáddal, s előzni akarsz, látod, hogy valami böhöm nagy dög, mármint hosszú van előtted, s rá tudsz gyúrni.