Látszik, hogy halvány fingod sincs a jármű építésről és festéstől. Pedig azt még egy óvodás is tudja, hogy a homloklápát sokkal egyszerűbb a festett kasztnira ráapplikálni - kifúrni, beépíteni a keretet, világítást, kimaszkolni a tetőt és úgy lefújni pont ugyanazzal a sárgával - mint ugyanezt a festést előtt megtenni. Mondjuk én még az ablakot is beragasztanám előtte.
Tény hogy nem tamiya és egyéb makett festékekkel festeni és persze nem remegő kézzel kell hozzányúlni egy modellhez.
A lámpa furata egy dolog és fontos hogy az utólag felrakott kiegészítők sokkal szebben mint a modellre festés előtt felrakottak . . . így a lámpakeret is ha nincs agyonfestve.
De vannak 200ezer forintos modellek amiknél a lepattogzásokat a ferde ütközőt és ferde mellgerendát is elfogadják . . .
Még mindig azt látom,hogy csak nézés van és olvasás az nincs :)
Mint leírtam--és talán látszik is hogy nem kész a jármű és egy vakítóan fehér kasznin nehezebb pozicionálni egy fúrást mint egy sötétebb alapszínen.
Gondolom látszott a képen hogy nem a felső mozdony kerekei vannak az alsó tetején merthogy nincs is benne,úgy ahogy még feliratok sem voltak rajta ....
De minek is kéne magyarázkodnom,inkább beszélgessünk a hibátlan modellekről :)
Á, hogy van az MTB M44 Bobo?
És hogy van a MÁV ABmot?
Jó helyen lesz a homloklámpájuk?
Állítólag annyira nem lesz rajtuk rossz helyen a homloklámpa,hogy modell sem lesz......ami pedig nincs azon nem lehet hibát találni ....
Furcsálottam is hogy az MTB gyári oldaláról eltűnt az ABmot fotója--de valószínű azt jelzi hogy nem fog készülni---mert helyette egy második M275-t és még egy PKP motorvonatot készítenek.
És a nem 100 darabot kellene megvásárolni az M44-ből,hanem 1000 darabot.
Megnéztem azt a kevéske Bzmot fotómat, tényleg picit magasabban van, de az én szememben az ordító hiba ennél azért egy kicsivel komolyabbat jelent. :-) Együtt tudnék élni egy ilyen modellel. :D
Magyarázd meg akkor hogy mégis miért tudott több (külföldi, főleg az egykori NDK területén) dolgozó kisszériás cég alvázakat, forgóvázakat esetleg konplett hajtásokat szerezni nagyobb mennyiségben a Rocotól? Illetőleg ha már pont a kerekek a téma hogyan lehet hogy több német boltban is több mozdonyra való ac/dc kerék szettet tartanak, illetve alakitanak is át így gépeket?
Ja már rájöttem a Roco is az Esu zsoldjában áll és tönkre akarja tenni a szent digitúlszt....
Nem vagyok hatalmas, egyáltalán. Most másoljam ide be a megállapodást? Sajnálom, nem tehetem. De nem csak én vagyok így, van pár osztrák cég is, akiket én is ismerek, és tudnak rendelni a 100db felett is.
Nem bántottam én senkit, Téged sem, csak gondoltam egy nálam nagyobb cégnek csak van nagyobb respektje odakint.
Én kiszálltam, a személyeskedésekbe nem megyek bele...
Erre jött, hogy a ROCO nem ad el nagy tételben alkatrész. De igen, csak nem minden, "utcáról beeső" vevőnek.
Azért légy szíves próbálj megrendelni most a Roco-tól EGY ADOTT CIKKSZÁMBÓL mondjuk 100db-ot!
Elég érdekes lenne, hogy egész Európában CSAK TÉGED, a "hatalmas" Csíkos Műhelyt szolgálna ki egy ilyen rendeléssel a Roco!
És itt nem "utcáról beeső" vevőről van szó, hanem akár a legnagyobb forgalmazókról......
Mert felvilágosítlak "Mester", hogy külön figyelik az alkatrész rendeléseket, és egy adott cikkszámból a 10 db-ot meghaladó rendelést automatikusan törlik........
Ezt jobb ha nem erőlteted tovább, beszélj inkább az általad megjavított üzemképtelen mozdonyokról!
"Na látod, szerintem pont erre célzott Dampf is, amikor példálóztál... :)"
Erre a mondatodra írtam, amit írtam, hogy nem vagy képben. Abban sajnos nem tudok segíteni senkinek, hogy ROCO alkatrészeket szerzek be neki akármihez. Ha képben lettél volna, akkor szmájli ide vagy oda, nem írod be. Vagy tévedek?:-)
"...attól az apróságtól eltekintve, hogy a szervizelésen kívül kisszériával is akartál foglalkozni. Szóval elnézést kérek, nem tudtam, hogy a Roco a nem megvalósult kisszériádhoz is adott el alkatrészt."
Remélem ez nem baj? Mármint, hogy akartam valamit, és az sem, hogy egyelőre nem él a projekt...
Nem olvastam ki semmiből semmit, csak tisztázni szerettem volna hogy:
1: Nem vagyok alkatrész viszonteladó.
2: Igenis meg lehet állapodni egy gyártóval, hogy kellene egy kisszériás modellhez 50-300db alkatrész tőlük.
Ha nekem, egyszemélyes kis pontnak sikerült (nem is eggyel), akkor egy nagyobbnak is menni fog.
:-)
Nem akarom én kritizálni a DT V42-t, nem vagyok sem mellette, sem ellene. Sőt, örülök is neki, hogy vannak. Csak kiszúrtam egy apróságot, ami szerintem kevesebb költségből is (anyag, munkaidő) kihozható lett volna. Igaz, apróság... Erre jött, hogy a ROCO nem ad el nagy tételben alkatrész. De igen, csak nem minden, "utcáról beeső" vevőnek.
Csak nagyon eluralkodott itt a kalmár szellem, ezt akartam helyre tenni.
Na látod, mindenki másra ugrik. Én pl. arra, hogy ha valaki végre valamit csinál, és letesz az asztalra egy modellt, a többiekből egyből kitör a megmondom-szellem, és elkezdik sorolni, hogy ők mit csináltak volna sokkal jobban.
De lehet, hogy kényelmesebb nekik (is) közbeiktatni egy hazai kereskedést, és kínlódni a rézmaratott küllő imitációkkal, és azok festésével és felragasztásával, mint betenni a helyére egy sima, megvásárolható küllős kereket. Hogy a példánál maradjunk. Mindenki úgy csinálja a saját kis bizniszét, ahogy tudja.
...attól az apróságtól eltekintve, hogy a szervizelésen kívül kisszériával is akartál foglalkozni. Szóval elnézést kérek, nem tudtam, hogy a Roco a nem megvalósult kisszériádhoz is adott el alkatrészt.
nem vagy képben, még a közelében sem.
Teccik érteni a csíziót? - ...így akár vissza is térhetünk a normális hangnemhez.
De még egyszer leírom: ne nekem kelljen már ilyen megállapodásért megkeresni őket, és letárgyalni velük!
Kijátszani meg érthető okokból nem szeretném München-t
Nem tudom, hogy honnan olvastál ki olyat, miszerint én a DT számára szeretnék Tőled bármit. Nincs közöm sem a V42-es projekthez, sem a DT-hez, sem Hozzád. Innentől kezdve a 3-4-5-ös pontjaidban felvázolt félelmeidet is ad acta helyezhetjük.
Teljesen félreérted. Jobb, ha tisztázzuk, mert láthatóan nem vagy képben, még a közelében sem.
1: A műhelyem és a Modelleisenbahn München GmbH között sok évvel ezelőtt létrejött egy megállapodás. Ez arról szól, hogy a ROCO és a Fleischmann kiszolgál engem alkatrészekkel (modellekkel nem!), amik a javításhoz, karbantartáshoz szükségesek. ÉS! A kisszériás modellépítéshez szükséges, tőlük beszerezhető alkatrészekkel.
2: Mivel a kereskedelem nincs a megállapodásban (nem is akarom, hogy benne legyen én sem, a kereskedés a boltosok dolga, az enyém a szervizelés!), így alkatrészeket csak a műhely céljaira tudok rendelni tőlük. Értsd: a műhelybe beérkező modellek javításához szükséges árú cikkeket tudom megrendelni, illetve azokat, amik a műhelyben gyártott modellekhez kellenek. (Eddig egy ilyen volt, az M40-es, ahhoz kellettek a küllős kerekek, meg is kaptam őket, ki is fizettem, de sajnos a projektből egyelőre nem lett semmi, csak pár gurulóképes darab. Egyelőre jegelve van.) Az nincs benne, hogy megrendelt alkatrészeket én majd, mint viszonteladó továbbadom bárkinek is.
Teccik érteni a csíziót?
3: Én ezekre céloztam, hogy nem vagyok kereskedő. Csak nagyon eluralkodott itt a kalmár szellem, ezt akartam helyre tenni.
4: Fogalmam sincs (nem is érdekel), hogy a DT-nek van-e valamilyen megállapodása a Modelleisenbahn München-nel. Ha kell tőlük valami, akkor meg kell állapodni velük, és mehet a verkli. Nem az én dolgom, ezt majd ők elintézik, ha akarják. De lehet, hogy kényelmesebb nekik (is) közbeiktatni egy hazai kereskedést, és kínlódni a rézmaratott küllő imitációkkal, és azok festésével és felragasztásával, mint betenni a helyére egy sima, megvásárolható küllős kereket. Hogy a példánál maradjunk. Mindenki úgy csinálja a saját kis bizniszét, ahogy tudja.
5: A München-iek pedig csak akkor állapodnak meg valakivel, ha az nekik is érdekük (szerviz), és olyan kisszériás modellépítésről van szó, ami nem az ő közvetlen versenytársuk. Ez nyilván érthető. Én nem nagyon látom akadályát annak, hogy egy V42-höz való tisztességes kereket a szükséges mennyiségben ne lehetne beszerezni tőlük, az nem az a modell, amibe valaha bármelyik nagy gyártó is belefogna. De még egyszer leírom: ne nekem kelljen már ilyen megállapodásért megkeresni őket, és letárgyalni velük! A műhelyemnek pedig a fentiek értelmében nincs arra felhatalmazása, hogy nekik ezt beszerezze. Kijátszani meg érthető okokból nem szeretném München-t, nem vágom magam alatt a fát. (Habár van itt az indexen pár "jóakaróm", akik ugyan lehet, hogy tudatlanságukban, de a nagy mellényükkel, és üzleti politikájukkal alaposan keresztbe tettek ennek megállapodásnak pár éve, de kicsomóztam. Csak eléggé sok ősz hajszálamba került, mire kiderült mi volt a háttérben...)
Egyszer olvastam valahol Elena Ceasescuról (akit a propaganda vegyészmérnökként akart elismertetni), hogy valami előadásában a CO2-t (köznapi nevén széndioxid) "cse o doi" (ami magyarul c o kettő) helyett "kodoi"-nak mondott, ami magyarul "nagyfarkú"...