Tegnap megnéztem a fekete 110-es defit. Ez egy elárverezett autó volt, elkezdték felújítani és közben a bank elvitte, a turbo be lett adva felújításra de már nem lett kivéve.
Az ajtó burkolatok is le vannak szedve, de a mechanika alatta megvan, a hátső 4 ülés hiányzik, a pótkeréktartó is.
A motort nem indítottam el turbo hiányában, nem láttam a motorvezérlőt, de lehet, hogy rossz helyen kerestem.
Az alja rozsdás, de nem vészes, hátul a gátló sárfogó lerohadt, az alváz lezáró konzol is nagy tempóban rohad.
Eljátszottam a gondolattal, hogy megvegyem-e, az asszony határozottan elutasítja a fejlesztést. Nem tudom, hogy milyen állapotban van a motor és a váltó, a terepváltó úszott az olajban, ami egyrészt a korábbi turbómentes indítástól lehetett, a kuplung a másik nagy kérdés, ugyebár kettöstömegű lendkerék.
Túl jó állapotban van ahhoz a Disco, nincs szívem eladni illetve szétbontani, plusz egy autó már nem fér el a telken.
Ha esetleg nagyon ráérsz, akkor segíthetnél összefüggést találni az között,hogy nem működik a két hátsó ajtó zárja, és ezzel egyidejűleg elmegy az erő a motorból.
A tápot az AIR ECU az 1-es lábán kapja az F29-es biztosítékról .(közbe van iktatva az a delay relé,az ülés alatt de ezt egyenlőre hagyjuk ki.)
Tehát első feladat, hogy megnézd van-e 12 V az ECU 1-es csatlakozójának lábán.
Ha van akkor az 1-es 8-as lábat összekötve (8 as láb a kompresszor reléjének vezérlése) el kéne indulni a kompresszornak. HA nincs villany az 1-es lábon akkor tuti nem fog menni a kompresszor.
Ha van 12 V és elindul a kompresszor akkor az ECU ment nyaralni...... reméljük ez nem lesz.
Ha nincs akkor delay relé vagy F29 biztosíték. Ha F29 jó akkor :
Ebben az esetben jön a delay relé vizsgálata mert ezen keresztül kap villanyt az AIR ECU.
Most erteme haza! Ugyhogy vegre szamitogeprol tudok irni:
Szoval eddig jutottam:
A kompresszort sikerult direktre kotnom a 20-as rele helyen a 3-as es 5-os labakkal. Ezzel az opcioval beindul a kompresszor, igy sikerult feltoltenem a tartalyt. Viszont meg mindig nem tudom, hogy miert nem kap aramot a pumpa.
Egyebkent valahol szivarog a rendszer is, egy-ket ora alatt leenged!:(
Egyebkent azt a bizonyos ECU vezerlo relet nem sikerult beszereznem Keszthelyen, nincs valami otlet,hogy esetleg Pesten hol lehet kapni, rendelni?
Most atnezem a linkeket amiket kuldtetek , aztan majd kiderul!
Tegnap lőttem nektek pár LR-fotót a Cardiff-i öböl környékén, ahol motorcsónakverseny volt.
Figyelemre méltó, hogy a mókusok ott ülnek ám bent a mentőben a verseny egész ideje alatt.
A Land Roverek helyes használata csónakversenyen:
3 db D1-es huzigálta egyfolytában a csónakokat, be a vízbe, ki a vízből. Szépen megcsinált autók voltak, a helyi ápoltak klubja volt szerintem lent önkénteskedni a parton.
Úgy hiszem, ez a csónak nyert, de hogy messze a leghangosabb ez volt, az biztos.
Csak azért merem ide hozni, mert annyit emlegetjük az unimogot....
A hétvégén Dunabogdányban az egyik legtöbbet pörgő gépezet volt a gátépítésnél, és tuti, hogy a legtöbb homokszákot lehetett rátenni minden kisteher között.
A másik homokhordó veterán, egy GAZ 69 volt, Kolozs megyei rendszámmal..... sajnos azt nem tudtam lencsevégre csalogatni.
lehet hogy hülyeség, de az EAS-nak van szerviz funkciója is, amikor le tudod ereszteni teljesen a rendszert. nem lehet hogy ez aktiválta magát hirtelen? lehet hogy letestelt egy kábel valahol?
én a wilson progival folytatnám a hibakeresést, nem ír ki hibákat? - az is lehet, hogy egy szelep beragadt, jobban mondva nyitva maradt, bár mondjuk ez nem ok arra, hogy a kompresszor nem indul.
szerintem csatlakoztasd a progit és próbáld meg kézzel indítani a kompresszort, és meglatod hogy felfuvodik e a rendszer. utána próbálj meg végigzongorázni az egyes szelepeken, egyesével lehet allítgatni mindegyiket - de az elmentett magasságokat ne töröld ki. aztán még próbáld meg újra leereszteni a rendszert, meg vissza felnyomatni.
meg váltogatni a magasságot.
ha ezen lépések során valami nem úgy működik ahogy kell, az már jó kiindulópont lehet a hiba forrásához. az első kérdés az, hogy beindul e a kompresszor.
Igen a 20-as relet direktre kotottem azzal megy a pumpa, viszont az ules alatti relemem meg egy cikszam sincs, se kapcsolasi rajz! Igy kozlekedni egy remalom! Olyan mintha a vezerles nem mukodik! Majd este atnezem a netet megegyszer! Kabelem van es progi is, de azzal sem jutottam semmire!
Ezen már legalább újabb osztómű van. Lenne egy tartalék váltó+osztómű, persze ha tényleg jó.
Egyébként valószínűleg elférnétek benne. Nálunk most jön a 3. gyerek. Múltkor beszereltem egymás mellé a két gyerekülést. Egy felnőtt még elfér mellettük. Igaz a bébihordozót nem építettem be, de szerintem simán el fog férni az is :)
Én elgondolkoztam már ezen a gépen, igazából egy nagyon motor és váltóhibás szerkezet kellene, amibe beleépíteném a 300TDI disco-t. Kellene egy nagyobb autó, sokasodunk, ez lehet, hogy jó lenne.
Tudna valaki segiteni P38 legrugo ugyben?
Arra mar rajottem, hogy a dugattyum jo, mert direkt kotve pumpal az eszkoz! De ha osszerakon a csatlakozokat , akkor nem indul be !
Talalkozott valaki hasonlo problemaval?? Esetleg valakinek valami otlete??