Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

terrano1 Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34722

Ketten széjjel néztük az Electrical Troubleshooting Manual-t,de nem találtunk semmit!

Én konkrétan annyira néztem,hogy a monitor is beledöglött!Most azt is cafatokra szedtem!Holnap veszek hozzá néhány kondit,hátha megjavul.

Előzmény: turbo2 (34698)
Luschin Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34721

Hadd fokozzam az izgalmakat!:)

Mi van ha veszek ehhez egy bontott 200-as vagy 300as motort és azt beleépítem? (a hely, gondolom az ugyanakkora) A váltója stimmelhet, vagy akkor már kellene az is hozzá? A bökkenő csak a következő vizsgán, vagy a következő eredet vizsgán lenne, hogy a motor nem ugyan az pofára?? (Tudom, így már tényleg annyiba lenne, mint a C.fúrómester autója, és cserébe 30éves is... :) )

 

 

 

Előzmény: Tie (34712)
scottiepippen Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34720

Help!

Ez a gumi a Range hátsó üvegének az alján van. A rendes, gyári módon hogy lehet ezt visszahelyezni?

Úgy néz ki, mintha lenne valami fémhez rögzített kisebb gumiprofil, amibe a nagyobb kéder "beleül".

Van erről valakinek rajza, stb?

Vagy marad az odaszilózás? Kerülném.

Kösz!!

spapda Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34719

Autós szempontból nem változott semmi, csak a lovas honatyák és a témáról cikkezők is elfelejtették megkérdezni ugyanazt, amit tavaly én. Pedig csak pár levél vagy telefon lenne... Mert még mindig le vannak ragadva az erdőtörvénynél, ami a rossz megfogalmazás miatt félreérthető, pedig a közúti közlekedésről szóló törvénnyel együtt már teljesen világosan szabályozza az erdei közlekedést.

 

Tudtommal nincsenek speciális szabályok a lovas közlekedésre, illetve nagyon kevés, ilyen pl. a KRESZ 32., 44. és 62. §-a, de összességében ugyanazok a szabályok vonatkoznak a lovasra, mint a lovaskocsisra, ami pedig jármű. Konkrétan "hajtott (vezetett) állat"-ként említi a jogszabály azt a kategóriát, ami jellegéből adódóan tartalmazza a lovaglást is, és szinte mindig együtt tűnik fel az "állati erővel hajtott jármű"-vel, ami ugye szép magyar nyelven a lovaskocsi. Ebből adódóan eddig is oda mehettek volna a lovasok, ahová csak akartak volna, hiszen a járművek számára a közúti közlekedésről szóló 1988. évi törvénye ezt - a korábban már sokat taglalt módon és keretek között - lehetővé teszi. Annyi limitációval persze, hogy főúton (KRESZ 62. §) tilos, kivéve, ha "más út (útszakasz) nem áll rendelkezésre", de ez nem meglepő.

 

Szintén nem emlékszem semmilyen korlátozásra a természet védelméről szóló 1996. évi LIII. törvényben sem, tehát nem ott vérzik el a lovas közlekedés. Az erdőtörvény csak az erdőben való közlekedést limitálja, de ezt az összes járműre! Hangsúlyozom: az erdőtörvény csak az erdőben való közlekedést limitálja, nem az erdei utakon való közlekedést! Magyarul az árkon-bokron át kolbászolás tilos, az utakon való közlekedés szabad. Tisztelt honatyáink tehát megint mellé lőttek a dologgal, aminek szerintem 2 oka lehet:

1. Nem kérdeztek meg senkit, aki értene a joghoz vagy köze van a közlekedés szabályozásához, irányításához (NKH, minisztériumok, rendőrség, nemzeti parkok és társaik), csak belelapoztak az erdőtörvénybe, és "nehogy már ne ott lovagoljak, ahol akarok!"

2. Egyszerű kampányfogás.

 

Mondhatnánk azt, hogy mindegy a motiváció, végeredményében tisztább jogi hátteret kap a lovaglás, kevesebb lesz a vita és félreértés. A baj csupán az, hogy ha az erdőtörvényben külön nevesítik a lovaglást (az összes többi közlekedési formát - pl. kerékpár, autó - pedig nem), akkor csak tovább bonyolítják és kuszábbá teszik a közlekedés jogi alapjait, hiszen véleményem szerint innét kezdve a közúti közlekedésről szóló törvény hatálya alá tartozó kérdéskört (részlegesen) szabályoznak az erdőtörvényben, ami csak növeli az erdei közlekedés körül a fejekben lévő káoszt. De nem vagyok jogász, szóval az utolsó bekezdésben foglaltakat kéretik fenntartásokkal kezelni.

Előzmény: zotyo (34716)
Luschin Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34718

C. fúró:

Várd meg a végét, mert lehet reggel Nálad fogok csengetni.... ;)

Luschin Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34717

Hello!

 

Köszi az infókat. Azt sejtettem, hogy nem egy egyszerű mutatvány az egész...

Előzmény: Tie (34712)
zotyo Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34716

Üdv!

 

Tudom, lerágott csontot  kapirgálok, és olvastam a kolléga ez irányú tiszteletet érdemlő munkáját is.

 

Viszont a hírek szerint belekavartak az erdőtörvénybe a lovasok javára. Ebben a hírben olvastam, hogy "Az erdőtörvény jelenleg úgy szól, hogy az erdőben lovagolni, illetőleg járművel közlekedni csak az arra kijelölt úton szabad, tehát ..." (http://www.lovasok.hu/index.php?i=73860 )

 

Most akkor közben változás volt, és csak a kijelölt úton lehet haladni, vagy -ahogy  régebben- minden útnak látszó dolgon, ahol nem tiltják? Vagy csak már megint valaki "jól" értelmezi?

terrano1 Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34715

Hát nem tom.

Valszeg egyszerre.

Ha nem nyílik a két hátsó ajtó,akkor borítékolható,hogy előzni nem igazán kell és emelkedő se jöjjön!

Egyébként a jobbos biztosra megy, mert egyenesen super lock üzemmódba kapcsol.

Előzmény: turbo2 (34698)
Tie Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34714

:-D

 

Előzmény: Törölt nick (34713)
Tie Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34712

Azért bele lehet lapátolni pénzt, mert pl. nem túl gyakoriak az ilyen leömlők bontóban sem, mert kevés volt belőlük itthon, Levvagen is szopott vele eleget, mire a 19J-hez kerített saját leömlőt, meg ilyesmiket.

 

Viszont működhet, hogy fogsz egy akármilyen turbót, és a Proexékkel megcsináltatod hozzá a leömlőt, meg a többi motyót, 100ezer alatt fog maradni gond nélkül bőven. Sornégyes leömlőt turbóshoz szerintem megcsinálnak 50 alatt, kell még utána pár kanyar, meg ilyesmi. Kell gyártani hozzá konzolt, amivel a turbót felszereled, meg meg kell nézni, hogy honnan lehet olajat kivenni a blokkból a turbóhoz, onnan csöveket csináltatni hozzá.

 

Nem megoldhatatlan, de egyszerűbb, és olcsóbb, ha veszel 300ezerrel többért egy kicsit lepukkant 200tdi defit, ami ráadásul nem 30 éves, csak 20.

Előzmény: Tie (34710)
Cegoo76 Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34711

Sziasztok!

 

Tudnátok abban segíteni, hogy a Range Rover sport 2.7 td HSE, 6 sebességes automata váltóba milyen olaj kell? Csak a gyári jó bele vagy van valamilyen alternatíva?

 

előre is köszi, 

 

üdv

Tie Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34710

1db turbó

1db leömlő turbóshoz

1db szívócső turbóhoz

néhány db olajcső a turbóhoz

 

Szerelgetés.

Előzmény: Luschin (34709)
Luschin Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34709

Hello!

Csak érdeklődöm, hogy egy ilyen turbós mutatvány mennyiből lenne kivitelezhető és mekkora munkát igényel?

 

Köszi

 

 

Előzmény: Tie (34632)
pinguru Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34708

Szerencsére napi szinten keveset kell mennem (50 km), így mindenhová a Landyvel járok :) Az a bajom, hogy egy csomó dolgot szeretnék a javítani, de félek, hogy a  beavatkozásomtól elveszítené a járóképességét a verda,a munkábajárásom problémás lenne. A melóhelyre nem lehet akármilyen autóval bemenni, nem lehet csak úgy csereberélni, sőt biciklire is külön engedély kellett, külön megjelölték matricával azt a drótszamarat, amit nyúzni szeretnék. Itten nagy az éberség kérem szépen, alkajdások bármikor betörhetnek valamilyen nem jelölt biciklin :))

Előzmény: Törölt nick (34705)
pinguru Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34707

Tegnap nagyon pörgettem az ügyön magam, idönként rákattanok valamira, az asszony meg gyorsan lekattint róla:) Bele sem merek gondolni, hogy milyen projektekbe vágnék bele, ha nem lennék házas. Lehet, hogy már nem élnék, mondjuk felrobban alattam a nitrós duplamotoros sárgyorsulós verda, vagy leesnék a himalájáról egy defivel, stb..:)

zöldvas Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34706

Akkor gurult el a gyógyszerem, amikor valahová el/le/betettem a csőrlő összes kábelét és reléjét és mindenét. A csörlő, szerencsére az autón pihen.

 

Végre összeraknám, de nem találom a cubehört.

 

Van-e valakinek okos gondolata, hogy a Superwinch Husky 10-hez, milyen elektromos vezérlést kellene összeépítsek?

 

Köszönöm!

fejes.i Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34704

Nem. Én olyannal, hogy tárolok egy Landrovert, amibe max havonta egy-egy alkalommal ülök bele. És fél évente egy alkalommal megyek földúton 300 métert = ki merjem mondani? ....

 

Előzmény: Törölt nick (34703)
TdiOxi Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34702

Akkor én inkább már ebbe fognék bele:)), bár a karosszéria rendberakás benne lenne nnémi pénzbe, de a többi jónak tűnik.

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/land_rover/defender/land_rover_defender_series_lll-6922610

 

De mondjuk ez is megmozgatta a fantáziám, olyan kis szaladgálósnak:)

 

http://www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/land_rover/defender/land_rover_defender_90-6350582

 

Géza, te készülsz Recskre?

Előzmény: pinguru (34701)
pinguru Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34701

Sziasztok

 

Tegnap megnéztem a fekete 110-es defit. Ez egy elárverezett autó volt, elkezdték felújítani és közben a bank elvitte, a turbo be lett adva felújításra de már nem lett kivéve.

 

Az ajtó burkolatok is le vannak szedve, de a mechanika alatta megvan, a hátső 4 ülés hiányzik, a pótkeréktartó is.

 

A motort nem indítottam el turbo hiányában, nem láttam a motorvezérlőt, de lehet, hogy rossz helyen kerestem.

 

Az alja rozsdás, de nem vészes, hátul a gátló sárfogó lerohadt, az alváz lezáró konzol is nagy tempóban rohad. 

 

Eljátszottam a gondolattal, hogy megvegyem-e, az asszony határozottan elutasítja a fejlesztést. Nem tudom, hogy milyen állapotban van a motor és a váltó, a terepváltó úszott az olajban, ami egyrészt a korábbi turbómentes indítástól lehetett, a kuplung a másik nagy kérdés, ugyebár kettöstömegű lendkerék.

 

Túl jó állapotban van ahhoz a Disco, nincs szívem eladni illetve szétbontani, plusz egy autó már nem fér el a telken.

fejes.i Creative Commons License 2013.06.11 0 0 34699

Ez ördögi! ;-)

 

Előzmény: turbo2 (34698)
turbo2 Creative Commons License 2013.06.10 0 0 34698

És , hog yvan ez? előbb elmegy az erő és nem nyitható az ajtó, vagy nyitnád az ajtót és elmegy az erő ?

 

Előzmény: terrano1 (34696)
TdiOxi Creative Commons License 2013.06.10 0 0 34697

Vígaszként mikor megy a P38 egy jó kis videó:

Még a végén megjön a kedvem egy P38-hoz, de szigorúan faluba járósnak:))))

http://www.youtube.com/watch?v=64EZpFnjFnQ&NR=1&feature=fvwp

Előzmény: terrano1 (34693)
terrano1 Creative Commons License 2013.06.10 0 0 34696

kézi kályha.

Előzmény: turbo2 (34695)
turbo2 Creative Commons License 2013.06.10 0 0 34695

automata vagy kézi, és benya vagy kályha?

Előzmény: terrano1 (34693)
turbo2 Creative Commons License 2013.06.10 0 0 34694

mi???

 

Előzmény: terrano1 (34693)
terrano1 Creative Commons License 2013.06.10 0 0 34693

Ha esetleg nagyon ráérsz, akkor segíthetnél összefüggést találni az között,hogy nem működik a két hátsó ajtó zárja, és ezzel egyidejűleg elmegy az erő a motorból.

Előzmény: turbo2 (34690)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.10 0 0 34692

Koszonom megegyszer!

 

Holnap vegigkovetem a leirasotok szerint a rendszert!

 

Csak osszejon.......

terrano1 Creative Commons License 2013.06.10 0 0 34691

Igazából eztet is leírtam kicsit lejjebb, csak egyszerűbben!:-)

Vagyis inkább rákérdeztem,egyszerűen hátha nem érdeklik a felhasználót a "miért"-ek,csak az a fontos neki,hogy "Múköggy"-ön a gép!:-)

 

Előzmény: turbo2 (34690)
turbo2 Creative Commons License 2013.06.10 0 0 34690

megelőztél :)

Előzmény: terrano1 (34688)
turbo2 Creative Commons License 2013.06.10 0 0 34689

Hát azért van még néhány biztosíték ami az Air ECU-t érinti.

Legfontosabbak: F24 5A. F29 10A. F39 10A; F40 40A.

A tápot az AIR ECU az 1-es lábán kapja az F29-es biztosítékról .(közbe van iktatva az a delay relé,az ülés alatt  de ezt egyenlőre hagyjuk ki.)

Tehát első feladat, hogy megnézd van-e 12 V az ECU 1-es csatlakozójának lábán.

 

Ha van akkor az 1-es 8-as lábat összekötve (8 as láb a kompresszor reléjének vezérlése) el kéne indulni  a kompresszornak.  HA nincs villany az 1-es lábon akkor tuti nem fog menni  a kompresszor.

Ha van 12 V és elindul a kompresszor akkor az ECU ment nyaralni...... reméljük ez nem lesz.

Ha nincs akkor delay relé vagy F29 biztosíték. Ha F29 jó akkor :

 

Ebben az esetben jön a delay relé vizsgálata mert ezen keresztül kap villanyt az AIR ECU.

Előzmény: Törölt nick (34676)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!