Mi van ha veszek ehhez egy bontott 200-as vagy 300as motort és azt beleépítem? (a hely, gondolom az ugyanakkora) A váltója stimmelhet, vagy akkor már kellene az is hozzá? A bökkenő csak a következő vizsgán, vagy a következő eredet vizsgán lenne, hogy a motor nem ugyan az pofára?? (Tudom, így már tényleg annyiba lenne, mint a C.fúrómester autója, és cserébe 30éves is... :) )
Autós szempontból nem változott semmi, csak a lovas honatyák és a témáról cikkezők is elfelejtették megkérdezni ugyanazt, amit tavaly én. Pedig csak pár levél vagy telefon lenne... Mert még mindig le vannak ragadva az erdőtörvénynél, ami a rossz megfogalmazás miatt félreérthető, pedig a közúti közlekedésről szóló törvénnyel együtt már teljesen világosan szabályozza az erdei közlekedést.
Tudtommal nincsenek speciális szabályok a lovas közlekedésre, illetve nagyon kevés, ilyen pl. a KRESZ 32., 44. és 62. §-a, de összességében ugyanazok a szabályok vonatkoznak a lovasra, mint a lovaskocsisra, ami pedig jármű. Konkrétan "hajtott (vezetett) állat"-ként említi a jogszabály azt a kategóriát, ami jellegéből adódóan tartalmazza a lovaglást is, és szinte mindig együtt tűnik fel az "állati erővel hajtott jármű"-vel, ami ugye szép magyar nyelven a lovaskocsi. Ebből adódóan eddig is oda mehettek volna a lovasok, ahová csak akartak volna, hiszen a járművek számára a közúti közlekedésről szóló 1988. évi törvénye ezt - a korábban már sokat taglalt módon és keretek között - lehetővé teszi. Annyi limitációval persze, hogy főúton (KRESZ 62. §) tilos, kivéve, ha "más út (útszakasz) nem áll rendelkezésre", de ez nem meglepő.
Szintén nem emlékszem semmilyen korlátozásra a természet védelméről szóló 1996. évi LIII. törvényben sem, tehát nem ott vérzik el a lovas közlekedés. Az erdőtörvény csak az erdőben való közlekedést limitálja, de ezt az összes járműre! Hangsúlyozom: az erdőtörvény csak az erdőben való közlekedést limitálja, nem az erdei utakon való közlekedést! Magyarul az árkon-bokron át kolbászolás tilos, az utakon való közlekedés szabad. Tisztelt honatyáink tehát megint mellé lőttek a dologgal, aminek szerintem 2 oka lehet:
1. Nem kérdeztek meg senkit, aki értene a joghoz vagy köze van a közlekedés szabályozásához, irányításához (NKH, minisztériumok, rendőrség, nemzeti parkok és társaik), csak belelapoztak az erdőtörvénybe, és "nehogy már ne ott lovagoljak, ahol akarok!"
2. Egyszerű kampányfogás.
Mondhatnánk azt, hogy mindegy a motiváció, végeredményében tisztább jogi hátteret kap a lovaglás, kevesebb lesz a vita és félreértés. A baj csupán az, hogy ha az erdőtörvényben külön nevesítik a lovaglást (az összes többi közlekedési formát - pl. kerékpár, autó - pedig nem), akkor csak tovább bonyolítják és kuszábbá teszik a közlekedés jogi alapjait, hiszen véleményem szerint innét kezdve a közúti közlekedésről szóló törvény hatálya alá tartozó kérdéskört (részlegesen) szabályoznak az erdőtörvényben, ami csak növeli az erdei közlekedés körül a fejekben lévő káoszt. De nem vagyok jogász, szóval az utolsó bekezdésben foglaltakat kéretik fenntartásokkal kezelni.
Tudom, lerágott csontot kapirgálok, és olvastam a kolléga ez irányú tiszteletet érdemlő munkáját is.
Viszont a hírek szerint belekavartak az erdőtörvénybe a lovasok javára. Ebben a hírben olvastam, hogy "Az erdőtörvény jelenleg úgy szól, hogy az erdőben lovagolni, illetőleg járművel közlekedni csak az arra kijelölt úton szabad, tehát ..." (http://www.lovasok.hu/index.php?i=73860 )
Most akkor közben változás volt, és csak a kijelölt úton lehet haladni, vagy -ahogy régebben- minden útnak látszó dolgon, ahol nem tiltják? Vagy csak már megint valaki "jól" értelmezi?
Azért bele lehet lapátolni pénzt, mert pl. nem túl gyakoriak az ilyen leömlők bontóban sem, mert kevés volt belőlük itthon, Levvagen is szopott vele eleget, mire a 19J-hez kerített saját leömlőt, meg ilyesmiket.
Viszont működhet, hogy fogsz egy akármilyen turbót, és a Proexékkel megcsináltatod hozzá a leömlőt, meg a többi motyót, 100ezer alatt fog maradni gond nélkül bőven. Sornégyes leömlőt turbóshoz szerintem megcsinálnak 50 alatt, kell még utána pár kanyar, meg ilyesmi. Kell gyártani hozzá konzolt, amivel a turbót felszereled, meg meg kell nézni, hogy honnan lehet olajat kivenni a blokkból a turbóhoz, onnan csöveket csináltatni hozzá.
Nem megoldhatatlan, de egyszerűbb, és olcsóbb, ha veszel 300ezerrel többért egy kicsit lepukkant 200tdi defit, ami ráadásul nem 30 éves, csak 20.
Tudnátok abban segíteni, hogy a Range Rover sport 2.7 td HSE, 6 sebességes automata váltóba milyen olaj kell? Csak a gyári jó bele vagy van valamilyen alternatíva?
Szerencsére napi szinten keveset kell mennem (50 km), így mindenhová a Landyvel járok :) Az a bajom, hogy egy csomó dolgot szeretnék a javítani, de félek, hogy a beavatkozásomtól elveszítené a járóképességét a verda,a munkábajárásom problémás lenne. A melóhelyre nem lehet akármilyen autóval bemenni, nem lehet csak úgy csereberélni, sőt biciklire is külön engedély kellett, külön megjelölték matricával azt a drótszamarat, amit nyúzni szeretnék. Itten nagy az éberség kérem szépen, alkajdások bármikor betörhetnek valamilyen nem jelölt biciklin :))
Tegnap nagyon pörgettem az ügyön magam, idönként rákattanok valamira, az asszony meg gyorsan lekattint róla:) Bele sem merek gondolni, hogy milyen projektekbe vágnék bele, ha nem lennék házas. Lehet, hogy már nem élnék, mondjuk felrobban alattam a nitrós duplamotoros sárgyorsulós verda, vagy leesnék a himalájáról egy defivel, stb..:)
Nem. Én olyannal, hogy tárolok egy Landrovert, amibe max havonta egy-egy alkalommal ülök bele. És fél évente egy alkalommal megyek földúton 300 métert = ki merjem mondani? ....
Tegnap megnéztem a fekete 110-es defit. Ez egy elárverezett autó volt, elkezdték felújítani és közben a bank elvitte, a turbo be lett adva felújításra de már nem lett kivéve.
Az ajtó burkolatok is le vannak szedve, de a mechanika alatta megvan, a hátső 4 ülés hiányzik, a pótkeréktartó is.
A motort nem indítottam el turbo hiányában, nem láttam a motorvezérlőt, de lehet, hogy rossz helyen kerestem.
Az alja rozsdás, de nem vészes, hátul a gátló sárfogó lerohadt, az alváz lezáró konzol is nagy tempóban rohad.
Eljátszottam a gondolattal, hogy megvegyem-e, az asszony határozottan elutasítja a fejlesztést. Nem tudom, hogy milyen állapotban van a motor és a váltó, a terepváltó úszott az olajban, ami egyrészt a korábbi turbómentes indítástól lehetett, a kuplung a másik nagy kérdés, ugyebár kettöstömegű lendkerék.
Túl jó állapotban van ahhoz a Disco, nincs szívem eladni illetve szétbontani, plusz egy autó már nem fér el a telken.
Ha esetleg nagyon ráérsz, akkor segíthetnél összefüggést találni az között,hogy nem működik a két hátsó ajtó zárja, és ezzel egyidejűleg elmegy az erő a motorból.
A tápot az AIR ECU az 1-es lábán kapja az F29-es biztosítékról .(közbe van iktatva az a delay relé,az ülés alatt de ezt egyenlőre hagyjuk ki.)
Tehát első feladat, hogy megnézd van-e 12 V az ECU 1-es csatlakozójának lábán.
Ha van akkor az 1-es 8-as lábat összekötve (8 as láb a kompresszor reléjének vezérlése) el kéne indulni a kompresszornak. HA nincs villany az 1-es lábon akkor tuti nem fog menni a kompresszor.
Ha van 12 V és elindul a kompresszor akkor az ECU ment nyaralni...... reméljük ez nem lesz.
Ha nincs akkor delay relé vagy F29 biztosíték. Ha F29 jó akkor :
Ebben az esetben jön a delay relé vizsgálata mert ezen keresztül kap villanyt az AIR ECU.