Köszönöm szépen a választ TLB Józsi és Csillagnyee! Küllőanyám az lesz, de küllő az már kérdéses. Szeretnék új küllőt, de így nem biztos hogy összejön a dolog...
A Csatáriék gyártanak küllőt és küllőanyát is. Sajnos amit ők használnak menetet az nem egyezik meg a gyári menettel. Valami speciális (lehet, hogy egyedi) menetet használt a gyár. Menetfésűvel és tolómérővel méregetve nekem sem sikerült beazonosítanom. Ha csak néhány anyád lesz, használhatatlan, párdarabbal kitudlak segíteni.
Érdeklődni szeretnék, hogy rendelkezik-e valaki információval a Csepel küllők menet típusáról / méretéről? Menetfésűvel mérve menetemelkedés alapján UNC 4-40 vagy UNC 5-40 lenne, de az átmérő nem stimmel. A küllő menet átmérője ~3.35 nálam, ez egyiknek sem felel meg teljesen.
Illetve lehet-e utángyártott sárgaréz küllőanyát venni, mert jelenleg az eredetit tisztítom, a menettípus is a menetfúró miatt lenne szükséges (áthajtás 1x). Továbbá az utángyártott küllők kompatibilisek lehetnek-e ezekkel az anyákkal menet szempontjából?
Fellelt komplett a blokk jobb uszohazas 16-os karbival. A mehteleprol hoztam a heten. Nem
pucolom ki csak regota allt es beallt kissé a hengerbe a dugó aztán kikocogtattam a dugót és szépen kipucoltam a hengert meg a dugót. aztán olajjal átjárattam. Nagyon szép állpotú a blokk, lánc nem törte ki a lánckeréknél. A hengerfej sem perselyes ,hibátlan bordákkal.. Régebben kajtattam 100-as henger után és nagynehezen találtam. Most meg itt egy komplett blokk :)
Te jó ég! 30000ft? Ennél olcsóbban lehet a blokkházat és a főtengelyeket kapni újonnan! :) Ebből a karburátorból Dunát lehet rekeszteni, annyi van belőlük mindenhol, mint a szemét. Iszonyat sok készült belőlük. A karburátor ház 500ft újonnan a börzén, zsírpapírosok 1000. Hermetikusan lezárt csomagolásban kisgép karburátorokat lehet venni 2000ft ért vadonat újakat, amiből a légszűrő, a súber, az úszó az úszóházfedél felhasználható. Csupán a ház és a teteje más. A ház 500 ft, a teteje meg ritka. Összepárosítva 500ft ház+2000ft kisgépkarbi=2500ft plussz kell a hiányzó tető. 30000-2500=27500 a különbség árban kifejezve. Egy új műanyagtetőért azért ez nem kevés összeg :)
Komoly az a lánckerék. Még vagonokat is mozgathatna, ha bírná a futómű. Nekem van olyan, hogy lemezvillás lánckerékre hegesztett Pannónia fogaskoszorú, de az semmi ehhez képest:) Ha oda kerülök, rakok fel képet arról is.
Azt hiszem én is még a fiatalabb korosztályt képviselhetem a 90'-es születéssel, igaz már nem sokáig :) D Nagynak igaza van abban, hogy sokan csak egy fekete motorkerékpárt látnak némi krómmal, olykor csilli-villin és nem is sejtik, hogy mennyi munkát rejt egy ilyen kismotor. Lassan haladok én is, munka és tanulás mellett nem sok idő marad a veteránozásra, főleg ha a párjára is időt szeretne fordítani az ember! Valahol az arany középutat kell megtalálni, ami olykor nagyon nehéz. Hamarosan fényezés közeli állapotban leszek, igaz ez tavaszig várat magára, addig viszont az előkészületeket és apróbb részleteket csinálgatom. Érdekességképp (nekem legalább is az volt) egy kép a kerékről, amin az egyik küllő láthatóan más fűzéssel került bekötésre (motorból lett kiszerelve), illetve a kormányszarv csavarok fellelt -> letisztított (gondolom kadmium) állapotban:
Van egy M-zárolt, gyakorlatilag 0-kilométeres katonai aggregátorom, amit szeretnék a közeljövőben eladni. Azért bátorkodtam ide írni, mert úgy tudom, hogy a hengere Csepel. Ha nem jól tudtam, elnézést kérek utólag! Ha valakit esetleg érdekel, írjon.
:) Soknak feladta a leckét szerintem, azt hitték mindent le kell kenni feketére, aztán majd működik. Pedig rengeteg apróságra kell figyelni, ha tényleg megbízható és szép végeredményt szeretnénk.