Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tomsojer Creative Commons License 2014.04.10 0 0 67437

Felénk a fiúk elhasználják az egész kuplungtárcsát, hisz az egész ki van fizeteve! :)

(MB. Axor)

lándzsa Creative Commons License 2014.04.10 0 0 67436

Sziasztok!

 

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Van egy 97' 2.4 benzines Kappám és meg van repedve a szelepfedele.

Bontóban nem találtam. Vkinek esetleg vagy ötlet, hogy merre keressek.

 

Előre is köszi: Lackó

Balinszky Creative Commons License 2014.04.10 0 0 67435
granturismo Creative Commons License 2014.04.09 0 0 67434

Akkor megnyugodtam, mert én a kibontott gyári szilenten találtam meg besütve ezt a cikkszámot.

Gondolom az elején volt terv volt, hogy ezt lehet gyáriban is rendelni, de aztán a marketing úgy döntött csak komplett kar rendelhető a szilent külön nem.

Nehogy már jól érezze magát a nép.

Előzmény: tomsojer (67433)
tomsojer Creative Commons License 2014.04.09 0 0 67433

Nem, tavaly jött nektek ilyen (9db.) és a cikkszáma mellett, a cikkinformációban van.

 

 

Előzmény: granturismo (67432)
granturismo Creative Commons License 2014.04.09 0 0 67432

tomsojer!

Te e-perben látod ezt a cikkszámot egyébként?

Mert én nem.

Előzmény: tomsojer (67430)
sutto Creative Commons License 2014.04.09 0 0 67431

Szia!  99-es 20Vt-be kéne akkor egy pár. Tudnál rendelni? Pesti ismerősnek kell, akár ki is tud menni Érdre majd hozzád.

Előzmény: tomsojer (67430)
tomsojer Creative Commons License 2014.04.09 0 0 67430

Szia!

 

 Igen van nekik újra, 46517379-es gyári számnak megfelelő és 58-as külsőátmérővel.

 

5400pénz.

 

 

Előzmény: sutto (67429)
sutto Creative Commons License 2014.04.08 0 0 67429

Tomi mi volt a cikkszáma a hátsó lengőkar nagy szilentjének?  Lehet azt kapni még?

Előzmény: tomsojer (67423)
sooty Creative Commons License 2014.04.07 0 0 67428

Helló! Ez most nekem a világ leghasznosabb fotója. Én is így jegyeztem le, csak hát így nem sikerült lelégteleníteni. Most persze fordítottan van összerakva, csak hát így meg "nagyon" működik.

Meglesz ez hamarosan. Egy két nekifutás még és meglesz ez.

 

Előzmény: probody (67427)
probody Creative Commons License 2014.04.07 0 0 67427

Úgyis aknán állok a garázsban megnéztem neked,hogy a bekötésnél biztos ne legyenek kétségek.

Jobb hátsó kerék irányából van fotózva. Ez hétszentség,hogy jó mert nem volt megbontva 1995 óta.

Előzmény: sooty (67425)
Pepi 517 Creative Commons License 2014.04.07 0 0 67426

Szia ha nem sikerül,

sooty Creative Commons License 2014.04.07 0 0 67425

Tegnap már azt hittem, hogy legyőztem a fékerő elosztót. Aztán a próbakör alatt kiderült, hogy mégsem az igazi, mert most meg befogott a hátsó fék és ott is maradt.

 

Mielőtt szétszedtem készítettem róla egy rajzot, hogy később össze tudjam rakni. A rajz szerint össze is raktam.

Aztán kiderült, hogy ez így mégsem jó. (bár nekem ez gyanús.)

 

A fékerő elosztón van 4 furat, ahová a fékcsövek csatlakoznak. Kettő jön elölről, kettő pedig megy a két hátsó kerékhez.

Ez a kütyü gyakorlatilag egy szelep. Ha ki van szerelve, tehát a végén lévő pöcök nincs nyomva, akkor egy irányba engedi a fékolajat. Az elölről jövő fékvezetékben az olaj szabadon áramlik az adott hátsó kerék felé.

Ha viszont nyomva van, akkor visszafelé is tud áramlani, tehát a szelep kinyit, vagyis ilyenkor két irányúvá válik.

 

Hogy a hiba itt van-e, vagy valami más van azt még most nem tudom, de keresem a megoldást.

 

Előzmény: sooty (67424)
sooty Creative Commons License 2014.04.03 0 0 67424

Ezt a Lastabhängiger kütyüt, úgy meg reparieren-elem  a hétvégén, hogy csak úgy gucken-elni fogtok. (hát vagy én, ha nem sikerül)

 

 

Előzmény: tomsojer (67420)
tomsojer Creative Commons License 2014.04.02 0 0 67423

Persze, de a már MY'98 (Facelift) Kappában is '98 nyarától.

Előzmény: Alfás Theo (67422)
Alfás Theo Creative Commons License 2014.04.02 0 0 67422

Ez van a mi EV2-ben, ugye?!

Előzmény: tomsojer (67420)
Alfás Theo Creative Commons License 2014.04.02 0 0 67421

Thx! Akkor legyünk vérprofik! 8o)

Előzmény: tomsojer (67420)
tomsojer Creative Commons License 2014.04.02 0 0 67420

 Jó, de hívjuk már ezt az olajos/mechanikus egységet Fékerőszabályzónak. Ne fékerőelosztózzunk! 

...sőt ha nagyon szakmai akarnák lenni: Terhelésfüggő fékerőszabályzó.

(Lastabhängiger Bremskraftregler - ahogy a "művelt" angol mondja:)

 

 A fékerőelosztó (EBD), a modernebb ABS rendszerekkel mellé kiforrott elektronikus fékerőelosztást

jelenti, amikor a kerékfordulatszám-érzékelőktől (magyarul ABS-szenzortól) kapott jelekből

képes minden egyes kerék fékerejét külön szabályozni.  

 

 Bocsi, csak akkor már legyünk profik! :)

 

Szép estét!

Alfás Theo Creative Commons License 2014.04.02 0 0 67419
Nekem sem latszott. Fekpadon mutatta ki, hogy a pedalerohoz nem megfelelo a fekhatas a hatso tengelyen. Fekeroeloszto nem engedett at rendesen barhogy terheltek a kocsit sullyal.
Előzmény: sooty (67418)
sooty Creative Commons License 2014.04.02 0 0 67418

Eddig nincs tudomásom róla, hogy rossz lenne.....

 

De ha BMS szerint nem kell kütyü, akkor megcsinálom.........!

Előzmény: Alfás Theo (67416)
Marklar T ie Creative Commons License 2014.04.02 0 0 67417

Előzmény: Marklar T ie (67409)
Alfás Theo Creative Commons License 2014.04.02 0 0 67416
Nem kell. Ha a fékerő elosztod szar, akkor nem enged át olajat. A ducatonak van azonos elosztója. Én is azt tettem bele, mert olcsóbb, és az kapható. A felfogatócsavar átmérő furata picit nagyobb.
Előzmény: sooty (67414)
BmS1 Creative Commons License 2014.04.02 0 0 67415

Kappa fékkel nagyon rég volt dolgom, de egy elég régi konstrukció, nagyon valószínű, hogy nem kell hozzá kütyü.

Előzmény: sooty (67414)
sooty Creative Commons License 2014.04.02 0 0 67414

És akkor a kappához kell, vagy nem kell ilyen műszer? Le tudom hagyományosan légteleníteni, mint egy zsigulit vagy sem?

 

 

Előzmény: BmS1 (67413)
BmS1 Creative Commons License 2014.04.02 0 0 67413

A legtöbb komoly diagnosztikai műszer ismeri ezt a funkciót, pl. Bosch KTS, Gutmann mm42SE, Autocom ADP, stb.

 

Lényege: az EOBD-re csatlakoztatott műszerrel belépsz a Féklégtelenítés menűbe, elindítod a programot, és a műszer diktálja a lépéseket, mit kell tenned. Közben saját maga is dolgozik, pl. a program szerint működteti a hidraulika-egység szivattyúját / szivattyúit stb.

 

Még ma is bőven gyártanak sok olyan autót, amihez NEM KELL ilyen procedúra.

 

Üdv.

 

 

Előzmény: sooty (67411)
probody Creative Commons License 2014.04.02 0 0 67412

Visszaolvasva ha az ABS-től cserélted az összes csövet akkor az egységbe is kerülhetett levegő,a fékcsövek meg üresek ugye. BMS rendszertesztje szerintem "kütyüt" igényel ami az ABS-t utasítja valamire légtelenítés közben és lehet valami sorrenje is a dolognak. Ilyesmire gondolok.

Előzmény: sooty (67411)
sooty Creative Commons License 2014.04.02 0 0 67411

Szia!

 

Légy szíves erről a rendszer teszterről bővebben egy kicsit ha lehet.

Előzmény: BmS1 (67410)
BmS1 Creative Commons License 2014.04.02 0 0 67410

Az miért lehet, hogy nem tudom lelégteleníteni a hátsó fékeimet?

 

Úgy húsz éve, hogy megjelentek az első olyan sztéria autók, ahol szakszerűen nem lehet a légtelenítést elvégezni, csak rendszerteszterrel, programozottan.

"Javíthatatlan fékhibásan" vettem anno egy BMW 728-ast, semmi baja nem volt, csak a szakiknak a tudatában akkortájt még ez fel sem merült.

 

üdv

Előzmény: sooty (67399)
Marklar T ie Creative Commons License 2014.04.01 0 0 67409

Itt a tavasz, itt a nyár. Alufelni új gazdára vár. :)

Gyári 15" os. Közepe már nincs meg. 30000.- gumi nélkül.

17" AZEV. 2db qka, 2db 1-2 szezonos gumival. 70000ft

Lacinál: 20 9848937  Érden.

granturismo Creative Commons License 2014.04.01 0 0 67408

A szerb Fiat oldalon lévő manuálokból a deo1.pdf-ben a 674-oldalon van a beállítási leírás.

Maga a leírás a első generációs 5.0 ABS-hez való, de a mechanikus fékerőelosztó nem módosult.

 

A három féle Kappa ABS:

 

I. a kezdettől a kis faceliftig (96 őszig) BOSCH 5.0

II. innen a nagy faceliftig (azaz 98 őszig BOSCH 5.3

III. innen a gyártás végéig BOSCH 5.3 with EBD

 

Az I és a II mechanikus fékerőelosztóval van szerelve. A kerékérzékelők megegyeznek.

Az I és II az eltérő megoldású hydroagregáttal van szerelve

A III-on nincs mechanikus fékerőelosztó.

A II és a III a hydroagragát megegyezik, de a rászerelt elektronika eltérő.

 

A II és a III másmilyen kerékérzékelőkkel van szerelve.

Előzmény: sooty (67403)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!