Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Akkor megnyugodtam, mert én a kibontott gyári szilenten találtam meg besütve ezt a cikkszámot.
Gondolom az elején volt terv volt, hogy ezt lehet gyáriban is rendelni, de aztán a marketing úgy döntött csak komplett kar rendelhető a szilent külön nem.
Helló! Ez most nekem a világ leghasznosabb fotója. Én is így jegyeztem le, csak hát így nem sikerült lelégteleníteni. Most persze fordítottan van összerakva, csak hát így meg "nagyon" működik.
Meglesz ez hamarosan. Egy két nekifutás még és meglesz ez.
Tegnap már azt hittem, hogy legyőztem a fékerő elosztót. Aztán a próbakör alatt kiderült, hogy mégsem az igazi, mert most meg befogott a hátsó fék és ott is maradt.
Mielőtt szétszedtem készítettem róla egy rajzot, hogy később össze tudjam rakni. A rajz szerint össze is raktam.
Aztán kiderült, hogy ez így mégsem jó. (bár nekem ez gyanús.)
A fékerő elosztón van 4 furat, ahová a fékcsövek csatlakoznak. Kettő jön elölről, kettő pedig megy a két hátsó kerékhez.
Ez a kütyü gyakorlatilag egy szelep. Ha ki van szerelve, tehát a végén lévő pöcök nincs nyomva, akkor egy irányba engedi a fékolajat. Az elölről jövő fékvezetékben az olaj szabadon áramlik az adott hátsó kerék felé.
Ha viszont nyomva van, akkor visszafelé is tud áramlani, tehát a szelep kinyit, vagyis ilyenkor két irányúvá válik.
Hogy a hiba itt van-e, vagy valami más van azt még most nem tudom, de keresem a megoldást.
Nekem sem latszott. Fekpadon mutatta ki, hogy a pedalerohoz nem megfelelo a fekhatas a hatso tengelyen. Fekeroeloszto nem engedett at rendesen barhogy terheltek a kocsit sullyal.
Nem kell. Ha a fékerő elosztod szar, akkor nem enged át olajat. A ducatonak van azonos elosztója. Én is azt tettem bele, mert olcsóbb, és az kapható. A felfogatócsavar átmérő furata picit nagyobb.
A legtöbb komoly diagnosztikai műszer ismeri ezt a funkciót, pl. Bosch KTS, Gutmann mm42SE, Autocom ADP, stb.
Lényege: az EOBD-re csatlakoztatott műszerrel belépsz a Féklégtelenítés menűbe, elindítod a programot, és a műszer diktálja a lépéseket, mit kell tenned. Közben saját maga is dolgozik, pl. a program szerint működteti a hidraulika-egység szivattyúját / szivattyúit stb.
Még ma is bőven gyártanak sok olyan autót, amihez NEM KELL ilyen procedúra.
Visszaolvasva ha az ABS-től cserélted az összes csövet akkor az egységbe is kerülhetett levegő,a fékcsövek meg üresek ugye. BMS rendszertesztje szerintem "kütyüt" igényel ami az ABS-t utasítja valamire légtelenítés közben és lehet valami sorrenje is a dolognak. Ilyesmire gondolok.
Az miért lehet, hogy nem tudom lelégteleníteni a hátsó fékeimet?
Úgy húsz éve, hogy megjelentek az első olyan sztéria autók, ahol szakszerűen nem lehet a légtelenítést elvégezni, csak rendszerteszterrel, programozottan.
"Javíthatatlan fékhibásan" vettem anno egy BMW 728-ast, semmi baja nem volt, csak a szakiknak a tudatában akkortájt még ez fel sem merült.