Keresés

Részletes keresés

Axióma Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3456
Ja es femu: attol fugg, hogy kivitelezovel csinaltatod, vagy te vadaszol embereket. Utobbi esetben + nem vagy ott, inkabb epitesvezeto kell... napi szinten stb. hogy az anyagot es az embereket ugy iranyitsa, hogy ne legyen allas se, meg lablogatas se. A kivitelezonek eleg akkor a kormere nezni, mikor 1-1 tetelt atad, es ha nem is ulsz ott naphosszat, estenkent nezd meg hogy mit csinaltak eppen es hogyan, es ha valami nem tetsz, akkor kihivod a FeMu-t. A mienk egyebkent kiszallasonkent 7e-ert jott, szoval nem egy teljes epitkezesre szolo arban egyeztunk meg, az is lehetett volna, de igy olcsobb volt (mindez 2005-ben, ellenben nem a szomszedbol jott, hanem messzirol).
Előzmény: Axióma (3454)
porker Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3455
Unifa: nem tudják azt a méretet prezenlálni ami nekem kell.

Tető: van olyan tetőelemem, amire a cserép 5600 HUF. Épp tegnap elemezgettük ezt a tetőkiállításon. Bonyolultabb normálisan megcsinálni egy vápát, nyilván több agymunka kell az ácsoknak, etc. Ez mind drágít.
A tetőtérbeépítés olcsóbban jön ki, mint a +szint és mediterrán tető.
Előzmény: drsoul (3447)
Axióma Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3454
Hat az en tervem olyan is volt (190-ert), azert is fizettunk pluszban egy masiknak aki helyrepofozta. Igaz szummaban meg mindig jol jottunk ki, de az soha nem fgo kiderulni, hogy lehetett-e volna jobban megoldani.
Előzmény: drsoul (3453)
drsoul Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3453

Köszönöm válaszodat.

 

1. Igen, tudom, hogy mi a procedúra, és hogy előbb tervezni szoktak, és utána készül a költségvetés. Hogy is mondjam egyszerűen: én "okosan, előrelátóan" szeretnék terveztetni, tehát ha egy fal állhat x és y féle képpen, és igazából nem nagy a különbség, és engem se zavarna, és pl. a kettő közötti árkülönbség akár csak 200-300e Ft, nekem nem mindegy.

Azt kérdezem, van-e erre valami megoldás. Valóban van építész, mely vállal tervet+kiviteli tervet? (vagy csak "sarlatánok?") Az se mindegy, hogy 600e vagy 1M. Azt se tudom, hogy csak egy terv mennyibe kerül: én úgy tudtam, kb 4% az ingatlan értékének, Axióma 250e Ft fizetett. De ha az átlagár kb 500e Ft, de 600e-ért kapok tőle költségvetést is, talán megéri. A tapasztalatokra lennék kíváncsi. Nem tudom eléképzelni, hogy mindenki csak úgy nekiáll terveztetni a házat, "ész nélkül" (hisz az elején még mindenki olyan lelkes), és aztán az épitkezésen meg sopánkodik, hogy "Jaaj, ha tudtam volna, nem rakatom ide ezt a falat!/ablakot" (amit akarsz). Ezt amennyire csak lehet, elkerülném.

 

2. Ez a 200-600e se mindegy... Ezek szerint nagy a szórás. A " fő dolgok" mit jelent? Hogy az épitkezés során ki megy 3x? Vállal garanciát, ha valami aztán nem jó? (és ezt hogyan lehet érvényesíteni). Olyanokra is figyel, hogy "ne fogyjon" több anyag, mint amennyi ki volt számolva? Vagy ilyen nem létezik?

 

 

Előzmény: memorix (3452)
memorix Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3452

1. Elöször tervezni szoktak és a tervek alapján adnak árajánlatot. Amúgy ingyen senki sem dolgozik...mindenki sok pénzt szeretne keresni:))) Ha olyan építészhez mész amelyik vállalja a költségvetés, kiviteli tervet is az 600-1MFt -ba kerül majd neked. Ott végig tudjátok beszélni mit hogyan akartok beépíteni és várhatóan mibe kerül...

 

2.Egy FEMŰ az építkezésen 200e-600eFt és csak részlegesen van kint (A fő dolgoknál). Ha úgy szeretnéd, hogy minden építkezési napon kint legyen akkor havi ennyibe kerül.

 

 

Előzmény: drsoul (3451)
drsoul Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3451

Jah, de mivel nem lesz sok zsetonom az épitkezésre, nem szeretném, ha nagyon átvágnának... Mondjuk tudom, nem ezen múlik. A tervezés is fontos: melyik topicot javasoltad?

Kérdés mindenkinek:

 

1. Én még régebben beszéltem mérnökkel egy lehetséges lakásátalakításról, és szimpatikus volt, meg nyílt, precíz, minden, de egy dologra általába nem nagyon tudott választ adni (jogosan): kb. mennyibe kerül. Tudom, hogy miután meg van a terv kell kérni árajánlatot az alapján a kivitelezőktől, de én szívesen már úgy terveznék, hogy ha valamiben van több megoldást, akkor az nem csak jó, hanem gazdaságos is legyen. Magyarul hogy mindig tudjak mérlegelni. Pl. a tető ügyemnél: tipikus sátortetőt nem szeretnék, de lehet, hogy van olyan megoldás, ami kb. egy ár, egy kategória, és még nekem is tetszik...

 

2. Mivel dolgozom, nem fogok tudni ott lenni sokat a valamikori épitkezésen, és jó lenne, ha nem vernének át, és nem hibáznának a munkások/szakemberek. Mennyibe kerül egy Múszaki Ellenőr? Hogy működik, mennyit van kint? Naponta? Hetente? Órabér? Vagy százalék?

 

Köszi.

Előzmény: Axióma (3450)
Axióma Creative Commons License 2007.02.15 0 0 3450
Megtanulod epitkezes kozben:) Az szerintem amire gondolsz az a szarufa, a 45 fokos, nem? De mind1.
Előzmény: drsoul (3449)
drsoul Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3449

Ja, értem, az a szürke a koszorú, ok, értem.

Egyébként van ott gerenda, de az a tetőszerkezet része :-) Én arra gondoltam, de mostmár értem, elvileg, melyik a koszorú.

 

OFF nincs a neten valami hely, ahol ezeket a fogalmakat tudom tisztázni? Nem akarom a forumtársakat ezzek untatni... ON

Előzmény: Axióma (3448)
Axióma Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3448
A padlast belulrol ilyen szempontbol ne nezd, mert ott volt a koszorura ultetve a talpszelemen ha jol tudom a nevet, es elotte fel van falazva ytonggal, de az csak azert, hogy le legyen zarva a legter, nincs tartoszerepe. Korabbi kepeken kibontva latszik szerintem jol.
Kivulrol ha nezed akkor az a beton, amin ilyen forgacsszeru felulet latszik (heraklith hoszigetelo lemez hohid ellen a beton szerk. elemekre, elso ablak alatti reszen kicsit a madarak kibontottak, hungarocell van benne, kilatszik). Kozvetlen az emeleti ablakok alatt megy el, az megy korbe az egeszen, arra ul ra a teto sulya a hosszanti oldalon, a rovideken csak az oromfal felso resze. Meg van egy ugyanilyen csik korbe 1m-rel lentebb, arra a fodem ul fel, egybentartja a tegla tartofalakat egymashoz kepest. Ez vasalt oda kiontott beton, nem gerenda. A ket koszoru ossze is van kotve a terdfalban asszem 2 meterenkent (de lehet hogy kevesebb, mittudomen).
Nem tul szakszeru leiras, de talan megfelel a celnak:)
Előzmény: drsoul (3445)
drsoul Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3447

Nem nagyon néztem ablakokat, de szerintem itt olcsobban vannak, mint amit te mondasz

http://www.unifa.hu/arlista-ablakok-erkelyajtok.php

 

Nem tudom, nézted-e a linken lévő képeket néhány hsz. előbb.

Most hagyjuk, engedi-e a RRT, vagy sem: nem értem, miért sokkal drágább egy nem hagyományos tető.

A neveket nem tudom, de pl. az a tető, ami 4db háromszögből áll, melyek a csúcsukban érintkeznek: az miért drágább? Azért, mert van olyan elem, ami "speciálisabb?" Úgy láttam (most durván) 1 db cserép árban kb. mint 1 db tégla, tehát úgy 320 Ft (bocs, ha esetleg butaságot írok, most csak durván).

Egy olyan elem, ami nem szimpla, mennyibe kerül /db?

 

Azt előre mondom, hogy én nem tartok igényt padlásra, tehát inkább legyen egy felső szint, ami nem sátortetős, de nincs padlástere, mint hogy padlástérrel sátortető... Így is drágább?

 

Előzmény: porker (3428)
drsoul Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3446
Én nem is akartam vitatkozni...
Előzmény: orca75 (3435)
drsoul Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3445

Akkor értem, mi az oromfal, az ok, de a koszorú... nézem a képeket, én azt látom, hogy a tetőlécek közvetlenül a téglákon nyugszanak, ill. a hát 2 oldalán (az oromfal szélénél) van két hosszú, vízszintes gerenda... oldalt meg van az a szürke (beton?).

Előzmény: Axióma (3429)
Axióma Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3444
De kifele mar nem megy at a foldregiszteren, valahol a hovisszanyeron fog lecsapodni, azt kulon kell gyujteni-elvezetni (csak ugyesen, nehogy az jojjon ki mint nalunk: okos vizszerelo, mivel a pinceszinten a tarolonal nincs csatorna, a tulnyomas eseten keletkezo vizet egy viszonylag vekony mua. csovon kivezette az ablak mellett egy kis lyukon a hazon kivulre - amikor fagy van, szepen lerugja magarol...)
Előzmény: porker (3443)
porker Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3443
Hát nyilván nem a ház felé. Télen ugye a házból kijövő levegő fog párából vizet termelni. Erre is gondolni kell.
Előzmény: kolaloka (3442)
kolaloka Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3442
Köszi. Merre kell ennek lejteni? Vagy mindegy, csak a víz kifolyjon belőle? A mienkből
akár ki is folyhatna, mert szennyvízcsatorna mellett fekszik, de erre nem gondoltam.
Előzmény: porker (3441)
porker Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3441
Előremenőnél 40 - 45 fokos vízzel számolok.

A szellőztetést valószínűleg a Helios Kft-vel csináltatom majd. Legalábbis az ő alkatrészeikből. Tudomásommal a speciális csövek egyrészt nem hajlamosak annyira a penészesedésre, másrészt a megfelelő lejtetés mellett mindenképpen kell egy szerelőnyílást kialakítani rajta, ahonnan szükség esetén karbantartható.
Előzmény: kolaloka (3440)
kolaloka Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3440
Köszi! Mekkora előremenő hőmérséklettel tervezed működtetni őket?

Nálad miből van a talajkonvektoros rendszer? Ha gyári, mit kezdenek a penészedéssel? Én is csináltam ilyet dréncsőből (perforáció nélküli), mert akkor még nem tudtam, hogy érdemes lehet védekezni a benne tenyésző gombák stb ellen (nyáron óhatatlanul lesz benne vízlecsapódás). Nem is üzemeltem be, különösen, hogy elmaradt a tél.
Előzmény: porker (3438)
porker Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3439
Ez a Radeco cég regulus névre hallgató radiátora. Persze nem csak alacsony hőfokra van kitalálva, de nagyon jó a hőleadása, így nálam úgy tűnik be fog válni. Az árról annyit, hogy egy 60x100-as 31 ezer telefonos info alapján.
Előzmény: kolaloka (3437)
porker Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3438
Végül kivitelezhető házilag is...

Abból indul ki a dolog, hogy a megfelelő szellőzést általában az ablakok kinyitásával + a "természetes" légréseken - ablakhézag, konyhai elszívó, etc. - keresztül áramló levegővel szokták megoldani. Nyilván ez a megoldás nem kívánatos légcseréket is okoz és port és hord a lakásba. Mindemellett télen a hideg levegő, nyáron a meleg jelentősen rontja a hőérzetet, többlet fűtést, illetve klimatizálást kíván.

A talajkonvektoros rendszernél a telken 1-1,5 méteres mélységbe lefektetett szívócső télen valamelyest felmelegíti, nyáron pedig lehűti a beáramló levegőt, így csökkentve a fűtési költségeidet, illetve esetlegesen megspórolva az aktív klímatizálással történő léghűtést. Az ilyen rendszernél lehetőség van a beszívás helyének megfelelő kiválasztásával - pl. örökzöld cserje alatt - a levegő páratartalmának, hőmérsékletének passzív beállítására, illetve légszűrők beépítésével a légtisztaság növelésére. Az épületen belül optimálisan kiválasztott beömlőnyílások segítségével a lakáson belül nem kívánatos szagok hatásosan csökkenthetőek (pl. szobákban vannak a légbeömlők és konyha, mellékhelyiségekben a légkivezető nyílások).

Aktív rendszerszabályzás esetén szokás a hőcserélő berendezés rendszerbeillesztése, mellyel már eljutunk a légfűtés témaköréhez.
Előzmény: wocsok8 (3436)
kolaloka Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3437
Szervusz Porker!

Milyen típusúak azok az alacsony hőmérsékletre alkalmas radiátorok?

köszi: kolaloka
Előzmény: porker (3427)
wocsok8 Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3436
Szia!

Megkérdezhetem ez a "talajkonvektoros szellőzés" miből áll, tudnál erről bővebben írni? Kivitelezhető házilag?...
Előzmény: porker (3427)
orca75 Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3435
Kényszermegoldás, mert szeretem ha meleg van. A nejem meg sőt. Na mindegy, ne vitatkozzunk, ahány ház annyi szokás. Mindenki alakítsa ki a sajátját szükségletei szerint.
Előzmény: drsoul (3418)
naki7 Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3434

Igen, egyértelmű amiket írsz.

Akkor az eladó valahol ügyi volt, talán az ÁFA vonalon...

A házat megnéztük, leinformáltuk. Jól megépített ház. Benne van aminek benne kell lenni.

Vagy meg volt szorulva...

Előzmény: memorix (3433)
memorix Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3433

Megint az, hogy mit hogyan számolunk:)))

 

A konyhabutort gépekkel ne ad hozzá, az illetéket se, egy alap ház nem borival, homlokzati szigetelés nélkül, telek nélkül, szokott 130eFt lenni. Ez az ár/Bruttó nm hányadosa. Fajlagosan a nagyobb ház olcsóbb a kisebb drágább... akkor tud ez az ár olcsóbb lenni ha az építőanyagokat nagytételben nem 1-2 házra veszik meg évekkel az építkezés elött....sok vállalkozó ezt csinálja évente 10% nő az ár...

 

Valamint az sem mindegy mikor kezdték el építeni ha elötte 2-3 évvel ...

 

A telket is többnyire elötte pár évvel megvették 2-3 éve még nem annyiba kerültek a telkek mint manapság...

 

Valamint attól, hogy fa esetleg bori fenyőt vettél az nem jelent semmit, nem jelenti azt, hogy minőségi...a praktierben , baumaxban is lehet borivit venni...lekezeletlenül...olcsón...

 

Valamint ki lehet sok mindent sporolni amit te nem látsz és akkor az ár alá is mehet ...pl az ajzatbetonba nincs vizszigetelés (10m* 5EFt*19), nincs az ajzatbetonba lépésálló nikecel vagy csak 2-3 cm -s, a ház alapja nem 90 cm -s hanem mondjuk 50 cm -s, nincs szerelő beton, nincs betéve vas a szerelő betonba vagy az ajzat betonba, nem a megfelelő betont hanem az olcsóbbat használják hozzá..., a gépészetnél a legolcsóbb dolgokat veszik meg, a falra a legolcsóbb roszminőségű festékeket, ragasztókat veszik, a csempék közül nem I .osztályut építenek be, praktikeres, bricostoros ajtókat, ablakokat raknak be és 2-3 év múlva elvetemednek...stb...

Előzmény: naki7 (3432)
naki7 Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3432

A házat félkészen vettem, én fejeztem be.

Azért kérdezgetem hogy lássam, jó áron vettem vagy sem.

A lakórész 120nm, a garázs 40nm. A bruttó 190nm. Ha a 190nm-rel és 130 000Ft/nm-el számolok akkor az 24,7 milla. Mi 27-nél tartunk úgy, hogy kellett illetéket is fizetni (600k), és semmiből nem az "olcsót" vettük (konyhabútor 1 milla, garázskapu kazettás aranytölgy Hörmann, fa ablakok, borovi ajtók stb.). És akkor még hol van a telek ára, ami 7-8 milla lehetett. A ház 38-as PTH.

 

Szóval vagy jó áron vettem, vagy kevesebből is ki lehet hozni mint 130k/nm.

Előzmény: jégkirálynő (3413)
porker Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3431
Én azért kerülöm, mert 7 éve - még a lakásomhoz - vettem "jó minőségű" ablakokat, ajtókat. Kb 3 évig nem volt gond, de utána elkezdett párásodni az üveg aztán penészesedni az ablakbefogó mellett a szigetelés, tekeredni az aztókont a diópánt, etc. Szóval még egyszer nem próbálkozom.
Előzmény: Axióma (3430)
Axióma Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3430
Mi a Praktikerben vettunk (mondjuk mert atvagott az ablakos) 1,4-es Roplasto ablakokat, a legnagyobb 120x150 volt (igaz, mar tobb mint 1 eve) br. 42e korul. Persze 3 uveges meg ennel jobb hoszig. az mar barkacsaruhazban nincs, de mi osszessegeben nem bantuk meg, hogy igy lett es nem centire lemerve es legyarttatva (kiveve az erkelyajtokat).
Előzmény: porker (3428)
Axióma Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3429
Amikor a satorteto ket szara kozott fuggolegesen fentebb megy a fal, mint a szomszedos falak es a teto csatlakozasa. Ha mar ismered a kepeinket: nekunk az oromfalakon vannak a tetoteri ablakok (mivel vakolatlan, pont jol latszik: az a koszoru, amire a teto ul fel, elol-hatul is korbemegy, na ezen koszoru feletti resz hagyhato ki az epitmenymagassag szamitasabol).
Egyebkent lehet olyan kikotes is, hogy az adott teruletre milyen max. magassagu epitmeny helyezheto, de ezt sokkal ritkabban szoktak kikotni (mar csak azert is mert epitmenymagassag + tetodolesszog azert elegge behatarolja, na jo csak a max. fesztavval de az se mehet a csillagos egig mondjuk pl. a beepithetoseg miatt sem).
Előzmény: drsoul (3426)
porker Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3428
Épp tegnap kerestem megfelelő nyílászárókat. Ezek költségével is az a baj, hogy ha nem a bau.., brico..., etc. "minőséget" veszed vagy - ne adj isten - eltérsz a szabvány méretektől, akkor már aranyárban vásárolsz. Pl. egy 90x150-es bukó-nyíló ablakra bízvást 90 ezer körüli árat lehet manapság számolni fóliázott üveggel, jó "u" értékkel. Zsalugátert 40-ért - erre a méretre - már szépeket kapsz, denormális redőny jóval drágább.

A tetőnél is ez a baj: ha kicsit eltérsz az "átlag" megszokottól, akkor már magasabb négyzetméter árat kapsz és arra hiába mondod, hogy "ez nem is bonyolult". Tudomásul kell venni, hogy a legegyszerűbb és legolcsóbb a sima sátortető. Viszonylag kicsi anyagveszteséggel (előző házunknál rosszul voltam, hogy mennyi cserepet el kellett vágni a kis méretű felületek miatt) és eleve olcsóbb alapcserepekkel -csak egy-két speciális cserépelem kell).
Előzmény: drsoul (3423)
porker Creative Commons License 2007.02.14 0 0 3427
drsoul, nem is az a kérdés, hogy mi a gépészet? hanem, hogy "milyen" gépészet?

Nálam a következőek drágítanak sokat:
- kondenzációs kazán
- padló és falfűtés
- alacsony hőfokra is alkalmas speciális radiátorok
- faelgázosító kazán + puffer
- rézcsövezés
- talajkonvektoros szellőzés
- központi porszívó
- vízlágyító

Persze másik oldalról meg egy csomó költséget megtakarítók (pl. alacsonyabb fűtési költség, építkezésnél felhalmozódó és már meglévő fák eltüzelhetősége, speciális szellőzés miatt kisebb hőveszteség, illetve nyáron a mesterséges klíma mellőzhetősége, vízkövesedés kiküszöbölése az összes karbantartási és üzemelési költséggel együtt, etc)
Előzmény: drsoul (3405)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!