Arra emlékszem, hogy a sebváltó kar aljában valami műanyag biz-baz eltörik vagy a csavar kiesik és ilyenkor elfordul. Emiatt lesz az 1-es helyén 3-as. Ha beteszed 3-asban és oldalt tolod a sebváltó kart vissza az eredeti helyére, akkor már kapcsolható az 1-es.
Ha eltört, akkor keress a Vatera-n vagy bontóban egy sebváltó konzolt...
Arra emlékszem, hogy a sebváltó kar aljában valami műanyag biz-baz eltörik vagy a csavar kiesik és ilyenkor elfordul. Emiatt lesz az 1-es helyén 3-as. Ha beteszed 3-asban és oldalt tolod a sebváltó kart vissza az eredeti helyére, akkor már kapcsolható az 1-es.
Ha eltört, akkor keress a Vatera-n vagy bontóban egy sebváltó konzolt...
Nekem a C oszlop hegesztésénél hajszálnyi lukon ázott be és folyt a kárpit mögött le a pótkerék alá. Szervizben kárpit bontással és belülről szigeteléssel, majd kívülről festéssel, lakkozással javították.
A "motorfék"-ben két dolog rögzít: erőátvitel súrlódása és kompresszió.
A súrlódás elég kicsi, hogy akár el lehessen tolni - elvégre az önindító is átforgatja a motort.
Kompresszió meg el szokott tűnni - szelepeken és tömítőgyűrükön.
4 henger motoron meg csak egy hengerben van kompresszió, másikban éppen csökken (munkaütem), harmadik-negyedikben meg nyitva valamelyik szelep.
Egyébként a négyütemű motor megforgatható visszafelé is, csak akkor a kipufogó szelepen szív és a szívószelepen kipufog. Persze a kipufugó oldalt nincs keverék képző így benzin sem kap. Azon tűnödtem, hogy egy diesel motor be lehetne indítani úgy, hogy a kipufogó szelepen szívjon és a légszűrő házban kipufogjon... Érdekes lenne.
A kétütemű motorral más a helyzet. Tök mindegy merre forgatod, mindig a szívó lyukon szív és kipufogó lyukon fúj ki. Még a DKW korszakban volt olyan autó, ahol nem is volt hátramenet a sebváltón, hanem megállították a motort és másik irányban indították el.
Persze, hogy le lehet, ha elég meredek. A motor át tud fordulni ellenkező irányba, ha nem működik, a váltó is, nincsen kilincsmű benne, hogy csak az egyik irányba forogjon. Ha a sűrítési nyomást le tudod küzdeni, megindul.
Ez inkább csak azért van, hogy véletlen ráindításnál ne a kisebb ellennállás irányába induljon az autó. ezért oktatják a benyomott kuplungos indítást is, hiszen üresen mindegy, de ha beidegződik, véletlenül a sebességnél sem lesz baj.
tutit leírták, alá kell szedni a kormányt, de ezt is oktatják. Lényegében ezek a rutinok a kezdő sofőr életét biztosítanák, hiszen azon mindenkinek át kell esnie, és iolyankor előfordulhatnak sűrűbben bakik. Amik hébe-hóba rutinos vezetőkkel is megeshetnek.
De ettől még a kalap menü áll? Vagy kihátrálsz az ajánlatod mögül? :))))))))))
Mellesleg sztem ha csak egyet is fordít a motoron már az sem tesz jót, de hidd el szépen learaszol a dombról. Biztos mindhárman szénné hajtottuk a gépet így nincs kompresszió és ettől ilyen... :P
Csatlakozom a hozzászólásodhoz átfordul a motor, 1 megoldás van, ahol megáll az embera dombon le, fel, és van padka ahogy azt tanultuk kormány beteker a a padkának. ahol nincs. pl mint az én esetemben a meredek szöllőhegyen, kézifék behúúúúúúúúz és téla a kerék alá.
Az R-be kapcsolt váltójú autót legurítod orral előre a lejtőn ? Vagy az 1-be kapcsolt váltójú autót farral hátrafelé a lejtőn ? Az érdekes lenne szerintem.
Remélem vmi finom anyagból van a kalapod :))))))))))
Bármikor prezentálom neked, hogy a simán sebességbe tett autót legurítom a kocsibejárón, pedig nem meredek. Az autószerelő nagybátyám sem hittel el, de ez ilyen.