Még új vagyok a fórumon.nemrégen vettem egy quantum xm55-öt.Olaj-levegőszűrő csere után vagyok nem is sokat dolgozott a gép szint újszerű és ha hirtelen gázt adok picit füstöl de kékeset.
Valamint ha dolgozik a gép néha elkezd a fordulat leesni és ami van az a kis fehér levegőt terelő lapát ami a karburátorba mozgat valamit az a foedulattal párhuzamozan mozog mi lehet a baj?vagy csak beállítás kérdése?
Én 40ért láttam de valami baja volt.Elkezdtem f400at nézegetni hát bele beszéled az emberbe.Hány kiló alapból a gép?Igazából egy kiskategoruájú gépekröl kezdtünk el vitatkozni most meg már kistraktorok jönnek fel.
Nem igazán jó az összehasonlítási alap. Itt egyedül a hajtóművet hasonlítod össze és nem a motort. Még a motort se igazán lehet összehasonlítani, mert az egyik függőleges, a másik vízszintes főtengelyű. A két hajtóműnek teljesen mások az előnye, és hátrányai...más az átvihető maximális nyomaték, és mások a veszteségei, más a helykihasználás, a súlypont...stb
Egy 100lóerős Opel is elhúzhatna 3ekét mégse bírja, pedig egy Mtz csak ~80lóerő ;)
De a Honda F400-as tényleg egy nagyon komoly és jó gép, aminek Briggs-ben nincs is ellenfele...mondjuk a Briggs cég nem is gyártanak rotációskapa hajtóművet...ha jól tudom.
Szerintem mind a két cég leadott a minőségből már...de mind a két fajtából lehet nagyon jó és strapabíró motort venni. Kinek ez jön be, kinek az. De nem véletlen (szerintem), hogy a világ két vezető motorgyártója ebben a kategóriába.
Az előfordul, hogy ha a tengely a szimering alatt berágódik, akkor hiába cserél szimeringet az ember, nem illeszkedik.
Megpróbálok olyat venni, amiben van egy plusz felfekvő felület, azaz valamelyik helyen majdcsak megfogja az olajat. (Nem tudom ugyan, ilyen keskeny, 10-es szélességű szimeringben van-e ilyen fajta. Különben még jó, hogy nem vettem meg előre a szimeringet, mert a gépkönyv 15-öst ír, a valóságban 10-es. Így viszont csak jövő hét közepe felé tudok boltba menni.) Szélesebb szimering esetén azt is meg lehet csinálni, hogy mondjuk 20-as helyett két 10-eset tesz be az ember, de itt 5-ös nemigen létezik.
Előszedtem a fotókat:
A tönkrement szimeringes oldal, porvédővel.
A jó szimeringes, lyukas porvédős oldal szimering kibányászása után.
Látni a porvédő helyén a fehér oxidmaradványokat.
A szimeringet valami szilikonpasztával vagy ilyesmivel rakták be anno, azt is ki kellett vakarni.
Nem tudtam aláfeszíteni semmivel, mert teljesen ütközésig fel volt ütve, így egy kicsi vágóval oldalról leütögettem. Alatta tele volt valami fehér dologgal (kb. alumínium-oxiddal), azért nem jött. (Ezt azután éles csavarhúzóval és reszelővel eltávolítottam.)
Kiderült, hogy a másik porvédő (ami alatt a szimering nem eresztett) már teljesen kilyukadt, föld ment alá, ezért úgy döntöttem, mindkét szimering és porvédő helyett újat veszek. Talán csapágy sem ártott volna, ha már csinálom, de hátha kibírják még egy olajcseréig, akkor meg legrosszabb esetben szétkapom az egész hajtóművet.
Frankón meg kell oldani a rögzítést , hogy netudjon lottyani a rúd a hajtómű furataiban . Jól bírja azóta semmi panasz nincs a géppel , kocsit húz ha kell v éppen töltögetek és kapálok :D
van is igazad és nincs is ! valóban egy váltós gép nem egy kategória a direkt hajtásúval . azért írtam azt ,hogy akár 2 -ben is nagyobb ereje van holott papíron nem ! a példád ott sántít ,hogy a robi 250-t papíron is lényegesen erősebb egy f-400-nál . az utolsó mondatban leírtam mindent amit erről gondolok úgy ,hogy mindkét géppel rendelkezem, és évek óta használom . mostanság inkább csak ezt ha mélyebb kapáláshoz kell :
Na várjunk csak oké hogy honda meg stb de nem egy kategóriáról beszélünk.Persze ,hogy egy váltos gépet nem lehet összehasonlítani egy simával.Ha már itt tartunk kössünk össze egy robi 250 T-t az f400assal.Ifa pótkocsit elhúzza csak megállni nehéz.
nekem mindkettő van . a briggs egyszerű mint egy ék és valóban nem kényes .4 éve van meg soha semmi baja, olajcsere szigorúan
és benzin aztán mehet .ez egy 4le charlie kapálógép . tavaly vettem egy honda f400 van vagy 25 éves .a motor felujított volt a külsőt
és pofoztam helyre kapott új ékszíjat az f400 elméletileg 3.5 le tehát gyengébb mint a briggs viszont az tény ,hogy ez a honda 2 briggs-t
elvontatna még 2-ben is ha az áttételt nem vesszük figyelembe . dolgozni vele egy álom a briggs munka és erő szempontjából a közelébe
nem érhet ! míg egy töltögető ekét a briggs-l tolni kell addig a hondával kényelmesen menni utána ( ha ráülnék is menne ) igaz ezt 1-ben lesúlyozva . tehát összességében ha valaki komolyan akar kerttel foglalkozni, és könnyen akar dolgozni, vegyen egy honda váltós gépet
Gyártók témában maradjunk annyiban, hogy a nevesebb gyártók közül nem lehet eldönteni, melyik gyárt "jobbat".
Hobbi motoroktól a profi szintig gyártanak mindenfélét. Aki meg azt mondja, hogy a X gyártó összes motorja jobb, mint az Y gyártóé, vagy fordítva, az hülye.
(Én pl. Briggs párti vagyok, de sosem szídtam még a Hondát.) :)
Nincs olyan, hogy olcsó vagy drága motor - van viszont más műszaki tartalmú. Ha jobb műszaki tartalmú motor kell, azt meg kell fizetni.
21éves az Rk-02 rotációskapám (4Hp Briggs). Harmadik rántásra mindig indul, télen, nyáron, ha idényben elsőnek indítom, ha utoljára. Csak olajat cserélek évente... légszűrőt, membránt és gyertyát, csak akkor ha tönkrement. És van használva.
Van egy Robi 250 T-m, ott tényleg bele kell kapaszkodni a berántó fogantyúba.20 éves 320ccm 8LE.Ezzel a géppel csak pótkocsit vontatok./Semmit nem kellett rákölteni./ Ma megérkezett az új gép : Robi 156DM, ezt 2 újjal be lehet húzni.
Az új gép egy Robi55-öt vált majd le, amit 91-ben vettem.Kuplung rúgó, tanksapka, gyertyán kívül, nem kellett bele vennem semmit.Szóval nekem bevált a 2 ill. 4 ütemű Robi is.
Borítékban nem biztos bele fér.Ezt a technikát is probáltam,de mivel le van kopva a pereme igy se hogy sem lett volna jó.Meg nem is hiszek az ilyen megoldásban.Bele engedném a földbe a rezgéstöl meg mindentöl ugy le esik mint a szar.