De a lényeg, hogy van vele gond, még ha "könnyen" orvosolható is.
Nem.Nem ez a lényeg. Nem kell mindenben a hibát keresni. A vonatnál olyan jellegű probléma klépett fel - legalábbis a műszertechnikás urak szerint- ami tervezési hiányosság. De nem fatális hiba, csupán a méretezésnél nem álltak rendelkezésre pontos adatok. Hogy értsd is, miről van szó. A vontatómotor árnyékolását kell megváltoztatni, ami kb. egy nagyobb lemez felszerelését jelenti a jelenlegi helyére és egy kompenzáló tekercs beépítése. A hiba egyébként olyan helyzetben került elő, ami az életben nem gyakori, de nyilván a próbák során - ismerve a rendszert - szándékosan figyeltek erre.
Az EVM egyébként remekül muzsikált, egész úton semmi probléma nem volt vele.
Az alapproblémám az EÉVB (eredeti kiépítésében és nyomáskapcsolós mivoltával) és a mai korszerű, alapvetően a villamos ED féket, mint megállító fékezésre alkalmas fékberendezéssel felszerelt járművek együttes működése. Szerintem a kettő "antagonisztikus" ellentétben állnak egymással. (amennyiben a fővezeték nyomását figyeli a rendszer)
Ha pl.a bejárati jelző vörös, alapesetben minden körölmények között előbb-utóbb a fővezeték nyomását csökkentenem kell, különben ugye kényszerfékezés jön létre. Függetlenül attól, hogy a járműbe beépített villamos fékteljesítmény tökéletesen elegendő lenne a jármű biztonságos megállítására légfék bevonása nélkül is a Megállj állású főjelző előtt. Nos itt a problémám. Jelentős energiát tudnánk megtakarítani, ha a korszerű motorvonatokat tudnánk technikai kiépítésüknek megfelelően használni, azaz a visszatápláló fékezést maximálisan ki tudnánk használni.
Egy szakujságban olvastam. Amennyiben a Budepest környéki elővárosi forgalmat ilyen kiépítettségű járművekkel tudnánk megoldani, az energiamegtakarítás mértéke évente egy komplett motorvonat árát tenné ki. Ez hatalmas összeg mind az energiát tekintve, mind a súrlódó elemek árát és azok cseréjét végző élőmunka tekintetében is.
De itt akkor nem folytatom, mert úgy látszik, a FLIRT-nél van valami pozitív előrelépés és erre szeretnék valakitől -pl. Vendégsíntől- valami érdemi információt kapni, hogyan is működik ez a rendszer, miben más mint az eddigi hagyományos nyomáskapcsolós kütyü.
Nos talán ha tudnál egy olyan járművet mondani, ami nem szenvedi az EVM-et! :-)
Megen a szokáss szemlélet. Egy rendszerben működő berendezés hibás működéséért nem mindig maga a berendezés felel....
Talán az alapoknál is van egy kis baj.
Fejtsd ki.
Mi a helyzet a villamos fékkel? Muzsikál szépen? Mennyire tesz keresztbe neki az EÉVB?
Annyiban eltér a hagyományos EVM-től (ha nem így lenne, majd Vendégsín kiigazít), hogy nem a fővezeték nyomását figyeli üzemszerűen, hanem egy lassulásmérő műszer értékeit veszi figyelembe. 120 km/h alatti üzemmódban nagyon barátságosn lehet vele közelíteni vele a jelzőt, de 120 km/h-felett már szigorú. A műszer az mv előtt van és a skálán jelölésre került a 120 km/h-hoz tartozó határérték és az emelt sebességhez tartozó is.
A gyári kiépítési sebesség ettől függetlenül még lehet 160. Az meg hogy az üzemeltető saját hatáskörében 80 avagy 140km/h-ra vizsgáztatja, az az ő dolga. A gyártó legfeljebb röhög a markában.
Ha jól emlékszem, korábban volt róla szó egy másik Topikban, hogy ez már elvileg elektronikus menetrenddel is rendelkezni fog, vagy legalábbis az ehhez szükséges kiépítéssel érkezik. Én erre saccolnék.
Nos talán ha tudnál egy olyan járművet mondani, ami nem szenvedi az EVM-et! :-)
Még a mostanában összetört "szolnoki Bz is szenvedte" -igaz, a hiányát!
Ha van rajta az a probléma, ha nincs az. Talán az alapoknál is van egy kis baj. (ezért megint megköveznek, de Torgyán elvtárs biztos említve lesz :-) )
Buzgány osztrák Talentje meg fut nélküle vígan.
Mi a helyzet a villamos fékkel? Muzsikál szépen? Mennyire tesz keresztbe neki az EÉVB?
Ez biztos egy jó lámer kérdés lesz, de az a 160-as felirat ott a honállomás/honos kth felirat mellett 2-vel jobbra mit jelent? Mert ugye arról volt szó, hogy sajnos nem lesznek 160 Km/h-ra engedélyezve a Flirtek, de oda meg 160 van írva. Vagy az valami mást jelent?
Mert mi Schakuval kértük. Ugyanolyan 4010 profilú, mint a többi négy Scharfenberg kapcsolótípusunk, csak a segély vonókészülék két részes (így szórakoztatóbb :-) ).