Keresés

Részletes keresés

braun Creative Commons License 2006.12.15 0 0 2738

De a lényeg, hogy van vele gond, még ha "könnyen" orvosolható is.

 

 Nem.Nem ez a lényeg. Nem kell mindenben a hibát keresni. A vonatnál olyan jellegű probléma klépett fel - legalábbis a műszertechnikás urak szerint- ami tervezési hiányosság. De nem fatális hiba, csupán a méretezésnél nem álltak rendelkezésre pontos adatok. Hogy értsd is, miről van szó. A vontatómotor árnyékolását kell megváltoztatni, ami kb. egy nagyobb lemez felszerelését jelenti a jelenlegi helyére és egy kompenzáló tekercs beépítése. A hiba egyébként olyan helyzetben került elő, ami az életben nem gyakori, de nyilván a próbák során - ismerve a rendszert - szándékosan figyeltek erre.

Az EVM egyébként remekül muzsikált, egész úton semmi probléma nem volt vele.

Előzmény: papanatoo (2737)
papanatoo Creative Commons License 2006.12.15 0 0 2737
De a lényeg, hogy van vele gond, még ha "könnyen" orvosolható is.
Előzmény: braun (2728)
Chemotox Creative Commons License 2006.12.15 0 0 2736
Mi tartott olyan sokáig:)
Előzmény: _nyunyuka (2727)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.15 0 0 2735

Az alapproblémám az EÉVB (eredeti kiépítésében és nyomáskapcsolós mivoltával) és a mai korszerű, alapvetően a villamos ED féket, mint megállító fékezésre alkalmas fékberendezéssel felszerelt járművek együttes működése. Szerintem a kettő "antagonisztikus" ellentétben állnak egymással. (amennyiben a fővezeték nyomását figyeli a rendszer)

 

Ha pl.a bejárati jelző vörös, alapesetben minden körölmények között előbb-utóbb a fővezeték nyomását csökkentenem kell, különben ugye kényszerfékezés jön létre. Függetlenül attól, hogy a járműbe beépített villamos fékteljesítmény tökéletesen elegendő lenne a jármű biztonságos megállítására légfék bevonása nélkül is a Megállj állású főjelző előtt. Nos itt a problémám. Jelentős energiát tudnánk megtakarítani, ha a korszerű motorvonatokat tudnánk technikai kiépítésüknek megfelelően használni, azaz a visszatápláló fékezést maximálisan ki tudnánk használni. 

Egy szakujságban olvastam. Amennyiben a Budepest környéki elővárosi forgalmat ilyen kiépítettségű járművekkel tudnánk megoldani, az energiamegtakarítás mértéke évente egy komplett motorvonat árát tenné ki. Ez hatalmas összeg mind az energiát tekintve, mind a súrlódó elemek árát és azok cseréjét végző élőmunka tekintetében is.

 

De itt akkor nem folytatom, mert úgy látszik, a FLIRT-nél van valami pozitív előrelépés és erre szeretnék valakitől -pl. Vendégsíntől- valami érdemi információt kapni, hogyan is működik ez a rendszer, miben más mint az eddigi hagyományos nyomáskapcsolós kütyü.

Előzmény: braun (2734)
braun Creative Commons License 2006.12.15 0 0 2734

Nos talán ha tudnál egy olyan járművet mondani, ami nem szenvedi az EVM-et! :-)

 

 

Megen a szokáss szemlélet. Egy rendszerben működő berendezés hibás működéséért nem mindig maga a berendezés felel....

 

Talán az alapoknál is van egy kis baj.

 

 Fejtsd ki.

 

Mi a helyzet a villamos fékkel? Muzsikál szépen? Mennyire tesz keresztbe neki az EÉVB?

 

 Annyiban eltér a hagyományos EVM-től (ha nem így lenne, majd Vendégsín kiigazít), hogy nem a fővezeték nyomását figyeli üzemszerűen, hanem egy lassulásmérő műszer értékeit veszi figyelembe. 120 km/h alatti üzemmódban nagyon barátságosn lehet vele közelíteni vele a jelzőt, de 120 km/h-felett már szigorú. A műszer az mv előtt van és a skálán jelölésre került a 120 km/h-hoz tartozó határérték és az emelt sebességhez tartozó is. 

Előzmény: Törölt nick (2730)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.15 0 0 2733
A gyári kiépítési sebesség ettől függetlenül még lehet 160. Az meg hogy az üzemeltető saját hatáskörében 80 avagy 140km/h-ra vizsgáztatja, az az ő dolga. A gyártó legfeljebb röhög a markában.
Előzmény: expresszpótló (2729)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.15 0 0 2732

A mai járműveken alapkövetelménynek számít.

Nem hiszem, hogy ez kivétel lenne, ha csak direkt nem kérték a beépítését, bár kizártnak tartom.

Előzmény: talpfaszámláló (2714)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.15 0 0 2731
Ha jól emlékszem, korábban volt róla szó egy másik Topikban, hogy ez már elvileg elektronikus menetrenddel is rendelkezni fog, vagy legalábbis az ehhez szükséges kiépítéssel érkezik. Én erre saccolnék.
Előzmény: szanthoa (2713)
Törölt nick Creative Commons License 2006.12.15 0 0 2730

Nos talán ha tudnál egy olyan járművet mondani, ami nem szenvedi az EVM-et! :-)

Még a mostanában összetört "szolnoki Bz is szenvedte" -igaz, a hiányát!

Ha van rajta az a probléma, ha nincs az. Talán az alapoknál is van egy kis baj. (ezért megint megköveznek, de Torgyán elvtárs biztos említve lesz :-) )

Buzgány osztrák Talentje meg fut nélküle vígan.

 

Mi a helyzet a villamos fékkel? Muzsikál szépen? Mennyire tesz keresztbe neki az EÉVB?

 

Előzmény: braun (2728)
expresszpótló Creative Commons License 2006.12.15 0 0 2729

 

Ez biztos egy jó lámer kérdés lesz, de az a 160-as felirat ott a honállomás/honos kth felirat mellett 2-vel jobbra mit jelent? Mert ugye arról volt szó, hogy sajnos nem lesznek 160 Km/h-ra engedélyezve a Flirtek, de oda meg 160 van írva. Vagy az valami mást jelent?

Előzmény: Vendégsín (2712)
braun Creative Commons License 2006.12.15 0 0 2728

MI igaz abból, hogy a csoda vonat is szenvedi az EVM-et?

 

 Nem sok. Bizonyos gondok akadnak vele, de a hozzáértők szerint könnyen orvosolható. Legalábbis tegnap még erről volt szó.

Előzmény: papanatoo (2709)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.12.14 0 0 2727

Tegnap kb. negyed órát szórakoztak a segélyvonó fölszerelésével.

Előzmény: Vendégsín (2718)
Soldato Creative Commons License 2006.12.14 0 0 2726

Ki fog szórakozni a legjobban?

A toló,a tolt,vagy az utasok...?

Előzmény: Vendégsín (2725)
Vendégsín Creative Commons License 2006.12.14 0 0 2725
Egy szórakoztató cselekvéssor, hála a jelenlegi szabályozott szabályozatlanságnak, sok vitaalappal.
Előzmény: Soldato (2723)
-Ződ- Creative Commons License 2006.12.14 0 0 2724
Megnézve ezt a képet, rájöttem, semmi értelme nincs ezeknek az ütközőknek. :/
Előzmény: Vendégsín (2722)
Soldato Creative Commons License 2006.12.14 0 0 2723
Akkor mi lesz a teendő olyankor?
Előzmény: Vendégsín (2722)
Vendégsín Creative Commons License 2006.12.14 0 0 2722
Azzal ugyan nem.
Ugyanis a Schaku annyira előre áll - lásd a képet lentebb -, hogy eléri a másik jármű vonóhorgát az ütközők érintkezése előtt.
Előzmény: Soldato (2720)
belepo1 Creative Commons License 2006.12.14 0 0 2721
Na most.
Soldato Creative Commons License 2006.12.14 0 0 2720
Feszmentes állomásról csak könyebb kitolni...
Előzmény: -Ződ- (2717)
belepo1 Creative Commons License 2006.12.14 0 0 2719
Itt van még.
Vendégsín Creative Commons License 2006.12.14 0 0 2718
Mert mi Schakuval kértük.
Ugyanolyan 4010 profilú, mint a többi négy Scharfenberg kapcsolótípusunk, csak a segély vonókészülék két részes (így szórakoztatóbb :-) ).







Előzmény: Hernyofan (2716)
-Ződ- Creative Commons License 2006.12.14 0 0 2717
Minek rá ütköző? És ha már van, miért ilyen kis izé?
Hernyofan Creative Commons License 2006.12.14 0 0 2716

Üdv!

 

 

Miért más a vonókészülék, mint a svájci vonatokon? Problémák voltak vele?

 

A belseje meg nagyon vidám, színes, a kisgyerekek imádni fogják :)

Előzmény: Vendégsín (2712)
talpfaszámláló Creative Commons License 2006.12.14 0 0 2715
...és a ládafiák mit rejtenek?:-)
Előzmény: Vendégsín (2712)
talpfaszámláló Creative Commons License 2006.12.14 0 0 2714
A homoktartály fűthető?
Előzmény: Vendégsín (2712)
szanthoa Creative Commons License 2006.12.14 0 0 2713
A másik monitor (amelyik sötét) mire szolgál?
Előzmény: Vendégsín (2712)
Vendégsín Creative Commons License 2006.12.14 0 0 2712
miért volt mellette ilyen speciális tüzoltó autó???

Baleseti emelési bemutató volt.















Előzmény: 305vezérkocsi (2704)
papanatoo Creative Commons License 2006.12.14 0 0 2711
Északi Jj-ben még nem kapta lencsevégre senki a neue vonatot?
talpfaszámláló Creative Commons License 2006.12.14 0 0 2710

Off:

 

Szia braun!

Az első képed olyan Zindóházasra sikerült.

Nem rakod fel a topikjába mint címlapterv?

;-))

 

Bocsi, de nem tudtam kihagyni! :-DD

Ugye nincs harag? ;-)

 

On

Előzmény: braun (2687)
papanatoo Creative Commons License 2006.12.14 0 0 2709
MI igaz abból, hogy a csoda vonat is szenvedi az EVM-et?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!