Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Én nem ragaszkodom kimondottan a vonatokhoz, azért remélem a buszközlekedés kevésbé problémás, mint a vonat, de érdekes hogy pl a Nógrád volán sem akar Losoncig leközlekedni, holott a határ túlsó oldalán is szép számú felszálló van a buszokon.
Mert a szlovák Bz-knek van magyar futási engedélye?
Amúgy hajrá, meg minden, én is örültem anno hogy Ajnácskőt, Füleket stb. meg tudtam járni egynapos túrán vonattal, de nem gondolom, hogy a minisztérium égne a vágytól, hogy (újra) legyen kishatárforgalom.
Nekik Ipolytarnóc is láthatóan nyűg, a másik oldalról is szívfájdalom nélkül feladták mindkét vonalat, nem igazán gondolom, hogy néhány levéltől, vagy pár száz aláírástól változna a hozzáállás.
Helyes! Közvetlenül a minisztériumnak, ez jó ötlet! Én írtam a startnak ma.
Az általad említett vonatokat én úgy oldanám meg, hogy Bgyarmatról fel Losoncra. Onnan fordul Füleken át Somosra, vagy egészen Tarjánig, majd ugyanez vissza. Éves váltásban Szlovák iker Bz-vel a kilóméterkiegyenlítés végett.
Usgyi nem mehet át a típusismeret és típus engedély hiánya miatt. Ez további bürökráciás folyamat lenne!
Egyelore ugy tunik sem a MAVnak (bar probaltak menteni), sem a szlovakoknak nem erdeke, hogy itt legyenek hataratmenetben szemelyvonatok, nemhogy tavolsagiak. Valoszinuleg olyan tomegigeny sincs ra ami ezt indokolna.
Én megteszem a magam részéről a panaszt, de nem a MÁVnak, hanem a minisztériumnak, hisz Ők a megrendelők.
Mivel időben kb tökmindegy hogy Aszód vagy Vác felé mész, nem értem miért ne lehetne meglépni 1 db. Uzsgyival egy közvetlen sebesvonatot, valahogy így :
6:30... Bp 6:55... Vác 8:40...Balassagyarmat 9:40..Ipolytarnóc 9:55..Losonc
10:00..Losonc
10:30 Starján vagy Miskolc érk: 12:00
11:45 Hatvan
Visszafelé ugyanez a szisztéma, Hatvanból 16:30-kor indulna vissza de immár gyorsvonatként, így Losonon lenne 17:50 körül, és 18:00 kor indulna Losoncról Gyarmatra. Természetesen lenne egy reggeli és egy délutáni kirohanós, ami reggel losoncra 7:00 kor érkezne, és menne egyből vissza.
A délutáni meg szintén Losoncról 16:30kor indulna Gyarmatra, így jó lenne a dolgozóknak is meg a strandolóknak is.
hogy már tényleg a szlovák vasutnak legyünk: mennyire megbizható a szlovák vasut csatlakozás ügyileg:
Ipolyság vasutállomásra megérkezik a távolsági buszjárat Nagykürtös - Szlovákgyarmat-Ipolyhídvég felől. 9. perc mulva megy vonat Ipolyságról Csata felé, majd ott közvetlen átszállással Sturovo ba.
Megvárja -e a vonat a buszt Ipolyságon, ha az késik, illetve a vonat Csatán a másikat?
ami biztos: Losoncra utazás ügyben a legegyszerűbb:
Bp. en a Városkapunál felülsz a B.gyarmat felé menő buszra.
Majd Balassagyarmaton a busz pu. n leszállsz, és negyed óra gyaloglás után a határ másik oldaláról Szlovákgyarmatról megy busz Losoncra. (van amelyik közvetlen, de inkább Nagykürtösön átszállós.)
12.25 kor van egy busz Szlovákgyarmatról, amiről nem kell átszállni, felmegy Losoncra, 13.20 ra van bent, 2,80 eur a jegy. (személyes tapasztalat)
Balassagyarmatnál kell a legkevesebbet gyalogolni.
(Ipolytarnóc Kalonda közt kb. 3 km. Somoskőujfalunál a vasutállomástól is legalább 3 km.)
Az általad említett rárósi megoldás -vonattal- is legalább 3 átszállás.
Határon átívelő..... hm autó maximum. Nézzük csak meg ezt a nógrádi térséget: Ipoly hidak épülnek vissza egymás után. Oké, oké, kell az is, de nem egy közösségi közlekedés elleni terv része ez? Hiszen megvan az ipolytarnóci határon átvezető vágány, határ meg már csak jelképes. Amire még néhány éve hivatkoztak, hogy miért nem tudják beindítani a személyszállítást, az elhárult,, illetve javarésze megoldódott.
Mi kellene most? Egy államközi szerződés és egy megállapodás a két vasút között, pl kilóméterkiegyenlítés miatt is. Szóval nem kellene sok, és beindulhatna egy Balassagyarmat- Losonc személyvonat. (szerintem kellő mennyiségű aláírással lehetne kezdeni valamit) Magyar részről vihetné az utasokat Rappra ha elkészül az aquapark, és Losoncra. A szlovákok meg Ipolytarnócra az őslény parkba, Szécsénybe, vagy Bgyarmatra járhatnának!
Az általad említett busz volt anno évekkel ezelőtt, de megszűnt, mint a Somos- Fülek személyvonat.
(Szerintem ha többen, (kb 100-150-en) panaszkodnánk a MÁVnak az Ipolytarnóci átmenet hiányáról, akkor legalább a figyelmük oda terelődne, és beindulhatna valami!
Köszi szépen. Hát bárhogy nézem ez is legalább 3-4 átszállás.
Azért szomorú hogy a határtól kb 20-30 km-re lévő magyar lakosú várost ennyire nehéz megközelíteni.
Én is belerágtam magam a témába, arra jutottam, hogy:
Bp-Rárós (vonat v. busz) onnan séta át a hídon aztán onnan is megy valami busz Losoncra
vagy
Bp-Ipolytarnóc vonat. Onnan egy jónagy séta Kalondára, ahonnan szintén megy busz
vagy
Bp-Balassagyarmat busz, onnan séta Slov.Darmotyba és onnan Nagykürtösi átszállással van busz. Mindegyik út potom 4-6-8 óra menetidejű.
Hát, éljen az EU.
Csak nem értem, mi a túróért nem lehet a Losonci buszt legalább Salgótarjánig leközlekedtetni, vagy épp az Ipolytarnóci vonatot elvinni Losoncig (ugye most ott épül Rapovcen egy bazinagy aquapark, ami a határon átívelő nemtudommilyen fejlesztési project része. Tök jó hogy átível, csak épp megközelíteni "lehetetlen" a határtól 5 km-re lévő falut.
Igaz Fülekre, de én úgy szoktam menni, hogy BP-Hatvan személy vagy gyors, onnan egy Somoskőújfaluig közlekedő vonat. Somoson gyalog vagy busszal (buszmegálló az állomás mögött az út tóloldalán) le a határig, azon átsétálva ott a szlovák busz megállója. Itt jobb előre utána nézni, hogy mikor megy busz, vakra nem érdemes menni!
Szóval innen fülekig megyek. Ha jól tudom van losoncra is közvetlen busz a határtól.
Nem tudom, megvan-e még a salgótarján losonc közvetlen (Nógrád)volános busz?
Pestről Losoncra, hogy a túróba lehet kijutni MÁV/VOLÁN járatokkal, mert bármit nézek az 8-10 órás út, és 4 átszállásos. Nem lehet ide a határ túloldalára eljutni tömegközlekedéssel?