Keresés

Részletes keresés

Il Leone Creative Commons License 2017.05.06 0 2 156707

A jogszabályi hátteret nem sikerült kialakítani, tehát még mindig 50 km/h-val közlekedhet a villamos hazánkban.

 

Nem attól javul meg a követés, vagy attól lesz sűrű, hogy mehet a villamos 70 km/h-val, ha az 1-es teljes vonalára valaki készítene egy rendes szabályozástechnikát, plusz a nem megfelelő helyen lévő kitérők áthelyezésre kerülhetnének, illetve a meglévő kitérőkön nem 10 km/h-val kellene átmenni, akkor is megoldható lenne bizonyos fokig a dolog.

 

Amin pedig semmilyen szinten nem segítene a 70 km/h, az a keresztező fogalom okozta késések, mert a csomópontot a keresztező forgalom még nem hagyta el, ezért a villamos nem tud indulni a szabad jelzésére.

 

Továbbá létezik pl. Németországban a más által már említett ajtózárásra figyelmeztető jelzés, ennél egy fokkal egyszerűbb megoldás lehetne akár az, hogy a holdfényjelző mellé egy visszaszámláló kerülne még kihelyezésre, ami tudná mutatni, hogy mennyi idő múlva kap szabad jelzést, illetve azt is, hogy mennyi ideig tart még a szabad jelzés, ezt minden olyan megállóban el lehetne helyezni, ahol az indulás szabad jelzésre történik, tehát a megálló után van a közúti csomópont, vagy van gyalogos átkelőhely.

 

Ami pedig ennél is fontosabb lenne, hogy ott van a FUTÁR rendszer, ami elképesztő mennyiségű adatot állít elő, végre fel kellene dolgozni őket rendesen, hogy pontosan láthatóvá váljon egy nagy mintából (adatbázisból), hogy pontosan mi történik a vonalon.

 

Ez kb. ugyan olyan, mint az MKK ötlete, hogy a 28-as villamos mehessen az Orczy tér és Kőbánya alsó között 70 km/h-val, plusz szűnjön meg a Kőbányai út 21., Kőbányai út 31., Északi Járműjavító, és Mázsa utca megállója a villamosnak, és akkor akár 5 perccel gyorsabb lehetne a villamos. De ha valaki belegondol, hogy a vonalon négy megálló megszüntetése már eleve 3 perc menetidő nyereséget jelentene, azaz a sebességemelés már csak 2 perc nyereséget jelent, viszont a másik oldalon az arra alkalmas infrastruktúra többletköltsége egyáltalán fedezi-e azt a 2 perc nyereség minden egyes utazásra vetítve, illetve az elhagyott megállók mekkora veszteséget vagy esetleg nyereséget jelentenek hálózati szinten, már persze akkor, ha jelent egyáltalán?

 

A téma fontos, beszélni kell róla, de szerintem olyan szinten, ahogy pl. az MKK a bloggjában tette, vagy ahogy néha máshol is megnyilvánulnak erről, az inkább megmosolyogtató kisgyermeki rajongási szint, mint komolyabbnak vehető szakmai.

 

Mellesleg az jutott eszembe, hogy Bécsben is 50 km/h a maximum amivel a villamosok mehetnek, és az átlagos utazási sebesség a villamoshálózaton, még a budapestinél is kisebb, mégsem kerítenek ekkora feneket a dolognak.

Előzmény: nemeza (156705)
08-73 Creative Commons License 2017.05.06 -1 2 156706

És a 14-esen a vonatnál lévő új megálló kiépítése kb mikor lesz?

Előzmény: g86 (156702)
nemeza Creative Commons License 2017.05.06 0 4 156705

Végül sikerült egyáltalán a jogszabályi hátteret kialakítani 50kmh fölötti sebességre, vagy már ott elbukott a dolog?

Hiába lenne meg technikaliag rá minden adottság, ha ezt felhatalmazás hiányában az NKH-(utód?) nem tudja mire engedélyezni..

 

Szerintem fontos lenne a hétköznap reggeli csúcsban, hogy a Szentlélek tér - Árpád híd M (-PFS) szakaszon (szerintem ez a legzsúfoltabb, azon belül is a Szentlélek tér - Árpád híd M) biztosított legyen a sűrű követés.

Többször tapasztaltam, hogy 10-15 perces lyuk keletkezett, míg pár percenként ürítettek a Bécsi irányába érkező villamosok.. Visszaforgatás 1x volt az összes alkalom ~20 szerelvényéből..

Előzmény: Il Leone (156704)
Il Leone Creative Commons License 2017.05.06 0 3 156704

1. Az 1-es pályája 60 km/h-ra lett tervezve a felújítás során.

2. 70 km/h-ra még az 1-es vonalon is csak 1-2 megállóköz van, ahol fel tudna gyorsítani.

 

Az a baj, hogy ezzel a 70 km/h-ra emeléssel kapcsolatban teljes zavar van a többség fejében. :(

Előzmény: Törölt nick (156698)
Pályaőr Creative Commons License 2017.05.06 0 0 156703

Nyelvi fejtörő, nem olyan rossz, ha az ember nem fáradt hozzá...

Előzmény: Törölt nick (156701)
g86 Creative Commons License 2017.05.06 0 1 156702

Értékelődnek az ajánlatok...

Előzmény: nemeza (156692)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.06 -2 14 156701

A "Rehany osszeszerelesi mnoseg" az írásodra is megállja a helyét, kedves "átlag" utas!

Előzmény: Törölt nick (156700)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.06 -7 2 156700

Sorolom hogy nekem mint atlag utas mo a probleam a CAF-pkkal:

1. Keves ajto

 

2. Lehulló muanyagburkolazok(nem egy ilyennel utaztam már

 

3. Kenyelemtlrn ulesek

 

4. Rehany osszeszerelesi mnoseg

Előzmény: Törölt nick (156699)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.06 -1 8 156699

* Bocsánat a jelenlegi 1-es menetrend linkjeként véletlen az M4-et linkeltem, itt az 1-é amit akartam

 

A CAF-ok esetén már sok mindent halottam, de azt hogy rossz lenne a menetdinamikájuk, azt még nem és nem is értek egyet hogy rossz lenne. Kicsit túl van már tolva a CAF-ok ócsárolása, megvannak a maga hibái, de nincs olyan jármű a Földön aminek ne lenne hibája. Jelenleg Budapesten 100-asával kellene cserélni le a villamosokat, viszont ahelyett hogy ezzel foglalkoznánk, inkább azt a 47 darab villamost szidjuk egy ideje ami az utasok szemébe a legközkedveltebb, valamint Budapesten és a világon is a legmodernebb villamosok közé tartoznak. Már azon is elgondolkoztam, hogyha a CAF-ok ekkora ellenszenvet váltanak ki egyes emberekből, akkor mit váltott volna ki az, ha másmilyen típust kaptunk volna, mivel a CAF-okhoz képest sokkal rosszabb lehetőségek is fenn álltak. 

Előzmény: Törölt nick (156698)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.06 -1 5 156698

"A lassú jelekhez semmi köze a dolgokhoz. Nem ezen szakaszon múlik."

 

Ne viccelj már, hogy a lassú jeleken semmi nem múlik. A nagykörút esetén is pont ez a probléma jelenleg, hogy egyes pályaszakaszok esetén rossz a pálya minősége, ezért lassítva kell közlekedniük a szerelvényeknek, így bukják a zöld jelzést. Szerinted a Könyves Kálmán körúti lassú jelnek nincs semmi köze a menetidő növekedéshez? 

 

Itt van összehasonlítás alapjára az 1-esnek a "régi" menetrendje és a jelenlegi

Etele út/Fehérvári út és Mester utca/Ferenc körút távolságot a jelenlegi menetrend szerint 1 perccel gyorsabb, mint a CAF-ok előtt. Mester utca/Ferenc körút és Puskás Ferenc Stadion távolság a jelenlegi menetrendben 3 perccel nőtt, mint a CAF-ok előtt. Puskás Ferenc Stadion és Bécsi út/Vörösvári út között pedig 1 perccel nőtt a jelenlegi menetrend, a korábbihoz képest.  

Azért az sokat mondó, hogy 3 perccel nőt még perem időszakokban is az 1-es menetrendje Mester utca/Ferenc krt. és PFS között, amikor már kevés utas van, ezt nem tudom mi mással lehetne magyarázni, mint az egyre jobban elszaporodó lassú jelekkel. 

 

Csökkenhetne a menetidő, ha egyrészről megcsinálják rendesen a pályafelújítást Közvágóhíd és Puskás Ferenc Stadion között a lassú jelek felszámolásával, másrészről ha megfontolnák a villamosok sebesség növekedését 1-es esetén 70 km/h-a, mivel ezzel tovább csökkenhetne a menetidő + villamosbarát lámpahangolások. 

Előzmény: BP-1 (156691)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.06 0 1 156697

Arról van szó, hogy eddig volt egy feszes menetrend, amit ha tudott tartani, akkor volt valamennyi tartózkodása. De nem tudták tartani a menetrendet, ergo bukták a tartózkodást. Ezért jobb, hogy lett egy lazább menetrend, mert legalább a papíron lévő tartózkodást nem bukják el vele (annyira nagyon).

Előzmény: nemeza (156694)
BP-1 Creative Commons License 2017.05.06 0 0 156696

Azt nem tudom.

A végállomások kapacitása is véges.

 

Vannak olyan megállók, amiből a Tátrák simán ki tudnak menni. A CAF-nak ez gondot okoz. A menet dinamikája is sokkal jobb a Tátrának.

Egyébként a K Tátráknak is jobb ez a rend. Amikor először kirakták őket, nem is egyediztek az ajtókkal.

Előzmény: nemeza (156694)
mk4047 Creative Commons License 2017.05.05 0 1 156695

2001-ben szétvágták és így megszűnt létezni.

-

Idén készült egy villamosnak látszó filmes kellék gumikerekeken, amelynek semmi köze a kocsihoz, azon túl persze, hogy éppen az ő pályaszámát festették rá.

Előzmény: IZé (156693)
nemeza Creative Commons License 2017.05.05 0 1 156694

Mivel jobb a járművezetőnek, ha a vonalon több ideje van, de a tartózkodást ugyanúgy bukja?

Előzmény: BP-1 (156691)
IZé Creative Commons License 2017.05.05 0 0 156693

És akkor mi a 3886-nak a története?
16 évig állt a FeFében, és most átfényezték (mert 16 év alatt biztosan lerohadt), és gumikerekere rakták, és kitolták a Balassi Bálint utcába? Vannak még ilyen filmes diszletnek őrízgetett UV-k?

Előzmény: division by zero (156672)
nemeza Creative Commons License 2017.05.05 0 1 156692

@14 kár, hogy az infra miatt nem alkalmas - mert nyáron hét közben talán lenne rá igény.

---

Úgy tudom nyárra vannak időzítve a nagyobb karbantartások pont a csökkenő kiadási szükséglet miatt..

 Másrészt a Futár hiánya is gátat szab a bevethetőségnek.. A második nekifutásnak lett már eredménye?

Előzmény: g86 (156687)
BP-1 Creative Commons License 2017.05.05 -2 2 156691

A lassú jelekhez semmi köze a dolgokhoz. Nem ezen szakaszon múlik.

Amikor átadták a vonalat, elég feszes volt a menetrend még a Tátráknak is. Szép lassan feltőltötték a vonalat a városnéző kocsikkal és ahogy egyre több Cafka lett úgy dőlt rommá a menetrend. 

Sikerült új menetrendet kibulizni. 

Az új rend csak a járművezetőknek jó. Igaz, hogy a vonalra kaptak ídőt a végállomáson nincs több. Így kb. minden második megállóban el kell engedni a jelzést.

Az utasok meg morognak.

 

Előzmény: Törölt nick (156690)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.05 0 4 156690

"Az 1-esen  elég volt második típusnak a CAF-ka is és máris olyan a menetidő , mint a pályafelújítás elött!"

 

Puskás Ferenc Stadion és Közvágóhíd között nem történt pályafelújítás, van is bőven lassú jel kint. Elvileg, ha végre Fehérvári út és Kelenföld vasútállomás között elkezdik hosszabbítani az 1-est, akkor az idején akarják felújítani a pályát PFS és Közvágóhíd között is. 

Előzmény: BP-1 (156681)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.05 -4 3 156689

Én szerintem Budapesten meg az országban a látszat a lényeg, az alatti tartalom már lényegtelen, a lényeg hogy a sok utas elhiggye hogy szép új. De ez politika, ami nem ide tartozik.

Tudtommal csak rövid Cafka érkezik. Jó persze, értem én hogy AP járjon ahol csak tud, de 3 ( én szerintem) eléggé eltérő típus keveredése nem igazán lesz jó hosszú távon.

1-resről én nagyon hiányolom az 1A-t, csak most Közvágóhídig járna. Felújítás előtt ugyan minden romokban volt, de mintha mégis sokkal normálisabb ütemben jöttek volna a villamosok.

Előzmény: becs281 (156685)
BP-1 Creative Commons License 2017.05.05 -1 0 156688

Köszönöm az írásod!

(A minuszolóknak pont ezt írtam volna,de te beelőztél)  :-)

Előzmény: becs281 (156685)
g86 Creative Commons License 2017.05.05 0 3 156687

2,5 éve jó a pálya az 1-esen és semmi akadálya Combinók hétvégi és iskolaszüneti bevetésének. 

 

A 14-esen a Lehel téri végállomásra nem férnek be, és számos megállóban a peronok sem elég hosszúak. 

Előzmény: nemeza (156683)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.05 0 4 156686

Hétvégén gyér a 14-es forgalma, egyes időszakokban hétvégén a 2-es Tátra is sok rá. Hétvégén pazarlás lenne Combinot rakni a 14-re, és javítsatok ki ha rosszul tudom, de mintha nem is közlekedhetne a Combino a 14-es vonalán.

Előzmény: nemeza (156683)
becs281 Creative Commons License 2017.05.05 -12 9 156685

Valóban jól belassították az 1-est, mert képtelenek úrrá lenni a CAF ajtóvezérlési mizériáin, nem volt más megoldás, mert minden nap borult a menetrend. Persze jogos a kérdés: Szabad-e még több ilyen tuját opcionálisan lehívni, amíg a meglévőkkel sem boldogulunk.( lassan 2 éve, kész röhej !!) A válasz egy épp ésszel gondolkodó városban, hogy természetesen nem, de ez itt a politika által irányított, szélsőségesen tömegközlekedés orientált Budapest. Tehát mivel a saját és a CAF hibáiból sem tanulunk, veszünk még ilyeneket és újabb vonalakat lassítunk le mindenki nagy örömére. Van még kérdés?

Előzmény: BP-1 (156681)
John Howard Creative Commons License 2017.05.05 0 0 156684

A 14-esen hétvégén mintha csak "iker" Tatra járna...

Előzmény: nemeza (156683)
nemeza Creative Commons License 2017.05.05 0 0 156683

Az 1-esen nagyon gáz volt a pálya, jó hogy a felújításig nem került oda. Hol van még olyan utasforgalom és infra, ahol elkélne / elférne? 3-as tátra tudtommal csak a  14-esen jár még, nem tudom miért nem került szóba itt a Combino az 1-es helyett?

Van ahol nagyon gyér a pálya? Peronok nem elég hosszúak? Nincs hétvégén / kiiktatásban olyan nagy forgalom?

Előzmény: g86 (156680)
nemeza Creative Commons License 2017.05.05 0 2 156682

5db futáros van csak a 39-ből. 1 pedig a lassan 3 éve történt baleset miatt áll..

Bár a jogi háttér és az egyedi gyártás miatt azért komplexebb egy sportcsarnok felépítésénél (vs. utolsó mondatok a cikkben) azért mégiscsak 3 év..

http://bkvfigyelo.24.hu/2016/06/22/combino-rekord-a-vilag-leghosszabban-javitott-villamosa/

Azt hiszem mintha már egy ideje a modulok már az osztrák Siemens üzemben lennének. Talán tavaly ősz óta?

 

Előzmény: vrobee (156679)
BP-1 Creative Commons License 2017.05.05 -11 3 156681

Az 1-esen  elég volt második típusnak a CAF-ka is és máris olyan a menetidő , mint a pályafelújítás elött! 

Előzmény: vrobee (156679)
g86 Creative Commons License 2017.05.05 0 3 156680

Négy típus, Tatra K is jár az 1-esen. Amúgy semmi kivetnivalót nem látok benne, abban annál inkább, hogy éveken át az új villamosok hétvégén és iskolaszünetben a remízben álltak, míg az utasok a Tatrán aszalódtak 30 fokban, meg emelgették rá a babakocsit. 

Előzmény: Törölt nick (156678)
vrobee Creative Commons License 2017.05.05 -1 7 156679

Egészséges 3 típust közlekedtetni 1 vonalon?

Miért ne? Mi volna az a dolog, amit a Tatra és a CAF tud, de a Combino nem?

Előzmény: Törölt nick (156678)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.05 -6 1 156678

Nyártól jár Combino minden nap az 1-esen

Egészséges 3 típust közlekedtetni 1 vonalon?

Főleg hogy a Caf-nak elég lassú elvileg az utascseréje, 56 méteren 7 ajtó csak, ami eléggé hülyén van elosztva, Tátrának is 46 méteren van 9 ajtaja..

Végül is mindegy, hisz  nem hiszem hogy csak a Nagykörúton lenne magasan elsőbbsége az autóknak, így a lámpáknál eltöltött hosszú idő alatt végül is mindegy milyen gyors az utascsere.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!