Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sooty Creative Commons License 2014.04.23 0 0 67493

Nekem ez is tetszik.

Előzmény: Mattiasrex83 (67489)
probody Creative Commons License 2014.04.23 0 0 67492

Lett volna fehér színben is anyag ahol vetted?

Előzmény: Mattiasrex83 (67489)
probody Creative Commons License 2014.04.23 0 0 67491

A gömbfej csap mérete amit cserekor néha nehéz kinyomni/ütni. Ez kicsit kúpos formájú ezért hívják kónusznak.

Előzmény: sooty (67487)
Mattiasrex83 Creative Commons License 2014.04.23 0 0 67490

Ez volt az eredeti:

Előzmény: Mattiasrex83 (67489)
Mattiasrex83 Creative Commons License 2014.04.23 0 0 67489

A polár anyag olyasmi, mint a plüss. minimálisan nyújtható, ami pont arra elég, hogy a hajlatokba besímuljon.

kb. 2-3 mm vastag, így én kihagytam a szivacsot. a képeken látszik is, spaklival lekapartam. nem volt nehéz.

Egy délután alatt végeztem is vele, beszereléssel együtt.

 

   

   Íme!

 

Előzmény: sooty (67477)
Harcsa_R. Creative Commons License 2014.04.23 0 0 67488

Akkor úgy látom te is eljátszadoztál vele egy kicsit :)

Előzmény: sooty (67487)
sooty Creative Commons License 2014.04.23 0 0 67487

Jó úton jársz. Én mindkettőbe hosszabb csavart tettem azzal húzattam össze. Jóval hosszabb csavarral. Aztán az egyiket kivettem, és betettem egy rövidebbet, meghúztam. Majd a másikat vettem ki és abba tettem rövidebbet. Végül belekerült a két gyári is. Fogóval is rásegítettem egy kicsit.

 

Valaki mondja meg nekem, hogy a trapéz gömbfejnél mit jelent az, hogy kónuszméter 15, és kónuszméret 13.

 

Az alfánál vannak gondok.....

Előzmény: Harcsa_R. (67486)
Harcsa_R. Creative Commons License 2014.04.23 0 0 67486

Igen eléggé spiccen van a dolog. Pedig először ránéztem, mondom lecsavarom rá az újat lehúzatom és kész. De nem így lett. Még arra gondoltam hogy nézek kicsivel hosszabb csavart bele, hogy már hamarabb bele lehessen kapatni. Ahogy néztem még van is hely alatta kb. 1cm. Majd valamikor még nekiugrok még egyszer. Hátul más volt a helyzet, ott tényleg szép passzos volt, nem volt ilyen gond. De itt elöl tényleg macerás kicsit. Nagy fogóval össze tudom húzatni, de akkor meg nem fér oda a csavar, tiszta 22-es csapdája :)

Előzmény: gyoer (67485)
gyoer Creative Commons License 2014.04.23 0 0 67485

Annak idején pont így jártam én is....feltuszkoltam egy jó darabon,aztán meguntam,és kettévágtam.

Viszont,úgy meg nem tudtam rátenni a fém csészét,ami rögzíti,így maradt a régi gumi,és mivel az új stab.gömbfej fémragasztóval csatlakozik a stab.rúdra,most már marad is egy ideig.

 

Előzmény: Harcsa_R. (67474)
gyoer Creative Commons License 2014.04.23 0 0 67484

Szia,

 

nekem 50-ért hoztak a tatai bontóba JTD 6-os váltót,tavaly év közepén.

Előzmény: sooty (67440)
granturismo Creative Commons License 2014.04.22 0 0 67483

Sajnos nekem a Coupe-n már az oszlopok borításán is szétment a szivacs tuti csak ott másképp vannak megoldva ezek az oszlopborítások mint a többin. Maga a váz rész is ilyen házilagosan barkácsolt kivitelnek tűnik, ilyen kézzel odaragasztott távtartók vannak és ollóval fel van vagdosva a kárpitanyag hátulján ilyen kis fülekre mint a régi papír öltöztetős babákon és azok vissza vannak hajtogatva és oda van ragasztva így hiába jött szét már a szivacs mégis megáll a kárpit rajta. Gondolom ezt nem érte meg nagyüzemileg soron gyártani hanem valakik nekiálltak aztán kézzel megcsinálgatták ezt a párat. Először azt hittem már valaki ezt már otthon javítgatta, de amit vettem Coupe belsőt másikat azon is ugyanilyenek az oszlopborítások.

Szóval ahol próbaképp megnyomtam az oszlopkárpitot ott már nem rugalmas a szivacs hanem ott maradt az ujjam nyoma benyomódva. Nem is merek már hozzá nyúlni iszonyat ronda.

Előzmény: sooty (67482)
sooty Creative Commons License 2014.04.22 0 0 67482

Pontosan ahogy írod. Nekem most ugye az a bizonyos szivacs réteg hiányzik. Biztos vagyok benne, hogy innentől hiányozni fog, pedig eddig sosem figyeltem rá. A renaulton is jól kisimogatható a szivacs. (4éves)

Talán a tetőablaknál lévő részt meg fogom tudni szokni.

Mivel ugye nekem most nem volt szivacs, így frankón lehetett simítani. Valóban ha szivacs is lett volna, nem tudom hogyan sikerült volna az gyűrődésmentes ragasztás. 

Az A oszlopnál viszont a szivacsréteg egy az egyben rajta maradt a műanyagon, és szépen elvált tőle a vékony szövet anyag. Ha ide új szivacsosat akarnék rakni akkor le kellene kaparnom a régit. 

Ahogy írod is a tetőkárpitról ez a bizonyos szivacs por formájában jön le, viszont a műanyagon rajta marad.

Előzmény: granturismo (67481)
granturismo Creative Commons License 2014.04.22 0 0 67481

Nos igen ez már félig veteránautós téma.:-)

 

Az eredeti tetőkárpit anyag egy kb 3mm vastagságú szivacsrétegre van rákasírozva. És lényegében a szivacs van a tetőkárpit vázára ragasztva. Ugyanez igaz az oszlopok kárpitozására is. Namost ez az a szivacs réteg amely ennyi év alatt szó szerint elporlad. És mivel elporlad szépen lassan a komplett tetőkárpit a nyakadba szakad.

A 146-nál vannak tapasztalataim hasonló témában. A tetőkárpit ott is azon a helyen indul meg először ahol az alsó szivacsanyag feszül, tehát a tetőkapaszkodóknál és a napellenzők fészkeiben a sarkoknál aztán mint egy ernyő folyamatosan ereszkedik hónapról hónapra.

Az Alfa üléseit mikor anno szedtem szét ott ugyanezt tapasztaltam. Ott is az ülés kárpit alatt volt ilyen szivacsréteg és szó szerint por formában jött ki. Ahol megmaradtak belőle cafatok azok pedig a mosás után egyszerűen semmivé váltak, mintha ott sem lettek volna kimentek a mosóvízzel. Egyébként én az összes ülésről lefejtettem a kárpitozást és elmentem a Victor Hugo utcába ott az egyik tízemeletes aljában van egy ilyen amerikai stílusú mosoda. Na ott van olyan ipari mosógép aminek akkora dobja van, hogy úgy kell belemászni. Oda behánytam az összes kárpitot, pénzt bedob, aztán hajrá. Közben elmentem a Pozsonyira, megittam egy kávét, egy fagyit aztán kis séta a Duna-parton és mire visszaértem, átpakoltam a hasonló bazi szárítógépbe aztán vittem haza. Ez otthon nem tudom hány adag lett volna. Meg iszonyat dzsuva rájön egy ilyen kárpitra tizenév alatt akárhogy takarítják.

 

Szóval sajnos ez a szivacs nem egy tartós anyag, ugyanilyet tapasztaltam hangszóró membránok peremével kapcsolatban is amely hasonló anyag és az is elpárolog egy idő után.

Namost nem tudom tetőkárpitnál ez az eltűnt szivacsréteg kinek mennyire hiányzik, mert ugye ha csak a sima anyagot ragasztom akkor egy kemény valami lesz ezért én anno olyan anyagot vettem amin volt ismételten ilyen vékony szivacsréteg. Gondova az egy 15 évet ismételten kibír. Viszont nekem nem jött be a szivacsnál a kenegetős magoldás mert a szivacs helyenként beszívta a ragasztót (nyilván ahol vastagabb réteg jutott) ezért egyenetlen lett az egész erre próbáltam simogatni namost erre ahol  megsimítottam beszívta a szivacs a ragasztót és még egyenetlenebb lett. JISORAZ mondja az orosz ígyhát visszamentem új anyag, és ott javasolták a spray ragasztót QAC HCA típust ez Scotch (3M) termék. Ezt kimondottan erre fejlesztették ki kárpithoz való hőálló nagyon erős és ezzel tökéletesen egyenletes ragasztóréteget lehet felfújni nem lesz hullámos. Pici várakozás, anyag finoman elterít és tökéletes lett.

Előzmény: sooty (67480)
sooty Creative Commons License 2014.04.22 0 0 67480

Túl vagyok a tetőkárpit problémán. Volt egy kis időm és nézegettem, de sok helyen 40-60ezerért vállalnak tető újra kárpitozást. Kicsit sokallom. (neten böngésztem)

Elmentem kárpitos kellékes boltba, kettőbe is. Választék nagyon sok. Mintás, nem mintás, vékonyabb szivacsos, vastagabb szivacsos. Színesebbnél színesebbek is vannak. Pillanatra eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne ha bordóra kárpitoznám......

 

Az árak 2950-3500Ft/méter, amit úgy kell értelmezni, hogy 160 vagy 165cm széles x 1m az 3000Ft. Nagyjából a kappa teteje kb. 5000ft-ból megvan. (kb 160x120-as)

Ragasztót a következőt ajánlották: TRE PIN SUPER EXTRA RAPID, egy olasz cucc, pont mint a technokol. Szaga is, állaga is. 3500Ft/860g, ez kb., mint egy festékes doboz.

 

Nekem az eredeti problémám, hogy a tetőablakról lejött a kárpit rész, ami nagyjából 75cmX40cm-es darab, valamint az A oszlopokról is leszedtem.

Mind a három darabot betettük mosógépbe és 30fokon ki lett mosva, nem lett semmi baja. Szóval ezeket a darabokat ragasztottam vissza a helyükre, gondolván, ha nem lesz jó veszek új kárpitot. A ragasztás, tökéletes lett, könnyen meg tudtam ragasztani, arra kellett figyelni, hogy nagyon kevés ragasztót kellett használni, nehogy átázzon az anyag.

A leírás szerint mind a két ragasztandó részt be kell ragasztózni, és várni 10-30percet míg az oldószer elpárolog és utána jól összenyomni. Ezzel szemben én a szövetre nem kentem semmit, csak az ellendarabra egy keveset, picit (1-2percet) hagytam "meghúzni" és már ragasztottam is. Apránként haladtam, mindig csak 1-2 ecset szélességnyit kentem be, és ráragasztottam a szövetet. Elbíbelődtem vele kb másfél órát.

Most úgy néz ki nem kell vennem új kárpitot. (kár)

Mindenütt azt olvastam, hogy hőálló ragasztóval kell ragasztani, a boltban azt mondták, hogy a kárpitosok ezzel szokták ragasztani. A ragasztóra annyi van írva, hogy magas hőmérsékletnek ellenáll, de nem volt számszerűsítve.

A hétvégén felrakom, és indulhat a tartós teszt.

Ha valakinek kell ragasztó, fele még megvan.

Harcsa_R. Creative Commons License 2014.04.21 0 0 67479

Thema-hoz találtam olyan gumit aminek a belső átmérője 20-as. Lehet hogy megpróbálom azt, szerencsére nem egy nagy összeg. Ha nem jó akkor se dobok ki sokat az ablakon.

Előzmény: sooty (67476)
granturismo Creative Commons License 2014.04.20 0 0 67478

A Coupe-n 23-as a stabrúd, az összes többin 22-es.

A katalógus szerint előre való szilent 19-es ami igazából a hátsó stabilizátorra való és az a rúd tényleg 19-es. Nekem hátra is lett feltéve ez a bizonyos szilent és egy szivar Audié lett jó előre.

Ez a dolog is már 15 éve hibásan van a katalógusban már nem is fogják kijavítani sok más hasonló hiba mellett.

Előzmény: sooty (67476)
sooty Creative Commons License 2014.04.20 0 0 67477

És milyen az a polár anyag?

Előzmény: Mattiasrex83 (67473)
sooty Creative Commons License 2014.04.20 0 0 67476

A stabszilent 19mm belső átmérőjű a rúd meg 22mm. Nekem ráment, igaz tornázni kellett rajta. Én bőszen locsoltam szapponos vízzel, hogy jobban csússzon, de így is melós volt. A legrosszabb amikor picit túltolod.....

 

Azért szappanos vízzel, mert az később elpárolog és nem fog többet csúszni, nem úgy mint pl. az olaj, vagy zsír.

Előzmény: Harcsa_R. (67474)
probody Creative Commons License 2014.04.20 0 0 67475

Már egyszer töltöttem fel ezeket,de az újak hátha még nem látták.

Amíg el nem kezdtem tisztítani a "C" oszlopot, nem is tűnt piszkosnak...és a tetőn mitől lenne piszkos?

Aztán jött a sokk,hogy milyen fehér amikor tiszta.

Itt a jó idő,hajrá:-) Szőnyegtisztítós langyos vizes szivacs, majd száraz fehér rongy.

Harcsa_R. Creative Commons License 2014.04.20 0 0 67474

Cartársak! Lehetséges az hogy elöl a stabilizátor rudat, amire a két "nagyító" is megy azt kétféle mérettel gyártották? Tegnap kicseréltem a két nagyítót a már bevált thema nagyítóra, illetve ha már ott voltam ki akartam cserélni a két szilentet is. A szilent 19-es belső átmérővel rendelkezik, de kizárt dolog hogy az nekem rámenjen. Először rá akartam tolni de egyből megakadt, aztán mivel nem volt nagy tétel gondoltam elvágom és rárakom úgy, de úgy meg be sem éri a rudat. Sajnos tolómérő nem volt nálam ezért nem tudtam a rudat megmérni de szerintem ez a 19-es kicsi rá. Járt már valaki így?

Mattiasrex83 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 67473

Szia!

 

Én az egész tetőkárpitot kicseréltem polár anyaggal, és ragasztó spray-el rögzítettem.

ha jól emlékszem, akkor kb. 300ml-es volt és 780.- Ft.

nem áztatja át az anyagot.

 

Előzmény: sooty (67471)
Szeky JTD Creative Commons License 2014.04.19 0 0 67472

Hi!

 

Ha a Jtd ventije megegyezik a tieddel, akkor nekem van felesleges.

Előzmény: Imre.G (67470)
sooty Creative Commons License 2014.04.19 0 0 67471

Sziasztok,

Nincs valakinek tippje, hogy a tetőkárpitot mivel lehet jól visszaragasztani?

Imre.G Creative Commons License 2014.04.19 0 0 67470

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata hűtőventilátor javításban?

Tegnap vettem észre, hogy gond van vele. Valószínűleg csapágyas. Szorul és kegyetlenül nyikorog is...

Szét lehet szedni? Javítható? Vagy kuka úgy ahogy van az egész?

5.10jtd Creative Commons License 2014.04.18 0 0 67469

köszi, nekem is a hátsó szar, közben találtam újat 22-ért

Előzmény: tomsojer (67465)
sutto Creative Commons License 2014.04.18 0 0 67468

de meg van a papír sablonom

Előzmény: sooty (67467)
sooty Creative Commons License 2014.04.18 0 0 67467

Ez így jól mutat nagyon. Gondolom külön mintád nincs, csak ami a kocsin van. Ha lenne minta, könnyen körbe lehetne vágni/vágatni.

 

Ja, ráálltál a kutya kötelére, vigyázz vele.....

Előzmény: sutto (67466)
sutto Creative Commons License 2014.04.18 0 0 67466

ez eddig is volt, egy vaslemez, én azt gondolom ennek feléből meg van alulelemzből kis munkával.. nekem legalábbis anno meg volt..

Előzmény: sooty (67464)
tomsojer Creative Commons License 2014.04.18 0 0 67465

A két első elérhető 18-ért, a hátsóval van gond.

Előzmény: 5.10jtd (67461)
sooty Creative Commons License 2014.04.18 0 0 67464

Itt elméletileg létezik kartervédő lemez kappához 30ezerért.

 

http://autoflexker.hu/webshop/index.php?q=webshop/termek_4009/lancia__kappa_2.0,__2.4,__3.0_1995_-__

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!