Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Jó úton jársz. Én mindkettőbe hosszabb csavart tettem azzal húzattam össze. Jóval hosszabb csavarral. Aztán az egyiket kivettem, és betettem egy rövidebbet, meghúztam. Majd a másikat vettem ki és abba tettem rövidebbet. Végül belekerült a két gyári is. Fogóval is rásegítettem egy kicsit.
Valaki mondja meg nekem, hogy a trapéz gömbfejnél mit jelent az, hogy kónuszméter 15, és kónuszméret 13.
Igen eléggé spiccen van a dolog. Pedig először ránéztem, mondom lecsavarom rá az újat lehúzatom és kész. De nem így lett. Még arra gondoltam hogy nézek kicsivel hosszabb csavart bele, hogy már hamarabb bele lehessen kapatni. Ahogy néztem még van is hely alatta kb. 1cm. Majd valamikor még nekiugrok még egyszer. Hátul más volt a helyzet, ott tényleg szép passzos volt, nem volt ilyen gond. De itt elöl tényleg macerás kicsit. Nagy fogóval össze tudom húzatni, de akkor meg nem fér oda a csavar, tiszta 22-es csapdája :)
Annak idején pont így jártam én is....feltuszkoltam egy jó darabon,aztán meguntam,és kettévágtam.
Viszont,úgy meg nem tudtam rátenni a fém csészét,ami rögzíti,így maradt a régi gumi,és mivel az új stab.gömbfej fémragasztóval csatlakozik a stab.rúdra,most már marad is egy ideig.
Sajnos nekem a Coupe-n már az oszlopok borításán is szétment a szivacs tuti csak ott másképp vannak megoldva ezek az oszlopborítások mint a többin. Maga a váz rész is ilyen házilagosan barkácsolt kivitelnek tűnik, ilyen kézzel odaragasztott távtartók vannak és ollóval fel van vagdosva a kárpitanyag hátulján ilyen kis fülekre mint a régi papír öltöztetős babákon és azok vissza vannak hajtogatva és oda van ragasztva így hiába jött szét már a szivacs mégis megáll a kárpit rajta. Gondolom ezt nem érte meg nagyüzemileg soron gyártani hanem valakik nekiálltak aztán kézzel megcsinálgatták ezt a párat. Először azt hittem már valaki ezt már otthon javítgatta, de amit vettem Coupe belsőt másikat azon is ugyanilyenek az oszlopborítások.
Szóval ahol próbaképp megnyomtam az oszlopkárpitot ott már nem rugalmas a szivacs hanem ott maradt az ujjam nyoma benyomódva. Nem is merek már hozzá nyúlni iszonyat ronda.
Pontosan ahogy írod. Nekem most ugye az a bizonyos szivacs réteg hiányzik. Biztos vagyok benne, hogy innentől hiányozni fog, pedig eddig sosem figyeltem rá. A renaulton is jól kisimogatható a szivacs. (4éves)
Talán a tetőablaknál lévő részt meg fogom tudni szokni.
Mivel ugye nekem most nem volt szivacs, így frankón lehetett simítani. Valóban ha szivacs is lett volna, nem tudom hogyan sikerült volna az gyűrődésmentes ragasztás.
Az A oszlopnál viszont a szivacsréteg egy az egyben rajta maradt a műanyagon, és szépen elvált tőle a vékony szövet anyag. Ha ide új szivacsosat akarnék rakni akkor le kellene kaparnom a régit.
Ahogy írod is a tetőkárpitról ez a bizonyos szivacs por formájában jön le, viszont a műanyagon rajta marad.
Az eredeti tetőkárpit anyag egy kb 3mm vastagságú szivacsrétegre van rákasírozva. És lényegében a szivacs van a tetőkárpit vázára ragasztva. Ugyanez igaz az oszlopok kárpitozására is. Namost ez az a szivacs réteg amely ennyi év alatt szó szerint elporlad. És mivel elporlad szépen lassan a komplett tetőkárpit a nyakadba szakad.
A 146-nál vannak tapasztalataim hasonló témában. A tetőkárpit ott is azon a helyen indul meg először ahol az alsó szivacsanyag feszül, tehát a tetőkapaszkodóknál és a napellenzők fészkeiben a sarkoknál aztán mint egy ernyő folyamatosan ereszkedik hónapról hónapra.
Az Alfa üléseit mikor anno szedtem szét ott ugyanezt tapasztaltam. Ott is az ülés kárpit alatt volt ilyen szivacsréteg és szó szerint por formában jött ki. Ahol megmaradtak belőle cafatok azok pedig a mosás után egyszerűen semmivé váltak, mintha ott sem lettek volna kimentek a mosóvízzel. Egyébként én az összes ülésről lefejtettem a kárpitozást és elmentem a Victor Hugo utcába ott az egyik tízemeletes aljában van egy ilyen amerikai stílusú mosoda. Na ott van olyan ipari mosógép aminek akkora dobja van, hogy úgy kell belemászni. Oda behánytam az összes kárpitot, pénzt bedob, aztán hajrá. Közben elmentem a Pozsonyira, megittam egy kávét, egy fagyit aztán kis séta a Duna-parton és mire visszaértem, átpakoltam a hasonló bazi szárítógépbe aztán vittem haza. Ez otthon nem tudom hány adag lett volna. Meg iszonyat dzsuva rájön egy ilyen kárpitra tizenév alatt akárhogy takarítják.
Szóval sajnos ez a szivacs nem egy tartós anyag, ugyanilyet tapasztaltam hangszóró membránok peremével kapcsolatban is amely hasonló anyag és az is elpárolog egy idő után.
Namost nem tudom tetőkárpitnál ez az eltűnt szivacsréteg kinek mennyire hiányzik, mert ugye ha csak a sima anyagot ragasztom akkor egy kemény valami lesz ezért én anno olyan anyagot vettem amin volt ismételten ilyen vékony szivacsréteg. Gondova az egy 15 évet ismételten kibír. Viszont nekem nem jött be a szivacsnál a kenegetős magoldás mert a szivacs helyenként beszívta a ragasztót (nyilván ahol vastagabb réteg jutott) ezért egyenetlen lett az egész erre próbáltam simogatni namost erre ahol megsimítottam beszívta a szivacs a ragasztót és még egyenetlenebb lett. JISORAZ mondja az orosz ígyhát visszamentem új anyag, és ott javasolták a spray ragasztót QAC HCA típust ez Scotch (3M) termék. Ezt kimondottan erre fejlesztették ki kárpithoz való hőálló nagyon erős és ezzel tökéletesen egyenletes ragasztóréteget lehet felfújni nem lesz hullámos. Pici várakozás, anyag finoman elterít és tökéletes lett.
Túl vagyok a tetőkárpit problémán. Volt egy kis időm és nézegettem, de sok helyen 40-60ezerért vállalnak tető újra kárpitozást. Kicsit sokallom. (neten böngésztem)
Elmentem kárpitos kellékes boltba, kettőbe is. Választék nagyon sok. Mintás, nem mintás, vékonyabb szivacsos, vastagabb szivacsos. Színesebbnél színesebbek is vannak. Pillanatra eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne ha bordóra kárpitoznám......
Az árak 2950-3500Ft/méter, amit úgy kell értelmezni, hogy 160 vagy 165cm széles x 1m az 3000Ft. Nagyjából a kappa teteje kb. 5000ft-ból megvan. (kb 160x120-as)
Ragasztót a következőt ajánlották: TRE PIN SUPER EXTRA RAPID, egy olasz cucc, pont mint a technokol. Szaga is, állaga is. 3500Ft/860g, ez kb., mint egy festékes doboz.
Nekem az eredeti problémám, hogy a tetőablakról lejött a kárpit rész, ami nagyjából 75cmX40cm-es darab, valamint az A oszlopokról is leszedtem.
Mind a három darabot betettük mosógépbe és 30fokon ki lett mosva, nem lett semmi baja. Szóval ezeket a darabokat ragasztottam vissza a helyükre, gondolván, ha nem lesz jó veszek új kárpitot. A ragasztás, tökéletes lett, könnyen meg tudtam ragasztani, arra kellett figyelni, hogy nagyon kevés ragasztót kellett használni, nehogy átázzon az anyag.
A leírás szerint mind a két ragasztandó részt be kell ragasztózni, és várni 10-30percet míg az oldószer elpárolog és utána jól összenyomni. Ezzel szemben én a szövetre nem kentem semmit, csak az ellendarabra egy keveset, picit (1-2percet) hagytam "meghúzni" és már ragasztottam is. Apránként haladtam, mindig csak 1-2 ecset szélességnyit kentem be, és ráragasztottam a szövetet. Elbíbelődtem vele kb másfél órát.
Most úgy néz ki nem kell vennem új kárpitot. (kár)
Mindenütt azt olvastam, hogy hőálló ragasztóval kell ragasztani, a boltban azt mondták, hogy a kárpitosok ezzel szokták ragasztani. A ragasztóra annyi van írva, hogy magas hőmérsékletnek ellenáll, de nem volt számszerűsítve.
Thema-hoz találtam olyan gumit aminek a belső átmérője 20-as. Lehet hogy megpróbálom azt, szerencsére nem egy nagy összeg. Ha nem jó akkor se dobok ki sokat az ablakon.
A Coupe-n 23-as a stabrúd, az összes többin 22-es.
A katalógus szerint előre való szilent 19-es ami igazából a hátsó stabilizátorra való és az a rúd tényleg 19-es. Nekem hátra is lett feltéve ez a bizonyos szilent és egy szivar Audié lett jó előre.
Ez a dolog is már 15 éve hibásan van a katalógusban már nem is fogják kijavítani sok más hasonló hiba mellett.
A stabszilent 19mm belső átmérőjű a rúd meg 22mm. Nekem ráment, igaz tornázni kellett rajta. Én bőszen locsoltam szapponos vízzel, hogy jobban csússzon, de így is melós volt. A legrosszabb amikor picit túltolod.....
Azért szappanos vízzel, mert az később elpárolog és nem fog többet csúszni, nem úgy mint pl. az olaj, vagy zsír.
Cartársak! Lehetséges az hogy elöl a stabilizátor rudat, amire a két "nagyító" is megy azt kétféle mérettel gyártották? Tegnap kicseréltem a két nagyítót a már bevált thema nagyítóra, illetve ha már ott voltam ki akartam cserélni a két szilentet is. A szilent 19-es belső átmérővel rendelkezik, de kizárt dolog hogy az nekem rámenjen. Először rá akartam tolni de egyből megakadt, aztán mivel nem volt nagy tétel gondoltam elvágom és rárakom úgy, de úgy meg be sem éri a rudat. Sajnos tolómérő nem volt nálam ezért nem tudtam a rudat megmérni de szerintem ez a 19-es kicsi rá. Járt már valaki így?