Na igen,nem olyan rég lett kicserélve állitolag/szerelő szerint/ a "membrán lemez" a tank s a karbiközött ami van. A levegőszűrőt átfujtam kompreszorral tehát tiszta ki probáltam szájjal belefujtam s kőnyedén ment. A gyertya vadi új meg az olaj is most lett kicserélve eredeti 30w briggs olajra.
Sajnos a motorokhoz nem sokat értek, én a vasas szakmákban vagyok járatos.
de már mintha hallottam volna ilyesmiről, de ezeknél a motoroknál is bevetnének ilyen megoldást???
Mindegy, mert ha van is, ha nincs, akkor is nagyon pöpecül indúl. Nekem még ez az első idényem, de mint írtam eddíg nem bántam meg, hogy ezt a típust választottam. Az első rotálást én is a lemezzel "simítattam el, azután már nem a kinézet számít, hanem a gaz írtása, azt meg jobban látom már a sorok között a lemez nélkül.
Ma megmozgatta az agyam egy ötlet.Van nekem egy rk-05 B-S 3 HP kapagépem is,bár még össze kell rakni a hajtást.
Az ötlet az alábbi:egy simson 3 sebeséges blokját össze építeném a Bs-sel.A BS vizszintes tengejű így a lendkerék helyére menne egy lánckerék amit hajtana a BS.A kimenő lánckereket meg összehoznám a kapa hajtás nagy ékszíjtárcsával./melyet cserélném lánckerékre/.
Mi a véleményetek,kivitelezhető?
Kocsihúzásra használnám.Az MTD meg maradna kertimunkára.
A levegőszűrő nem valószínű, mert akkor be lehetne indítani lefulladás után (kivéve, ha beköpi a gyertyát az el nem égett anyag), próbáld leszedett szűrővel, ha így sem jó, akkor ez kizárva.
Benzin meg esetleg azért nincs, mert a tanksapka nagyon jól zár, nem kap levegőt, én is szívtam már vele régebben, meg több ismerősöm is.
Szerintem legvalószínűbb, hogy ki kell tisztítani a porlasztót. De lehet, hogy nálam hozzáértőbbeknek más ötletük is van.
Az unokaöcsém motorszerelő, az Ő gondolata volt az autómata dekompresszor. 2 éve vettem, hazahoztam, benzin bele, gyenge rántás és már ketyegett is. Ez történt idén tavasszal is: olajcsere, benzin bele, gyenge rántás, ... 6 kapával tárcsa nélkül. A lemez rajta van, azzal egymenetben simítózok, aztán borsóvetés. A héten már ettünk borsélevest.
Egy kis segítség kellene nekem,vásároltam egy robi-55-ös rotációs kapát,ami két órán keresztűl trökéletesen működött.
Utánna beköpte a gyertyát,takarítás után alapjáraton rendesen működik,de ha gázt adok neki akkór durrog a karburátorba durrog vissza.Kérdésem lenne,hogy mi tőrténhetett vele és mit kell vele tennem,hogy újra normálisan működjön.
Több véleményt is hallottam ezzel kapcsolatban. Ha jól emlékszem a tengely vége a fűnyírómotorknál hosszabb. Illetve ezeknek berántás után olyan fix 3000 körüli a fordulatuk.
A kapamotornak meg nehezebb a lendkereke és valamelyest szabályozható az üzemi fordulata.
Az RK-02 is ilyen. Én fűnyíró gyanánt vettem, opcióként adták hozzá a rotáció adaptert. Az ára 19 800,- Ft volt, abban az időben amikor még az ÁFA-val nem számoltunk. Füvet sosem nyírtam vele.
" Ha "meglátja", hogy nyúlok a berántó felé, szinte már ketyeg is , és két újjal!! nem akarja leszakítani a karom."
EasyStart (ha jól írom). Ha lassan húzom a berántót, keresve a sürítő ütemet olyan érzésem van, mintha nem lenne benne kompresszió. Autómata dekompresszor -> őrültség?
sorközművelőt soha nem használtam , inkább gyomírtózok !
A gépnek szerintem egy rakás szar a gyári kuplung része , nem bírja a terhelést , ezért átalakítottam úgy mint a régi Briggeken van. Behúzom a kuplungot megáll kiengedem elendul és a felezővel így sokkal kompatibilisebb!
Azért lehet, mert a kapatengelyen a korábbi szimering hornyot vájt. Az új szimering meg nem illeszkedik jól a horonyba és kiereszti az olajat. Vedd ki a szimeringet és finom polírpapírral csiszold meg a helyét a tengelyen. Ha íg sem lesz jó, akkor fel kell hegeszteni és leesztergálni azt a részt. Legrosszabb esetben a tengelyt kell cserélni. Le lehet róla venni a csigakereket, nem kell kompletten venni. Összerakásnál ügyelni kell, hogy a csigakerék jól kerüljön a helyére, illetve az egész jó irányba kerüljön házba. Különben az orsó letolja a kereket a tengelyről.
Kb. 5-6 éve cseréltem a tengelyt, mert a kapák furatai nagyon ki voltak nyúlva és lötyögött az égész kapakészlet. Akkor szimeringeztem is, de azóta sem ereszt semmit.
Ezt a videót már láttam régen is.Bár nekem nincs felezőm,de tervbe van.
Szándékozok még hótolót is csinálni,meg egy sorközművelőt.
A futót most szereztem,kicsit nehezebb a gyárinál de masszív.A vonórészt 4000 ft-ért csinálta egy ismerős esztergályos.
A járókerék is át lesz alakítva mert egy kicsit laza a tűrés,és hosszabban akarom a tengelyre engedni.A nyomtávon is szélesítenék 7-10 cm-t.
Sárvédő is kell valami módon mert utálom kocsizás és rotálás között le és feltenni a gyárit./sárvédő nélkül,rotálásnál teledobálja földel a kuplungházat/.
Hali! Frakón be kell lőni az ekének a magasságát és ugye a súlypont !!! Idén csinálok vaskerekeket terveim szerint 400mm átmérőjű lesz és 100mm széles !
traktorbi! Mire kell figyelni a krumpli kiszántásnál.Én az idén csinálok ilyet először.Biztos vannak apró trükkök amit te már megtapasztaltál.A gép 6Le brigs,a kiszedő hasonló a tiédhez.
Üdv. Kaptam egy kf04 briggs motoros kapálógépet,de mikor gázt adok neki s belengedem a főldbe lefulad,s elég nehezen akar beindulni .Mi lehet a baja???Valaki tud segiteni???
Az utóbbi hozzászólások alapján : Honda Fxxx hajtómű kell egy Briggs motorral. :)
Erről az jut eszembe, mikor ifjú számítógépzseniként bementem a számtechboltba és kértem egy AMD chipsetes alaplapot INTEL processzorhoz. (két nagy konkurens gyártó) Mert a havi gépes újságban az AMD chipsetet, egy másik cikkben az Intel procit dícsérték.
Nekem MTD Charlie KA 35-os van és megy mint az állat(csiga) ! Félre a tréfát,kapálgatásra megfelel,de már bánom,hogy nem vettem nagyobbat,ehhez nem lehet csatlakoztatni semmit,kevés a 3,5 lovacska.Gondoltam eladom csak 2 éves,abból tavaly nem használtam egy percet sem,de nem érdemes eladni,mert nincs ára használtan.