Az olyan járműveket amikkel nem foglalkoznak én is összegyűjteném. Azt nem mondom, hogy annyira jó kezekben van, de sokkal jobb állapotban van mint sok más társa. Szerintem sem kapunk érte semmit. Talán ezért próbálkoznak V43-al? Mert egy hulladékot szereznek a MÁV-tól, aztán majd nekünk adják? Kenjék a hajukra.
Ha jól emlékszem akkor tavasszal a gőzmocis topikon közöltem egy olyan értesülést, hogy a Közlekedési Muzeum a szoborként kiállított gépeket, és egyéb járműveket, összefogja gyüjteni, és egy helyen fogja azokat kiállítani. Akkor időpontokat nem tudtam mondani, de amint olvasom irásod, elkezdödött. Az akkori indok az volt, hogy rengeteg olyan kiállított jármű van szanaszét az országban, amelyek a szószoros értelemben az enyészetnek van kitéve, a nem törödömség miatt, az esetleges állagmegörzés is kiván megemlitést, és ebbe beletartoznak azok a gépek, amelyek zárt helyen, karbantartva szépen ki is vannak állítva, mivel megvan ahhoz a feltétel, hogy kitudják állítani. (Annak idején tulajdonképpen e helyhiány miatt lettek a járművek szanaszét kiállítva szoborként)
Az, hogy a nálatok lévő mozdonyt karbantartottátok az pedig egy dolog.
Appellálni nem tudsz ellene, a beigért csere mozdony szerintem nem lesz helyette, hiszen az összes megörzött jármű hivatalosan a Muzeumé.
Bizonyos mértékig eggyetértek vele, (karbantartásilag) hiszen jobban kézben lehet tartani eme járműveket, de fenntartásaim vannak abból a szempontból, hogy eme mozdonyokat sajnos a továbbiakban pénzért fogom látni (nem beszélve arról, hogy aki még le is akarja esetleg fotozni)
A kapott levélben az volt, hogy egy selejtezett V43-at. Nem tudom, hogy miből ajánlják fel, de nem érdekel. A V60 helyett ilyet felajnálani már-már groteszk. Kandónak semmi köze nincs hozzá, ráadásul ma is üzemel a sorozat. A V55-ből nem is tudtam, hogy kettő maradt meg a 006 (ami 004) az oké, de a 005.... Hol található az most? Egyébként egy fokkal jobb mint a V43, mert legalább fázisváltó van benne, kis része Kandó.... Engem az érdekelne, hogy a V60-at hogy fogják onnan kivenni.... Remélem sehogy és ott marad. Nem kellene engedni, hogy a hiénákhoz kerüljön.
Rossz hírek: A Közlekedési Múzeum értesítette a BMF Kandó Kálmán Villamosmérnöki Főiskolai Kart, hogy a Bécsi úti "C" épülett mellett elhelyezett V60 003 pályaszámú villanymozdonyt a Vasúttörténeti Parkba helyezi át. Ez engem szomorúan érint, de nem tudunk mit csinálni. Felajánlottak helyette egy V43-at amihez Kandónak semmi köze sincs, vagy egy romokban lévő V55-öt. Valaki tud arról, hogy a kiállított V55-ösön kívül van még egy valahol? Szerintem mindet összevágták.
Magam 83-86ig elég sokat voltam az Északiban, gyakorlati oktatás révén. Így nem pletyka szintű, hanem látott (és pár titokban lőtt fotómon megörökített) tény: az üzem tárolóvágányain vendégforgóvázakon 6db halványzöldre festett 43-as szekrény volt. Aztán fogyogattak: Puskingép 1172 1181... Főegységeket (trafó,SW, forgóváz) is láttam "vadiújakat", de nem kizárt, hogy ezeket "amúgy is" rendeltek a Ganztól.
Én sajnos kicsit régebben végeztem a Bécsi úton (szintén energetikán), akkor még nem BMF hanem csak Kandó volt. Talán ezért sem véletlen a nickem. Ezen a topikon ugyan méltatlanul kifurták szegény V60-akat a topik ciméből (ez van, a kisebbséget mindig elnyomják, de akkor a V44...) Sajnos a Kandón sincs igazán gazdája. Én tavaly nyáron mentem oda anyagot gyűjteni, de - talán az én hibámból, nem voltam elég erőszakos - alig kaptam információkat (kandós mult ide vagy oda). De addig nem nyugszom amíg nem lesz olyan részletes doksim hogy az eredeti modelljét muzeumi minőségben megcsináljam, még mielőtt eldugják egy halom rozsa mőgé.
Beépítés.
Ennek csak akkor lenne értelme, ha nem csak tetőt de egy zárt páramentes és elég nagy "mozdonyszint kapna", hogy a mostani körbeépítés helyett megcsodálhatóbb legyen. Erre ma senkinek nincs pénze. A Bécsi úton pedig anyagi, jogi, esztétikai (és persze emberi) okokból sem kivitelezhető. A BMF vezetőinek sem érdeke a most már csak főiskolai kar önálló arculatát hangsúlyozni (az új épület kivitelezésénél lehetett volna a beruházási keretből "költségmentesen" beépíteni, de nem tudom hogy egyáltalán szóba került-e ilyesmi. Ma minden a multimédia, a kézzel fogható ismeret még a második sorban sincs talán.
Hol lenni vagy nem lenni....
ez itt a kérdés immár több mint 20 éve. Ki mikor kit ismert, aki döntés közelben volt. Az elmult 20 év és az eltünt sorstársai alapján, azt kell mondanom, hogy bár itt sincs pénz közvetlenül, de a korábban lepusztított mozdony innen onnan magán "gyűjtőktől" és segítőktől (legtőbbször végzett és pozicióba került kandósoktól) apránként "összerakodott", így vélhetően jobban járt (jövendőbeli) szakmabeliek között mint a rozsdatemető egyik mellékvágányán. Néhány műszer talán soha nem került volna bele, ha nem itt van....
Ja igen és itt nap mint nap meg lehet ingyen nézni. Persze nem belebújni, de az is megszervezhető.
Végezetül egy kép még 2004.04 hóból a szokásos Bécsi úti képektől eltérő szögből.
A pár évvel ezelőtti újrafestéséig sötét színe volt, ezt a hülye zöldet nem tudom, hogy honnan szakajtották. A sulinak lenne pénze, de inkább a több milliárdos új épületek felhúzására fordítja. Egyébként valakinek bejárása van a gépbe mert nem mindig ugyanaz az áramszedő van felengedve.
Hát sajnos a V60.003 is lehetne jobb állapotban, mert rohad, és hámlik is, gondolom igényesen volt újrakenve. Mi szeretjük, sőt a főiskolai napokon az Energetika csapat "kabalája" a V60 volt kicsibe papírból és funérból összetákolva.....
Közelebbről láthatod: Bp. III. ker Bécsi út 96. BMF Kandó Kálmán Villamosmérnöki Főiskolai Kar ékes dísze, ahová én is járok.... Lefestve néhány éve volt. Állítólag már akarták vinni, csak senki nem vállalja azt, hogy onnan kiszedje. De jó az ott nekünk. Legalább a belsejét nem barmolja szét senki.....
Engedjétek meg, hogy beszúrjak egy képet a "Nagy Testvérről", bár tudom, hogy szó szerint véve a topic címet, kilóg a sorból. Nem V40-es, nem V44-es, hanem az utolsó mohiklán V60,003-as. Nem lenne jobb helye a V40,016-os mellett??? Akkor időnként meg lehetne közelebbről nézni.