A mű eredetét, kialakulásának folyamatát, történelmi, filozófiai hátterét tekintve részletesebben, alaposabban ismerteti a Ji Csing-et, mint Müller Péter Jóskönyve. Viszont, személytelenebbnek érzem és talán nehezebben képzelhető el a könyvet olvasva, hogy ez a módszer itt és most ugyanúgy használható.
úgy döntöttem, hogy emilben írnám meg Neked a gondolataimat, ha megengeded, mert azt hiszem, a többieket csak untatnám ezzel, mivel a saját személyes példám miatt nem tudok objektív maradni.
Jajj, köszi, nem kellett volna ennyit dolgoznod vele, elég lett volna a neve is, de azért köszönöm, így még jobb. :-)
Szóval leírok mindent, ami erről eszembe jut, hátha segít Neked. Ha nem segít, vagy ha konkrétabbat szeretnél, esetleg megírhatod nekem e-mailben, hátha tudok segíteni az értelmezésben. Nem mintha profi lennék, de azért már több, mint egy éve használom ezt a könyvet, jó pár kérdést feltettem már neki és úgy látom (néha utólag is visszaolvasgatom a dolgokat), hogy ezek a dolgok tényleg megvalósulnak az életemben, illetve tényleg ilyen irányúak a folyamatok, mert sokszor a dolgok még folyamatban vannak... Volt olyan jel, több esetben is, aminek a neve is már teljesen egyértelmű volt az adott helyzetben. Egyébként Müllertől még nem olvastam mást (majd egyszer szeretnék...), de az biztos, hogy több más szerző könyvével is sok gondolata összecseng. És ezzel nem azt akarom mondani, hogy ő is olvasta és onnan jöttek ezek a gondolatok, hanem olyan általános érvényű igazságok vannak benne, amikre esetleg mások is rájöttek tapasztalataik útján. Egyébként Müller kicsit "nehéz". Olvastam több olyan könyvet, amik jobban magyaráztak bizonyos dolgokat, egyértelműbben, ezáltal jobban megértettem pl. a kapott jelet.
Hajo Banzhaf-nak is van egy Tarot kézikönyve és ebben is megvannak a kártyák ji csing megfelelői. Ez másképp magyaráz természetesen, kicsit egyértelműbb talán, vannak összecsengések. Ennek ellenére a Jóskönyv nekem jobban tetszik.
Mi a neve ennek a 24-esnek? Nincs itthon nálam ez a könyv, csak azért kérdezem...név alapján jobban fogok a konkrét szitura emlékezni, amire kijött nekem ez a jel...
Ez jó kérdés, engem is érdekelne, én is kaptam már egyszer ezt a jelet.
Lehet, hogy egyszerűen csak szimbólikus értelme van. Pl. ha már megértél a dolgokra, a fejlődésre, ha már megtetted, amit tőled telik, akkor jön el az eredmény...
Ezen kívül pedig arra lennék kíváncsi, hogy a "fokozatos fejlődés" nevű jelnél van szó egy bizonyos lélekmadárról. Ez mit jelent? Ezt olyan érdekesnek találtam...Ez is valami szimbólum lehet? Mit jelképez?
Többször is elovastam és újraolvasom Müller P. könyveit (is). Mindíg találok olyat, aminek a (jobb) megértéséhez hozzásegített a közben eltelt idő és ennek az eltelt időnek minden vonzata.
Ez saját tapasztalat, mások eltérő tapasztalata másoké.
Amit a Jóskönyv vonatkozásában írtam, fenntartom.
Elolvasni a könyvet (akár többször is), megalkotni a jelet és elolvasni a hozzáfűzött értelmezést, ez egy dolog.
Megérteni azt, hogy az én saját életem vonatkozásában milyen jelentéssel és tartalommar bír az adott jel, ez már jóval nehezebb...
-
Tudom a közlekedési szabályokat, az autó működési elvét ismerem és vezettem is már néhány tízezerezer kilómétert, átéltem meredek helyzeteket; mégsem mondanám, hogy tudok vezetni és minden közlekedési helyzetben megállnám a helyem...
-
Néha elfogadni és hasznodra fordítani az értelmezést, az is nehézséget jelenthet (mégha magától Müller Pétertől kapnád is).
-
A tévedés lehetőségét természetesen fenntartom magamnak és bizonyos mértékig még meggyőzhető is vagyok.
Ha valaki olvasta Müller P. előző könyveit és megértett belőlük egy keveset, az szinte automatikusan megvásárolja ezt a művét is.
Aki viszont nem alapozta meg a "tudását" ilyen módon, annak ajánlott a legelejéről kezdeni, a Kígyó és kereszt-el indítani, különben gyakorlatilag nem fogja tudni használni a Jóskönyvet.
A kapott jel értelmezését nagy valószínüséggel nem fogja tudni helyesen elvégezni és ez talán károsabb, mintha meg sem alkotta volna azt...
A Jóskönyv tudtommal nincs fent a neten, de ha tudsz angolul és megelégszel egy kevésbé spirituális fejtegetéssel, mint amilyen Mülleré, akkor ajánlom a http://www.akirarabelais.com/i/i.html oldalt. Amúgy a nyomtatott 'irodalom' jobb a témában, mint ami online elérhető, ez tény - az angol oldalakra vonatkozóan is. Szerintem is érdemes a könyvet megvenni.
természetesen van elképzelésem, nagy vonalakban tisztába vagyok a helyzetemmel, csak bizonyosságot szeretnék szerezni arról hogy jól gondolom a dolgokat, tudom nehéz lehet így egy kívülállónak értékelést tanácsot adni aki nem lát bele az életemben de mégis azért lehet valamilyen általános dolgokat mondani
Látod, ez már mindent megmagyaráz. Három éves korom óta szemüveges vagyok. Hol jobb, hol rosszabb a látásom. Ezt a doki sem tudja biztosan, hogy mitől változik. Ezek szerint (meg a Jóskönyv szerint) a látásom nagyban az életkörülményeimtől függ. Az tény, hogy hajlamos vagyok nagyon sokáig nem észrevenni, hogy valami nagy baj készülődik körülöttem. Pedig, tudom és érzem, mégsem látom meg.
Köszi az okfejtést. Nekem ez nem jutott eszembe. Ezért sem értettem a kérdést.
A tisztánlátás összefügg a látással! Ha ez a baj, akkor lehet baj van a szemeddel is! Hosszabb távon biztos romlani fog a szemed, ha most nem is rossz. Nem kívánom vitatni hogy ez összefügg-e!
Csak nemrég vettem meg a könyvet, és jó alaposan végiforgattam mielőtt tényleg hozzáláttam volna. Sokat hallottam ról, mielőtt megvettem, meg olvastam is Müller Pétert a Temészetgyógyászban, de mindig valahogy toltam magam előtt, hogy meg kell venni a könyvet. Aztán szombaton rámmosolygott a könyvesboltban a Jóskönyv. Nem tudtam otthagyni, egyszerűen muszáj volt megvenni. Már így is jó sokáig tologattam a megvételét.
Végül is tegnap összeszedtem magam és kipróbáltam. Olyan volt mintha arculcsaptak volna. Igen, tudom, hogy mit kéne csinálnom az életemben, igen, tudom, hogy hol hibázom. És erre nem rámutat. Ültem a hamvaim fölött és azon gondolkodtam, hogy most megint jól megkaptam. Ugyanezt veri a fejembe már jó pár hete a tarot-, a cigány-, a szerelmes kártya is. TISZTÁNLÁTÁS.